Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Napinacz hydrauliczny łańcuszka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedzcie mi czy ten łańcuszek i napinacz może być źródłem metalicznego brzęczenia ?

mój AEB przy zejściu z obrotów wydaje właśnie taki dźwięk

Opublikowano

Aga: ostatnie 2 pytania:

Jaki masz przebieg? Czy jest on potwierdzony?

Ile czasu mechanikowi zajela wymiana popychaczy, ze zrobil to za 50 zł?

Opublikowano

maciekg: Gdy kupiłam było 127000 - teraz 148000. Auto ma książkę serwisowa ale z tym różnie bywa. Środek super zadbany ale gdy pierwszy raz zmieniali olej to jego kolor był masakryczny. Nie wiem ile trwała wymiana popychaczy bo auto podrzuciłam o 10:00 a odebralam kolo 15:00. To jest dobry znajomy i tylko dlatego policzył mi 50 zł. Inne serwisy chciały ode mnie 200 zł za robocizne + zakup cześci.

Opublikowano

Za chwilę powienienem mieć jakieś informacje odnośnie napinacza z taniego źródła (bynajmniej zawsze takie było). A pozatym polecam popytać niektórych z forum bo mają kontakt z częściami.

Opublikowano

z tego co sie orientuje to lancuch starcza na 1 000 000 km to nie pasek. napewno nie klekocze czy tez stuka tak jak opisujecie a na zimnym silniku nie powinno go byc wogole slychac dopielo powinien byc slyszalny po rozgrzaniu. zreszta laczy on tylko dwa walki rozrzadu czyli nie ma zbyt skomplikowanego zadania. pasek jest odpowiedzialny za przeniesienie ruchu z kolo zamachowegona walek rozrzadu a ten dalej na drugi(1.8 adr). delikatne brzeczenie z tylu silnika nie jest objawem zuzycia jedynie tego ze to lancuch a nie pasek.

Opublikowano

Kolego kred: jeżeli książka serwisowa podaje do wiadomosci, ze co 200 tys. wymienia sie lancuch to przejechanie 1 miliona kilometrów jest wykluczone.

LOL. 148 tys. - moim zdaniem to skandal, ze przy takim przebiegu trzeba wymieniac popychacze w AUDI (o ile jest on prawdziwy). W slużbowym oplu vectrze, silnik 1.8 mam przejechane 330 tys. km i nic nie stuka !

Jeszcze jest taka hipoteza, ze poprzedni wlasciciel olewal terminowe wymiany oleju, np. jakis makaroniarz :)

Aga: dzieki za informacje

Opublikowano

Witam;

co do łańcuszka,to kazdy serwis/ford,opel.../ podaje takie dane/o ile auto ma łańcuszek/,a życie to weryfikuje.Popytałem dyskretnie w warsztatach vw-OOOO,czy czesto sie to robi....RZADKO.Powiedzieli,chcesz to wymieniaj/dodam,ze mam dwieście kilka tys.km/,ale to zbędny wydatek;chyba ze słychac go na maxa albo przy jakiejs robocie stwierdza sie że napinacz padł.Jest to w pewnym sensie dupochron serwisów i zwabianie starych aut,które juz rzadko zagladają do tych ździeraczy.Ja myslę,ze ktos kto miał od nowego auto i jezi bardzo dużo,słuzbowo itd.;serwisuje to napewno pojechał i wymienił dla swietego spokoju;reszta to olewa i te ich "rady" serwisowe.

takie jest moje zdanie,ktos może miec inne.

p.s. przy moich 200 na zimnym jest cicho,na ciepłym tez a dzisiaj sprawdziłem z mechanikiem,motor od nowości nie ruszany.także nie rozumie tu tych wszystkich "serwisowanych,z pewnym przebiegiem 120-140-160tys.km i hałasującymi popychaczami,łańcuchem itd.

Nie wydaje sie wam to dziwne?zauważam tendencję,ze te zadbane "okazje" z raichu to cos sa nie udane?

prosze nie brac mojej wypowiedzi do siebie,ale to dziwne...

pozdro

:a4fan:

>>>>>dzisiaj nowa zawiecha i swieczki>>>>>suuuuper jazda!

Opublikowano

kupiłam ten diabelny elektroniczny napinacz za 1600 zł ( w moim modelu taka jest akurat jego cena). Ma on gwarancje producenta tylko na 100 tys. km. Wiec juz jakos nie jestem zdziwiona ze musiałam mu go wymieniac po 148 tys. Częsc ta ma prowadnice łańcuszka z jakiegoś tworzywa, więc doszliśmy z mechanikiem do wniosku ze chyba miała prawo sie powycierac. Ja tez pytałam w innych warsztatach czy ta część często pada. Mi odpowiedziano, że wymieniają to często i wtedy "klekotanie" czy jakies "rzęrzenie" w tylnej częsci silnika ustaje jak reka odjął. Normalny napinacz kosztuje ok 450 zł wiec to jest jeszcze do przeżycia, niestetety mi trafił się elektroniczny i tylko dlatego musiałam tyle za niego zapłacić.

Opublikowano

Wczoraj coś forum padło nie mogłe odpisać. Dostałem info - może nie o ten chodziło co cię interesował ale napinacz do ADR firmy LUK czylli pewnie zamiennik orginału kosztuje 223,36zł

Jak chcesz mogę ci podać telefon (na PW) porozmawiasz dokładnie się dogadasz co potrzebujesz a moge to odebrać i ci przesłać.

Opublikowano

napinacz do ADR firmy LUK czylli pewnie zamiennik orginału kosztuje 223,36zł

To dotyczy wersji napinacza nowszego ? A jaka bedzie cena dla starszych adr ?

Opublikowano

Nie wiem nie pytałem. Patrząc po cenach to sądze że to jest do tych starszych typów aut.

Opublikowano

Niestety ten napinacz jest dostepny tylko w oryginale (sprawdzałam wczesniej w 6 sklepach). Ściagali mi go z Niemiec i czekałam 5 dni. Byłam bardzo chętna na zamiennik ale do tego modelu silnika nie robią. Pocieszyli mnie, ze np. Bora i jeszcze pare innych modeli aut ma taki sam problem i tyle samo ten napinacz kosztuje.

Opublikowano

Aga,chodziło mi o te starsze modele,nie konkretnie o Twój.swoja droga współczuję-1600... :angry:

Ja pytałem o te mechaniczne napinacze.Jesli te elektroniczne sa na 100 tys,to bardzo dobra wskazówka przy kupnie auta nowszego.U ciebie wytrzymał 1/2 tyle co powinien.wszyscy kupujacy nowszego ADR-a powinni zwrócic uwagę,czy ktos ten szajs wymieniał i czy nie klekocze.

Co do tworzywa,to pewnie teflonowa wkładka albo cos w tym stylu?!

Moze niedługo zrobią podróbke tego elektronicznego?

pozdro

Wojtek75 :a4fan:

Opublikowano

Witam chcialem sie podlaczyc pod temat, poniewaz nie jestem pewny czy posiadam taki łancuszek moj typ silnika to APU rocznik 1999, chociaż raczej wydaje mi sie musi byc taki w silniku 20 zaworowym. Dzieki z gory za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam chcialem sie podlaczyc pod temat, poniewaz nie jestem pewny czy posiadam taki łancuszek moj typ silnika to APU rocznik 1999, chociasz raczej wydaje mi sie musi byc taki w silniku 20 zaworowym. Dzieki z gory za pomoc.

Pozdrawiam

Oczywiscie w Twoim silniku to wystepuje. Jeżeli chodzi o ETKę to napinacz dla starego

ADR 95` nr czesci to 058 109 217 D

dla APU z 99` ten sam napinacz to 058 109 217 B

Łancuch w APU i ADR jest identyczny - 058 109 229 B

Opublikowano

Ok dzieki wielkie

Opublikowano

Wymieniłam napinacz łańcuszka i aż przyjemnie slucha się silnika. Żadnych stuków, szumów ani innych nieznanych dżwięków. W końcu można jeździć. Mam jeszcze 2 pytania - czy ktos ma może dostep do schematu hydraulicznego napinacza paska rozrzadu i ile litrów benzyny zostaje w baku gdy zapala sie rezerwa. Pytania nie w temacie ale nie chce zakładac nowego wątku. Z góry dziekuje za odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...