Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Zamiast się cieszyć że wszystko jest tak jak być powinno to Ty szukasz dziury w całym ?:P:naughty:

Dziesięć lat jeżdżę swoją i nigdy tego nie widziałem na blacie :

DPF.jpg

Żeby zobaczyć jak wygląda to musiałem ją sobie wygooglować :whistling::D

Gdy się ona pojawi na blacie to oznacza że sterownik podejmował kilka czy tam kilkanaście prób wypalenia DPF-a i żadna nie skończyła się powodzeniem i wygania ona kierownika na jazdę regeneracyjną , coby to wypalanie wreszcie zakończyć :glupek2:

Dzięki za odpowiedź! ? Zawsze można liczyć na pomoc z Twojej strony.

Więc wszystko jasne teraz jest. Zastanawia mnie tylko czemu 0 % jest po przejechaniu tylu km ?

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Salas_ napisał:

Więc wszystko jasne teraz jest. Zastanawia mnie tylko czemu 0 % jest po przejechaniu tylu km ?

Filtr wypala się nie tylko aktywnie ( wypalanie wymuszone przez sterownik silnika ), ale też i pasywnie , podczas normalnej jazdy , przy odpowiednio wysokiej temperaturze w wydechu ( ok . 600 st. C ) i nadmiarze tlenu w spalinach procedura może się zainicjować sama :):hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
4 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Filtr wypala się nie tylko aktywnie ( wypalanie wymuszone przez sterownik silnika ), ale też i pasywnie , podczas normalnej jazdy , przy odpowiednio wysokiej temperaturze w wydechu i nadmiarze tlenu w spalinach procedura może się zainicjować sama :):hi:

Czyli nie mam się co martwić... Jedynie sadzą żeby nie przybywało jej  w szybkim tempie. 

Poza tematem zapytam masz w swoim BPW Bi Xenony? 

??

Opublikowano

Nie sadzą tylko popiołem , sadza się wypala w prawidłowo przeprowadzonym procesie regeneracji filtra .

W VCD-esie jest błąd opisu drugiego okienka od lewej w grupie 068 , zamiast Carbon mass powinna być wyuczona masa popiołu ( z angielska jakoś tak

mass of ash ):hi:

Opublikowano

Obecnie posiadam zapełnienie popiołem na poziomie 60g przy przebiegu 177.000km i zastanawiam czy dać DPF do płukania, aby mieć znowu jakieś 2 lata spokoju.

Wypalanie odbywa się co ok 200-250km.

Co myślicie Panowie na ten temat?W listopadzie będę akurat w Polsce i ewentualnie mógłbym go dać wypłukać.

Jak u Was wygląda zapełnienie filtra popiołem i kiedy zaczęły się ewentualne problemy? Oczywiście zakładając, że silnik jest sprawny.

Silnik 2.0 tdi 143km.

 

Opublikowano
21 godzin temu, mgajder napisał:

Obecnie posiadam zapełnienie popiołem na poziomie 60g przy przebiegu 177.000km i zastanawiam czy dać DPF do płukania, aby mieć znowu jakieś 2 lata spokoju.

Wypalanie odbywa się co ok 200-250km.

Co myślicie Panowie na ten temat?W listopadzie będę akurat w Polsce i ewentualnie mógłbym go dać wypłukać.

Jak u Was wygląda zapełnienie filtra popiołem i kiedy zaczęły się ewentualne problemy? Oczywiście zakładając, że silnik jest sprawny.

Silnik 2.0 tdi 143km.

 

Puki DPF nie sprawia żadnych problemów to bym się nie palił z taką robotą, według mnie do 70 g popiołu w cegle możesz śmiało jeździć bez dotykania się do niego :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 12.10.2018 o 00:03, piotrsob1 napisał:

Puki DPF nie sprawia żadnych problemów to bym się nie palił z taką robotą, według mnie do 70 g popiołu w cegle możesz śmiało jeździć bez dotykania się do niego :hi:

Dzięki kolego na opinie. Obawiam się tylko niestety faktu, że jeśli w Niemczech auto wejdzie mi w tryb awaryjny to czy wtedy dam radę jeszcze dojechać do Polski, żeby wtedy go wyczyścić.

Dlatego chętnie usłyszę opinie na temat przebiegu i zapełnienia filtra popiołem innych posiadaczy A4:)

Ewentualnie czy ktoś już jest po czyszczeniu filtra i może polecić jakiś warsztat, bo w Internecie sporo tego jest, ale opinie są w większości podzielone.

Opublikowano

Kabelek i laptop to podstawowe wyposażenie kumatego kierowcy, szczególnie przy wyjazdach zagranicznych :tongue4:

Mając go ze sobą będziesz wiedział o co chodzi , jak coś nie daj Bóg odwali kitę :D

Opublikowano
38 minut temu, piotrsob1 napisał:

Kabelek i laptop to podstawowe wyposażenie kumatego kierowcy, szczególnie przy wyjazdach zagranicznych :tongue4:

Mając go ze sobą będziesz wiedział o co chodzi , jak coś nie daj Bóg odwali kitę :D

Zgadza się kolego, kabelek mam zawsze ze sobą, tylko różnica jest taka, że mieszkam w Niemczech i czasem właśnie do Polski jeżdżę i wolę uniknąć tych kosztów, gdyby mi się coś właśnie tutaj stało, dlatego myślałem żeby go profilaktycznie wyczyścić, ale opinie różne wyczytałem:(

Opublikowano
44 minuty temu, mgajder napisał:

Zgadza się kolego, kabelek mam zawsze ze sobą, tylko różnica jest taka, że mieszkam w Niemczech i czasem właśnie do Polski jeżdżę i wolę uniknąć tych kosztów, gdyby mi się coś właśnie tutaj stało, dlatego myślałem żeby go profilaktycznie wyczyścić, ale opinie różne wyczytałem:(

Ja tam z  profilaktyką nie przesadzam. U mnie mechanicznie motor w oryginale, za to linka holownicza w bagażniku na poczesnym miejscu i dobry assistance zawsze w  portfelu   :decayed:

Opublikowano

Witam,

Panowie, ostatnio przestała mi działać klapa gasząca i co kilka dni wyświetlała się ikonka dpf. Wcześniej ani razu ikonka się nie wyświetliła, dlatego mam pytanko czy to przez niedziałającą klapkę czy jak?

Po podłączeniu zauważyłem, że mam 134 g popiołu w dpfie przy przebiegu 295k ?

Myślicie, że tak duża masa jest realna, czy po prostu ktoś zapomniał zresetować wartości po regeneracji / wymianie?

Ostatnie 1,5 miesiąca głównie stałem w korkach, dopiero teraz udało się przegonić autko przez 300km. Wymieniłem też klapę, więc zobaczymy jak będzie teraz ?

Opublikowano

Klapa gasząca jest elementem niezbędnym w procesie poprawnego procesu wypalania DPF.

Opublikowano

PRZY  DPF ok, a jak zaślepiony ????

Opublikowano

A program dobrze zrobiony?

Uszkodzona klapa gasząca zaświeca z tego co pamiętam migającą sprężynkę świec żarowych.

A teraz najważniejsze - DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA !!!

Opublikowano

Przy jakiej temperaturze włącza się procedura wypalania dpf? Czy musi być min 80 stopni (wskazówka na desce pośrodku na 90)?

Procedura wypalania dpf jest taka:

15 minut na 4-tym lub 5-tym biegu z prędkością co najmniej 60 km/h, przy liczbie obrotów silnika ok. 2000  ?

Opublikowano

Cześć, 

Czy ktoś może jasno napisać czy jest procedura wypalania którą można z kompa uruchomić ? 

Nie mogę znaleźć jasnej odpowiedzi ani instrukcji audi a4 b7 BRD. 

U nie padła klapa i DPF przestał się wypalać i teraz puki klapy nie naprawię to nie ma opcji samoczynnego czyszczenia. 

A wygląda to tak: 

20190804_094123.jpg

Opublikowano (edytowane)

bez klapy dpf sie nie wypali. Musisz w module silnika w kodowanie 2 wpisac kod do wypalania serwisowego dpf i później w adaptacjach włączyć wypalanie.

Edytowane przez karolas123321
Opublikowano
2 godziny temu, karolas123321 napisał:

bez klapy dpf sie nie wypali. Musisz w module silnika w kodowanie 2 wpisac kod do wypalania serwisowego dpf i później w adaptacjach włączyć wypalanie.

cześć jak ? 

wpisałem kod do "zaawansowane" wszedłem w adaptacje i nie ma tam nic o dopalaniu dpf jest coś o EGR i 2 inne ale nie dpf. 

Opublikowano (edytowane)

Podzielę się informacjami

Jak pisałem wcześniej błąd klapy gaszącej co skutkowało zapchaniem dpf (kontrolka) a to odcięciem turbiny (kontrolka świec) 

Wymieniłem klapę, skasowałem błędy i w  trasę. Po przejechaniu 20km brak zmian temperatura 600* podczas jazdy i nie zaobserwowałem wypalania. 

Na postoju (ale silnik włączony)  drążyłem temat wymuszonego wypalania (brak jasnej instrukcji jak to włączyć) i bawiłem się kodowanie 2 wpisałem kod od dpf, przeszedłem do adaptacja 10 i wybrałem dpf i nie wiem co dalej ?  przycisk testuj ? czy powinienem zmienić wartość zapisaną z 0 na 1 ? zacząłem się bawić z wartością zapisaną ale nie zauważyłem żadnej zmiany w blokach 75,73,68 . Po jakimś czasie ponownie zmieniając wartości, testując, odczytując w adaptacji dpf przeszedłem znowy do 75 i tam 20% zapełnienie dpfa ale w logu 73 brak informacji o niedawnym dopalaniu (dalej pokazuje że ostatnie wypalanie było 49 litów temu/540km temu i 13h temu) to czemu z poprzednich 91% zdjęcie z poniedziałku zapełnienia spadło na 20 ? !!! nie wiem kiedy to się stało ale jak dla mnie to na postoju może samoczynne wypalenie (pasywne) lub moja zabawa w adaptacji dpf. 

Zadowolony wyłączyłem silnik, włączyłem i brak kontrolki dpf i świec żarowych. Zadowolony cisnę do domu a tu świece żarowe znowu się zapalają i auto bez mocy. Pod domem znowu komp  co ciekawe błąd 665 (problem z sterowaniem turbo) i dpf zapchany w 57% ale bez błędu ! ? z 20 do 57 w 10min jazdy ? 

Jedyne czego mi brakuje to czy ktoś może wyjaśnić jak się wymusza dopalanie ? czy w adaptacja 10 po wybraniu DPF z listy coś się robi dalej ? Jest wtedy aktywny przycisk testuj ale jak go nacisnę to nic się nie dzieje. Można zmienić wartość zapisaną (domyślenie 0 na 1) ale jak dla mnie obroty nie wzrastają i nic się nie dzieje. 

kodowanie 2  adaptacja 10 DPF i co dalej .jpg

DPF 20 % po 15min jazdy i 15 min stania .jpg

dpf z 20 na 57 w 15 min jazdy z błędem 665.jpg

Edytowane przez disem
Opublikowano

Jak zrobisz wymianę dpf w adaptacjach to on domyslnie przyjmuje wartość 20% i powinien zaczac sie wypalac przy normalnej jezdzie okolo 2tys obr. Byc moze serwisowe wypalanie jest tylko w brd siemens ppd a w innch sterownikach tego nie ma. W kazdym razie jak robisz wymiane dpf to musi sie on wypalić, jak nie podaje dodatkowej dawki paliwa a widac to w logach to masz cos jeszcze zepsute.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...