Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W motorach 2.0 grupy VAG przy regeneracjach rzędu co 200 - 300 km nie obserwuje się przybywania oleju w misce spowodowanych samymi regeneracjami.

Edytowane przez Pawelkiwi
Opublikowano

DPF wykastrowany , silnik nie kopci nawet po mocniejszym dodaniu gazu, spalanie do weryfikacji , moc jest . Olej w normie do kontroli po 1000 km czyli zajmie mi to dwa tyg. napiszę jak jest .

Opublikowano

Na ile jest to skuteczne , to się nie będę wypowiadał, uwierzył bym w to jakby po tym procesie faktycznie DPF się odchudził o przybliżoną wagę popiołu :naughty:

Ciekawe o ile tutaj się odchudził :D

Opublikowano (edytowane)

1000 km przejechane , strasznie śmierdzi spalinami w środku jaki na zewnątrz pojazdu , zauważyłem też olej w tylnym tłumiku :facepalm: rura od odmy zasyfiona olejem .....szykuje się kolejna robota ...oleju lekko ubywa

Edytowane przez maciek711
Opublikowano

W środku jak śmierdzi spalinami to albo ktoś źle pospawał DPF-a albo źle złożony wydech.

Szukaj na łączeniach czarnego nalotu, czasami tłumik drgań układu wydechowego przepuszcza.

Opublikowano

chyba ze jak góra wyciągali DPF to musieli demontować chłodniczkę EGRu - może poskładali na stare uszczelki lub źle coś skręcili-np uszczelka się wysunęła przy skręcaniu... lub może uszkodzili coś - np pękło kolanko ( harmonijka) przewodu spalin z chodniczki do EGRu.

Opublikowano

słabo wsuneli dwa przewody gumowe co idą do czujnika w zasadzie to były pozamieniane grubszy na cienkiej końcówce chudszy na grubszej obudowy DPF-u , teraz jakby mniej czuć spalinami..... ale co innego mnie niepokoi , przewód od odmy był zawalony olejem , praca silnika to jest czasami charakterystyczne "łupanie" mam wrażenie że ciśnienie "wali" w filtr powietrza , pewnie to odma a jak Wy myślicie ?

Opublikowano

Przewody od czujnika różnicy ciśnień zdejmij i zaślep wkładając coś do nich.

Opublikowano

Wczoraj dołączyłem do grona pustych puszek! Dodatkowo wyłączony EGR.

Wrażenia pozytywne: pięknie przyśpiesza ( wcześniej miałem wrażenie przyczepy z tyłu), auto jakby jechało z góry i z wiatrem :) Najważniejsza różnica - po jednym dniu... W następnych dniach będę obserwował bo ma poprawić się spalanie a brak procedur dopalania filtra itp. powinny dać ulgę całej reszcie.

Negatywy: z rury wydobywa się dymek przy mocniejszym przy-gazowaniu ( pedał w podłogę) - ale to na zimnym, po rozgrzaniu nie zauważyłem niczego niepokojącego; dziwny dźwięk z końcówki wydechu, ponoć to turbinę tak słychać; turbina słyszalna w kabinie, szczególnie przy schodzeniu z obrotów; zapach ropy z wydechu ( taki jak kiedyś miałem w volvo z 85 roku ;)

W weekend dłuższa trasa - zobaczymy jak dalej.

Opublikowano

ale co innego mnie niepokoi , przewód od odmy był zawalony olejem , praca silnika to jest czasami charakterystyczne "łupanie" mam wrażenie że ciśnienie "wali" w filtr powietrza , pewnie to odma a jak Wy myślicie ?

sprawdz czy nie wyskoczyly zaslepki kanalow olejowych.

obejrz walek rozrzadu czy nie jest wytarty.

Opublikowano

Aby szum lub jak kto woli gwizd turbiny słyszalny na zewnątrz ograniczyć do minimum (ale nie zlikwidować) oraz zmniejszyć buczenie pustej puszki po usuniętym DPF-ie ja stosuję mój "patent" czyli rura przez cały wycięty wkład plus "zaślepka". Wszystko to w miejsce usuniętego DPF-a ale przed sondami. One muszą działać i przekazywać właściwe dane. Zaspawanie rury przez cały DPF wyłącza je z właściwej pracy.

Poniżej zdjęcie "zaślepki" wraz z fragmentem rury.

dpf_audi_a.jpg

Miejsce montażu.

dpf_audi_b.jpg

Proszę nie komentować spawów. To był pierwszy na szybko składany testowy DPF OUT ver.1.

Opublikowano (edytowane)

Nastepnym razem tnij w miejscu ori spawow. Jak zaspawasz to pozniej nie bedzie sie rzucac w oczy :)

Edytowane przez niestandardowy
Opublikowano

DPF wcześniej był robiony metodą taką jak piszesz czyli cięty na spawach ale aby zrobić wstępną komorę musiałem obciąć niżej.

Od spodu samochodu jak i od góry DPF-a prawie nie widać a spawy to już kompletnie bez znaczenia.

Ważne że działa, robi robotę i nie fałszuje odczytów z czujników.

Opublikowano

czy poleci ktoś osobę która ogarnie temat usunięcia DPF z woj.Podlaskiego pozdrawiam

Opublikowano

Witam ostanio w swojej a4 robiłem chipsa, na ori sofcie wyplul 130km nm nie pamiętam, Panowie postanowili sprawdzić jednak co wypluje po ich programie, a wyszło 150km i 380nm i powiedzieli że to dpf ogranicza moc auta i że ma dziwne zapelnienie 109%, kazali mi pojeździć i zdecydować co robimy dalej-1.wycinamy(polecaja)2.regeneracja(nie polecają)3.wymiana(koszt=nie polecają). Na allegro widziałem dpf po ok.1tys nie wiem czy są warte uwagi, z kolei na tym forum polecacie żeby usunąć jednak za chwilę wpada post że to wcale nie takie dobre itp. nie wiem co robic,auto normalnie jeździ,0 błędów a Panowie tunerzy chcą ok.1tyś za usunięcie i przeprogramowanie sterownika. Co robić w tej sytuacji?

Opublikowano (edytowane)

Witam ostanio w swojej a4 robiłem chipsa, na ori sofcie wyplul 130km nm nie pamiętam, Panowie postanowili sprawdzić jednak co wypluje po ich programie, a wyszło 150km i 380nm i powiedzieli że to dpf ogranicza moc auta i że ma dziwne zapelnienie 109%, kazali mi pojeździć i zdecydować co robimy dalej-1.wycinamy(polecaja)2.regeneracja(nie polecają)3.wymiana(koszt=nie polecają). Na allegro widziałem dpf po ok.1tys nie wiem czy są warte uwagi, z kolei na tym forum polecacie żeby usunąć jednak za chwilę wpada post że to wcale nie takie dobre itp. nie wiem co robic,auto normalnie jeździ,0 błędów a Panowie tunerzy chcą ok.1tyś za usunięcie i przeprogramowanie sterownika. Co robić w tej sytuacji?

Zdrowy BPW ma prawie 150ps wiec modyfikowałes niesprawne auto

Edytowane przez czareq
Opublikowano

Jeżeli byłoby niesprawne to od razu dyskwalifikuje się je na samym początku? wtryski, turbina ok jak mówię na 99% dpf ogranicza moc, ale skoro wyplul ponad 380nm to nie jest z nim tak źle chyba

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
lolq1660

Mają rację. Dobry chip tylko bez DPF-a.

DPF mocno ogranicza zachcianki tunera i nie współgra z oczekiwaniami mocniejszej motorynki.

Jak chcesz mocy = usuń DPF.

Ja tak robię i klienci zadowoleni.

Opublikowano

Witam Panowie, nie wiedziałem gdzie o tym napisać wiec pisze tutaj, chce sprzedać swojego brd 2.0 Tdi z tym, że mam pewien problem, wyciąłem dpf'a, w dokumentach wszędzie pisze, że on jest - jakie to ma konsekwencje prawne podczas sprzedaży takiego samochodu

Opublikowano (edytowane)

Milczysz przy sprzedaży.

Przy sprawnym silniku i "wydłubanym" wnętrzu DPF-a + soft w ECU auto spełnia normy emisji spalin.

Ale klient jedzie sobie na stację na przegląd, coś nie tak w silniku np. EGR, przepływka, sonda lambda i bardzo dociekliwy diagnosta stwierdza że mu nie zarejestruje samochodu bo normy spalin itd.

Klient zgodnie z umową kupna sprzedaży może wystosować różne opcje żądań.

Informujesz klienta przy sprzedaży.

Klient zadowolony bo nie będzie miał problemów z DPF-em.

Wie o tym fakcie i jeździ do "dobrych" diagnostów.

Edytowane przez Pawelkiwi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...