insecto Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam mój problem polega na tym ze przy 110 km/h auto całkowicie traci moc aż do ponownego odpalenia. Mechanik nie wie co to jest a elektryk sprawdzał vagiem wszystko i wg niego pod wzgledem elektroniki wszystko jest ok. Mogę po mieście jeździć całymi tygodniami i butować go do woli ale tylko przekroczę 110 i muł. Na komputerze wyskoczył tylko błąd "brak ciśnienia doładowania". Szukałem na forum i nie znalazłem takiego przypadku ponieważ u mnie auto jeździ świetnie w pełnym zakresie obrotów i nagłe przyśpieszenia nie maja wpływu na przejście w notlauf
czaja77 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 po pierwsze sprawdz dolot powietrza, po 2 bez logów nikt tu nic nie podpowie. ale na początek sprawdz wszystkie węże podciśnienia jaki i te do turbiny
kamilo Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Miałem to samo u siebie, turbina do czyszczenia w moim przypadku, na początek posprawdzaj czy nie masz gdzieś nieszczelności w dolocie, no i koniecznie logi, a ten mechanik to g...o warty skoro nie wie co to jest...
kyluck Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 U mnie było to samo 110 max na 3 biegu 3200 obr i koniec notlauf włącza sie tryb awaryjny. Może to być nieszczelny dolot lub zapieczone kierownice w turbinie w ostateczności zawór n75. U mnie były zapieczone kierownice. Czyszczenie turbo pomogło temu zjawisku. Zrób logi i będzie wiadomo co ale najprawdopodobnie turbo do czyszczenia
Sztomel Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 działanie WG do sprawdzenia w Twojej turbosprężarce tak ale nie w silniku AFN - tam jest zmienna geometria łopatek turbospręzarki a nie zawór WG. Odnośnie problemu kolegi to wydaje mi się, że chyba ktoś błędnie zinterpretował odczytany Vagiem błąd bo przy objawach jakie opisuje insecto wszystko wskazuje na błąd spowodowany przełądowaniem a nie niedoładowaniem turbosprężarki, gdyby było niedoładowanie to silnik by tak żwawo nie przyspieszał ale to wyjdzie w logach (jeśli zostaną załączone).
insecto Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2009 a co to jest za zaworek co jest za silnikiem wchodzi do niego bezposrednio wężyk z egr ? 3 wężyki i kostka wyglada jak mini filtr paliwa
Sztomel Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 to jest elektrozawór N18 od sterowania zaworem EGR, wygląda identycznie jak N75 od sterowania kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny tylko wyróżnia go od N75 to, że cały jest czarny a N75 ma biały łepek, tu masz N18 na fotce :
graczykt88 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Kolego miałem to samo poprostu mialem malo dziure w wezyku i lapalo lewe poweitrze i wtedy sie przełaczał na tryb awaryjny. A jak wylaczysz silnik i znow wlaczysz jest roznica??
wolfsb Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam, u mnie było to samo. Sprawdzili mi wszystko a tu nadal brak mocy. Podpowiedziałem zeby wymontowali turbine, co zrobili i moczyli ja w jakims preparacie przez weekend. Na jezdzie probnej wszystkie drogi byly za krotkie zeby wymoc brak mocy. Powiodlo sie MECHANIKOM ?!
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Kolego miałem to samo poprostu mialem malo dziure w wezyku i lapalo lewe poweitrze i wtedy sie przełaczał na tryb awaryjny. A jak wylaczysz silnik i znow wlaczysz jest roznica?? W którym wężyku miałeś dziurę?
speeds4 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 witam..mialem podobnie.. a np na 2 biegu pokręci do 3.5 tyś???ja zaślepiłem zawór EGR,i miałem dziure w wężu od turba mało widoczną bo była po drugiej stronie.. od tego czasu wszystko gra..
SoMeS Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 to jest elektrozawór N18 od sterowania zaworem EGR, wygląda identycznie jak N75 od sterowania kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny tylko wyróżnia go od N75 to, że cały jest czarny a N75 ma biały łepek, tu masz N18 na fotce : małe sprostowanie... N18 ma biały łepek
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 witam..mialem podobnie.. a np na 2 biegu pokręci do 3.5 tyś???ja zaślepiłem zawór EGR,i miałem dziure w wężu od turba mało widoczną bo była po drugiej stronie.. od tego czasu wszystko gra.. Jak doszedłeś do tego że to ten wężyk? TO ten co idzie od gruszki do zaworu n75 tak?
SoMeS Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 witam..mialem podobnie.. a np na 2 biegu pokręci do 3.5 tyś???ja zaślepiłem zawór EGR,i miałem dziure w wężu od turba mało widoczną bo była po drugiej stronie.. od tego czasu wszystko gra.. Jak doszedłeś do tego że to ten wężyk? TO ten co idzie od gruszki do zaworu n75 tak? ano w ten sposób że takie rzeczy się kolego sprawdza w pierwszej kolejności w tych silnikach
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 To co jak radzisz wymienić wszystkie węzyki od turbo? Właśnie przed chwilą spiąłem dwa węzyki od n75 w kupę żeby go ominąć i dalej jest to samo. Czyli można go wykluczyć. Tak się przyglądałem ale nie mogłem znaleźć gdzie jest "sztanga" przy moim turbo. Ktoś wie? Może tym tropem?
SoMeS Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 To co jak radzisz wymienić wszystkie węzyki od turbo? Właśnie przed chwilą spiąłem dwa węzyki od n75 w kupę żeby go ominąć i dalej jest to samo. Czyli można go wykluczyć. Tak się przyglądałem ale nie mogłem znaleźć gdzie jest "sztanga" przy moim turbo. Ktoś wie? Może tym tropem? wykluczyć N75? bez niego nie będziesz miał prawidłowego sterowania suszarką... wykluczyć możesz ale N18 - zaworek sterujący pracą EGR'u i najlepiej go usunąć tak to jest u mnie:
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak?
SoMeS Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak? tak.... N18 ma biały łepek... przynajmniej u mnie tak było
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Chwila teraz pytanie który zawór ma biały łepek? N18 tak? tak.... N18 ma biały łepek... przynajmniej u mnie tak było Podsumowując n18 ma biały łepek i jest bliżej chłodnicy a n75 jest pod kolektorem tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się