Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich.
Wykonałem u siebie w B7 swap na quattro, wszystko robiłem sam i pod względem mechanicznym jest cacy. Chciałbym zapytać o zmianę w elektronice a mianowicie chodzi mi o adaptację nowego baku i czy w esp trzeba coś zmieniać?
Teoretycznie pompe absu z quattro powinienes zalozyc ale bez tez bedzie smigac
Adaptacje zbiornika robisz w zegarach i musisz kabel ciagnac z 2 plywaka do licznika oraz dodatkowa mase do 2 plywaka tez

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

1 minutę temu, misiek_gda napisał:

Teoretycznie pompe absu z quattro powinienes zalozyc ale bez tez bedzie smigac
Adaptacje zbiornika robisz w zegarach i musisz kabel ciagnac z 2 plywaka do licznika oraz dodatkowa mase do 2 plywaka tez

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 

Wiązkę mam przeciągniętą tylko chodzi mi o adaptację w VCDS 

Opublikowano

Panowie pomocy.. wczoraj wrzuciłem bak odpaliłem było ok, ale pompa zaczęła się odzywać. Dziś rano próba zaczęła fest mega głośno chodzić auto nie odpala . Trafiło ją pewnie? Wiadomo kosz z ośki jest inny , ale czy sam wkład z baku od ośki będzie pasował? proszę o szybką pomoc;/

Opublikowano

pompa jest inna w fwd niż w q i nie wsadzisz jej tam

Opublikowano

kupić sam nowy wkład czy używkę cały kosz? a miałby ktoś z forum taką używkę na sprzedaż?

Opublikowano

sam wklad najlepiej nowy a jak bedziesz jakieś mody robił to na 300KM to walbro 255 gss341 jest p&p aby kostka elektryczna inna 

 

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, mateo_c1 napisał:

Darku, ja bym zapytał chłopaków w VAG-serwis w Świlczy.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
 

Dzieki.
 

MemberA4 masz moze liste czesci do awx ?

Edytowane przez bubers
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, bubers napisał:

MemberA4 masz moze liste czesci do awx ?

listy części nie robiłem, szukaj żeby części były z jednego auta

ja zakładałem wszystko od 1.9 quattro wszystko jest Plug&Play oprócz wtyczki od wstecznego, musisz ją zabrać od dawcy albo samemu coś dorobić

poszukaj sobie takiego seta żeby skrzynia miała impulsator do odczytu prędkości bo masz furke z 2001 więc odczyt prędkości masz ze skrzyni a nie ABSu

skrzynie od 1.9 quattro z impulsatorem mają oznaczenie FYT FTT FPP

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
zmieniać nie musisz ale jest pułapka [emoji4] która może doprowadzać do szybszego zużycia łożyska igiełkowego podpierającego wałek sprzęgłowy ale nikt na to nie zwraca raczej uwagi bo jeździ się normalnie z tym [emoji4]
ja jeździłem na 228 trochę bo tez miałem niedawno wymieniane ale chciałem zrobić tak jak fabryka i zainwestowałem w nowe 240 i resztę gratów jak jest w AVF

Na czym polega ta pułapka? Bo chyba nie zrozumiałem o co chodzi :)
Opublikowano

Witam jestem świeżo po przekładce quattro w moim avj zmodzonym na 250KM. Pojawiły się problemy i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie. Dawca jest także avj także wszystko to samo. 

Po pierwsze niewiedziec czego kierownica dużo ciężej chodzi niż przy fwd. Przecież nic nie było robione przy uk. Kierowniczym. 

Po drugie przy zmianie biegow(puszczanie sprzęgła) słychać tępe stuki- przeguby na wale czy coś w dyfrze zepsute albo jeszcze coś innego? A może po prostu poduszki pod dyfrem, albo pod skrzynia? Na osce miałem podobne objawy i pomogła wymiana poduszek silnika.

po trzecie wskazanie paliwa, ale to chyba kwestia, z tego co znalazłem na forum,  kodowania i adaptacji zbiornika, dziś sprawdzę. Przewody do licznika dorobione

prosilbym o sugestie jak to posprawdzać, raz ze denerwuje a dwa boje się ze coś się wypłucze bardziej:p

Ogólnie samochód trzyma się jak głupi ale i czuć spadek osiągów na niskich obrotach, może te graty co wsadziłem są tak zajechane ze i opór większy niż normalnie dają :/

Opublikowano (edytowane)
Cytuj

Na czym polega ta pułapka? Bo chyba nie zrozumiałem o co chodzi :)

a no na tym że bieżnia na wałku sprzęgłowym dla łożyska igiełkowego bez dystansu jest przesunieta do wału korbowego i przez zwężenie na wałku do łożyska dostaje się pył ze sprzęgła bo gumki uszczelniające na łożysku nie maja styczności z wałkiem czyli można powiedzieć że bieznia wałka pracuje tylko na jego połowie nie po całej powierzchni

wałek sprzęgłowy skrzyni 5b jest prawie na równi z dzwonem a wałek skrzyni 6b wystaje poza dzwon skrzyni

te 5,5mm grubości dystansu robi "niezauważalne" różnice pomiędzy AVF a AWX :)

można wcisnąć głębiej łozysko w wał korbowy (tzn do oporu) ale kto by się tym przejmował :wink:

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
Witam, potrzebuje pomocy.. dziś rozpocząłem  przekładkę quattro do audi a4 b7 1.8t. Cały zestaw z 2tfsi. Problem polega na tym że jeden przewód z pompy paliwa jest za gruby i nie pasuję na króciec mojego filtra paliwa;/ nie można przełożyć mojego bo w pompie też jest grubszy króciec. proszę o pomoc...
Daj kolego znać jakie obroty masz na 6b przy 140. Mam teraz z bexa zestaw i masakra 3700 jednak przy dużo ;). Rozumiem że pod 1.8t p&p Ci podeszła skrzynia, półośki i dyfer?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Na czym polega ta pułapka? Bo chyba nie zrozumiałem o co chodzi [emoji4]
a no na tym że bieżnia na wałku sprzęgłowym dla łożyska igiełkowego bez dystansu jest przesunieta do wału korbowego i przez zwężenie na wałku do łożyska dostaje się pył ze sprzęgła bo gumki uszczelniające na łożysku nie maja styczności z wałkiem czyli można powiedzieć że bieznia wałka pracuje tylko na jego połowie nie po całej powierzchni
wałek sprzęgłowy skrzyni 5b jest prawie na równi z dzwonem a wałek skrzyni 6b wystaje poza dzwon skrzyni
te 5,5mm grubości dystansu robi "niezauważalne" różnice pomiędzy AVF a AWX [emoji4]
można wcisnąć głębiej łozysko w wał korbowy (tzn do oporu) ale kto by się tym przejmował :wink:
 

Czyli jak rozumiem wał silnika niczym się nie różni. Wałek sprzeglowy w 6b dostosowany jest poprostu do większego osadzenia skrzyni od silnika, tak? A gdzie się znajduje ta gumka chroniąca łożysko igielkowe, bo nie kojarzę..
Opublikowano
a no na tym że bieżnia na wałku sprzęgłowym dla łożyska igiełkowego bez dystansu jest przesunieta do wału korbowego i przez zwężenie na wałku do łożyska dostaje się pył ze sprzęgła bo gumki uszczelniające na łożysku nie maja styczności z wałkiem czyli można powiedzieć że bieznia wałka pracuje tylko na jego połowie nie po całej powierzchni
wałek sprzęgłowy skrzyni 5b jest prawie na równi z dzwonem a wałek skrzyni 6b wystaje poza dzwon skrzyni
te 5,5mm grubości dystansu robi "niezauważalne" różnice pomiędzy AVF a AWX [emoji4]
można wcisnąć głębiej łozysko w wał korbowy (tzn do oporu) ale kto by się tym przejmował :wink:
 

Czyli jak rozumiem wał silnika niczym się nie różni. Wałek sprzeglowy w 6b dostosowany jest poprostu do większego osadzenia skrzyni od silnika, tak? A gdzie się znajduje ta gumka chroniąca łożysko igielkowe, bo nie kojarzę..
Dokladnie tak.
Ta gumka to uszczelniacz tego łożyska i jest na jego wewnętrznej krawędzi czyli przed wałeczkami.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

a przekładki 0.5mm między dzwon skrzyni a silnik nie było przy avf?

Opublikowano

:facepalm: czytam i patrze a tu nie 0.5mm tylko 0.5cm (5mm)

Opublikowano
W dniu 1/11/2018 o 11:59, bongod napisał:

Daj kolego znać jakie obroty masz na 6b przy 140. Mam teraz z bexa zestaw i masakra 3700 jednak przy dużo ;). Rozumiem że pod 1.8t p&p Ci podeszła skrzynia, półośki i dyfer?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
 

zapewnie podobnie jak w b7 1.8t Q , z tego co pamietam, dawno nie cisnałem 140 to około 3000rpm na 6b. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

No właśnie nie koniecznie bo coś mnie słuchy doszły że 2000 obr chyba ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

nie ma takiej szansy zeby benzyna miala 2000rpm na 140km/h ... 

Porównywałem ostatnio przełozenia skrzyni b7 tfsi Q do 1.8t Q BFB b7 i są baaaaaardzo podobnie, 6 w tfsi jeest minimalnie minimalnie tyci dłuzsza, przy 140km/h byo by pewnie z 2900 zamiast 3000. 

moge podac przelozenia z ELSY

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Koledzy mam komplet gratów z 2.0 tfsi do 1.8t bex czy wystarczy jak do zbiornika z 2.0 tfsi założę kosz z pompa od 1.8t lub 3.0 z quattro czy nie podejdzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...