erchi Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Wymienisz wachacze (np. Lemforder), to zacznie się odzywać maglownica. Zregenerujesz maglownicę, nadal stuka? Do wymiany amortyzatory. Tyłu nikt nie rusza, bo same gumy kosztują z 900-1000zł + łączniki + śruby regulacyjne. Nic dziwnego, że tak piszą. Kwoty idą w kosmos.
Langista Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Ile powinno wyjść? Przód max 300 zł, z narzędziami w warsztacie i podnośnikiem to kwestia 3 h roboty i zawieszenie z przodu jest założone. Tył nie wiem, bo nie wiem jak to z tyłu wygląda..
WYSKUN Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 14 minut temu, Langista napisał: Ile powinno wyjść? Przód max 300 zł, z narzędziami w warsztacie i podnośnikiem to kwestia 3 h roboty i zawieszenie z przodu jest założone. Tył nie wiem, bo nie wiem jak to z tyłu wygląda.. Czyli mechanicy co wyjechali z ceną promocyjna 999zl plus geometria to żart. Zauwazylem że większość rozmawia o zawieszeniu przednim. Tylne zużywa sie znacznie wolniej w tym modelu?
erchi Opublikowano 10 Grudnia 2017 Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) 999 to przesada. Wielowachaczowego tyłu nikt nie rusza, choćby dlatego że nie ma w sprzedaży kompletów wahaczy. Można skompletować część wahaczy i gumy do pozostałych, ew. gumy do wszystkich albo i nawet komplet poliuretanów. Ale to kosztuje milion monet, a dochodzą jeszcze łączniki, śruby regulacji z ASO i pęka tysiąc. Napęd trzeba rozpiąć (quattro), więc żaden warsztat tego raczej tanio nie zrobi, no chyba że po znajomościach. Edytowane 10 Grudnia 2017 przez erchi
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Dokładnie tak jak przedmówca. Każda cena powyżej 350 zł za montaż zawieszenia z przodu to jakieś nieporozumienie (350 to wygórowana kwota). Z tyłu właśnie nie ma kompletów, możesz kompletować po rozebraniu i spisywaniu części wyszukując numerami, no i roboty z tym jest bardzo dużo.
sous1111 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Langista, a zauważ jedną kwestie, że w każdym egzeplarzu może być różna trudność wymiany. W jednym wszystkie śruby idą ładnie, a w drugim trzeba zdemontować zwrotnice i rozwiercać tą górną śrubę. Czyli według ciebie w tym i w tym przypadku kwota powinna być ta sama ? Właśnie w weekend wymieniałem zawieszenie przódu u siebie. Wszystko tam bylo z 2001 roku, więc 16 lat nie ruszane. I powiem szczerze, że za 300zl na pewno bym tego nie wymieniał.
WYSKUN Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 1 godzinę temu, sous1111 napisał: Właśnie w weekend wymieniałem zawieszenie przódu u siebie. Wszystko tam bylo z 2001 roku, więc 16 lat nie ruszane. I powiem szczerze, że za 300zl na pewno bym tego nie wymieniał. Jaki masz przebieg? Bo ja też mam jeszcze ori z 2001r
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 W warsztacie nie powinno mieć to znaczenia czy było łatwo czy nie, mają profesjonalne narzędzia (powinni mieć) i doświadczenie (powinni mieć), więc wymontowanie czegoś takiego nie powinno przysporzyć im problemów. Do tego w cenniku nie masz podziału "wymiana koła 50 zł, wymiana z problemami 250 zł" Pracownik ma płacone za godzinę roboczą od pracodawcy, pracodawca ma cennik za robociznę, dlatego to ile czasu poświęci na jej wykonanie nie powinno mieć wpływu na cenę. To czy zadanie okaże sie na pół dnia czy na weekend zalezy tylko od fachowca, który się tym zajmuje.
sous1111 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Nie masz racji, bo tak jak mówisz liczą się roboczogodziny. Każdy szanujący się warsztat tak rozlicza każdą naprawę, i właśnie wszystko zależy ile dana naprawa zajmie czasu. W jednym samochodzie zawieszenie wymienisz w 2h i zapłacisz 150zł, a w innym zajmie ci to 6h i zapłacisz 450zł.
sous1111 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 9 godzin temu, WYSKUN napisał: Jaki masz przebieg? Bo ja też mam jeszcze ori z 2001r Około 250tyś, zawieszenie wymieniłem głównie przez sparciałe gumy.
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Powtarzam, nie powinno tak być, płacisz za usługę właścicielowi zakładu, nie za roboczogodzinę pracownikowi, od tego właśnie są warsztaty. Oni teoretycznie maja doświadczenie jak poradzić sobie z trudnymi przypadkami, i klient za to płacić nie powinien, a mechanik z góry powinien byś świadom tego, ile czasu zajmie wykonanie danej pracy, na podstawie tego ustala ile to kosztuje. Nadal utrzymuję, że górna cena nie powinna przekroczyć 350 zł za sam przód.
Karasik2 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Dobra a jak to się ma do B7 1BV ? Jak będzie orientacyjna cena wymiany kpl przodu?
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Sytuacja jest identyczna, ale ceny orientacyjnej nie wiem czy można tu oczekiwać, bo przestrzał jest ogromny. U mnie mechanik np 200 zł za wymianę wielowahacza bierze, a gdzie indziej już 1k sobie wołają..
Karasik2 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Czyli 600 to w miarę uczciwa cena bo w połowie tej stawki ?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Langista Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Nie, tak jak napisałem, w miarę to 350 zł (max).
EaglePoland Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 We Wroclawiu niestety tyle sobie liczą... lub coś w stylu podstawa to 400-500zl ale za zapieczone sruby to po 100. Geometria także płacona osobno... Moj wybor padł na pełny komplet RTS'a (zobaczymy ile pojeździ) zakupiony u Wandej'a. Po wymianie kierownica minimalnie ciężej chodzi (czytalem, że to "norma" i "zaraz" wróci do normy). Różnica przy jeździe jest ogromna, na plus :-) Niestety wymiana nie wyeliminowała problemu ściągania w prawo ale to temat na osobny wątek...
Karasik2 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 A robiłeś zbieżność / geometrie kół?Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
EaglePoland Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Geometria 3D została zrobiona, cały układ hamulcowy sprawdzony a opony nowe i wyważone... felgi tez zostaly sprawdzone przy okazji...
Langista Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 No to masz auto po niezłym dzwonie
bercik2 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Opublikowano 12 Grudnia 2017 No to masz auto po niezłym dzwonie [emoji3]To by geometria nie wyszła. Może chamulce trzymają. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się