Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana akumulatora + podtrzymanie - wykonane


bubbba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ przymierzam się do wymiany aku w mojej A4 (1,9 TDI AWX) poczytałem parę postów na ten temat. Okazuje się, że niektórzy koledzy przy wymianie aku mieli niezłe historie, np: rozprogramowanie sterowania szyb elektrycznych, rozprogramowanie kluczyka, problemy z centralnym zamkiem, szalejące zegary, aż po spalenie całego FISa. Pomyślałem sobie, że aby tego uniknąć, przed odpięciem starego aku, podepnę równolegle, za pomącą kabli rozruchowych, dodatkowy akumulator który będzie miał za zadanie podtrzymać cały czas napięcie w aucie. Oczywiście cała wymiana będzie musiała przebiegać bardzo ostrożnie aby nie wykonać żadnego zwarcia.

I tu pytanie, czy takie równoległe podpięcie, na czas wymiany, dodatkowego akumulatora jest dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio.... jak połączysz dwa aku równolegle to może popłynąć duzy prąd wynikajacy z różnicy w napięciach obu aku... nowy prawdopodobnie będzie miał wyższe napięcie. Może spróbuj zrobic szybką przepinkę...jak kiedyś czyściłem odpływy w podszybiu musiałem wyciągnąc aku... zrobiłem to na kablach rozruchowych. Ewentualnie możesz przy uzyciu kabli na chwilke połączyć na chwilę dwa aku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podłączeniem drugiego aku nie powinno być problemu przecież to to samo jak by odpalać drugi samochód na kable, tylko własnie uważaj żeby nie zrobić zwarcia, a z drugiej strony to odpięcie aku nie powinno przynieść żadnych konsekwencji oprócz rozprogramowania elektrycznych szyb ale wystarczy ją otworzyć i zamknąć i już będzie działać, a jeżeli faktycznie miało by to spowodować jakieś usterki to chylę czoła debilom którzy projektowali ten samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiac temu wymienialem aku na nowy. Odkrecilem stary, odpielem klemy i po minucie juz podpiety byl nowy. Nic sie nie rozprogramowalo, ani el. szyby, centralny, nawet stacje w radiach dalej zapamietane oraz ta sama data i godzina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem....

Mały akumulator np. od ups-a , dwa przewody, wtyczka do zapalniczki i już mamy podtrzymanie na czas wymiany aku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktykowane wielokrotnie , w autach z zasilaniem zapalniczki nie przez stacyjkę działa bankowo :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesiac temu wymienialem aku na nowy. Odkrecilem stary, odpielem klemy i po minucie juz podpiety byl nowy. Nic sie nie rozprogramowalo, ani el. szyby, centralny, nawet stacje w radiach dalej zapamietane oraz ta sama data i godzina.

U mnie godzina, data i kluczyk poszły sie... , reszta ok. No i oczywiscie kontrolki abs-esp sie palily przez pare chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio.... jak połączysz dwa aku równolegle to może popłynąć duzy prąd wynikajacy z różnicy w napięciach obu aku... nowy prawdopodobnie będzie miał wyższe napięcie. Może spróbuj zrobic szybką przepinkę...jak kiedyś czyściłem odpływy w podszybiu musiałem wyciągnąc aku... zrobiłem to na kablach rozruchowych. Ewentualnie możesz przy uzyciu kabli na chwilke połączyć na chwilę dwa aku... :)

Na pewno nie będzie miał wyższego napięcia ponieważ akumulator z półki to okolo 12,5v a taki wyciągniety z samochodu to okolo 13v także jaki "popłynie prąd"??? :polew:Sorki Co spowoduje ten przepływ Prądu bo nie rozumiem nie wprowadzaj kolegów w błąd bo niepotrzebnie mieszasz. Obojętnie jaki to jest sposób czy na kable z innego akumulatora czy poprzez zapalniczkę czy jeszcze inny Nie ma znaczenia chodzi o podtrzymanie i to jest najważniejsze dla elektroniki żeby nie zgłupiała po zdjęciu napięcia normalnie wymieniając bez.Zresztą kto wymienia wie...Wymieniać na podtrzymaniu bo nie ma żadnych problemów... :hi:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po operacji zmiany akumulatora z zastosowaniem akumulatora podtrzymującego. Wszystko przebiegło doskonale, nic się nie rozprogramowało. Nowy akumulator to Moll 80 Ah (stary oczywiście też był Moll i wytrzymał 9 lat na dieslu :shocked:), akumulator podtrzymujący to Centra 44 Ah. Dziękuję wszystkim za porady i utwierdzenie mnie w słuszności decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio.... jak połączysz dwa aku równolegle to może popłynąć duzy prąd wynikajacy z różnicy w napięciach obu aku... nowy prawdopodobnie będzie miał wyższe napięcie. Może spróbuj zrobic szybką przepinkę...jak kiedyś czyściłem odpływy w podszybiu musiałem wyciągnąc aku... zrobiłem to na kablach rozruchowych. Ewentualnie możesz przy uzyciu kabli na chwilke połączyć na chwilę dwa aku... :)

:polew: :polew:

]

no a podlaczenie rownolegle drugiego aku czym sie rozni oc podpiecia na kable rozruchowe?? :wallbash: :wallbash:

nie wazne co, wazne zeby cos napisac... tylko zamieszanie po co robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie pod temacik , tydzien temu wymienialem aku w swoim AWXe tez byl fabryczny i liczyl juz sobie 9 latek , az wkoncu przyszla kolej i na niego. Za nowy aku "Centra Futura" 80Ah Ja placilem 355zl , mam nadzieje ze tez dlugo wytrzyma a co do wymiany to tez wymienialem na podtrzymaniu bo szlak mnie trafia jak musze ustawiac wszystkie parametry w radiu ale robil to gosciu (fachowiec) i wszystko jest git :good: teraz pali jak ta lala nawet jak by bylo -35C hehe

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienialem na podtrzymaniu bo szlak mnie trafia jak musze ustawiac wszystkie parametry w radiu

U mnie nic nie trzeba ustawiać w radio po odpięciu aku. Pewnie masz nieoryginalne radio (czyt nie bylo zamontowane fabrycznie w twoim samochodzie) z innym vinem i dlatego tak sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nowy aku "Centra Futura" 80Ah Ja placilem 355zl , mam nadzieje ze tez dlugo wytrzyma a co do wymiany to tez wymienialełem

mam taki AQ juz 1.5 roku i smiga bez zarzutu (webasto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie pomylisz biegunow akumulatora w B6 TDI nic nie ma prawa sie rozkodowac :cool1:

trzeba tylko kazda szybe otworzyc i zamkac do konca.

oraz przejechac ok 100 zeby esp sobie zaadoptowalo czujnik polozenia kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam jeszcze pytanko co do ładowania aku, chciałem podładować akumulator ale nie wiem czy coś się rozkoduję gdy odepnę klemy na całą noc.

Wyczytałem że szyby i ESP trzeba będzie zaprogramować, z tym to nie problem, ale kluczyk? Czy trzeba go przez komputer programować?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągałem aq w celu dolania wody destylowanej. Stał bez akumulatora chyba z godzinę i po włożeniu musiałem rozkodować tylko radio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam jeszcze pytanko co do ładowania aku, chciałem podładować akumulator ale nie wiem czy coś się rozkoduję gdy odepnę klemy na całą noc.

Wyczytałem że szyby i ESP trzeba będzie zaprogramować, z tym to nie problem, ale kluczyk? Czy trzeba go przez komputer programować?

Pozdrawiam

U mnie w B7 kluczyk przypisujesz ponownie następująco, wkładasz do stacyjki, włączasz zapłon, naciskasz na chwilę zamykanie lub otwieranie na kluczyku, wyłączasz zapłon i już dziła.......

ESP się powinno samo zaadoptować po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...