Langista Opublikowano 14 Listopada 2023 Opublikowano 14 Listopada 2023 Wiązka abs na którejś stronie.
Elvis907 Opublikowano 16 Grudnia 2023 Opublikowano 16 Grudnia 2023 (edytowane) Przyłączam się do tematu. Mam A4 B7 1.8T. Tydzień temu podczas jazdy, kilka minut od zapalenia auta, pojawiła się kontrolka ESP. Mam vag coma, ale nie mogłem się połączyć z modułem ABS. Na silniku brak błędów. Samochód posiadam od kilku tygodni i nie wiem czy wcześniej była komunikacja ze sterownikiem ABS. W każdym razie na drugi dzień zrobiłem testy drogowe i system ABS działa poprawnie jak również system ESP (sprawdzałem tylko czy łapie poślizg podczas mocnego przyspieszania, no i silnik jest mocno dławiony oraz miga kontrolka pracującego ESP). Po kilku minutach znowu zapaliła się kontrolka ESP i świeciła do zgaszenia auta. Czyli wygląda jakby systemy działały poprawnie, niestety żaden program nie łączy mi się z modułem ABS. Może to być sterownik ABS? Czy szukać gdzieś przerwy w obwodach? Czy gdybym podłączył drugą pompę luzem na aucie, ale bez kodowania, to wystarczy żeby się połączyć z modułem? Edytowane 16 Grudnia 2023 przez Elvis907
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 (edytowane) Zapewne czujnik stop pod pedałem hamulca do wymiany. Pewnie masz zwykły kabel i nie ze wszystkimi modułami się połączysz w b7. Edytowane 17 Grudnia 2023 przez przem8
Elvis907 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Zgadza się, mam zwykłego KKL'a od Viakena. Posiadam również dwa ELM327, jeden na kablu, drugi bluetooth - nie łączą się wcale z autem. Ale może mam nieodpowiednie programy.
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Ja bym wymienił ten czujnik w ciemno, bo to najczęstszą przyczyna. Jak chcesz coś diagnozować w b7 to kabel hex can z vcds.
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 (edytowane) 16 godzin temu, Elvis907 napisał(a): Przyłączam się do tematu. Mam A4 B7 1.8T. Tydzień temu podczas jazdy, kilka minut od zapalenia auta, pojawiła się kontrolka ESP. Mam vag coma, ale nie mogłem się połączyć z modułem ABS. Na silniku brak błędów. Samochód posiadam od kilku tygodni i nie wiem czy wcześniej była komunikacja ze sterownikiem ABS. W każdym razie na drugi dzień zrobiłem testy drogowe i system ABS działa poprawnie jak również system ESP (sprawdzałem tylko czy łapie poślizg podczas mocnego przyspieszania, no i silnik jest mocno dławiony oraz miga kontrolka pracującego ESP). Po kilku minutach znowu zapaliła się kontrolka ESP i świeciła do zgaszenia auta. Czyli wygląda jakby systemy działały poprawnie, niestety żaden program nie łączy mi się z modułem ABS. Może to być sterownik ABS? Czy szukać gdzieś przerwy w obwodach? Czy gdybym podłączył drugą pompę luzem na aucie, ale bez kodowania, to wystarczy żeby się połączyć z modułem? Podczas przyspieszania działa system ASR, a jest mylony dlatego że jest na jednej kontrolce z ESP. Zapnij jakiś dobry i-fejs i zobacz czy ABS ma komunikację i jakie ma błędy. Jak nie ma komunikacji to sterownik do naprawy Edytowane 17 Grudnia 2023 przez Dev
Elvis907 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 (edytowane) 9 godzin temu, przem8 napisał(a): Ja bym wymienił ten czujnik w ciemno, bo to najczęstszą przyczyna. Jak chcesz coś diagnozować w b7 to kabel hex can z vcds. Ten czujnik odpowiada również za zapalanie tylnego światła STOP? jeśli tak to on działa poprawnie. Dev, faktycznie ja sprawdzałem tylko ASR. Edytowane 17 Grudnia 2023 przez Elvis907
przem8 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 2 minut temu, Elvis907 napisał(a): Ten czujnik odpowiada również za zapalanie tylnego światła STOP? jeśli tak to on działa poprawnie. A jesteś na 100% pewien. Może działać z minimalnym opóźnieniem w stosunku do wciskania/odpuszczania pedału i też wywali błąd albo zapali się sporadycznie bez wciskania hamulca. A najlepsze, że uszkodzony ten czujnik potrafi powodować zanik reakcji na pedał gazu i szarpanie przy przyspieszaniu. Przerobiłem większość tych objawów na przestrzeni lat Jak będziesz w okolicach puław to mogę się podpiąć vcdsem.
Elvis907 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Nigdy nie będzie pewności. Oryginał tego czujnika się kupuje czy jakiś markowy zamiennik? Masz może zapisane jego numery?
Elvis907 Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Podłączyłem u znajomego pod VCDS - faktycznie czujnik STOP dawał te błędy. Koniec końców kupiłem zamiennik Vika o nr 99450052401, bo jest wiele złych opinii nawet o oryginałach (być może podróbki na allegro). Kosztował ~25 zł, ale jest innej konstrukcji niż oryginalny (ma grubszy ten mały ruchomy trzpień, wewnątrz również inaczej skonstruowane są sprężynki i blaszki - wg mnie nie wróży to długiego użytkowania, bo musiałem te blaszki poprzeginać, żeby zaczął w ogóle łączyć). No i zupełnie inaczej trzeba go regulować niż fabryczny, ponieważ świecił mi się cały czas STOP. W praktyce ja go już nie demontowałem z gniazda, żeby nie urwać nic wewnątrz tak jak w fabrycznym zrobiłem, tylko wysuwałem ten mały trzpień po kilka "ząbków" (uwaga, ciężko idzie), później po jednym ząbku, aż uzyskałem punkt w którym światła STOP na włączonym zapłonie łapią na początku naciskania pedału hamulca. Na wyłączonym zapłonie czujnik łapie później. Na razie błędów nie ma, ale mało jeżdżę tym autem. Dla pewności kupiłem na zapas drugi czujnik Vika o nr 99450052601 za 17 zł, który jest identyczny z wyglądu jak seryjny (czyli cienki trzpień i cała obudowa czarna). Dzięki za podpowiedzi. Na zdjęciu mój oryginalny i bliźniacza Vika. Druga Vika zamontowana na aucie, ale po numerze można sobie znaleźć jak wygląda ten drugi typ.
przem8 Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Kupiłeś badziew i tyle. Czujnika nie regulujesz, przy montażu sam się wciśnie trzpien tyle ile powinien. Ja kupowałem z hella i działa bez problemu kilka lat.
pawel9222 Opublikowano Piątek o 15:26 Opublikowano Piątek o 15:26 Pomocy! Potrzebuje rady. Kontrolki ABS i trakcji zapalają się w momencie kiedy auto ledwo się toczy lub się zatrzyma. Po resecie zapłonem, gasną i nie świecą do momentu kolejnego zatrzymania. Generalnie mogę przejechać wiele km i nic się nie dzieje, wszystko działa dobrze. W momencie zatrzymania prawie zawsze pojawiaja się kontrolki i ABS przestaje działać. Vcds komunikuje zwarcie z plusem na obydwu tylnych czujnikach. Oczywiście czujniki podmieniane, ciągłość przewodów do sterownika ABS sprawdzona- wszystko ok. Więc pozostaje naprawa/wymiana sterownika? Naprawia się to w ogóle, czy trzeba wymieniać? A4 b6 1.8t Q.
Muskel1 Opublikowano Piątek o 15:35 Opublikowano Piątek o 15:35 Z dużym prawdopodobieństwem sterownik do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się