miszka Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 nawet może być dla samochodów z kierownicą po środku , mi bardziej chodzi czy to RNS-E bo kurcze w necie nic nie mogę znaleźć , na aukcjach też takich nie ma ta nawi jest z R8 z roku 2008 to wydaje mi się że to już by był RNS-E , nawet grafika taka sama Audi R8 - part numbers | Audi Forum zobacz tu, wedle tego rns-e byl tam od 2010 wiec cholera wie co to tam jest doprosiłem się w końcu paru zdjęć i już wszystko jasne :kox::kox:
ucho.77 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Panowie mam problem ze rns-e+zmieniarka tj. jak miałem ją podpiętą do concerta było wszystko ok, po zmianie radia na rns-e słychać jakiś zakłócenia (szum) czy może to być spowodowane słabą masą ze zmieniarki? zakłóceń na kartach pamięci ani na radiu nie ma.
Bart-S Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Zobacz czy masz jakiś numer na kablu zmieniarkowym... Z concerta na RNS-E wydaje mi się, że powinna śmignąć bez problemu.
ucho.77 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 kabel na allegro kupowałem i szczerze nie pamiętam czy był ori. czy tylko zamiennik ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- bo zmieniarkę rezłem
Bart-S Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 kabel na allegro kupowałem i szczerze nie pamiętam czy był ori. czy tylko zamiennik ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- bo zmieniarkę rezłem A podaj no tylko numer tej zmieniary...
ucho.77 Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 kabel na allegro kupowałem i szczerze nie pamiętam czy był ori. czy tylko zamiennik ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- bo zmieniarkę rezłem A podaj no tylko numer tej zmieniary... jutro zerknę i wrzucę
tommy-cichy Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 zgodnie z obietnicą wrzucam parę spostrzeżeń z mojej instalacji RNS-E Jest możliwość łatwiejszego zamontowania anteny, bez potrzeby demontażu zegarów. Wystarczy odkręcić dolna osłonę deski rozdzielczej ta nad nogami kierowcy. Jeżeli wsuniemy rękę od spodu możemy wyczuć tył zegarów a za nimi poprzeczna belkę, bez problemu umieścimy antenę w odpowiednim miejscu będzie się trzymała na uchwycie magnetycznym lub taśmie dwustronnie przylepnej. Przewody adaptera, antenowy, i w sumie każde, które dokładamy w autku warto obwinąć czarną, bawełnianą, taśmą izolacyjną (widać na fotografiach ja używam izolacji firmy TESSA AG, do nabycia w sklepach z częściami elektronicznymi) wiązki wyglądają jak oryginalne, i ma to dodatkową zaletę, przewody obwinięte tasmą nie są źródłem denerwujących dźwięków gdy opierają się o elementy plastykowe lub metalowe i wpadają w drgania. Bardzo ważnym krokiem przed montażem nawi jest sprawdzenie połączeń pomiędzy złączami odpowiednich styków adaptera przejściówki. Niestety zdarzają się pomyłki. Na odpowiednich rysunkach są ponumerowane odpowiednie styki i oznaczenia złącz. Rysunki pokazują tył radioodbiornika (chorus, concert, symphony) oraz tył navi, oznaczenie poszczególnych złącz – kostek oraz numery PIN. Pamiętajcie aby patrzeć na odpowiednia stronę sprawdzanego złącza. PO lewej stronie tabelki mamy złącze ISO2 RNS-e przy każdym PIN-ie mamy podane dane, dokąd dany przewód prowadzi w złączach ISO1 ori instalacji samochodu. http://img90.imageshack.us/img90/8878/tablearnsegb9.jpg W moim adapterze, PIN 14 złącza D, (ISO 2) był połączony z pinem 2 złącza III ISO1 i niestety do tego samego styku był podłączony pin 1 złącza IV do którego był podłączony nieoryginalny zestaw głośnomówiący telefonu do tego uszkodzony. Przez to na miejsce sygnału MUTE przez cały czas było podawane napiecie 5V, które przez błąd producenta adaptera powodował obecność napięcia +5V w miejscu gdzie po wyłączeniu nawi powinna pojawic się masa DWA. Druga ważna czynność to prawidłowe kodowanie (usuniecie napięcia 5V nie zmieniło sytuacji. nawigacja zakodowała nieprawidłowo zamiast jedynek oznaczających brak współpracujących z nią urządzeń zakodowała zera. A zera to stan nieustalony i nawi głupieje gdy jest podłączona do instalacji samochodu, Ponieważ nigdzie nie jest wprost to wyjaśnione myślę ze warto napisać, iż do kodowania RNS-e potrzebny jest minimum vag-com 409.1 i wyższe, niższe wersje nie komunikują się z RNS-e. do kodowania wymagana jest wersja zarejestrowana i witaminizowanie niestety tutaj nie pomoże. Mając odpowiednią wersję kodowanie przeprowadzimy bez problemów, przez złącze OBD, nie trzeba podłączać się do nawigacji na stole. Nawigacja w trakcie pracy pobiera ok 2A, po wylaczeniu przechodzi w tryb uśpienia i pobiera 1,4A. W warunkach prawidłowych wyłącza się całkowicie po ok. 60sek od momentu zaknięcia samochodu, i moment jest zgodny ze zgaśnięciem klawisza swiateł awaryjnych. warto zamknąc się w pojeździe z podłączonym miernikiem natężenia, lub chociaż zmierzyc napięcie na PIN 6 (sterowanie załączeniem wzmacniacza) zlącza I (t20d), po wyłaczeniu nawi powinno by 0V. Jeżeli nawigacja pomimo jej wyłączenia i zamknięcia pojazdu wciąż pobiera prąd większy niż 0,05A, a w złączu III ISO1 PIN2 jest pusty, pozostaje pociągnięcie sygnału DWA przy czym mamy dwie możliwości. Jedna to podłączenie się do modułu komfortu, a druga podłączenie kluczowanej masy z modułu alarmu, który mamy zamontowany w pojeździe. Na fotografii widzimy PIN-y, prowadzące sygnał DWA w adapterze. http://img90.imageshack.us/img90/1976/zlaczkaweryfikacjada7.jpg Na kolejnych widok złącza ISO1 w którym powinien znajdować się przewód prowadzący sygnał DWA. Jeżeli w tym miejscu nie mamy podłączonego przewodu, wtedy jedynym rozwiązanie poprowadzenie brakującego przewodu ( na fotografii widzimy przewód z konektorem uzupełniający do złącza ISO1) przewód możemy poprowadzic w kierunku zestawu wskaźników, dalej za nim ku lewemu przedniemu słupkowi i dalej do dołu do stacji złącz po lewej stronie (rys. poniżej) i dalej do wchodzimy do kanału wiązek elektrycznych i prowadzimy do PIN 19 złącza IV T20G (to niejst złączka radia) komputera systemu komfort ( po lewej str fotela kierowcy - wymagane jego wymontowanie) http://img90.imageshack.us/img90/1144/zlaczkaisodwavj2.jpg http://img90.imageshack.us/img90/1651/a970270sh3.jpg Mam u siebie dokładnie ten sam problem co opisał kolega Musashi. Zimę przejeździłem ale akumulator czasem ledwo co zipiał a Navi po zamknięciu auta non stop kręci tą płytą. Może ktoś powiedzieć które to jest te złącze IV T20G? Rozumiem że znajduje się ono pod lewym słupkiem kierowcy? Może jakieś kolory tej złączki? Albo ja nie rozumiem tego albo Musashi to tak napisał że te złacze jest tam w tych wiązkach a po chwili że trzeba ściągać fotel kirowcy... Po moich doświadczeniach z kodowaniem Navi, moja ciekawostka że nie trzeba mieć VCDSa do zakodowania Navi, a wystarczy zwykły kabelek KKL ale z oprogramowaniem VCDS Lite.
ucho.77 Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 kabel na allegro kupowałem i szczerze nie pamiętam czy był ori. czy tylko zamiennik ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- bo zmieniarkę rezłem A podaj no tylko numer tej zmieniary... jutro zerknę i wrzucę nr zmieniarki 8E0 035 111 jeszcze jedno pytanie mam związane ze zmieniarką dziś zauważyłem że na wyłączonym radiu zmieniarka mimo wszystko się świeci,czy tak ma być??
Bart-S Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 kabel na allegro kupowałem i szczerze nie pamiętam czy był ori. czy tylko zamiennik ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 23:02 ---------- bo zmieniarkę rezłem A podaj no tylko numer tej zmieniary... jutro zerknę i wrzucę nr zmieniarki 8E0 035 111 jeszcze jedno pytanie mam związane ze zmieniarką dziś zauważyłem że na wyłączonym radiu zmieniarka mimo wszystko się świeci,czy tak ma być?? Z tego co pamiętam to wyłączy się razem z RNS-E - które mimo wyłączenia (zapłonem lub manualnie) przecież i tak pracuje jeszcze kilkanaście minut. ---------- Post dopisany at 22:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:07 ---------- Numer zmieniarki muszę sprawdzić - były 2 modele...
miedzikos Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 U mnie tak też tak jest i na początku się zdziwiłem czy ona chodzi nonstop ,zmieniarka wyłącza się razem z rns-e - trwa to chwilę po zamknięciu auta
Tom A4 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 witam. Mam dziwny problem z zegarkiem w rns-e chodzi dość dziwnie mianowicie. Czasami działa prawidłowo i nie ma problemu ale jak wyłącze stacyjke i ponownie ją włącze to już czas jest inny np. mamy 15:30 ,a navi pokazuje 10:00 w menu navi znalazłem iż czas bierze z zegarów czy można zmienić to aby btrał z radia? lub dlaczego tak się zachowuje
Mike_G_A4 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Panowie pytanie podlaczylem do RNS-D naped, dvd phonocar slim vm015 za pomoca adaptera vns-526 i mam taki problem, ze nie chce sie uruchomic obraz z dvd po wlaczeniu dvd szarpnie obrazem i tyle, czy potrzeba jakiego kodowania radia nawigacji ? Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
cys Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Mi navi chyba pobiera czas z GPS, bo jak nie podepne anteny to nie mam godziny
cys Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 W menu mam ustawione żródło czasu na GPS, i za cholere tej opcji nie moge zmienić, może kwestia kodowania?
miedzikos Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Mam pytanie czy też macie w navi i radiu [tytuły i adresy] że ucina dłuższe? tzn jak jest długa nazwa to nie przewija jej tylko jest ucięta. Np. boh. westerplatte, na navi utnie boh. werte...
Tom A4 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 ja tam mam ustawione instrument cluster i też nie mogę tego zmienić może ktoś wie gdzie to zmienić.
cys Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Antena z gps podpięta? RNS-E time source? | Audi Forum Mało z tego rozumiem , ale raczej nie można tego przekodować, wszystko odbywa się sprzętowo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się