Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hej mam tak : koszyk 2 din , klimatronik 1 din i chce zamontować rns-e wszystko do tunelu 1 din , podpowie ktoś gdzie co i jak dokładnie przyciąc, jutro będę wszystko wyciągał cały tunel na wierzch a chciałbym zeby to wszystko poszlo w miarę bez problemów , dzieki za podpowiedzi z góry

Musisz przyciąć klimatronik i tunel. Opisane jest wszystko wyżej nad zwijakiem.

Podpowiem ci że tunel to pryszcz, zorientujesz się szybko gdzie przyciąć, natomiast climatron to już metoda prób i poprawien. Najpierw zrób sobie szablon z tektury.

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

panowie zabrałem sie za rozbieranie tunelu konsoli srodkowej i wszystko szło mi dosyc dobrze az do pewnego momentu natrafiłem na pewne trudnosci

- mam problem z demontazem tej podkowy plastikowej chodzi mi o ten plastik kiedy zrzucamy ręczyny to przylega do niego nasz hamulec

- kolejny problem to zdemontowanie oslony od hamulca recznego

i ostatni problem to bardzo dziwna nakrętka do odkrecenia podlokietnika jakim kluczem mam ją odkrecic skoro cala głowka jest okrągła ??

z gory dzieki za pomoc bylbym wdzieczny za w miare szybko odpowiedz bo wszystko mam rozebrane i nie wygodnie sie tak jezdzi :P

Opublikowano
panowie zabrałem sie za rozbieranie tunelu konsoli srodkowej i wszystko szło mi dosyc dobrze az do pewnego momentu natrafiłem na pewne trudnosci

- mam problem z demontazem tej podkowy plastikowej chodzi mi o ten plastik kiedy zrzucamy ręczyny to przylega do niego nasz hamulec

- kolejny problem to zdemontowanie oslony od hamulca recznego

i ostatni problem to bardzo dziwna nakrętka do odkrecenia podlokietnika jakim kluczem mam ją odkrecic skoro cala głowka jest okrągła ??

z gory dzieki za pomoc bylbym wdzieczny za w miare szybko odpowiedz bo wszystko mam rozebrane i nie wygodnie sie tak jezdzi :P

Ad. 1 - odkręcasz dwie śrubki i wyjmujesz to.

Ad. 2 - osłony nie demontujesz, jak masz już gotowe do ściągania to wysuwasz tunel do tył - obudowa ręcznego ma takie dwa wypustki, jak wysuniesz już tunel to obudowa opadnie na dół - obczaisz z wyczuciem

Ad. 3 Dziwne że masz tam okrągła nakrętkę, powinna być normalna 13. (ewentualnie zdemontuj całą łapę podłokietnika i też chyba będzie choć gorzej będzie wyciągać tunel)

Opublikowano

Mi chodzi o ta podkowe jej najpierw nie powinno sie podwadzic do góry albo boku zeby zeszła ladnie ?? nie chce na sile zeby nie zniszczyc tego plastiku , a skoro piszesz ze najpierw musze jakies 2 srubki odkrecic zeby poluzowaly ten plastik to gdzie one sa ??

Opublikowano
Mi chodzi o ta podkowe jej najpierw nie powinno sie podwadzic do góry albo boku zeby zeszła ladnie ?? nie chce na sile zeby nie zniszczyc tego plastiku , a skoro piszesz ze najpierw musze jakies 2 srubki odkrecic zeby poluzowaly ten plastik to gdzie one sa ??

Chodzi ci kolego chyba o osłonę co jest pod rączką ręcznego ?? Jeżeli tak to podważ ją od strony przodu, jak ją zdejmiesz ukarzą ci się te dwie śrubki o których mowa odkręć i pchnij do dołu to co odkręciłeś.

Opublikowano

No właśnie tak jak pisze silnik, myślałem ze już zdemontowałeś tą osłonę i nie wiesz jak wyjąć taki element prowadzący obudowę ręcznego. Co do metody na zdjęcie tej osłony, to chyba najlepiej zdemontować osłonę lewarka i pchnąć z tamtej strony:wink:

Opublikowano

konsola.jpg

dokładnie chodzi mi o nr 5 z tego obrazku , mam ją podwadzić od strony lewarka zmiany biegów czy od strony hamulca ręcznego ? do góry rozumiem podwadzić i powinno ładnie zejsc tak ??

Opublikowano

Dokładnie od strony lewarka (tylko od tej strony) trzeba podwadzić i ściągasz. Tak jak pisałem wcześniej najlepiej sobie pomóc pchając to, jak ściągniesz ramkę lewarka. To jest w miarę elastyczne więc się nie bój.

Opublikowano

jest tu może ktoś kto ogarniał temat: A4 B7 + rns-e LED + nieoryginalnej kamery cofania w lampce tablicy rejestracyjnej - z powodzeniem?

Od kilku miesięcy męczę się z tym tematem i do niczego nie doszedłem, kupiłem nawet nowy adapter multimedialny i mam to samo co na starym:

przy kodowaniu na Lambo, no signal, pojawia się obraz z zamazanym górnym paskiem, po włączeniu wstecznego, a po zmianie biegu zamarza cała navi, nie działa żaden przycisk poza zmianą głośności.

myślałem, że mam zbyt stary adapter (działał ze zwykłą rns-e) ale z nowym jest dokładnie to samo.

myślałem, że wina softu rns-e? ale po zmainie map wywaliło spolszczenie i soft się zmienił chyba? brak mi już pomysłów :facepalm:

a jak podjechałem 250km w jedna strone do naviserwis, żeby rzucili okiem, to stwierdzili, że to pewnie wina rns-e - wizyta trwała całe 10minut i potem powrót 250km ... :doh:

a nie znam osobiscie nikogo, kto by miał leda, nie wspominając już, że z kamerką.

Opublikowano

w adaptacjach zmieniałes wartosci :eusathink:

Opublikowano

wczoraj zmieniałem adapter i kodowanie też, ale kurcze czy adaptacje również to nie pamiętam :/

ale wcześniej tak, ustawiałem wartość fisa na 21.

z resztą, tego chyba nie musiałem ruszać, ponieważ wcześniej miałem starszą rns-e i działała bez problemu z kamerą, przełożyłem tylko leda i problemy, oczywiście po kodowaniu na lambo czy a3 tak by była kamerka.

najpierw myślałem, że to wina adaptera, bo miałem starszy ten od poprzedniej rns-e, vns-526, więc kupiłem ma-box ale dokładnie to samo było.

może ktoś zna ewentualnie jakiś warsztat w polsce który takie rzeczy robi? poza naviservice bo oni ledów nie ruszają, przynajmniej tak było pare miesięcy temu.

Opublikowano

chodzi mi o adaptacje w kanale 4 , jesli jest kam tam powinna byc jedyneczka:wink:

Opublikowano

wczoraj adaptacji chyba nie ruszaliśmy, ale tak jak pisalem, przy starej rns-e kamera działała, a od tamtej pory adaptacji nie zmieniałem, tylko przełozyłem rns-e, więc chyba na nowo nie trzeba robić? jak wcześniej wchodziłem w adaptacje to były ustawione tak jak w tym temacie w opisie, więc nie ruszałem.

Opublikowano

Hehe przecież adaptacje musisz sprawdzić (i ewentualnie zmienić) w nowym RNS-E. Adaptacji nie ustawiasz w aucie, że na starym RNS-E i na nowym ledowym masz to samo, tylko każdy z nich ma swoje.

Opublikowano

Hmm, z tego co sprawdzałem to adaptacje miałem takie same, sprawdzałem te z fisem, z rozmiarem opon i coś jeszcze i to się nie zmieniało. Zmienialem kodowanie ale to nie to samo co adaptacje prawda? Chyba, że jakieś adaptacje pominąłem to podpowiedzcie które adaptacje sprawdzić z okazji zmiany na nowy rms-e ledowy i jakie wartości poza adaptacją kanału 4 jakieś jeszcze? Możliwe, że coś pominąłem.

Ogólnie wszystkie adaptacje z tego tematu z pierwszego postu ustawiałem, tzn nawert nie musiałem bo były takie jak powinny być.

Opublikowano

A ma ta ledowa navi twoja pin RFSL? Z tego co sie orientuje to nie jest to w standardzie

Opublikowano

pojecia nie mam.

jedyne co znalazłem w necie o rfsl to coś takiego (bo sam nie wiem co to jest) - 2 - RFSL (Analog reverse signal) w odniesieniu do: EXT Control Connector (For Bose or

Non-Bose Amp, telephone interface)

ma to związek z kamerą? ja nic dodatkowo nie dorabiałem, byłem przekonany, że podmiana stare i nowe rns-e jest plug&play i w sumie w necie nic nie wyczytałem o dorabianiu pinów, ale mogłem przeoczyć.

ten pin ma być w rns-e? bo nie pamiętam już jak kostki wyglądają.

nie wiem w sumie za co ten pin odpowiada?

googluje na ten temat, ale jak byś podpowiedział to będzie troche szybciej i łatwiej ;)

znalazłem coś takiego: "Euro software 0650 supports a rearview camera when using the RFSL pin on the RNS-E. ", ale w sumie pierwszy raz się spotykam z tym. jest na rns-e rozpisane gdzie ten pin powinien być? bo sam sobie nie wyjmę żeby to sprawdzić tylko muszę warsztatu

Opublikowano

Ma zwiazek z przelaczaniem obrazu przy wrzucaniu wstecznego czy jakos tak, juz dojladnie nie pamietam. Faktem jest ze ledy do a3 nie wszystkie maja ten pin, bodajze tylko te z koncowka B maja i sa kompatybilne z kamerami, oraz te wyprodukowane w 2013. Mialem so porownania G z 2012 i 2013 i rozpiska pinow sie roznila pare pozycji w wersji G z 2012 bylo pustych miedzy innymi rfsl

Opublikowano

dzieki juz znalazłem info o tym

"Auto-switching to reverse camera is made possible by connecting the 12vdc power from the reverse light to the RFSL connection on the back of the radio. I wired mine into connector "C" pin 2. This required a removing connector, disassembling the connector, inserting a pin (I used one that I extracted from a computers reset button, mother board connection). The metal pin slides right in and locks in place once you reassemble the connector."

czyli jak rozumiem, można go dorobić, dzieki za podpowiedź, sprawdze jak z tym pinem jest, może się wkońcu ruszy coś.

rozpiske mam na navi, więc podjade i wyciągne i sprawdze. dzięki. :good:

jak to nie to, to będę Was dalej męczył :P

Opublikowano

Jemu chyba chodzilo o dorobienie we wtyczce a nie w samej navi, bo skoro tam na rozpisce nie ma rfsl a jest pusto pod C2 to chyba nic nie da podpinanie sie.tam, nie mam racji? Tak czy inaczej chodzilo mi o to ze jesli brakuje rfsl w C2 to moze tez brakowac tych innych. Nie pamietam juz teraz dokladnie jakimi pinami sie te navki roznily ale bylo ich chyba ze 3 wiec twoja navi moze poprostu nie byc kompatybilna z kamera? Ja tez myslalem ze wszystkie sa ale w kwestii a3 tak najwyrazniej nie jest, tak mi powiedzial jeden gosciu ktoremu sprzedawalem takiego rnsa i akurat mialem do porownania te z G z 2012 i z 2013 i byly roznice a on ponoc montowal juz kamery w a3 z rnse i na to wygladalo ze mial.racje. Wyjmij rnsa.i zrob fotke rozpiski pinow i podrzuc to porownamy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...