Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

no podobno właśnie nie.ale skoro dało sie ustawić w ukrytym menu i normalnie działa....

Żeby radio normalnie działało tzn żeby częstotliwość była taka jak powinna trzeba zmienić oprogramowanie w navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest sporo w internecie jak zaktualizować tylko już mam ją spolszczoną i boję się że po uptade polski język mi ucieknie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo w internecie jak zaktualizować tylko już mam ją spolszczoną i boję się że po uptade polski język mi ucieknie....

Nie widzę problemu żeby PL wgrać ponownie , przecież to chwila ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ktoś wie jak sciągnąć kod z rns ?wg znalezionych informacji w internecie ostatnie 4 cyfry to zapisany kod radia

http://chomikuj.pl/strzyzol/RADIO+KODY/KALKULATORY/Audi+Aisin+navigation+RNS-E+unlock+CD,4522291511.rar(archive)

mam ściągniete te pliki ale nie wiem jak je wgrac na płyte zeby to działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo w internecie jak zaktualizować tylko już mam ją spolszczoną i boję się że po uptade polski język mi ucieknie....

Nie widzę problemu żeby PL wgrać ponownie , przecież to chwila ;)

Mass moze link do takiego sofi PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, taka sprawa. Przechodzę z RNSd na RNSe. Do tego potrzebuję przejściówki ISO na ISO2, przejściówkę na antenę, przejściówke na GPS, oraz inne kabel do zmieniarki, która pozostała mi po RNSd, jeśli dobrze rozumię, to wszystko poza samym radiem :wink:

Idąc dalej: w bagażniku mam TMC, a w jego wtyczce mostkuje pin 2 + pin 8 (can L), oraz pin 3 + pin 9 (can H), resztę pozostawiam bez zmian, a z TMC odpinam wszystkie kable i zostawiam luzem, tak?

Teraz interesują mnie wtyczki, które pozostały po RNSd. I tu jest wtyczka duża 26 pinowa, gdzie pin 13 to can H, a pin 26 to can L, teraz te kable łącze (mam je wypiąć z wtyczki 26 pinowej, czy po prostu dolutować dodatkowe dwa do tych pinów? ) z kupionym adapterem ISO/ISO2, dokładnie z wtyczka D (nie wiem tylko która to ;) ) pinem 8 i pin 9 (chyba na radiu będzie rozpiska który pin, to jaki can? )

I po odpowiednim zakodowaniu i zresetowaniu zegarów wszystko śmiga, czy jeszcze o czymś zapomniałem?

Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałem.....jak coś to poproszę o poprawki :grin:

Kup sobie taki adapter z quadlockiem żeby miał 2 wejścia na antene (w tym diversity). Przejściówki na antene GPS nie potrzebujesz - wtyczka jest taka sama. Ze stare wtyczki po rns-d wykorzystasz 2 kable do podłćzenia sygnałów CAN (lo i high). Ja użyłem szybkozłączek i zmostkowałem sie z wtyczką do rns-e.

Moduł TMC wywalasz - ja swój sprzedałem za fajny pieniądz ;) UWAGA - Końce anten które do niego wchodzą złączasz ze sobą!!

Panowie, taka sprawa. Przechodzę z RNSd na RNSe. Do tego potrzebuję przejściówki ISO na ISO2, przejściówkę na antenę, przejściówke na GPS, oraz inne kabel do zmieniarki, która pozostała mi po RNSd, jeśli dobrze rozumię, to wszystko poza samym radiem :wink:

Idąc dalej: w bagażniku mam TMC, a w jego wtyczce mostkuje pin 2 + pin 8 (can L), oraz pin 3 + pin 9 (can H), resztę pozostawiam bez zmian, a z TMC odpinam wszystkie kable i zostawiam luzem, tak?

Teraz interesują mnie wtyczki, które pozostały po RNSd. I tu jest wtyczka duża 26 pinowa, gdzie pin 13 to can H, a pin 26 to can L, teraz te kable łącze (mam je wypiąć z wtyczki 26 pinowej, czy po prostu dolutować dodatkowe dwa do tych pinów? ) z kupionym adapterem ISO/ISO2, dokładnie z wtyczka D (nie wiem tylko która to ;) ) pinem 8 i pin 9 (chyba na radiu będzie rozpiska który pin, to jaki can? )

I po odpowiednim zakodowaniu i zresetowaniu zegarów wszystko śmiga, czy jeszcze o czymś zapomniałem?

Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałem.....jak coś to poproszę o poprawki :grin:

A może jeszcze jedno. Ten zabieg ma na celu wyświetlanie się na fisie radia, navi lub info z SD? A jak jest z kierownicą MuFu, ori z B6, czy wszystko to wystarczy, aby obsłużyła RNSe, tak jak RNSd, czy coś jeszcze musze zrobić?

Mam takie pytanie, Też wymieniłem RNS-D na RNS-E miałem telefon, nawigację, diversity. Moje pytanie jest następujące, czy ten tuner TMC (do czego on służy?) muszę wywalać i łączyć tam can-y oraz anteny czy nie jest to zabieg konieczny? Jak zostanie ten tuner to coś się stanie? Do podłączenia anteny kupiłem taką przejściówkę więc jest w niej i diversity i zwykła antena FM. Dodatkowo spotkałem sprzeczne informacje. Jedni piszą, że można wykorzystać piny CAN ze starej kostki 26pin rns-d inni, że to nie są te CAN-y co potrzeba i trzeba ciągnąć te z licznika. Proszę o naświetlenie. Obecnie navi działa, nawet pozycjonowanie tak jak powinno (choć na początku długo się odświeżała to po dwóch dniach już działa płynnie...) natomiast zero reakcji na multifunkcję, nie ma podświetlenia, radio się wyłącza po około 30min, wysoki jest poziom głośności po włączeniu - ale to muszę sprawdzić, czy nie stało się tak po zmianie "gala" z poziomi 3 na wył :D bo teraz mi to przyszło do głowy.

Odnośnie tych anten będę wdzięczy za info jaki jest cel w łączeniu tych anten i tych canów w TMC (lol nawet nie wiem czy to mam :P )

6a2508cd95.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jeśli ktoś przechodzi z RNS-D na RNS-E nie wykorzysta CAN-ów z kostki 26 pin. Dziś zrobiłem łączki - w sumie mogłem najpierw sprawdzić :) ale zrobiłem taką wersję, że w kilka sekund mogę powrócić do fabryki. Po podpięciu niestety brak reakcji, dalej nie ma podświetlenia, nie ma wyświetleń na FIS-ie. Zaraz skoczę jeszcze pogrzebać VAG-iem ale chyba pozostanie pociągnąć CAN z zegarów. Swoją drogą, to przerabiał ktoś gdzie one dalej idą? Czy zegar jest najbliższym możliwym miejscem wpięcia?

22f8ccacf3.jpg

b9e64adb67.jpg

4469e8d570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc jeśli ktoś przechodzi z RNS-D na RNS-E nie wykorzysta CAN-ów z kostki 26 pin.

Przechodziłem z RNS-D na RNS-E i sygnały CAN mam właśnie z kostki 26PIN wzięte. Wcześniej mostkujesz kabelki tam gdzie jest moduł TMC:

biało/szary mostkujesz z pomarańczowo/brązowym

oraz

szaro/czerwony mostkujesz z pomarańczowo/niebieskim

Po zmostkowaniu w kostce 26PIN na pin 13 masz can low na pin 26 masz can high

Oczywiście przy zmianie z RNS-D trzeba wywalić moduł TMC i końce anten do niego wchodzące łaczysz razem ze sobą. W przeciwnym razie gdy tego nie zrobisz to zapomnij o dobrym odbiorze stacji radiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super, dzięki za odpowiedz, to sporo mi tłumaczy ! zadawałem też pytanie stronę wcześniej, TMC to tuner? Ta duża puszka która leży w bagażniku w tym plastiku który służy czasem jako duża zmieniarka ? (po stronie kierowcy) żeby tam się dostać, trzeba zdjąć cały boczek?

A co myślisz o tej przejściówce którą wkleiłem? Chciałem wykorzystać anteny diversity :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze turzol, zmostkuj sobie cany w bagaznikiu i złącz ze sobą dwie końcówki anten. Ja prowadziłem od licznika i teraz sie okazało że miałem orginalny bluetooth i przez to ze nie zmostkowałem canow w bagazniku pozbawiłem siebie jego funkcjonowania :kwasny: . TMC to tuner do informowania kierowcy o ewentualnych korkach, objazdach itp. Ale spokojnie to w polsce nie działa :decayed: Zamocowany jest za tym plastikiem co pisałeś- bagazniku od strony kierowcy. Aby się do niego dostać niestety ale musiałem demontować boczek (rwij śmiało nie połamie się). Ta przejściówka bedzie dobra. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. ciekawe czy ten pomarańczowo niebieski i pomarańczowo brązowy to CAN z zegarów :D ale pewnie tak :D Bo pozostałe dwa kolory widać na moim zdjęciu :) Czyli tak jakby CAN leciał do TMC a z niego dopiero do RNS-D

Pytanie, czy zmostkować odłączając od TMC czy mogę go zostawić i zrobić mostek po prostu? Czy coś Padnie w tym wypadku?

Ps i jak połączyć ze sobą końcówki tych anten? nie chciałbym ciąć nic czego nie będę mógł później odwrócić jak mi się to radio znudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can leci od licznika do tmc i do rnsd. Gdzies po drodze rozdziela sie do modulu bluetooth. Odlacz moduł tmc i zmostkuj kabelki po przez zlutowanie i dobrze zaizoluj. Potem jak bys chciał wrocic do rnsd odlutujesz i wepniesz spowrotem w kostkę. Końcówki anten pasują do siebie także nic nie musisz ciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Dzieki za info.

Bangla, dzięki za pomoc. Czekam jeszcze na przejściówkę do anteny :D mam nadzieję, że jutro dojdzie.

Kierownica działa (B8) - przerzucanie utworów, mowa, głośność natomiast do czego jest przycisk mode? On działa dopiero jak będę miał BT ? Mogę kupić taki std kabel z allegro z kostką do BT i wystarczy podłączyć, zakodować i będzie działać?

Kilka fotek dla potomności

8d226e750b.jpg

04a027eeb1.jpg

07f026b030.jpg

Moduł BT z podstawową funkcjonalnością "D" kupiony, jak się uda to upoluję Q :D

Przejściówka do anteny przyszła, radio brzytwa, aż za dużo tych stacji jakieś religie srigie muszę to poustawiać w każdym razie na poprzednim radiu RNS-D nie łapało mi aż tylu stacji.

Problem mam chyba z mikrofonem, chyba kabelki inaczej były wpięte w rns-D i rns-E bo nie słyszy moich poleceń. Uruchamiają się komendy, po chwili coś tam bełkocze i wymienia funkcje głosowe jakie są dostępne i na koniec cisza i mówi,że anulowano.

Teraz kolej na zmieniarkę do schowka od RNS-D (będzie pasować?) bo mam sporo muzyki na płytach i wolałbym mieć i NAVI i płyty jednocześnie a nie przekładać zamiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...