Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz kodowanie Nawigacja RNS E od A do Z AUDI Navigation Plus


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już po założeniu RNS-E. Mam pytanko, odnośnie załączania się navi. Mianowicie, jak załączę po dłuższym czasie, to uruchamia mi się menu startowe, tzn to logo. Jak wyłacze radio i załączę po krótszym czasie, to od razu jest już ekran gotowy do pracy (radio czy tam kompakt). Czyli wnioskuję, że jest dobrze podłączone, tzn nie zżera mi prądu? Po dłuższym czasie wyłącza się całkowicie navi, a po krótszym, jest w trybie gotowości? Dobrze to rozumię? Pytam, bo nie sprawdziłem tego miernikiem, pozakładałem wszystko, a nie mam wyjmaków do RNS-E ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem już po założeniu RNS-E. Mam pytanko, odnośnie załączania się navi. Mianowicie, jak załączę po dłuższym czasie, to uruchamia mi się menu startowe, tzn to logo. Jak wyłacze radio i załączę po krótszym czasie, to od razu jest już ekran gotowy do pracy (radio czy tam kompakt). Czyli wnioskuję, że jest dobrze podłączone, tzn nie zżera mi prądu? Po dłuższym czasie wyłącza się całkowicie navi, a po krótszym, jest w trybie gotowości? Dobrze to rozumię? Pytam, bo nie sprawdziłem tego miernikiem, pozakładałem wszystko, a nie mam wyjmaków do RNS-E ;)

calkowicie prawidlowo po 20 min wylacza sie na off do 20 dziala w trybie stand by

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... jesteś pewien że tak jest?? Jeśli chodzi o kodowanie to jestem pewien że jest wszystko ok... :mysli: :mysli: :mysli: Zresztą gdyby nie było to w ogóle by się na fisie nie wyświetlało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?

wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?

wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności :wink4:

a co to niby da...???? :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alexowi chodzi pewnie o reset przez przytrzymanie pokrętła do czasu aż głośniki nie prykną = reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy!

RNSE nie chce mnie sluchac! :)

moze Wy bedziecie mieli na to jakas rade bo ja juz trace sily!

podlaczylem micro wlasciwie czyli rnse pin1 czyli mic- polaczylem z pin1 micro bt

i pin 7rnse+ polaczylem z pin2 micro bt

navi przekodowalem z 0309217 na 0309717

i pani do mnie ladnie mowi ale mnie nie slyszy!!!

co moglem zrobic zle czy musi byc podpiety bt do rnse -- widzialem u niektrych ze nie musi ja testwalem na niepodpietym bt tylko kableki podciagniete prosto z rnse do micro bt ale 0 gadki nie chce mnie sluchac !

jak klikne ppt pojawia sie napis speak moze mam jakies niezgodnosci z krajem sds albo cos innego trzeba w engeenering mode przestawic?

oczywiscie micro dobre bo jak podlacze przez BT to dzwonie normalnie i ludziki mnie slysza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?

wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności :wink4:

No faktycznie, samo wyłączenie i włączenie stacji pomogło. Przynajmniej nie muszę za każdym razem robić resetu, szybciej wystarczy załączyć navi. Idzie to jakoś „zreperować” czy tak za każdym razem muszę to wyłączać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tylko w jaki sposób zdiagnozować co to, kodowanie jest ok, a połączenie licznika z navi? CAN na pewno jest, bo inaczej, to by nic nie pokazywało, ani stacji radiowych czy też mp3. Ale najdziwniejsze jest to, że z poziomu licznika navi znika nie tylko po wyłączeniu silnika, ale też po dojechaniu do celu! Jak dojadę do jednego celu, nie wyłączając silnika wbijam nowy cel, to znowu widzę ciemność. Dziwna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kule, mam pierwszy problem z RNS-E. Navi po zakodowaniu na początku nie pokazywała nam między zegarami wskazówek (czerwone cyferblaty). Później po rezecie (dwa skrajne guziki) zegary się obudziły i wszystko ok. Natomiast, po przyjechaniu do celu, znowu nic nie pokazuje w zegarach, trzeba znowu zrestartować. Tak samo, jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz, nic nie pokazuje w zegarach. Znowu po resecie RNS-E wszystko ok. Macie na to jakieś rozwiązanie?

wyłącz i włącz RSN-E naciskając pokrętło głośności :wink4:

No faktycznie, samo wyłączenie i włączenie stacji pomogło. Przynajmniej nie muszę za każdym razem robić resetu, szybciej wystarczy załączyć navi. Idzie to jakoś „zreperować” czy tak za każdym razem muszę to wyłączać?

A co bedzie, jak bedziesz przełaćzał przyciskiem od kompa pokładowego w dzwigni od właczania wycieraczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zresetuję navi, to jest pierwszy poziom kompa, drugi i ciemność i to samo, a jeżeli zresetuje, to 1 stopień, 2-gi, nawi, czy to cel, czy sam kompas, no i ciemność i znowu pętla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam info z navi sds nie chce ze mna dalej gadac a wyglada ze niby jest ok

SDS PRG version: S2210H06

SDS Data version on flash: D2210H03(DE_DE)

SDS Data ersion on disc: D2210H03

coding: 309717

fmc: 0

Arc: 255

kid: 5214

dtc:1

crc 8xD081ED15

System SW index: 0660

HW index: H99

Map database index: AN_EUE

HU/Navi SW version: V2200815

Boot version: V220100D

Audio SW version: A2210141-080807

moze wersja sdsu nie zgadza sie z wersja softu albo ja nie wiem co jest!!!!

ma ktos jakis pomysl?

PROBLEM ROZWIAZANY

niestety niektore auta nie rusza bez BT u mnie musi micro byc dodatkowo podpiete pod BT aby dzialal SDS

ale po mega trudach doszedlem

niestety w poscie kolegi malika nic o tym nie ma i myslalem ze podlaczenie sie pod micro pinem 1 i 7 z rnse starczy ale niestety nie da sie w niektorych pudlach tak prosto sprawy obejsc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Może ktoś wie jak się dobrać do laserka , tzn chcę go wymienić na nowy, bo niestety czyszczenie już nie pomaga.

Zdjąłem górną pokrywę Navi, potem tą wewnętrzną osłonkę i co dalej ?

Widziałem,że laser jest razem z taśmą, chcę to wymienić, tylko muszę wiedzieć jak typ jest u mnie.

Mój mechanizm to DV33M32A

Pozdr[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 19:12_________________________________________________

Witajcie

Może ktoś wie jak się dobrać do laserka , tzn chcę go wymienić na nowy, bo niestety czyszczenie już nie pomaga.

Zdjąłem górną pokrywę Navi, potem tą wewnętrzną osłonkę i co dalej ?

Widziałem,że laser jest razem z taśmą, chcę to wymienić, tylko muszę wiedzieć jak typ jest u mnie.

Mój mechanizm to DV33M32A

Pozdr

No dobra, sam doszedłem do tego. Jakby ktoś miał z tym problem, pytajcie. Jest trochę śrubek do odkręcenia, dwie tasiemki, ale jednak spokojnie można to samemu wykonać :)

Pozdr

Toma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 B5, RNSe pracuje poprawnie tylko z zegarami (pełny FIS) firmy VDO - dla tych zegarów nie jest potrzebny adapter CAN (działa wyświetlanie na FISie). Zegary Jaeger (biały tył licznika) NIE PRACUJĄ Z RNS-E !!!! Pisałem już wcześniej o tym i prosiłbym o dodanie tego do FAQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra7

prosiłbym o dodanie tego do FAQ.

Nie ma w FAQ ale jest na dole mojego opisu od bardzo dawna...

alvaro

Podłączenie RNS-E w Audi A4 B5

- dwie opcje :

1. montujemy CAN Adapter

lub (i tu WIELKIE DZIĘKI za naświetlenie tematu dla kobra7 thumbup)

2. dla posiadaczy A4 B5 po 2 lifcie lub tych osobników którzy zainstalowali sobie zegary VDO D12 z cyfrowym zegarkiem

Podłączamy VAGa, wchodzimy w zegary (17 - Instrument Cluster), następnie w adaptację i sprawdzamy czy kanały 60,61 i 62 są aktywne (są w nich jakieś wartości, nawet 0)

wartości niezbędne to (mogą byćwyższe ale ważne aby w 60 i 61 kanale nie były niższe) :

60 - 1024

61 - 256

62 - 21

następnie kodowanie zegarów - ustawiamy je na 000xx (dwie ostatnie cyfry spisujemy ze swojego starego kodowania)

kolejny krok to wyciągnięcie zegarów i z szarej kostki pin 5 i 6 (CAN H i CAN L) ciągniemy do pinu 8 i 12 (środkowej kostki mini iso) (możemy "pociągnąć" nową instalację , co ważne musi iść ona w skrętce, lub wykorzystujemy nie używane już piny DATA,ENA)

tu mamy post kolegi tomas3miasto który może być pomocny w instalacji CAN zegary-navi z tym że pamiętamy że w B5 to pin 5 i 6 szarej kostki

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22520.0

następnie kodujemy navi na A6 (pomimo tego że navi bedzie w A4 to sygnał do nawigowania będzie szedł nie po CANach a po GALI) czyli druga cyfra kodowania to 5

i adaptujemy GALĘ w 2 kanale również na A6 (wartość 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Czytałem już trochę na temat podłączenia kamery do RNS-E ale tematy mieszają się z navigation plus i w sumie nie wiem jak to ugryźć.

Mam RNS-E, z tego co powiedział mi mechanik który to podłączał, nie jest ona podłączona do szyny CAN (chyba tak to określił).

Na Fisie wyświetlają się wszystkie informacje, ale poprzez VAG-a nie można się podłączyć do sekcji "radio" i "nawigacja".

Nie wiem czy nie będzie to stanowiło problemu z automatycznym załączaniem kamery po wrzuceniu wstecznego.

Teraz temat nr 2 :)

Kamera

http://allegro.pl/kamera-cofania-vw-audi-skoda-bmw-pom-odl-kat-170-i1240058564.html

Ktoś korzysta ? Jakie oceny ?

Temat nr 3 :)

Urządzenie które będzie to przetwarzało na RNSa, tuner TV ? jakieś media center ? wiem, że jest dużo typów tunerów tv i w tym temacie jestem kompletnie zielony.

Temat 4 :)

Podłącze samemu czy lepiej oddać fachowcom ?

Dzięki za odpowiedzi, wiem,że niektóre pytania już padały ale pomimo przeczytania wielu postów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Czytałem już trochę na temat podłączenia kamery do RNS-E ale tematy mieszają się z navigation plus i w sumie nie wiem jak to ugryźć.

Mam RNS-E, z tego co powiedział mi mechanik który to podłączał, nie jest ona podłączona do szyny CAN (chyba tak to określił).

Na Fisie wyświetlają się wszystkie informacje, ale poprzez VAG-a nie można się podłączyć do sekcji "radio" i "nawigacja".

Nie wiem czy nie będzie to stanowiło problemu z automatycznym załączaniem kamery po wrzuceniu wstecznego.

Teraz temat nr 2 :)

Kamera

http://allegro.pl/kamera-cofania-vw-audi-skoda-bmw-pom-odl-kat-170-i1240058564.html

Ktoś korzysta ? Jakie oceny ?

Temat nr 3 :)

Urządzenie które będzie to przetwarzało na RNSa, tuner TV ? jakieś media center ? wiem, że jest dużo typów tunerów tv i w tym temacie jestem kompletnie zielony.

Temat 4

Podłącze samemu czy lepiej oddać fachowcom ?

Dzięki za odpowiedzi, wiem,że niektóre pytania już padały ale pomimo przeczytania wielu postów nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

…czyli CANy masz skoro wyświetla Ci informacje na FISie.

Nie masz poprostu linii diagnostycznej i tyle lub próbował sie połączyć jakimś starszym vagiem a ten nie widzi RNS-E.

Aby podłączyć kamerkę i tak będziesz musiał zapisać w RNS-E odpowiednie kodowanie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś mi podpowie które piny mam zamienić we wtyczce od licznika aby fis działał z RNS-E i w tej przejściówce ISO1 ISO2?Moje auto to a6 2000r (z VINu 2001)pełny Fis,białe podświetlenie zegarów VDO.Dodam,że zmieniam z RNS-D.Czy RNS-E potrzebuje kabla SAFE PIN we wtyczce zasilającej jak RNS-D,czy lepiej go odłączyć aby nie upalić czegoś?To kabel pociągnięty od głównego plusa we wtyczce ISO1 w następny wolny pin(otwór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...