Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Zapach spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czym to normalny objaw ze zima po odpaleniu na postoju czuc dosc mocno spaliny, oczywiscie na zewnatrz,odsnierzalem auto i bardzo mnie ten brzydki zapach zaniepokoil.

Opublikowano

Witam czym to normalny objaw ze zima po odpaleniu na postoju czuc dosc mocno spaliny, oczywiscie na zewnatrz,odsnierzalem auto i bardzo mnie ten brzydki zapach zaniepokoil.

a gdy puscisz bąka, pachnie? :cool1:

spaliny to tez produkty przemiany materii :cool1: nie sa przeznaczone do wachania :decayed:

Opublikowano

no norma :wink4: zawsze przed rozgrzaniem trochę śmierdzi, kata masz?? egr pracuje??

Opublikowano

tu nie chodzi o wachanie bakow czy wsadzanie nosa w wydech,ja nie z tych co kolega :tongue4: Zima jest suche powietrze i silniki diesela moze wtedy intensywniej czuc, pytam bo wczesniej to nie bylo az tak wyczuwalne, jesli tak ma byc to mi to w niczym nie przeszkadza...kata mam a czy egr pracuje to nie wiem bo sie nie znam.

Opublikowano

no norma :wink4: zawsze przed rozgrzaniem trochę śmierdzi, kata masz?? egr pracuje??

A co ma kat do rzeczy przy zinym silniku ???????????????

Opublikowano

jesli masz wywalony KAT to zdecydowanie czuć spaliny

ja nie mam KAT i zaslepiony EGR to moje bąki przy dieslu to perfuma :decayed:

Opublikowano

spore znaczenie ma też jakie paliwo lejesz, jeśli ma jakieś domieszki organiczne to ma to wpływ na zapach spalin

Opublikowano

jesli masz wywalony KAT to zdecydowanie czuć spaliny

ja nie mam KAT i zaslepiony EGR to moje bąki przy dieslu to perfuma :decayed:

Kat zaczyna pracę jak osiągnie temperaturę kilkuset stopni, na wolnych obrotach w zimę to chyba jej nigdy nie osiągnie :>

Reasumując, po uruchomieniu w zimę diesla nie ma znaczenia czy ma kata, czy też nie, śmierdzi tak samo, natomiast EGR jak najbardziej, sprawny, zdecydowanie poprawia jakość spalin i pracę silnika :)

Opublikowano

Hmmm bardzo ciekawe co tu piszecie, ja mam do czynienia z dwu letnim Fordem Transitem oraz czteroletnim Manem a wcześniej z Boxerem czternasto letnim i tam spaliny na zimnym silniku to perfuma w porównaniu do tych z mojego grzmota czym to jest spowodowane ? :mysli:

Opublikowano

jakosc spalin mozna okreslic co najwyzej po kolorze nie po zapachu

Opublikowano

jakosc spalin mozna okreslic co najwyzej po kolorze nie po zapachu

No rozumie kolego kolor jak najbardziej ma znaczenie ale wydaje mi się że taki ostry wręcz gryzący zapach też jest czymś spowodowany - może mieszanka jest zbyt bogata :mysli:

Opublikowano

jakosc spalin mozna okreslic co najwyzej po kolorze nie po zapachu

No rozumie kolego kolor jak najbardziej ma znaczenie ale wydaje mi się że taki ostry wręcz gryzący zapach też jest czymś spowodowany - może mieszanka jest zbyt bogata :mysli:

ze niby gaznik zle wyregulowany? :sarcastic::cool1:

gdyby dawka wtrysku byla zbyt duza, spaliny zmienia barwe z bezbarwnej lub w niskich temperaturach bialej, na szara az do czarnej.

Opublikowano

jakosc spalin mozna okreslic co najwyzej po kolorze nie po zapachu

No rozumie kolego kolor jak najbardziej ma znaczenie ale wydaje mi się że taki ostry wręcz gryzący zapach też jest czymś spowodowany - może mieszanka jest zbyt bogata :mysli:

ze niby gaznik zle wyregulowany? :sarcastic::cool1:

gdyby dawka wtrysku byla zbyt duza, spaliny zmienia barwe z bezbarwnej lub w niskich temperaturach bialej, na szara az do czarnej.

bez komentarza - chcesz mi wmówić że tylko w gaźnikowcach paliwo miesza sie z powietrzem ?

wydawało mi sie że każdy silnik spalinowy potrzebuje mieć mieszanke paliwa i powietrza aby mógł nastompić zapłon. Popraw mnie jeśli się myle :wink4:

Opublikowano

Miesza się tylko w inny sposób, najwyraźniej Musashi nie przemyślał swojej wypowiedzi, stąd ten błąd.

Skład tej mieszanki dobiera ECU w oparciu o odczyty z czujników, dodając lub ujmując powietrza, poprzez regulacje kierownic w turbo. Mieszanie powietrza z paliwem odbywa się bezpośrednio w komorze spalania w momencie wtrysku paliwa, natomiast w systemach gaźnikowych następuje to w gaźniku, przed kolektorem ssącym.

Zarówno w jednym i drugim przypadku skład tej mieszaniny powinien zapewniać jej 100% spalenie(oczywiście w teorii).Kiedy tak się nie dzieje, mamy do czynienia z mieszanką bogatą lub ubogą. Co się objawia dymieniem z rury(zazwyczaj lekko siwe spaliny)- "bogata mieszanka" lub wypalaniem kolektora wydechowego(kolor ceglasty), -"mieszanka uboga" O prawidłowości procesów spalania może świadczyć kolektor wydechowy w kolorze szamotu(brąz).

Opublikowano

Jak masz gryzace spaliny to sprawdz sobie kat wtrysku czy jest dobrze ustawiony bo to najczestrza przyczyna w dieslu.

Co do koloru to w sprawnym silniku powinien byc (przy ujemnych temperaturach) oblok bialego dymu z szarym bakiem jak silnik zalapie. po kilku sekundach nie powinno byc widac spalin (ew. bedzie para wodna po chwili jesli jest bardzo zimno)

Opublikowano

U mnie nie śmierdzi praktycznie w ogóle, przed wymianą rozrządu ciężko palił i wtedy naprawdę dym był gryzący, więc pewnie miałem ustawiony źle kąt wtrysku. Teraz pali lepiej w mrozy (choć nie idealnie ale świeczki pewnie mam popalone) i nie puszcza już takiego bąka. Przy skrobaniu w ogóle nie czuję zapachu a spaliny są przezroczyste. W czasie jazdy jak jest zimno lekko dymi na biało - pewnie para wodna, ale jak już się nagrzeje to nie zostawiam za sobą żadnego dymka.

Dlatego rzeczywiście może być to kwestia kąta wtrysku.

Opublikowano

No to już cos temat ruszył do przodu :good: bo w pewnym momencie wróciliśmy do czasów Malacza, 125 albo Poldka :wink4: nie panie Musashi :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...