Gość shakur1996 Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 nie znalazłem żadnych testów D4; są pojedyńcze opinie na stronach sprzedawców opon. nie wiem czy można kupić gdzieś Nokiany produkowane w Finlandii. natomiast była informacja na którymś z portali, że Nokian przeniósł całą produkcję do Rosjii dlatego też jest prawdopodobne, że najnowszych opon nie dostaniemy Made in Finland.
Rotor Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Panowie Ja wiem, że lepiej nie mieszać biznesu z polityką ale w obecnej sytuacji gdy Putin robi nam jakieś idiotyczne embarga, to osobiście wolałbym kupić produkt jakikolwiek inny (a wybór jest naprawdę ogromny) niż "made in Russia". Tak rozumiem patriotyzm na co dzień.
oponylux Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 dzięki za wszystkie odpowiedzi. kupuję Nokiany WR D4 92H.Czy są gdzieś opublikowane jakieś testy z tą oponą?Czy na innym rynku można kupić wyprodukowane w Finlandii? Jest test robiony przez GTU http://podrogach.pl/test-opon-zimowych-225-50-r-17/ Na innych rynkach będzie tak samo, o inne niż rosyjskie będzie ciężko. I naprawdę nie kumam, czemu się ich tak boicie.
Gość shakur1996 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Ja kupuję opony do samochodu, żeby móc jeździć samochodem w zimie. Nie zajmuje sie polityką. Jeżeli chodzi o testy to co test to różne info. Np. te wcześniej podesłane przez oponylux wskazywał, że na trasy i głębszy śnieg najlepszy Nokian, zaś do dobrze odśnieżonych dróg Michelin czy Conti czy Dunlop. Ten test podesłany przez Ciebie pens (oczywiście dotyczy on innego rozmiaru niż ten test od oponylux) z kolei sugeruje, że najlepsze są Conti i zarówno na śnieg jak i na mokre jak i na suche. Generalnie można zgłupieć, a moje doświadczenie jak doświadczenie innych osób z którymi rozmawiałem jest takie, że różnice przy "normalnych" samochodach i "normalnym" stylu jazdy, w typowych miejskich warunkach czy na trasach krajowych (ale nie w górach), pomiędzy oponami klasy premium są co do zasady praktycznie niezauważalne. Wiem, że ludzie piszą elaboraty w necie jak to im samochód zarzuca bardziej na danych oponych a na innych nie, a inni z kolei piszą że właśnie na tych drugich zarzuca bardziej. A nie wiadomo w jakich warunkach dana osoba jechała, jakie ma umiejętności, w jakim stanie był jej samochód, więce te wszystkie opinie trzeba przepuścić przez mocny filtr. To samo moim zdaniem dotyczy testów, które raczej są sponosorowane, bo pierwsze 3, 4 miejsca jaki to test by nie był co do zasady są okupowane przez tych samych producentów. Nokiany zbierają dobre opinie, nie wydają się ustępować oponom takim jaki Conti (drugie opony, o których myśle to Conti t850), mają niezłą cenę (nie ma praktycznie różnice w cenie pomiędzy czy Nokianem czy Conti czy Dunlopem w rozmiarze który mnie interesuje). Stąd mój wybór. W drugim samochodzie mam opony Vredesteina i Uniroyala (nie pamiętam jakie) i nie mam specjalnych zarzutów. A jak jest wielka ulewa albo głęboki śnieg albo gołoledź to żadna opona nie zastąpi wyobraźni. Jedyne co mam do zarzucenia to oponie zimowej, że jest głośna. Edytowane 23 Września 2015 przez shakur1996
Caporeira Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 W kraju gdzie mieszkam w dokumencie wydanym przez autoryzowany serwis pisze maksymalna prędkość 206 km / h. A indeks opony V (do 240 km / h). Co za tym idzie musze kupić opony z tym indeksem bo ten sam jest w dowodzie rejestracyjnym. A samochód na 130 koni. Pytanie czy to błąd czy to tak jest?
oponylux Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 W kraju gdzie mieszkam w dokumencie wydanym przez autoryzowany serwis pisze maksymalna prędkość 206 km / h. A indeks opony V (do 240 km / h). Co za tym idzie musze kupić opony z tym indeksem bo ten sam jest w dowodzie rejestracyjnym. A samochód na 130 koni. Pytanie czy to błąd czy to tak jest? Jeżeli letnie to musisz mieć V. Jeżeli zimowe to możesz mieć V lub H.
Caporeira Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 W kraju gdzie mieszkam w dokumencie wydanym przez autoryzowany serwis pisze maksymalna prędkość 206 km / h. A indeks opony V (do 240 km / h). Co za tym idzie musze kupić opony z tym indeksem bo ten sam jest w dowodzie rejestracyjnym. A samochód na 130 koni. Pytanie czy to błąd czy to tak jest? Jeżeli letnie to musisz mieć V. Jeżeli zimowe to możesz mieć V lub H.Faktycznie tak jest, pytanie teraz czy wszystkie letnie opony też muszę zmieniać (dwie nowe kupiłem jakieś 2 miesiące temu - musze sprawdzić indeksy). Czy to błąd przy wydawaniu / wyrabianiu dokumentów, czy tak to faktycznie jest?
Rotor Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Ja kupuję opony do samochodu, żeby móc jeździć samochodem w zimie. Nie zajmuje sie polityką. Ja jednak przyjmuję zasadę, że jak ktoś mi pluje w twarz, to niczego od niego nie kupuję, choćby było najtańsze i najlepsze. Jeśli chodzi o gaz z Rosji pewnie nie mamy wyboru ale opony? - jest ich pełno. A z indeksami to chyba nie ma co się aż tak przejmować, bo firmy ubezpieczeniowe ledwo z trudem orientują się w modelach samochodów a co dopiero we właściwych indeksach opon. Często się trafia, że w katalogach maja jakieś bzdurne nazwy modeli a tych istniejących naprawdę brak. Edytowane 24 Września 2015 przez Rotor
oponylux Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Ja kupuję opony do samochodu, żeby móc jeździć samochodem w zimie. Nie zajmuje sie polityką. Ja jednak przyjmuję zasadę, że jak ktoś mi pluje w twarz, to niczego od niego nie kupuję, choćby było najtańsze i najlepsze. Jeśli chodzi o gaz z Rosji pewnie nie mamy wyboru ale opony? - jest ich pełno. A z indeksami to chyba nie ma co się aż tak przejmować, bo firmy ubezpieczeniowe ledwo z trudem orientują się w modelach samochodów a co dopiero we właściwych indeksach opon. Często się trafia, że w katalogach maja jakieś bzdurne nazwy modeli a tych istniejących naprawdę brak. Jak chcesz oszczędzić np. 30 zł na niższym indeksie i zaryzykować, że jednak trafi się kumaty gościu od ubezpieczalni to sobie nie żałuj. Pomijam, że są różnice w konstrukcji opon z różnymi indeksami, bo wyższy indeks jest robiony także pod kątem bardziej dynamicznego przyśpieszania.
Rotor Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 są różnice w konstrukcji opon z różnymi indeksami I dlatego kupiłem zimówki z indeksem V na 240km/h Letnie oczywiście też. Jednak kierowałem się tylko właściwościami opon a nie dociekliwością ubezpieczycieli.
mrkreska Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Miałem w poprzednim aucie Nokiany WR D3. Z czystym sumieniem mogę polecić. Auto nie miało ESP ani ASR i nie było problemów. Głęboki śnieg nie był straszny. Na lodzie wiadomo, jak każda opona bez kolców. Na suchym dość ciche (głośniejsze niż letnie). Na mokrym nic niepokojącego nie zauważyłem. Po dwóch sezonach (przy czym wiemy jaka była ostatnia zima) zostało około 5 mm bieżnika, ale w okresie grudzień - kwiecień zrobiłem na nich około 18 tys kilometrów. Do A4 też planuję kupić te opony bo sprawdzone, a w związku z wyjściem WR D4 potaniały
Kamyk Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 z roku na rok czytam coraz to więcej pozytywnych opinii o Nokianach a sam "odkryłem" je z 10 lat temu dobre są, po prostu są dobre
Lysy705 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 No ja tez chyba sie skusze na Nokiany:)
oponylux Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 No ja tez chyba sie skusze na Nokiany:) I słusznie, to są bardzo dobre zimówki. Nowy model D4 usunął jedyny zarzut jaki miałem wobec poprzedników, czyli większą głośność udało się zniwelować. Ciekawe czy na śniegu będą równie dobre.
Kamyk Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 17" z indeksem H, komplet 1600 zł dobra cena za nówki nieśmiganki
omzig Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Panowie co wybrac? 205/55/16, A4 B5 1.8T FWD 180HP Głównie po mieście, i raz w miesiącu Mazury, Morze lub Góry. 1. 91H DAYTON DW510 EVO 2. 91T Kormoran Snowpro B2 3. 91T Apollo Alnac Winter 4. Czy coś innego tak max do 900zł...?
nitroo Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 To już lepiej Vikingi niż te kmioty, co wypisałeś...
Gość radzio33c Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 wlasnie zapodalem sobie GoodYear Ultra Grip 7, no i zobaczymy Jestem pewien , że będziesz zadowolony ja jestem :mrgreen: Ja polecam Nokiany, natomiast nie polecam Dayton'ów. Prawdopodobnie będą głośne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się