Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Hakkapeliitta wcale nie oznacza, że od razu z kolcami. To po prostu jeden z bieżników Nokiana. Występuje też w wersji kolcowanej, ale jest i bez kolców.

A czy szkoda, że zabronione to nie jestem tak do końca przekonany. Kolce sprawdzają się tam, gdzie jeździ się tylko po lodzie i ubitym śniegu. U nas raczej nierealne - Za każdym razem zjeżdżając na asfalt musiałbyś zmieniać opony. A znając podejście i wiedzę naszych kierowców spora część jeździłaby na kolcach nawet po asfalcie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie obrazaj mnie z laski swojej ok?

A co? Prawda w oczy kole?

myslisz ze wszyskie rozumy pozjadales bo we wloszech byles ?

A co Ty z tymi Włochami? Nigdzie o tym nawet nie wspominam, a Ty już chyba trzeci raz do tego "pijesz" :wallbash:

A po drugie jak to się odnosi do tematu?

licza sie fakty

O to to.

udowodnijcie mi ze mieszanka obojetnie jakiej opony nie jest uzalezniona od kraju jej produkcji pisac kazdy moze ze taka sama bla

No właśnie. Sam zacząłeś wypisywać te brednie wyssane z palca, czy tam z AŚ lub innego SE, więc teraz proszę Cię o podanie faktów. Póki tego nie zrobisz, dla mnie faktem jest oficjalne stanowisko producenta, jak i opinie ludzi pracujących w tej branży;

pierwszego nie skomentuje bo szkoda czasu

do drugiego cytatu

italy.jpg

do trzeciego i czwartego cytatu

http://www.emfis.de/osteuropa/osteuropa/nachrichten/beitrag/id/Kumho_reagiert_auf_den_Vorwurf_von_Maengeln_bei_der_Reifenproduktion_ID94267.html

podanie do rzadu o zezwolenie uzywania sztucznego kauczuku zamiast naturalengo do produkcji opon w europie wschodniej

http://www.bundeskartellamt.de/wDeutsch/download/pdf/Fusion/Fusion99/B3_6_99.pdf

a tutaj sa rozpisane fabryki w ktroych prodkuje sie opony we schodniej europie

http://www.reifenpresse.de/uploads/media/Osteuropa_02.pdf

wyraznie jest wyjasnione ze sa produkowane opony klasy a b i c co spodowdowane jest roznymi czynnikami produkcji np nie dotrzymanie receptury

roznica jest w cenie i ich jakosci te tanie opony tez sa sprzedawane pytanie na jakich rynkach???

a tu o podrobkach opon w europie wschodniej

http://www.transport-online.de/Transport-News/Wirtschaft-Politik/7505/Warnung-vor-Reifen-Plagiaten?page=8

[br]Dopisany: 30 Październik 2011, 11:37_________________________________________________

Kumpel dostał od kolegi ze Szwecji 4 oponki zimowe w BDB stanie - Nokian Hakkapeliitta, czyli z kolcami. To musi ciągnać! Szkoda że w PL to zabronione ;(

na sniegu fajnie sie pewnie jezdzi ale niestety na suchej drodze bez sniegu podejrzewam ze bedziezs mial mniejsza przyczepnosc po drugie te kolce bardzo szybko sie zniszcza

http://www.tunemaster.de/audi-quattro-skirampe-t31946.htm

tutaj test 3 podjazdy audi a6 quattro

pierwszy opona letnia

drugi opona zimowa

3 ci opona z kocami

widac ze na snieg jest ta z kolcami niesamowita

a tu do produkcji aut

http://www.automobil-produktion.de/2011/02/audi-produziert-in-indonesien/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc przekopując się przez temat ciężko uzyskać odpowiedzi na nurtujące czytelnika pytania. Może ktoś będzie miły i mi pomoże.. A4 B7 2.0 TFSI quattro - naklejka na drzwiach podaje - 235/40/18.

1. Czy w tym rozmiarze kupować opony zimowe?

2. Czy zmienić felgi na stalowe?

3. Czy mogę z 18 zejść np na stalowe 17 i czy nie wpłynie to na napęd?

4. http://www.oponeo.pl/dane-opony/accelera-snow-235-40-r18-95-v-xl ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc przekopując się przez temat ciężko uzyskać odpowiedzi na nurtujące czytelnika pytania. Może ktoś będzie miły i mi pomoże.. A4 B7 2.0 TFSI quattro - naklejka na drzwiach podaje - 235/40/18.

1. Czy w tym rozmiarze kupować opony zimowe?

2. Czy zmienić felgi na stalowe?

3. Czy mogę z 18 zejść np na stalowe 17 i czy nie wpłynie to na napęd?

Śmiało kup stalowe. Nawet 16". Skorzystaj z tabeli w necie do dobrania rozmiaru.

Nie wpłynie to w żaden negatywny sposób na napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że mniejsze chyba ze będziesz jeździł za granicą bo po Polsce to lipa na takich jeszcze w zimie. Nie nastarczysz felg wymieniać po pierwszych mrozach. Ważne żeby z przodu się zacisk zmieścił w felgę - to w sumie daje min. rozmiar felgi

Mniejsza felga więcej opony i to przemawia za mniejszymi !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dasz radę tam wsadzić to wsadzaj 16" Na pewno poprawi Ci się również komfort jak i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia i felgi i opon na naszych wspaniałych drogach zimą :naughty:. Po pierwszych mrozach to drogi będą jak ser szwajcarski :kox:

Dodam jeszcze linka do testów ADAC na rok 2011/2012, może się komuś przyda :naughty:

http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac-2011-2012-w-rozmiarze-195-65-r15

Poniżej są testy opon w rozmiarze 205/55/16 więc 2 najbardziej popularne rozmiary opon w naszych niuniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. A czy poza ekonomią coś przemawia na korzyść mniejszego rozmiaru felgi?

mniejsze spalanie i cena kompletu opon za 18 zimowe musisz dac okolo 4000zl za komplet a za 16 tki powinienes sie wyrobic do 2000zl wiec roznica jest olbrzymia

do tego masz grubyszy profil wiecej gumy co za tym idzie nie masakrujesz zawieszenia bo opona duzo wiecej pochlania i zykujesz na komforcie jazdy wiec same plusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tylko do 16 muszę jeszcze kupić tego rozmiaru felgi więc dodatkowe koszty i jeszcze nie wiem czy je wcisnę, ale zawieszenie...bezcenne. Dzięki za info, sytuacja się wyjaśnia. Pozostaje jeszcze pytanie jaką szerokość dobrać.

Tak, musisz, ale jak myślałeś o 17 to też byś musiał. Ale, jeżeli chcesz wydać tyle, co w linku, który podałeś, to już lepiej nie kombinuj ze zmianami rozmiaru i kup te Accelery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hakkapeliitta wcale nie oznacza, że od razu z kolcami. To po prostu jeden z bieżników Nokiana. Występuje też w wersji kolcowanej, ale jest i bez kolców.

A czy szkoda, że zabronione to nie jestem tak do końca przekonany. Kolce sprawdzają się tam, gdzie jeździ się tylko po lodzie i ubitym śniegu. U nas raczej nierealne - Za każdym razem zjeżdżając na asfalt musiałbyś zmieniać opony. A znając podejście i wiedzę naszych kierowców spora część jeździłaby na kolcach nawet po asfalcie :wallbash:

Ma wersję z kolcami. Nie jeździłbym na mokrym i suchym asfalcie. Mam wyobraźnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wybrac Googyera UltraGrip8 czy Micheln Alpin A4. Sugerowac sie tym A4 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vrede weźcie. Zarąbiste są!

i tańsze :good: , tylko szkoda ze max 16cali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vrede weźcie. Zarąbiste są!

się przekonam tej zimy

Vrede weźcie. Zarąbiste są!

i tańsze :good: , tylko szkoda ze max 16cali

snow track 3 tylko do 16", ale są też inne modele chyba :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vrede weźcie. Zarąbiste są!

się przekonam tej zimy

Vrede weźcie. Zarąbiste są!

i tańsze :good: , tylko szkoda ze max 16cali

snow track 3 tylko do 16", ale są też inne modele chyba :co:

są inne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...