[ALL B5] Klimatronic - jak obsługiwać
0

    63 postów w tym temacie

    Witam

    W swoim Audiku mam klimatronic i... nie wiem jak powinienem obslugiwac. Tzn temperature moge ustawiac od 18st - 30. Jak ustawie temperature na minimum i wlacze wiatraczek na jeden stopien to jest mi goraco, a jak wylacze calkiem wiatrak to robi sie zimno i paruja szyby.

    Nie wiem jak powinienem to ustrojstwo ustawic zeby bylo dobrze - mam niemiecka instrukcje.

    Poza tym jak wiadomo klime powinno sie wlaczac przynajmniej raz na dwa tygodnie, a przy minusowych temperaturach ona sie nie wlacza. Co robic? Jak konserwowac klime?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jak Tobie przy ustawieniu na 18 i wiatraka na min jest goraco to Ty chyba jezdzisz ubrany w 2 swetry i kurtke z puchu. Ja jadac w samym swetrze ustawiam na 21 i Auto i mam w sam raz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jesli 18stopni to za cieplo to jedyne wyjscie uchylić okna :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja ustawiam na 18 i nadmuch tylko na przednią szybe i jest gites

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Powinieneś się zastosować do porad moich poprzedników a jeśli chodzi o parowanie szyb to sprawdź filtr przeciwpyłkowy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja u siebie ustawiam na 20 st. nawiew na przednia i srodek jak jade bardziej ubrany i jest luks,jak bez kurtki to 21 i starcza ( poziom sily dmuchawy sie sam reguluje ) ostatnio wracajac z wawki udalo mi sie uruchomic klime, grzalo ostre slonce i bylo 7 st na + :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jadę sam to 21 stopni, mały nawiew na przednią szybę i jest OK :D , więcej osób - większy nawiew i też jest OK.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Powinieneś się zastosować do porad moich poprzedników a jeśli chodzi o parowanie szyb to sprawdź filtr przeciwpyłkowy.

    Jesli chodzi o filtr - faktycznie mam do wymiany, ale wydaje mi sie, ze nawet jesli bedzie nowy to i tak przy zamknietym nawiewie szyby beda parowaly. No chyba ze sie myle to prosze mnie wyprowadzic z bledu.

    przy 18stu stopniach na wyswietlaczu robi sie bardzo goraco (nie jezdze w kilku swetrach). Czy moze to byc jakas usterka??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jezeli u Ciebie przy 18 st. jest goraco to cos masz nie tak,sprawdz to

    wbij na climatronicu 1 kod, jak to robic znajdziesz w temacie nizej, jezeli bedzie jakas usterka pojawi sie kod bledu ( nr kodow tez sa podane w osobnym poscie dzieki uprzejmosci kolegi Hugo ), bedziesz wiedzial za co sie ewentualnie zabrac.

    na wlaczonym obiegu zamknietym przy takich temperaturach beda parowac szyby, tym bardziej ze nie dziala sprezarka i nie osusza powietrza. ja wlaczam obieg zamkniety tylko wtedy jak jade za jakims kopciuchem ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    na wlaczonym obiegu zamknietym przy takich temperaturach beda parowac szyby, tym bardziej ze nie dziala sprezarka i nie osusza powietrza. ja wlaczam obieg zamkniety tylko wtedy jak jade za jakims kopciuchem

    Wlasnie mi sie przypomnialo, ze tez nie moge wlaczyc obiegu zamknietego :?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem jak jest z obiegiem zamkniętym, ale u mnie po podłączeniu pod komputer i wybraniu opcji komfort porozstawiane były wszystkie silniczki od klimatronika. Majster poprzestawiał i jest OK, podobno tak się rozstawia po każdym odłączeniu akumulatora.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    przy 18stu stopniach na wyswietlaczu robi sie bardzo goraco (nie jezdze w kilku swetrach). Czy moze to byc jakas usterka??

    ja mialem podobnie i u mnie powodem byl brak czujnika temp zewnetrznej (ktos sobie go ucial) - po zamontowaniu wszystko wrocilo do normy - podejzewam ze wlasnie cos z tym czujnikiem mozesz miec nie tak :roll:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Majster poprzestawiał i jest OK, podobno tak się rozstawia po każdym odłączeniu akumulatora.

    Ja u siebie rozłanczałem aku i nie miałem żadnych problemów z klimą

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Majster poprzestawiał i jest OK, podobno tak się rozstawia po każdym odłączeniu akumulatora.

    Ja u siebie rozłanczałem aku i nie miałem żadnych problemów z klimą

    Jak będziesz kiedyś podłączony do kompa to sprawdż opcje komfort.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Powiedzcie jak jest z ogrzewaniem w klimatroniku. Jeżeli dam ogrzewanie na max to cały czas ma dmuchać gorące powietrze czy nie. u mnie dmucha letnie. Nie czy w zimie tak też będzie czy też będzie bardziej grzało.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Powiedzcie jak jest z ogrzewaniem w klimatroniku. Jeżeli dam ogrzewanie na max to cały czas ma dmuchać gorące powietrze czy nie. u mnie dmucha letnie. Nie czy w zimie tak też będzie czy też będzie bardziej grzało.

    powinno dmać gorącym oczywiście jak silnik jest gorący :mrgreen:

    najprawdopodobniej cos z silnikiem sterowania klapą nadmuchu ciepłego powietrza

    PS. miło że dołączyłeś do naszego grona :cool: ale jeszcze milej by było gdybyś zapoznał się z regulaminem i przedstawił w odpowiednim dziale przed rozpoczęciem korzystania z forum :twisted:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie dmucha gorace, ze po kilku minutach mam saune w aucie :) oczywiscie na cieplym silniku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    potwierdzam zdanie kolegów jak ustawisz 18 to zimno jak 29 to ci pot po d*p.e powinien leciec jak nie to jedż na VAGA :!: bo zima tuż tuż

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Proponuję kupno instrukcji w języku polskim dostępne w serwisie audi za jedyne 60 zł i wszystko będziesz wiedział. Ja zakupiłem w serwisie w Gdańsku od ręki. Jeśli nie będą mieli to powinni Ci w ciągu tygodnia sprowadzić . Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej.

    Tak troche z innej beczki w sprawie instrukcji obsługi:

    Szukałem tu na forum jakiegoś linka do instrukcji obsługi A4 po polsku ale był tylko na rapidshare.de i od kliku dni próbuje ściagnąć. Niestety za kazdym razem kiszka (a robie wszystko chyba ok - odczekuje odliczanie, wpisuje kod i potem error).

    Ma ktos ta instrukcje w .pdf lub innej formie elektronicznej?

    Bo też chętnie odkryłbym tajniki klimatronika. Ja mam instrukcję po niemiecku a w tym języku akurat nie "szprecham".

    Z góry dzięki..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wpisz w obcji szukaj kody klimatronika i cos na bank znajdziesz :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Powiedzcie jak jest z ogrzewaniem w klimatroniku. Jeżeli dam ogrzewanie na max to cały czas ma dmuchać gorące powietrze czy nie. u mnie dmucha letnie. Nie czy w zimie tak też będzie czy też będzie bardziej grzało.

    Grzeje full, że można się ugotować, a odwrotnie chłodzi na maxa, przy ustawieniu na auto i grzanie lub chłodzenie na full to wentylatory chodzą na jakieś 75%, tak, że można je jeszcze podkręcić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie,

    a czy da sie zrobic tak, zeby w dwustrefowej "zaczepic" ustawienia pasazera do ustawien kierowcy? Nie udalo mi sie tego zrobic, a jak jade sam nie chce klikac po dwoch stronach a z kolei bez sensu zeby kierowca mial inne ustawienia niz pasazer bo domyslam sie ze to powoduje niepotrzebny wysilek klimy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przytoczę cytat z Wikipedii do rozważań

    "...Zdroworozsądkowa „zasada” użytkownika mówi, by w przypadku rozbudowanego układu ustawić pożądaną temperaturę, po czym używać układu w trybie automatycznym ufając w oprogramowanie i konstrukcję producenta. Próby „wtrącania” się użytkownika w pracę układu, np. zmienianie prędkości nawiewów itp., często powodują dziwne reakcje układów regulacji i frustrację użytkownika, jak też „frustrację” sterownika. Z drugiej strony, wielu użytkowników nie przepada za układami, które według skomplikowanych i nieznanych użytkownikowi algorytmów automatycznie sterują ogrzewaniem czy nawiewami w samochodzie. I choć teoretycznie według producenta sprawnie utrzymują zadane parametry komfortu klimatycznego, to w praktyce wg użytkownika powodują dyskomfort „psychologiczny” niezrozumiałymi i niespodziewanymi reakcjami - stąd ambiwalentne opinie o zasadności posiadania i możliwościach używania układu automatycznej klimatyzacji..."

    Pozdr

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members