Jump to content
IGNORED

Diesel - Audi czy BMW?


pet3r
 Share

Recommended Posts

witam,

niedawno na gieldzie wypatrzylem ladne BMW E39 525TDS, na poczatku spodobala sie ojcu (wiadomo, ja jestem za Audi :) ) ale pozniej zaczela podobac sie i mnie. niby TDS to stary konstrukcyjnie silnik ale po tym co wyczytalem tutaj i na AKP - kieruje sie bardziej w strone BMW! wszyscy narzekaja na 2.5TDI, ciagle przewija sie wymiana walkow, hydrauliki, troche przerazaja mnie te koszty. z tego, co wyczytalem na polskim forum Bawarskiej marki, takich problemow TDS a tym bardziej D nie ma... przy Audi trzyma mnie quattro, bo Bemka w wersji x to niezly okaz, ale quattro to nie obowiazek a ja chcialbym miec auto spore, w miare szybkie i wygodne. co prawda za ta kaske (30-35k) mozna kupic A4 na ladnym wypasie, a moze nawet S4 (na tym etapie wolalbym diesla - mniejszy stres przy tankowaniu :D ) ale ja do porownania biore raczej A6 i BMW serii 5 (ale A-czworka bron Boze nie pogardze!!). jak to jest z tymi dieslami? jezdzil ktos TDSem lub D w BMW serii 5 i ma porownanie do 2.5TDI?

Link to comment
Share on other sites

D jest ok ma mój staruszek i moi koledzy też śmigają ale TDS to jest lipa stare silniki które się je.... (pękają głowice i inne historie)

Link to comment
Share on other sites

2.5 TDS to lipa straszna co innego 3.0 D którym jeżdziłem i wymiata strasznie szczególnie w serii 3

Link to comment
Share on other sites

szwagier ma beemke 2.5 tds i ciągle koło niej robi i pomało zaczyna go to w kur........ć. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Ja bym poszedł raczej w strone Audi, sam jestem posiadaczem A4 2,5 Tdi i jak do tej poryz silnikiem żadnych problemów nie miałem (tylko w skrzyni tiptronic zatarła się jakaś panewka i olej wywaliło, ale już w przyszłym tygodniu będzie naprawiona). Odnosnie wałków to owszem maja tendencje do wycieranie, ale w dużym stopniu związne jest to także z eksploatyacją samochodu wymiana oleju, jakość oleju a przede wszystkim terminowość wymian. W moim audi widnieje przebieg 191 i narazie spokój teraz czeka mnie wymiana rozrządu więc sprawdze takze owe wałki, zobzczymy co kryje się pod pokrywami.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wlasnie zniechecaja mnie te walki i szukanie egzemplarza wolnego od wad, z tego co napisal Piotruś z AKP, nie ma na to reguly i kazdemu moze sie trafic a ja nie dysponuje gotowka na B6, w ktorych wady te wystepowaly rzadziej.

mialem okazje przejechac sie 525d znajomego i lata to swietnie, w srodku jest bardzo cicho a Beemka dobrze trzyma sie drogi (pod warunkiem nie przesadzania z gazem oczywiscie ;) ), niestety nie mam porownania do 2.5TDI w A6 czy A4. seria 3 mnie nie interesuje, chyba, ze M3 E46 :D

na forum BMW TDSa chwalili, ktos tam wspomnial, ze pekla glowica ale nikt nie wspomnial nic wiecej :)

Link to comment
Share on other sites

No o bmkach slyszalem duzo ze wlasnie sie srają TDS, audi 2,5 tdi osobiscie bym tez nie kupil :tongue: Najlepiej to by bylo albo A6 (

jesli chcesz wiekszą loche :grin: ) 1,9TDi i chips lub drugi A4 1,9 TDI 115 KM . Rozumiem ze avanty nie wchodzą w gre ?? Bo jest jedna która mi sie bardzo podoba - A4 1,9TDI 115 KM - 6 biegow, Quattro, ale AVANT -

http://moto.allegro.pl/item201740488_audi_a4_kombi_1_9tdi_quattro_2000r_dw_auto_pl.html

:quattro:

Link to comment
Share on other sites

525 tds nie robi, co innego 3.0 ale tych jest mało i są cholernie wymęczone; osobiście miałem betę e39 i nigdy nikomu nawet wrogowi nie polecam ogólny dramat - skazanie na aso i do tego ten bazarowo - cinkciarski styl....; zdecydowanie odradzam. zastanawiałbym się nad :audi: lub volvo :cool:

Link to comment
Share on other sites

A4 + chips - ok, ale musialoby kosztowac sporo ponizej tych 30k, zeby zostala mi jakas kasa na chipowanie. Avant moze byc, chociaz preferuje sedany :)

volvo odpada - nie podoba mi sie profil marki (w volvo widze grubszego pana pod 50-tke a nie 19-latka :D ). chyba, ze mialoby to byc nowe S40 lub S60, ale to nie moja kasa :)

stachu - co takiego dzialo sie z Twoja E39? moj kolega o jego 525d mowi w samych superlatywach - podobno nic tam sie nie dzieje...

nadal meczy mnie ta 525TDS z gieldy :) najlepsze w niej jest to, ze na wyposazeniu nie ma tylko navi, jest skora, manual (to co lubie :) ), alufelgi, xenon, neonowe lampki tylne, pelna elektryka...

Link to comment
Share on other sites

pet3r

zrobisz jak uważasz ale wszyscy tu Ci odradzam nie ogólnie BMW ALE SILNIK 2,5 TDS !!!

Link to comment
Share on other sites

Za 30-35k zainwestowałbym w A4 1.9TDI po II lifcie i trochę kasy poszłoby w silnik. Tak do 180KM :grin:

A co do bumek, to ostatnio zacząłem chorować na E46, ale bez jakiegokolwiek tuningu (optycznego)... :polew: Po prostu bardzo mi się podoba i jest duużo tańsza od B6 (starsza).

Jak chodzi o serwis BMW w Kaliszu, to nie ma problemu ze skazaniem na ASO. Wystaczy podjechać do Kordelasińskiego, specjalizują się w BMW, ale robią też wszystkie inne auta, warsztat robi wrażenie lepsze od niejednego ASO...

Link to comment
Share on other sites

Za 30-35k zainwestowałbym w A4 1.9TDI po II lifcie i trochę kasy poszłoby w silnik. Tak do 180KM :grin:

A co do bumek, to ostatnio zacząłem chorować na E46, ale bez jakiegokolwiek tuningu (optycznego)... :polew: Po prostu bardzo mi się podoba i jest duużo tańsza od B6 (starsza).

gdybym cala gotowke mial u siebie w kieszeni, zrobilbym tak samo, niestety ja nie dysponuje caloscia a ojciec, ktory doklada do interesu (tak wlasciwie to doklada wiekszosc :P ) nie zgodzilby sie na takie cos, nawet nie chce mi sie go przekonywac :)

E46 - juz pisalem, jesli M3 to tak :D 330d tez byloby ok w ostatecznosci, jednak porownujac A4 do E46 - wybralbym A4 z quattro - do A4 mam sentyment, w koncu bylo to moje pierwsze auto :) jesli chodzi o stylistyke - BMW podoba mi sie bardziej w porownaniu 5 E39 z A6 C5.

oczywiscie nie o stylistyke tu chodzi bo obydwa auta maja swoje style, ktore moga sie podobac lub nie a z fotela kierowcy widac tylko wnetrze oraz slychac i czuc to, co siedzi pod macha - i to jest wazne w samochodzie :) chyba, ze znajde sprawne, bezwypadkowe S4 B5 w kwocie sporo ponizej 30k PLN (pomarzyc zawsze mozna :polew: :polew: ) - wtedy postaram sie o S4 :grin:

Link to comment
Share on other sites

majac do wyboru:

silniki Audi : 1.9 TDI/2.5 TDI

silniki BMW :2.5 TDS/3.0 d

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

p.s reszta nie dorasta do piet temu silnikowi ...

Link to comment
Share on other sites

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

no to jest dość oczywiste, nawet czytając wypowiedzi poprzedników.

A jak bys ustawił całą resztę, hę? :cheesy:

Link to comment
Share on other sites

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

no to jest dość oczywiste, nawet czytając wypowiedzi poprzedników.

A jak bys ustawił całą resztę, hę? :cheesy:

rzeczywiscie, dam sobie spokoj z TDSem, zaczne szukac 3.0d bo na 2.5d mnie nie stac :)

spanky, jak z ta klasyfikacja diesli?? :)

oto moja osobista klasyfikacja. (od najgorszego do najlepszego)

1- 2.5 TDS

2- 1.9 TDI(VP37)/2.5 TDI V6 AKN/AFB

3- 1.9 TDI(PD)/2.5 TDI V6 AKE+seria B

4- 3.0 d .

p.s poz 2 i 3 -kwestia zasobnosci portfela :wink:

Link to comment
Share on other sites

diesel w bmw - tylko nie tds

2.0d, 2.5d lub 3.0d nie mowiac o noych dieslach takich jak 3.5 bi turbo :)

kuzyn ma w e46 2003 diesla 2.0d i go zchipowal w vtg bodajze i ze 150KM zrobilo sie 191KM

jesli chodzi o kulture pracy zdecydowanie lepsze beda diesle w bmw

jesli chodzi o spalanie to ciut lepsze beda diesle z grupy audi/vw

jesli szukasz mocnego diesla ja bym sklanial sie ku 3.0D 184/204KM jakos mial zaleznie od roku i modelu a w serii 5 e60 chyba 224 KM

Link to comment
Share on other sites

głowice się sypią jeżeli ktoś ciśnie do podłogi non stop diesla - normlana rzedcz przy dieslach na komorach spalania w głowicy (komory wirowe).

2.5TDS uważany już jest z gorszy silnik niż 2.4TDS (wcześniejszy), który był podobno bardzo udaną konstrukcją.

Ogólnie do butowania pewnie TDI wytrzymalsze, ale do normlanej jazdy już pewnie bez większych różnic - TDS może ciut więcej palić no ale i 525 jest sporo cięzsze od A4.

Link to comment
Share on other sites

witam,

niedawno na gieldzie wypatrzylem ladne BMW E39 525TDS, na poczatku spodobala sie ojcu (wiadomo, ja jestem za Audi :) ) ale pozniej zaczela podobac sie i mnie. niby TDS to stary konstrukcyjnie silnik ale po tym co wyczytalem tutaj i na AKP - kieruje sie bardziej w strone BMW! wszyscy narzekaja na 2.5TDI, ciagle przewija sie wymiana walkow, hydrauliki, troche przerazaja mnie te koszty. z tego, co wyczytalem na polskim forum Bawarskiej marki, takich problemow TDS a tym bardziej D nie ma... przy Audi trzyma mnie quattro, bo Bemka w wersji x to niezly okaz, ale quattro to nie obowiazek a ja chcialbym miec auto spore, w miare szybkie i wygodne. co prawda za ta kaske (30-35k) mozna kupic A4 na ladnym wypasie, a moze nawet S4 (na tym etapie wolalbym diesla - mniejszy stres przy tankowaniu :D ) ale ja do porownania biore raczej A6 i BMW serii 5 (ale A-czworka bron Boze nie pogardze!!). jak to jest z tymi dieslami? jezdzil ktos TDSem lub D w BMW serii 5 i ma porownanie do 2.5TDI?

znam kogos kto jezdzil juz i 320 i 525 wlasnie tds'em i jak sie spytalem czy audi czy bmw to dostalem odpowiedz audi ... reszte przemilcze :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...