Fati Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Witam. Mam pewien problem z moim autkiem i liczę że pomożecie, a zanim zaczniecie krzyczeć że nie mam logów powiem że nie wiem kiedy je zrobić. Auto wpada w tryb awaryjny, chodzi o to że problem nie jest stały tylko pojawia się i ... znika. Objawy są takie: gdy odpale auto na zimnym silniku mogę przejechać setki kilometrów i jest pełna moc, jest dobrze. Jeśli natomiast zgasze silnik (rozgrzany) i zapale go po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minutach a silnik nie zdąrzy wystygnąć to przy około 3000 rpm na 4 lub 5 wpada w tryb awaryjny i nie ma czym jechać, zwykły traktor. Gdy wystygnie jest ok. Podpinałem komputer i wyskakuje błąd 00575 (Intake Manifold Pressure, 17-10 - Control Difference - Intermittent) lub (Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej, różnica regulacji/ciśnień). Zaworek N75 jest sprawny (trzeci zaworek, w tym dwa nowe), wężyki do N75 całe i szczelne, za namową kolegi wykęciłem nawet turbinę i dałem do regenacji ale kolesie powiedzieli mi że nie ma co robić przy turbinie bo jest sprawna i w dobrym stanie, może jeszcze kupę kilometrów przejechać. Sprawdziłem też cały dolot i nie ma żadnych dziur (nawet gdyby były to tryb awaryjny występowałby cały czas). Byłem u kilku mechaników, podpinali pod komputer i wymyślali różne teorie, najczęściej że N75 do wymiany (powiedziałem mechanikowi że nie zapłacę za zaworek jak się nie poprawi, nie poprawiło się i mam nowy N75). Powiem że ja już nie wiem jaka jest przyczyna takich rzeczy. Co to może być, co zależy od temperatury silnika że się dzieją takie jaja ?? POMOCY w końcu zrobiłem logi dynamiczne i proszę mądre głowy o wypowiedzenie się na ich temat, czy coś konkretnego z nich wynika jeśli chodzi o mój problem z audikiem. (logi zrobione po dopaleniu zimnego silnika, czyli wtedy jak dobrze jedzie. logowałem oczywiście na temp. 90*C) Tu są logi, jeśli możecie to powiedzcie czy coś z nich wynika jeśli chodzi o mój problem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f73b1f9677b75fa.html --- 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7030868f5b7795c.html --- 010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d4595a692dafc3b.html --- 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6e5be9ed7cf8c9b.html --- 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90f41076ebb6ce44.html --- 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e47083de78338d41.html --- 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7eabedf165825b94.html --- 000
Piotrek98igo Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 kolego to tym bardziej bez logow sie nie obejdzie
Fati Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 tylko kiedy je zrobić? jak jest ok czy jak już wpadnie w tryb awaryjny??
bish - kopt Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Jeśli natomiast zgasze silnik (rozgrzany) i zapale go po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minutach a silnik nie zdąrzy wystygnąć to przy około 3000 rpm na 4 lub 5 wpada w tryb awaryjny najlepiej wyczaj moment jak wpada i go wtedy logój
Wihajster Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 tylko kiedy je zrobić? jak jest ok czy jak już wpadnie w tryb awaryjny?? nie ma sensu robic logów w trybie awaryjnym...Nie bedziemy gdybać co może być wiec musisz zrobic te logi bo konwersacja nie ma sensu
franek84 Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 witam , podepnę się z moim 1Zeciorem pod temat, mam kolego to samo zresztą opisałem już na forum http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_problem_z_turbo-t115051.0.html , myślałem że zrobie dziś logi ale drogi zasypane i lipa!!!identyczne objawy mam kolego. iem bankowo że to nie przepływka ani N75 zresztą to już sam wiesz-i też mam kłopot. Jak kolega zdjagnozuje problem bardzo proszę o info co było przyczyną. z góry dziękuję!!! bo nie iem kiedy logi zrobie:/ pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 w obydwóch przypadkach może być nie drożny katalizator
franek84 Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 właśnie co ostatnio zaobserwowałem-jak przegoniłem go tak do 4 tyś na 3,4 i na piątym ponad 3 tyś na chwilę auto nabrało życia! i tak już myślę czy nie zamuliłem go, bo raczej powyżej 2200obr/min nie wychylam się Mogło by tak byś że raz idzie innym razem nie przez kata ??
Dżej Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Fati, posprawdzaj szczelność układu. Węże, łączniki, IC. Jak przegonisz auto to przyjrzyj się czy gdzieś nie widać zacieków oleju na przewodach od Turbo do kolektora, zwłaszcza na łączeniach po spodniej stronie.
Kukis Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Mam podobny problem i występują zacieki od spodu węży IC. Co to znaczy?
Fati Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Dżej, sprawdzałem szczelność kilka razy. Kiedyś miałem pęknięty łącznik, wymieniłem i było dobrze, potem pojawił się obecny problem. Co do zacieków to jakieś były ale naprawdę niewielkie, na wszelki wypadek podociągałem wszystkie opaski. Dodatkowo gdyby układ był nieszczelny to cały czas by był tryb awaryjny, czyż nie?? a on wpada w awaryjny jak odpale na ciepłym silniku. Może Wihajster ma racje że to katalizator. Mam problem ze zrobieniem logów bo tak to już dawno bym je wrzucił na forum
Szymoonk Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowadzenia_cisnienia_doladowania_do_normy-t30627.0.html Też miałem kiedyś problem z trybem awaryjnym który spowodowany był przeładowaniem. W temacie jest opisane jak doprowadzić ciśnienie do normy. W twoim przypadku skoro logów nie chcesz zrobić to rozkręć sztangę o 1 obrót i sprawdź czy coś pomogło
Rizo Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 w obydwóch przypadkach może być nie drożny katalizator a jak to sie by objawiało i dlaczego? pytam bo zastanawiam jak to sie ma do naszych turbin bez zmiennej geo..pzodro! (u mnie autko ostatnio odżyło po przeczyszczeniu przepływomierza bo całkiem zabity był z racji za późnej wymiany filtra przez poprzedniego własciciela pewnie albo rzadko wymieniał) ale ogólnie to mam juz duzy luz wzdłużny ze 3mm conajnmniej i turbo gwiżże ale tak juz od kiedy go mam - szczelność wszystkiego raczej ok bo dwa razy "fachowcy" sprawdzali - błąd 575 był przed przeczyszczeniem przepływki ale w awaryjny to raczej nie przechodził jednak też mam wrażenie jakby czasem go zmuliło a jak sie przegoni to ok...fakt - turbo mam juz do regeneracji) a... i jeszcze pytanko? czy jak juz mi turbinko znaczną ilosc w sumie oleju puszcza w przewody to przepływke też może zawalać czy tam tylko zły filtr powietrza ma znaczenie? na co jeszcze powinienem zwrocic uwage?
yaboo Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 podmień z innego auta czujnik ciśnienia w dolocie jest z tyłu za silnikem na rurze doprowadzającej powietrze w B6 1,9 często padają te czujniki objawy są identyczne na zimnym idzie jak burza a na rozgrzanym jest dooopa tryb awaryjny
franek84 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 witam, ja wczoraj zrobiłem jak proponował SZYMOONK, zaznaczyłem położenie śruby farbą i obróciłem o 270 stopni (wkręcając sztangę-czyli skracając ją)wystarzcy zdjąć filtr powietrza poluzować kontre i kombinerkami złapać za śrubę (za gwintem żeby nie uszkodzić giwntu) i w prawą str. kręcąc. o dziwo powróciło życie w mojej etce!!!na zimnym ciągnęła o niebo lepiej niż wcześniej, po złapaniu 90stopni temp. zgasiłem odczekałem bo zawsze muła łapało po nagrzaniu i jest OK!!!chociaż mam ochotę zamknąć koło i obrócić jeszcze te 90 stopni na pełny obrót.ale jest już MEGA poprawa. tylko nie wiem czy nie zaszkodzę tym zabiegiem np N75 lub turbawce?? pozdrawiam
Dżej Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Mam podobny problem i występują zacieki od spodu węży IC. Co to znaczy? Tamtędy ucieka powietrze po drodze do kolektora ssącego i wypycha olej. Masz nieszczelny układ. Po dokręcaj opaski. Ale najpierw sprawdź jak dużo jest oleju w przewodach. Może być problem z odmą albo zaczęło lać turbo.
Szymoonk Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 witam, ja wczoraj zrobiłem jak proponował SZYMOONK, zaznaczyłem położenie śruby farbą i obróciłem o 270 stopni (wkręcając sztangę-czyli skracając ją)wystarzcy zdjąć filtr powietrza poluzować kontre i kombinerkami złapać za śrubę (za gwintem żeby nie uszkodzić giwntu) i w prawą str. kręcąc. o dziwo powróciło życie w mojej etce!!!na zimnym ciągnęła o niebo lepiej niż wcześniej, po złapaniu 90stopni temp. zgasiłem odczekałem bo zawsze muła łapało po nagrzaniu i jest OK!!!chociaż mam ochotę zamknąć koło i obrócić jeszcze te 90 stopni na pełny obrót.ale jest już MEGA poprawa. tylko nie wiem czy nie zaszkodzę tym zabiegiem np N75 lub turbawce?? pozdrawiam Taki zabieg niczemu nie zaszkodzi, ale dla prawidłowego ustawienia tej sztangi powinno się wykonywać log grupy 011
franek84 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Mam jeszcze pytanie jaki jest powód rozregulowania turbawki? zużycie ?? . bo gdyby dzialo się odwrotnie że na zimnym brak ładowania a na ciepłym by było ok to logiczne -niska temperatura powoduje kurczenie ale obecnej sytuacji nie rozumiem -kontra mocno była dokręcona przecież logi zrobie ale narzaie nie mam z kim a i czasu brak ale ważne że etka odzyskała ducha pozdr
Szymoonk Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Często po regeneracji turbawki sztanga ta jest źle wyregulowana, tak było w moim przypadku. Ale sporo ludzi miało z tym problem w tych silnikach. Wiec zrób tylko logi 011 dynamiczne i wyreguluj ją prawidłowo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się