Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja modułu pamięci ustawień fotela kierowcy i lusterek


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Lusterka często mają wymienione wkłady. Do B6 pasują też wkłady od A6 C6 z pierwszych lat produkcji. Uważaj też na lusterka z anglików.

No właśnie mozna sie naciac kupujac na allegro bo ieraz widze ze pisze ze ma 10p a patrzac na zdjecia to nie ma ani czarnej uszczelki ani przyciemnionej ramki wokol wkładu. Czy moze sie myle i jak ma te 10p to napewno ma fotochrom?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma instalacje pod fotochrom

To ze jest 10 pin nie swiadczy o tym ze jest wklad fotochrom. Sam mam ori lusterka 10 pin a wklady grzane . To ze ktos pisze ze 10 pin to polowa sukcesu. Jesli na zdj jest czarna obwodka albo przyciemnione brzegi wtedy wiadomo ze fotochrom:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotochrom nie musi mieć 10 przewodów obsadzonych we wtyczce .

Fotochrom ma 7 przewodów (oczywiście jeśli ktoś nie podmienił szkieł na zwykłe)

10 Przewodów to fotochrom+ składanie lusterek

14 fotochrom + składanie + pamięć

5 przewodów zwykłe + grzanie

(grzanie występuje w każdym lustrze ale już nie w każdym wkładzie-skzle)

Jeszcze jedna uwaga Pinów to może sobie mieć i 16 bo tyle mogą mieć wtyczki.

Ważna jest ilość przewodów wychodzących z wtyczki a nie Piny czy miejsca na Piny we wtyczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie odp na moje pytanie ,ale już sprawdziłem może komuś się przyda ,sterownik z anglika jest taki sam.

Mam kolejne pytanie,mam 2 kpl foteli w pełni el sterowane ,są różne typy silniczków w jednym jest pod pamięć drugi bez.Jeden kpl jest w skórze i ma silniczki 2pin ,są podgrzewane(te chce mieć w aucie)Drugi kpl to szmaty z silniczkami 4pin bez grzania.Moje pytanie czy wiązka od grzania jest jakoś razem połączona z resztą wiązki ?czy wystarczy od izolować i wpiąć do kostki zielonej ?co zrobić z silniczkami przełożyć pasujące i szukać jednego z4 pinami ,czy przełożyć stelaże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy vcds oryginał, mój i wiele chińczyków ma problemy. Warto spróbować Vasem.

Witam, spróbowałem VASem i ACTIA CONNECT i nic, brak połączenia. W komforcie wracają mi błędy 4ch sterowników drzwi mimo iż są 2 i 5 ty błąd to jakiś problem z komunikacją jednoprzewodową. Może z podłączeniem CAN coś pochrzaniłem? Są skręcone i podłączone pod siedzenia na oryginalnych pinach i wg schematu z programu serwisowego a do instalacji CAN wpięte za klimatronicem bo pod wykładziną poprowadziłem przewody do tunelu i spotkały się za radiem. Tragedia bo używamy teraz oboje tego auta i przesuwanie fotela polega na tym że podpinam się przewodami z wsuwkami do silniczka odpinając wtyk i w gniazdo zapalniczki ale tak to nie może wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się właśnie zastanawiam nad tą komunikacją, comfort pewnie dlatego wywala cztery błędy sterowników drzwi, bo masz też tylne szyby elektryczne, a one tak jak przednie są podłączone do tej samej magistrali can :wink: .

Czyli can sterowników foteli podpiąłeś do can która idzie do klimy ? Jeżeli tak to ok. bo to ta sama magistrala, więc wygląda na to, żę podłączenie foteli do can powoduje błędy w komforcie (może jednak coś namieszałeś)

To teraz nasuwa się jeszcze pytanie czy wszystko jest ok. ze sterownikami pod fotelami, bo wygląda na to jakby "nie żyły"...

Przejrzałem schematy i wygląda na to, że działają Ci tylko te silniki w fotelach w których regulacji nie ma udziału sterownik fotela.

I wracamy do początku, może jednak to przesuwanie fotela powinno działać po podłączeniu samego zasilania....

Zajrzyj pod fotele sprawdź instalację i wtyczki, może tam jest coś namieszane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze walczyłem z tymi fotelami jeszcze zanim były założone ale nie ma przejścia z zasilania do silników przesuwu PT, myślę że wiązka do tych silników wychodzi właśnie z modułów. Musiałbym mieć strasznego pecha żeby oba nie żyły ale nie wykluczam tego. 4 piny jak się dowiedziałem są tylko po to że na dwóch jest zasilanie zamieniane PT a te dwa cieńsze to przeciążenieniówki bo nie wydaje mi się by tam jakieś czujniki halla były do pozycjonowania. Zresztą po podaniu zasilania bezpośrednio do tych grubszych fotel się przesuwa a po zamianie na odwrót pinów przesuwa się w drugą stronę. Teraz akurat cierpię z powodu wypadnięcia dysku w kręgosłupie i moje możliwości poruszania są bardzo ograniczone ale jak dojdę do siebie to podłączę wtyczkę lewego fotela i sprawdzę czy on też nie działa prawidłowo. Na razie mam tam wpiętą wiązkę by móc przesuwać fotel po podaniu zasilania z zapalniczki ale zagłówek też nie chodzi więc uznałem że oba nie działają gdyż zasilanie silników zagłówków też idą z modułów. Jak odepnę wiązkę i przypnę wtyczkę sprawdzę wszelkimi możliwymi kompami jakie mam bo potem wypiąć wtyk i wpiąć się z wiązką to sztuka cyrkowa i potrzebne małe rączki. Wydaje mi się że wymyślono tak że jak ktoś chce wsiąść do tyłu to wtedy moduł chowa zagłówek i przesuwa fotel do przodu dla wygody a potem wraca na miejsce po rozłożeniu oparcia.

Dzięki za zainteresowanie, mam nadzieję że w końcu w grupie siła i wygramy walkę z tymi cholernymi fotelami. Nie kupiłem ich dla kozactwa bo wolałbym manualne ale znajdź człowieku sportzitze manualne i jeszcze w kolorze jasny beż. Kupiłem co było. W tym drugim mam manualne sportzitze ale czarne a takich pełno na Alledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mbedi


Tu masz pomocny temat jesli chodzi o pamiec foteli i jak to wszystko spiac

Praktycznie jest to samo co w sedanie oraz avant


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/75237-all-b6b7-instalacja-modulu-pamieci-ustawien-fotela-kierowcy-i-lusterek/?p=1217834#entry1217834



Aby wpiąć się do czerwonej kostki pod fotelem kierowcy – trzeba będzie podnieść podłogę. Zaczynamy od odpięcia minusowej klemy akumulatora (będziemy odpinać wiązkę airbag – żółta wtyczka pod fotelem – ponoć wystarczy nie włączać zapłonu ale lepiej nie kusić losu). Odkręcamy fotel (4 śruby XZN 10 - gwiazdka 12 ramienna) – odpinamy kostki i kładziemy fotel na tylnej kanapie (dzięki temu oszczędzamy sobie dodatkowej zabawy z demontażem pasów i słupka B).

frontseat.jpg

seatback.JPG


Teraz można brać się za podłogę – po podniesieniu przydaje się coś do zablokowania wykładziny tak aby nie przeszkadzała zbytnio przy manipulowaniu w strefie podłogi. Baniak na płyn do spryskiwaczy w moim przypadku spisał się idealnie :)

underthefloor.JPG


Wyjmujemy czerwoną kostkę wciskając ją w kierunku podłogi (z boku trzymają ją dwa plastiki – wystarczy je odchylić). W zasadzie aby ułatwić sobie montaż – można wysunąć wszystkie kostki i przeciągnąć je w okolice komfortu – łatwiej będzie przerabiać wiązkę. Kable prowadzone są w plastikowym kanale – aby je wyciągnąć trzeba odpiąć dwa plastikowe górne zapięcia.

harnessholders.JPG

redconnectorremove.JPG


Aby umożliwić instalację nowych pinów odbezpieczamy kostkę wysuwając zabezpieczenie (różowy plastik).

Zależnie od wyposażenia w naszym aucie – kostka będzie różnie obsadzona. Najbogatszy wariant to:

redconncetorpins.JPG


Pin 1: N/C
Pin 2: Zasilanie lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcą
Pin 3: Masa lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcą
Pin 4: Zasilanie elektryki fotela
Pin 5: Masa elektryki fotela
Pin 6: CAN High (sygnał ze sterownika memo)
Pin 7: CAN Low (sygnał ze sterownika memo)
Pin 8: N/C
Pin 9: Linia diagnostyczna sterownika memo
Pin 10: Połączenie sterownika memo ze sterownikiem drzwi kierowcy

Zatem dodając instalację pamięci uzupełniamy kostkę o piny 6,7,9 i 10. Schemat połączeń wygląda następująco:



driverdiagram.jpg


Tutaj zatrzymam się na chwilę – jeśli fabryczne fotele były obsługiwane całkowicie manualnie (brak sterowania odcinkiem lędźwiowym) trzeba będzie dołożyć także piny 4 i 5 (zasilanie i masa elektryki fotela). Osoby które posiadały wcześniej elektryczne sterowanie lędźwiami mają już przygotowaną instalację (jeśli chodzi o zasilanie i masę sterownika pamięci – tutaj też mamy spokój jeśli nabyliśmy fotele z fabryczną instalacją memory – dodanie obsługi pamięci do foteli w pełni elektrycznych nie posiadających sterownika opiszę w dalszej części poradnika).

Aby sterownik pamięci mógł komunikować się z pozostałymi modułami wymagane będzie podpięcie się do szyny CAN Komfort (Low i High). Teoretycznie powinniśmy wpiąć się w niebieską 32-pinową kostkę w zegarach (pin 17 = High, pin 18 = Low) – w moim przypadku podłączyłem się znacznie bliżej mostkując się z wiązką CAN sterownika PDC (kable prowadzone są przy module komfortu czyli praktycznie zaraz przy gniazdach wiązki fotela). Szukamy kabelków pomarańczowo/brązowego (CAN Low) o raz pomarańczowo/zielonego (Can High) – kabelki te będą skręcone. Tniemy i zachowując zasadę nie rozplatania tego przewodu na długość większą niż 50mm łączymy poszczególne sygnały CAN z odpowiednimi przewodami z czerwonej wtyczki.

CANconncection.JPG


Następnie podpięcie K-Line w 15 pin gniazda diagnostycznego (teoretycznie można do tego celu znów wykorzystać wiązkę PDC – oczywiście zakładając że autko posiada ten system). Osobiście mostkowałem się z kablem diagnostycznym (zielono/niebieski) tuż przed gniazdem

diagconnector.JPG

I to już wszystko – ze składaniem nie powinno być problemów – wszystko w odwrotnej kolejności. Jedyne o czym mogę wspomnieć to potrzeba nauczenia modułu pamięci VINu Waszego auta. Po podpięciu się VAGiem do sterownika pamięci (36) należy wejść w adaptację (10) -> kanał (7x). W polu New Value wpisać wartość 20771 – sprawdzić czy sterownik ją przyjmie (Test) a następnie zapisać (Save). Prawidłowe kodowanie (07) sterownika pamięci to 00002.





http://a4-klub.pl/index.php?/topic/79296-lista-modulow-komfortu-z-opisem-funkcji/#entry1296992

Kodowanie modułu komfortu

Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika):

+1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii)
+2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy
+4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika)
+8 – aktywacja alarmu
+16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h)
+32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy)
+64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota)
+128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie
+256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm)
+512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami
+1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu
+2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi)
+4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu).
+8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem)
+16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych

Adaptacja modułu komfortu

Wariant modułu komfortu – ADAPTATION 10, kanał 61:

0 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
1 – bez dodatkowego oświetlenia przestrzeni stóp, szyby tylnych drzwi w korbach
2 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w elektryce
3 – dodatkowe oświetlenie stóp, szyby tylnych drzwi w korbach





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zwracam się z wielką prośbą do ogarniętych w temacie pamięci foteli. Obecnie mam siedzenia z recaro w pełnej elektryce bez pamięci (zdjęcie silników w załączniku), mógłby mi ktoś określić które z elementów musze zamienić/dokupić, aby pamięć działała? Ma ktoś może do sprzedania gotową instalację do przełożenia? zależy mi tylko na fotelach lusterka są nieistotne.

trugnhfe.jpg

Przeczytałem cały wątek i z tego co rozumiem to potrzebuję: całą wiązkę elektryczna, panel przycisków w drzwiach, moduł pamięci pod siedzenie, wymienić te 3 silniczki na 4pin. coś jeszcze?

Edytowane przez grappi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oparciu za oparcie

Przod gora/dol, przod/tyl, tyl gora/dol, oparcie przod/tyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dokladam zewnętrzny fotochrom. Jakie powinmo byc napiecie na zaciskach przy zewnetrznym lusterku przy pelnym sciemnieniu? Mi pokazuje ok 1V. I ktore kolory przy lusterku odpowiadaja za plus i za minus? czy to nie ma znaczenia bo slyszalem ze jak sie podlaczy na odwrot to tez dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w podłączeniu kabelków, bo ściemnianie i rozjaśnianie luster polega na zmianie biegunowości. :wink:

Napięcie też masz ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie taki problem. Dolozylem do foteli pamiec . Zmienilem silniczki,wiazke ,wpiolem modul i jest problem bo dziala tylko grzanie i ledzwia . Przesuw nie reaguje wogule

Silniczki bankowo sprawne bo jak przekladam stara wiazka to wszystko dziala jak nalezy . z tego co zauwazylem to wiazka pod pamiec jest inna

Mial ktos taki problem i chcialby mi pomoc w jego rozwiazaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A VAG łączy się z modułem? Jakieś błędy?

Wiązka napewno do A4?

Moduł 8e0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł 8E0 959 760 . Mam 2 szt jeden z B6 a drugi z B7 . Ten z B6 byl wyciagniety z fotela z pamiecia . Tak wiazka napewno z A4


Nie mam mozliwosci sprawdzenia Vagiem bo fotele beda dokladane do auta . W aucie nie mam odpowiedniej instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...