Bart-S Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Opublikowano 26 Marca 2011 Wojtku - wystarczy, że dołożysz 4 kable do czerwonej kostki pod fotelem kierowcy... CAN(y) (najbliżej z wiązki PDC), linia diagnostyczna i połaczenie ze sterownikiem w drzwiach kierowcy. Sterownik w drzwiach kierowcy musi być w wersji HIGH (jeśli nie miałeś memo, składania lub fotochromu zewnętrznego lusterka to raczej będzie do zmiany). Podłącz się do modułu komfortu i sprawdź jakie oznaczenie ma twój obecny (numery silników pokazane są na głównym ekranie MK).
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Wojtku - wystarczy, że dołożysz 4 kable do czerwonej kostki pod fotelem kierowcy... CAN(y) (najbliżej z wiązki PDC), linia diagnostyczna i połaczenie ze sterownikiem w drzwiach kierowcy. Sterownik w drzwiach kierowcy musi być w wersji HIGH (jeśli nie miałeś memo, składania lub fotochromu zewnętrznego lusterka to raczej będzie do zmiany). Podłącz się do modułu komfortu i sprawdź jakie oznaczenie ma twój obecny (numery silników pokazane są na głównym ekranie MK). No to lipa. Dzisiaj kupilem piny i myslalem, ze to wszystko Szukam sterownika. Dzieki za odpowiedz [br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 14:16_________________________________________________Bartku jak nie mam PDC to gdzie blizej moge jeszcze szukac canow? Srednio chce mi sie za zegary pchac
adamooo Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 cany możesz podpiąć wszędzie gdzie są możesz do navi podłączyć..do pdc..do złącza diagnostycznego chyba też
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 cany możesz podpiąć wszędzie gdzie są możesz do navi podłączyć..do pdc..do złącza diagnostycznego chyba też W sumie do navi tez bralem z zegarow. wiec chyba powtorka mnie czeka
Bromchit Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Can navi i PDC to nie to samo :gwizdanie: Ja can pamięci foteli podpiąłem w okolicach lewego przedniego słupka i wyjścia wiązki drzwi kierowcy .
Wojtek_A4 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Can navi i PDC to nie to samo :gwizdanie: Ja can pamięci foteli podpiąłem w okolicach lewego przedniego słupka i wyjścia wiązki drzwi kierowcy . Dziwne bo cany do pamieci wg schematu powinno brac sie wlasnie z zegarow... Czym sie wg Ciebie roznia?
Bromchit Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Zgadza się wszystkie idą do zegarów, ale to są oddzielne magistrale. I jest ich więcej niż dwie. Przekonałem się o tym jak podłączyłem can sterownika pamięci (w nic nie wnikając) nie do tej magistrali, co skutkowało błędami w tym właśnie sterowniku, dotyczącymi can. Jak już napisałem can podłączyłem głównej wiązce w okolicy wiązki drzwi tam gdzie wchodzi w słupek. Są tam węzły dwóch magistral w tym jedna komfortu (nie wiem czy to prawidłowa nazwa) i do niej trzeba się podłączyć. Trzeba się tylko przedostać przez materiałową osłonę, zdjąć kapturki z węzłów dolutować się do nich, nic nie trzeba ciąć. Ja podłączyłem się tutaj dlatego, bo wcześniej grzebał tu już ktoś przy podłączaniu alarmu.
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 Tak jak napisał Bromchit - w tym przypadku nie można podłączyć się do dowolnej szyny CAN. W A4 masz 3 magistrale: napędu (np. silnik lub ABS), komfortu (np. PDC, moduł komfortu) i infotainment (np. navi lub radio). Memo korzysta z magistrali komfort i tylko po podłączeniu do tej konkretnej komunikacja z modułami będzie poprawna (dana magistrala wymienia informację jedynie w zakresie swoich urządzeń). Odnalezienie się w tym nie jest aż tak trudne ponieważ każda z magistrali ma specyficzny kolor przewodu. Komfort ma przewody pomarańczowo/czarny (HIGH) i pomarańczowo/brązowy (LOW). Jeśli nie będziesz w stanie odszukać przewodu - pozostaje wbić się w kostkę bezpośrednio przy zegarach. Jednak poszperanie w okolicach dolnego słupka A powinno dać pozytywny efekt (chciażby okolice modułu komfortu - przejrzyj wiązki wychodzące z MK i na pewno znajdziesz wymagane przewody). Pamiętaj aby przewody CAN skręcić ze sobą - inaczej mogą pojawić się problemy z komunikacją.
dymiano Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 u wszystko jasne a ja się zastanawiałem czemu pamięć lusterek nie działa po zmianie sterownika
czester Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Bartku a powiedz mi od czego jest zielona i czarna wtyczka w podłodze ?
Bart-S Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Zielona jest od grzania foteli... Czarna - czujnik zapięcia pasów + w B7 czujnik zajęcia fotela pasażera.
czester Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Ok to wszystko jasne. Możliwe, żeby przednie fotele recaro nie były grzane ?
Bart-S Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Niestety zdarza się. Dla nas to dziwne ale spójrz na to z tej strony - auto składane dla strefy "Hot Climate" nie potrzebuje grzanego tyłka
Wojtek_A4 Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Ok to wszystko jasne. Możliwe, żeby przednie fotele recaro nie były grzane ? Ja takie teraz kupilem Szkoda ale dla wygladu Recaro jestem w stanie z tego zrezygnowac
maciekpolanica Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Kupilem przednie fotele w pelni elektryczne bez pamieci:( Czy ja dobrze rozumuje ze musze dolozyc 25 przewodow i popodlaczac je miedzy silnikami, czujnikami a sterownikiem memo?? Moze ma ktos taka instalacje wraz ze sterownikiem?? Dzis sie biore za przekladanie stelaza od pasazera:) Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Opublikowano 9 Lipca 2011 Maciek - najlepiej będzie jak dorwiesz na allegro gotową wiązke fotela pod memo i po prostu ją przełożysz...
maciekpolanica Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Fotel pasazera zrobiony ale jest maly problem:) Chwile podzialal i gdy odsunolem na max do tylu przestal juz dzialac:( Okazalo sie ze kable po podlaczeniu w podlodze i zalozeniu klapki przy polozeniu najbardziej odsunietym sa za krotkie:(? Czy do foteli el. sterowanych jest przewidziana inna klapka w podlodze?? Co to jest za bezpiecznik S45 (bezpiecznik termiczny)?? Gdzie on jest?? Posprawdzalem bezpieczniki po lewej stronie deski kierowcy i sa wszystkie ok a pradu w fotelach (kierowca i pasazer) niema:( Dzieki za szybka odpowiedz. Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Opublikowano 9 Lipca 2011 Jak miałeś tylko lędźwia w elektryce to bezpiecznik elektryki foteli ma tylko 10A. Teraz masz kilka silniczków i dlatego siada... Bezpiecznik S45 masz pod MCE, na środku (czerwony). Zapakuj tam 30A i będzie spokój.
maciekpolanica Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Dzieki za szybka odpowiedz ale juz udalo mi sie go zlokalizowac:) Niestety wsadzilem 10A (najwyzej nastepnym razem jak padnie to go zmienie na 30A bo nie chce mi sie juz tego rozbierac:) Mam dylemat czy zakladac ta pamiec (sterownik najtanszy jaki znalazlem 300zl plus wiazka ktorej nigdzie niema:( ). Jakby ktos mial te czesci to chetnie kupie:) Bart powiedz mi czy jak teoretycznie uda mi sie ta wiazke kupic to czy ona jest z wtyczkami do silniczkow, czujnikow bo teraz przekladam poszycia i mam dobre dojscie do wszystkiego:) Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Opublikowano 9 Lipca 2011 Prędzej czy później bezpiecznik na pewno klęknie... Wiązka będzie gotowa - razem z wtyczkami. Całość przepinasz plug'n'play - lepsze to niż przewalanie wszystkich kabli. Sterownik memo i tak musisz kupić (chociaż 300zł za driver to żadna rewelacja - z drugiej strony to towar deficytowy).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się