kalik Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 WitamMam kiere z multifunkcją poliftowa ale jeszcze musze dokupic tasmę, Czy tasma z zwykłej kierownicy poliftowej nie bedzie sie gryzła z tą kierownica multifunkcyjną ? Nie musisz wszystkich pinów podłączać jeżeli uznasz, że wystarczy Ci tylko poducha i klakson.
euphonist Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Witam, czy ktoś orientuje się,czy obudowa kolumny w A4 B5 lifti i pasacie B5 sa takie same?
r7adek Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Koledzy mam problem z airbag po wymianie kierownicy na trójramienną ( http://imageshack.us/photo/my-images/201/14032012007.jpg/ ) (http://imageshack.us/photo/my-images/201/14032012008.jpg/ ) z taśmą, cały czas świeci mi airbag z błędem nr 588 zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95 zbyt mała oporność. Pomimo kasowania vag'iem. Czy ktoś wie jak to usunąć lub co może być tego przyczyną ?
Slawek84 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 sprawdź piny w wtyczce/kostce może się któryś zagiął.
pablosan Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Panowie Mam starą brzydką kierownicę przedliftową, wczoraj rozmawiałem z kumplem i wymieniał w innym takim samym aucie jak moje (B5 1995) na poliftową i mówi, że nic nie trzeba przerabiać-tylko nie podłączył poduszki powietrznej. Coś wydaje mi się, że grubo ściemnia albo niestety odwalił druciarstwo (wg tego co tu przeczytałem, to trzeba robić przeróbki i zakupić parę gratów?)
Szymoonk Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 druciarstwo założył tylko redukcje, Otworzyłem browara i przystosowałem foty w pierwszym poście pod nowe forum. Pozdro
pablosan Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 to niech buja wrotki w takim razie:wallbash: dzięki za info
r7adek Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Problem rozwiązany. Pomogło zlutowanie kabli do pinów w kostce wychodzącej z taśmy do samochodu.
glapsson Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 Witam Ktoś za chwile odezwie się że zaśmiecam forum, ale jest to w pewien sposób uzupełnienie pierwszego postu. powielam niektóre rzeczy i opisy ale tylko po to aby ułatwić innym użytkownikom życie i aby nie musieli skakać pomiędzy stronami. opis jest uzupełniony o parę szczegółów miedzy innymi o podłączenie kabelków taśmy oraz zastosowanie okrągłej taśmy airbag ( tej tańszej ). pamiętamy o odłączeniu akumulatora żeby zaraz nie trzeba było vaga zapinać. W zależności od zasobności portfela i pomysłowości może wyglądać to troszkę inaczej aczkolwiek mój sposób na wymianę jest w 100% skuteczny i pewny. Wszystko pasuje idealnie nic nie trze nie ociera i się nie zacina , idealnie pasuje i nie widać żadnego efektu podmiany poza tym oczekiwanym oczywiście – czyli mamy kierę jaka chcieliśmy zawsze mieć. Kupujemy: Kierownicę: stan jak kto lubi …………. Bez znaczenia czy angielska….. Obudowę kolumny i co ważne zaznaczajmy przy zakupie że chcemy tę z okrągłym otworem na taśmę airbag, o ile chcemy takiej taśmy użyć. Również nie ma znaczenia czy to wersja angielska……… Następnym elementem jest taśma airbag numer jak widać na załączonym obrazku 1J0 959 653 Pozostały jeszcze cztery elementy 1 Redukcja kolumny kierowniczej Nowsza kierownica ma większą średnicę wieloklinu więc koniecznym jest zastosowanie końcówki która nam ten problem rozwiąże … inną metodą jest wymiana całej kolumny . uważam że to zbędny wydatek i kupa niepotrzebnej roboty. na zewnątrz 26 mm wewnątrz 17 mm Tuleja redukcyjna którą należy skrócić. 2 wtyczka….. i tutaj jest kilka możliwości. Oryginał – którego nie posiadałem. Inna wtyczka – całkowicie kompatybilna bez żadnych przeróbek do tego tak skonstruowana że nie sposób jej odwrócić i wcisnąć inaczej do tego trzyma się ciasno i idealnie pasuje. Ta inna wtyczka to wtyczka od zasilacza komputerowego do stacji FDD. A wygląda to tak: Jak widać naturalne blokady wtyczki i gniazda pasują idealnie. Jej rozmiar perfekcyjnie rozłącza mostek we wtyczce taśmy.( o tym za chwilę) Strzałką czerwoną zaznaczyłem blaszkę – ta blaszka to styk który po wyjęciu wtyczki mostkuje piny poduszki ( zwiera je zdaje się że ma to zabezpieczać poduszkę przed wyzwoleniem gdyby komuś przyszło do głowy od strony auta podać jakieś napięcie na odsłonięte piny). Jak widać sprawdzanie taśmy bez wtyczki mija się z celem bo zawsze będzie zwarcie taśmy poduszki chyba że jakoś odciągniemy ten styk lub wyjmiemy go z gniazda. Inna możliwość na forum w opisach była podpowiedź aby stosować wtyczki od płyty głównej --- nie polecam nie dają one pewności połącznie i pewności działania są zbyt wąskie i delikatne i lekkie wysuniecie powoduje błąd poduszki związany ze zwieraniem w/w styku gniazda taśmy. Dodam jeszcze słowo o czarnej strzałce Ja u siebie delikatnie przypiłowałem plastik taśmy tak aby wtyczka doszła do samego dna gniazda. Bo jak widać wtyczka komputerowa ma próg o który ta wypustka się może oprzeć i troszeczkę wtedy brakuje do dna – nie powinno to sprawiać problemu ale wolałem nie mieć wątpliwości. 3 Podkładka --- podkładka pod nakrętkę kolumny tu chyba nic nie muszę opisywać Wystarczy szeroka fi 18. 4 I ostatni element Można to nazwać druciarstwem ale niestety bez tego wszystko będzie niestabilne To co zaznaczyłem strzałkami to wysokość odsadzenia taśmy od manetek Musimy zaopatrzyć się w podkładkę – pierścień tej wysokości i podłożyć go pomiędzy taśmę a manetki. Ułożenie pierścienia zaznaczyłem czerwonym okręgiem Ważne żeby to był pierścień gdyż środkowa część taśmy się obraca i gdyby zastosować podkładkę np. filcową to elementy tarły by o siebie. PODŁACZENIE ELEKTRYCZNE TAŚMY BEZ MULTIFUNKCJI Sprawa jest prosta Od strony auta: piny airbag to dwa piny od prawej te z blaszka mostkującą ja ze swej strony przełożyłem złącza we wtyczce komputerowej w ten sposób że : piny żółty i czerwony to poduszka dwa czarne piny to klakson myślę ze takie rozwiązanie wyklucza możliwość późniejszej pomyłki końcówki kabelków wtyczki dolutowujemy do odciętych od starej kierownicy kabelków z wtyczkami jeżeli chodzi o poduszkę to nie ma znaczenia który z którym kabelek można je zamieniać ważne żeby połącznie było pewne najlepiej lutowane jeżeli chodzi o klakson to jeden czarny łączymy z kabelkiem z wtyczka a drugi czarny podciągamy do masy auta ( miejsce dowolne gdzieś pod śrubkę lub zacisk masy) . od strony kierownicy to tylko formalność wciśnięcia wtyczki - ale to już przy zakładaniu kierownicy stabilizacja taśmy u mnie za pomocą wieczka z wyciętym środkiem powiecie druciarstwo .... ok ale działa perfekcyjnie Wyciąłem środek i obciąłem rant na wymaganą wysokość pierścienia. Dlaczego wieczko ? a dlatego ze pierwszą moją myślą było wycięcie pierścienia z filcu gr 5mm ale takowego nie posiadałem później pomysł padł na wieczko od słoika ale nie chciałem stosować tam nic metalowego---- a po otwarciu szuflady w kuchni ukazał się mym oczom właśnie to wieczko które dodatkowo idealnie pasowało średnicą do wymaganego zestawu. Myślę ze niezłym rozwiązaniem była by również uszczelka gumowa od rury kanalizacyjnej fi 50 Ale nie testowałem -- możliwości jest wiele ważne żeby zachować wysokość i luz w środku i pewne przyleganie. W kwestii osadzania taśmy to jeżeli zostawiamy swoje stare manetki to jeden z zatrzasków taśmy ten zaznaczony na zdjęciu okaleczamy pozbawiając go samego zatrzasku umożliwi nam to wsuniecie tego plastiku taśmy w mały otwór w manetce od wycieraczek przy kierownicy blokuje to idealnie sama taśmę przed możliwością obracania razem z kierownicą. no i finał Na końcu dodam że najpierw najlepiej rozejrzeć się za kierownicą ale warto u tego samego sprzedawcy zapytać o inne cześć i zamiast się targować o cenę kierownicy poprosić żeby w cenie dorzucił obudowę i taśmę odliczając dodatkowe koszty przesyłek będzie taniej. ja za komplet z wysyłka uzgodniłem 180zł redukcje bywają w różnych cenach ale można kupić do 20zł z przesyłką. bywają dziwnie nazywane na all.... i ciężko znaleźć ....... mnie się jakoś udało wszystko wyszło mnie równe 200zł plus piwo i 40min roboty .... dłużej pisałem tego manuala.. odliczając że starą kierę sprzedałem za 30zł to bilans myślę wyszedł nieźle. Co do redukcji podczas poszukiwań warto wpisać w wyszukiwarkę serwisu aukcyjnego słowo NABA cokolwiek to znaczy pomaga. tylko pamiętajmy o wymiarach. 1
Loonneey Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Więc dziś wykonałem montaż kierownicy z małą taśmą tak jak napisał kolega wyżej i wszystko działa jak należy ... Gratuluje
piotrzaba5 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Myślałem że trochę łatwiej jest z wymianą kiery. Dzięki za opis. Ułatwia prace i wiadomo jak się do tego przygotować
Loonneey Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Może i opis wygląda jak by było dużo roboty ale szczerze nie jest wcale tak źle i faktycznie połączenie kabelków jest banalne.
glapsson Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Witam - cieszę się że działa i że byłem pomocny. Dopisz może czego użyłeś jako pierścienia podkładki pod taśmę lub w jaki sposób to rozwiązałeś, może się innym przydać.
Loonneey Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jako pierścienia podkładki pod taśmę użyłem przykrycia od farby w sprayu. Nożykiem odciąłem pierścień a żeby był równy przyłożyłem do szlifierki. Naba może powodować o iż kierownica będzie trochę odstawała od obudowy. Różnice tą możemy skorygować przesuwając manetki.
siara Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Witam. przeprowadziłem dziś taką właśnie modyfikację i jest niestety problem.... Nie działa klakson..... Ten kabelek z instalacji auta zlutowałem z pinem we wtyczce a drugi do śrubki w stacyjce, ale jednak nie trąbi.... podpiąć odwrotnie?
kalik Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam. przeprowadziłem dziś taką właśnie modyfikację i jest niestety problem.... Nie działa klakson..... Ten kabelek z instalacji auta zlutowałem z pinem we wtyczce a drugi do śrubki w stacyjce, ale jednak nie trąbi.... podpiąć odwrotnie? Jak dobrze pamiętam to gdybyś podpiął odwrotnie to trąbiłoby cały czas. Coś raczej nie tak jest z masą. Weź miernik w garść i sprawdź prąd.
siara Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 No właśnie tak czytałem.... A i poduszka m się zaświeciła..... Może coś taśmą nie teges...
siara Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Raczej nie. Ja miałem ori żółtą wtyczkę. Zmieniłem je tak jak za zdjęciu kolegi i dalej nic.....
Slawek84 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 sprawdź dobrze czy czasami piny w taśmie Ci się nie pozaginały (sprawdź miernikiem przejścia), ja z tym bujałem się miesiąc czasu aż doszedłem do wniosku i zauważyłem, że piny się zaginają , one strasznie cieniutkie są.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się