Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wahacza górnego prostego - bez wykręcania kolumny zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chociaż nie wiem czy dałoby się od spodu akurat ten wahacz dokręcić.

Chyba było by trudno.

Do górnych śrub dostałem się przez szczelinę pomiędzy kołem a nadkolem :decayed:

...oczywiście nie wszedłem tam cały :polew:

pozdrawiam

Opublikowano

Panowie w sobote wymienialem wahacze od strony kierowcy. U mnie nie bylo takiej zasr*anej opcji zeby wsadzic srube od wahacza gornego bez wyciagania sprezyny/kolumny z amorem. Zwoj byl idealnie w miejscu sruby. Nie wiem od czego to zalezy moze od montazu samych sprezyn choc powinny byc w sumie identyczne. Dodam ze zawieszenie to 1BA

Opublikowano

Chociaż nie wiem czy dałoby się od spodu akurat ten wahacz dokręcić.

Chyba było by trudno.

Do górnych śrub dostałem się przez szczelinę pomiędzy kołem a nadkolem :decayed:

...oczywiście nie wszedłem tam cały :polew:

pozdrawiam

Chociaż nie wiem czy dałoby się od spodu akurat ten wahacz dokręcić.

Chyba było by trudno.

Do górnych śrub dostałem się przez szczelinę pomiędzy kołem a nadkolem :decayed:

...oczywiście nie wszedłem tam cały :polew:

pozdrawiam

Tylko jak włożyć rękę w szczelinę, która ma 5 cm i jeszcze operować w niej kluczem? Bez odkręcenia całego amortyzatora nie wyobrażam sobie tej operacji.

Opublikowano

@groszek27 przepraszam że pytam, miałeś luzy tylko na tym 1 wachaczu i go wymieniałeś? czy całą strone wymieniasz?

Opublikowano

uwaga dla ArtJG

owszaem "bujanie" stosujemy przy dolnych wahaczach , skręcamy po postawieniu na koła śruby wewnętrzne (zewnętrzne to przeguby kuliste i te skręcamy na gotowo kiedy chcemy)

Przy wahaczach górnych jest inna sprawa.

Skręcamy śruby w "trójkącie" na gotowo przed postawieniem auta na kołach zachowując wymiar 47 mm (plus minus 2mm) od dolnej najbardziej wysuniętej krawędzi "trójkąta" do górnej powierzchni górnego wahacza (dotyczy obu wahaczy) mierząc równolegle do osi kolumny.

Tak więc najlepiej wymieniać górne wahacze przy wyjętej kolumnie razem z "trójkątem" ,

stosując zasadę 47 mm unikamy błędów montażu i obawy przed złym ich ułożeniem się.

PS Dane z instrukcji serwisowej.

Opublikowano

Henrykus, bardzo trafna uwaga odnośnie górnych wachaczy. Dodam tylko, że w taki właśnie sposób dokręcałem śruby, a między trójkątną podstawę, a wahacze, wsadziłem twardy, drewniany klocek, który ustalił ich położenie, aby przy dokręcaniu śrub, drążki nie przestawiły się.

Opublikowano

Witam wszystkich, mam pytanie czy po wymianie górnego wahacza trzeba ustawiać geometrię ?? Z góry dziękuje za odpowiedź... Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich, mam pytanie czy po wymianie górnego wahacza trzeba ustawiać geometrię ?? Z góry dziękuje za odpowiedź... Pozdrawiam

Chyba tylko przy wymianie końcówek drążków trzeba ustawiać geometrie

Opublikowano

To panowie jak w końcu wymieniac ten wahacz?

Na lewarku czy na dole?

Mam prawy do roboty puka mi strasznie na dziurach.

Nie chcę zrobić tego zle...

Może ktoś napisać krok po kroku jak najlepiej to zrobić?

Przy okazji jakie wahacze polecacie?

Opublikowano

Ja u siebie wykręciłem cały amortyzator, wtedy masz dobry dostęp, wymieniłem wahacze nie dokręcając ich do końca i przykręciłem amortyzator na swoje miejsce. Pod dolny wahacz przy samej tarczy podłożyłem drewniany klocek (klocek oczywiście musi być stabilny i na tyle wysoki żeby po opuszczeniu samochodu piasta znajdowała się na wysokości gdzie zawsze sie znajduje przy przykręconym kole) następnie opuściłem samochód i miałem doskonały dostęp do śrub przy wahaczu, następnie pobujałem go trochę i dokręciłem śruby, po czym znowu podniosłem cały samochód, wyjąłem klocek i przykręciłem koło. :>

Może nie dla wszystkich spodoba się mój sposób, ale nie musiałem się cisnąć w wąskiej szparze między kołem a nadkolem.

A co do wahaczy ja używam febi :przebiegly:

Opublikowano

jak mechanik kiedyś wymieniał mi dolne wahacze to zrobił tak samo tylko zamiast klocka zastosował podnośnik.

Twierdził że przykręcenie koła i dokręcenie wahaczy do spodu to strata czasu.

Zgadza się że dostęp jest lepszy bez koła ale trzeba pamiętać że ta dźwignia jaką zastosujesz musi symulować wysokość koła.

Opublikowano

Dokładnie tak! Sprawdziłem na jakiej wysokości jest piasta z kołem, a potem na taką samą wysokość ustawiłem piastę na klocku. nic prostszego :D

Opublikowano

Koledzy a co zrobić jak sie ta długa śruba urwie z jednej strony i na dodatek nie da jej sie wybić? :mysli:

Ja u siebie musiałem rozwiercać śrubę. Dosyć pracochłonne i cholernie dokuczliwe to było.

Opublikowano

Spryskiwać dobrym odrdzewiaczem i opukiwać ze wszystkich stron mocowanie. Jeśli urwała się przy łbie, to na gwint nakręcić dwie nakrętki kontrując je i powoli starać się obruszać śrubę. Potem jakiś wybijak i wybijać młotkiem.

Opublikowano

Siemka, będę tą operację wykonywał pierwszy raz. Mam pytanie: Czy jak odkręcę od góry kolumnę to czy swobodnie mi ona opadnie? Bo w swojej starej b3 to musiałem zdjąć dolną końcówkę lub przy użyciu siły sąsiada wypchnąć w dół i w bok. Oraz czy już po wymianie wahacza będzie ciężko włożyć kolumnę na swoje miejsce??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...