Bart-S Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2011 Cena OK. Sensory najmniej po 50zł za sztukę, razem z wiązką dają 300zł. Sterownik HL ciężko trafić, średnia cena to 200zł. Słonecznik HL to rarytas – po 1,5 roku szukania dałem za wygraną i kupiłem nowy w ASO (ponad 700zł). Reszty już nawet nie liczę, dobrze kupiłeś… Sensory PDC w B7 są inne – wkład czujnika jest okrągły (w B6 jest prostokąt). Poza obudową jednak są identyczne – ten sam wtyk, ustawiony pod tym samym kątem (no ale wypadałoby abyś do swojego nadwozia założył dedykowaną część ). Miałem u siebie wcześniej czujniki z B7 ale zmieniłem na model z B6 (taki fetysz ). Jeśli chodzi o różnice w wiązkach elektrycznych – adapter czyli przewód łączący kabinę z przedziałem silnika jest identyczny dla B6 i B7 (8E1 971 065 C). Ta wiązka zawiera 10 przewodów (2 do HL i 8 do PDC). Problem pojawia się przy wiązce w komorze silnika – tutaj jest jedna wspólna wiązka dla różnych komponentów (seryjnie masz tu np. przeciwmgielne, klakson). Zatem problem polega na tym, że aby podłączyć to fabrycznie – trzeba wywalić ori wiązkę i zastąpić ją wariantem z brakującym okablowaniem (ponieważ nie ma osobnej wiązki do HL czy PDC – poza adapterem ale ten ma inną funkcję). Ja u siebie rozwiązałem to troszkę inaczej bo… To była jedna z pierwszych modyfikacji (jak pisałem na forum, że chcę założyć PDC front, to ludzie się w czoło pukali ). Nie wiedziałem jak połączyć adapter z PDC więc wymyśliłem sobie, że kupię wiązkę tylną i wtyk 12-pin przewalę na 10-pin pasujący do wiązki adaptera (sygnały zostają, mostkujesz tylko masy i zasilanie i gotowe). Mniejsza z tym, teraz już wiadomo jak to poprawnie wykonać Teraz co dalej przy montażu: - jak bierzesz całość to przełóż sobie od razu całą wiązkę komory silnika (czyli wymieniasz zasilanie przeciwmgielnych, klaksonu i co tam jeszcze na tym przewodzie znajdziesz - na kabel obsługujący to samo + HL i PDC). - w/w wiązkę podłączasz do adaptera (czarna 10-pin gdzieś przy zderzaku), który leci nadkolem do środka auta (kończy się w panelu konektorów, niebieską wtyczką 10-pin). - od adaptera rozdzielasz przewody (2 są od HL, 8 od PDC) – sygnały PDC prowadzisz progami a potem boczkiem aż do PDC - zanim puścisz przewody do PDC warto od razu wywalić szufladkę, zamontować półkę i podłączyć przycisk PDC (z niego też x kabelki lecą do PDC – poprowadzisz je razem z nowymi kablami lecącymi od adaptera). - oczywiście sterownik PDC trzeba wymienić na 8-kanałowy (końcówka C lub E dla B7) - pozostaje już tylko HL (czyli przewalasz brakujące przewody wiązką dachową – w panelu konektorów na lewym słupku A - to pomarańczowa wtyczka 17-pin, w górnym słupku A od)
tokarz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Witam Panowie, mam homelinka w o numerze 8E0 909 511A DO TEGO IDZIE 4 PINOWA KOSTKA 8E0 971 934, I MAM PROSBE MIALEM ROZBITE AUTO I UCIETE BYLY KABLE I NIE WIEM JAK POLACZYC TE KABLE DO KOSTKI BO SA TAM CHYBA 2 KABLE , MACIE JAKIS POMYSL??
wrclaguna Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 8E0 909 511 A masz ten numer sterownika i ci działa :?: On jest pod wersje USA 1
tokarz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 TAK TO JEST WERSJA USA, ZAKUPILEM STEROWNIK O TYM NUMERZE NA ALLEGRO BO SPRAWDZILEM W SERWISIE ZE TAKI MA DO MNIE PASOWAC, KOLES MOWIL ZE MA BYC DOBRY TO CHCE SPRAWDZIC TYLKO ZE BYLY UCIETE KABLE I KUPILEM KOSTKE 4 PINOWA DO WLASNIE TEGO MODELU STEROWNIKA TYLKO ZE IDA DWA KABELKI ZIELONY I BODAJZE ALBO BRAZOWY ALBO CZERWONY, TYLKO NIE WIEM JAK JE PODLACZYC DO TEJ KOSTKI W JAKIEJ KOLEJNOSCI I W TKORY WTYK, MASZ MOZE JAKAS RADE??
tokarz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 ok, zapamietam, widac ze jestem nowy.
wrclaguna Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Niestety u nas w Polsce jest inna częstotliwość niz w USA i nie bedzie ci to działać .
tokarz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 o super szkoda ze nie wiedzialem wczesniej ale tak poza tym nie wiesz jak to podpiac??:>
wrclaguna Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 o super szkoda ze nie wiedzialem wczesniej ale tak poza tym nie wiesz jak to podpiac??:> Do sterownika idą trzy przewody schemat masz na pierwszej stronie
domin79 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Opublikowano 27 Stycznia 2012 brązowo biały - pin 3 zielono biały - pin 2 szaro czerwony - pin 4 jeśli brakuje Ci tego brązowo białego kabelka to go dołożysz i podłącz do masy auta
marjankowi Opublikowano 29 Września 2013 Opublikowano 29 Września 2013 (najpierw trzeba odkręcić spryski - jeśli oczywiście auto je posiada): Pod którym spryskiem, lewym czy prawym montuje się nadajnik? Może ma ktoś zdjęcia.
Bart-S Opublikowano 29 Września 2013 Autor Opublikowano 29 Września 2013 (najpierw trzeba odkręcić spryski - jeśli oczywiście auto je posiada): Pod którym spryskiem, lewym czy prawym montuje się nadajnik? Może ma ktoś zdjęcia. Po prawej stronie od atrapy:
marjankowi Opublikowano 30 Września 2013 Opublikowano 30 Września 2013 Proszę jeszcze o informację,jakiej długości są te dwa dodatkowe kabelki w wiązce zderzaka miedzy złączem pośrednim T10x a wtyką modułu. Wydaje mi się patrząc na zdjęcie, że te złącza pośrednie są też po tej prawej stronie, a odejście do modułu jest przed środkowym czujnikiem PDC. To w B6 a czy w B7 jest tak samo?
Bart-S Opublikowano 30 Września 2013 Autor Opublikowano 30 Września 2013 Nie ma długości wiązek - zakładamy albo ori kable albo mierzymy już na aucie.
marjankowi Opublikowano 1 Października 2013 Opublikowano 1 Października 2013 Ok , będę teraz robił rozrząd, to będzie okazja zmierzyć jak długie są te dwa kabelki. Wiem już, dlaczego miałem taki problem z lokalizacją miejsca montażu sterownika w zderzaku. Po prostu w B6 jest on montowany po stronie pasażera, a w B7 po stronie kierowcy. Wiązka zderzaka będzie więc inna.
amaradaar Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 Masz na schematach - T6m:T6m/pin1 - styk lampki podświetlającej lusterko do makijażu T6m/pin2 - styk lampki podświetlającej lusterko do makijażu T6m/pin3 - połączenie ze sterownikiem Homelink w zderzaku T6m/pin4 - zasilanie panelu w słoneczniku (bezpiecznik S16 5A) T6m/pin5 - sygnał do sterownika w drzwiach kierowcy (nie wiem na cholerę to ale w schemacie jest) T6m/pin6 - połączenie z zegarami (bodajże zasilanie diód w panelu słonecznika, ale nie jestem pewien) jestem prawie pewien że ten pin odpowiada za potwierdzenie przyuczenia pilota, ponieważ dziś udało mi się przyuczyć pilot ale potwierdzenia nie dostałem ps dla wszystkich posiadaczy HomeLinka, dziś sprawiłem że moja brama Nice Robus (kodowanie zmienne) reaguje na przyciski HL trzeba tylko dokupić małe co nieco i włala wkręcić 4 kabelki i dziemkujem ps. Marcino87 niedowiarku mówiłem że zrobię
kdawid Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Czy ktoś zakładał do b6 lub b7 moduł HomeLink z B8? Wyglądem i wtyczką nie różnią się wcale ale w tym z B8 jest nowsze oprogramowanie i powinno zadziałać z moją bramą tylko nie wiem czy zadziała w B7? Jeżeli ktoś ma takie testy za sobą to proszę o info.
marjankowi Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Raczej nie ma szansy , aby to zadziałało . Homelink z B8 współpracuje z MCE i modułem komfortu, i w przekazywaniu sygnału z klawiatury do nadajnika za pomocą magistrali LIN pośredniczy MCE i komfort. W B7 sygnał jest przekazywany bezpośrednio, a współpracuje z zegarami i sterownikiem drzwi. Te różnice prawdopodobnie uniemożliwiają przeszczep.
kdawid Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Raczej nie ma szansy , aby to zadziałało . Homelink z B8 współpracuje z MCE i modułem komfortu, i w przekazywaniu sygnału z klawiatury do nadajnika za pomocą magistrali LIN pośredniczy MCE i komfort. W B7 sygnał jest przekazywany bezpośrednio, a współpracuje z zegarami i sterownikiem drzwi. Te różnice prawdopodobnie uniemożliwiają przeszczep. Tez to zauważyłem przeglądając schematy ale łudzę się jeszcze że może być tak że te funkcje które realizuje MCE i komfort w B8 są realizowane w ten sam sposób przez przyciski HL w B7
rav85 Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Czy ktoś zakładał do b6 lub b7 moduł HomeLink z B8? Wyglądem i wtyczką nie różnią się wcale ale w tym z B8 jest nowsze oprogramowanie i powinno zadziałać z moją bramą tylko nie wiem czy zadziała w B7? Jeżeli ktoś ma takie testy za sobą to proszę o info. z tego co wiem to b6/b7 jest w słoneczniku a z b8 jest w lampce pod sufitem
kdawid Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Czy ktoś zakładał do b6 lub b7 moduł HomeLink z B8? Wyglądem i wtyczką nie różnią się wcale ale w tym z B8 jest nowsze oprogramowanie i powinno zadziałać z moją bramą tylko nie wiem czy zadziała w B7? Jeżeli ktoś ma takie testy za sobą to proszę o info. z tego co wiem to b6/b7 jest w słoneczniku a z b8 jest w lampce pod sufitem moduł jest w przednim zderzaku zarówno w b7 jak i w b8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się