Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co 120 tyś

A ja mówię , że co 90tyś

Opublikowano

wymieniasz pasek rozrzadu, napinacz, rolke, pompe wody.

warto przy okazji wymienic:

pasek wieloklinowy alternatora oraz klimy

zweryfikowac stan:

rollki napiniajacej paska klimy,

stan rolki napinacza oraz napinacza paska alternatora.

stan lozyska rolki napedowej wiska

kola ze sprzeglem alternatora bywa zrodlem dziwnych halasow.

Opublikowano

Chłopaki odkopię temat trochę.

W 2004 roku AVF miał tylko jeden pasek osprzętu ? Chodzi mi o pasek wielorowkowy/wieloklinowy ?

Opublikowano

No i mi się zbliża termin wymiany, stąd prośba o info jakich producentów trzeba wybierać, a jakich omijać.

Opublikowano

contitech

ale popytaj w ASO maja fajne promocje na zestawy naprawcze pasek, rolka, napinacz, pompa wody.

Opublikowano

Dzieki Musashi. Napisz pls jeszcze jaka cena to dobra cena. Zacząłem od allegro i już wiem jakie jest minimum :evil:

W ASO jest tak: 410(pasek+rolka+napinacz)+155(pompa wody, pod warunkiem ze zda sie stara. Jesli sie nie zda starej ori to +200PLN)+110PLN paski ( 2 paski bo u mnie wg VIN są: pasek klimatyzacji + pasek alternatora). Cena wydaje się OK, co?

Opublikowano

ja kupowalem w aso komplet. pompa wody, el. napedu rozrzadu, pasek wieloklinowy kosztowalo mnie z tego co pamietam cos kolo 700.

Opublikowano

Dzwoniłem. Po VIN poszukali i tam chcą 480, za to co w moim stałym ASO w Warszawie mam za 410 :shocked: Chyba nie szukam dalej :confused4:

Opublikowano

Kurde ale walą w ... Cena w necie jedno a już po Vin co innego. Ja ten sam komplet przez znajomego miałem za mniej niż 320 zł.

A podawałeś że dzwonisz z allegro. Bo w necie inne ceny chodzą.

Opublikowano

A podawałeś że dzwonisz z allegro. Bo w necie inne ceny chodzą.

Nie, tego im nie powiedziałem.

Opublikowano

Kolego kupuj bo już zaczynają podnosić ceny w ASO zapewne z uwagi na kurs Euro.

Opublikowano

witam,

czy ktoś z Was słyszał aby rozrząd faktycznie strzelił komuś przed 105000km?

pytam ponieważ tydzień temu zrobiłem przegląd 90k i nie wymieniałem rozrządu. Oparłem się o informacje z książki serwisowej Audi gdzie jest podane, że rozrząd sie robi przy 120k. Uznałem, że jak zrobię na następnym przy 105k to i tak będzie odpowiednio wcześniej niż norma na to wskazuje.

Jako zupłnie nowy użytkownik Audi dopiero wczoraj zalogowałem sie na forum A4-klub i znalazłem ten wątek....

... no i teraz nie wiem czy mam wracać do serwisu i robić ten rozrząd czy spokojnie zrobić go przy następnym przeglądzie przy 105000km?

będę wdzięczny za info na temat znanych Wam przypadków awarii rozrządu przed 105000 km.

i jeszcze jedno pytanie - skąd mam wiedzieć jakie oznaczenie silnika B6 AWX czy inne mam?

pozdr

K

Opublikowano

AWX jest dla skrzyni 5 AVF jest dla 6, w Vag-u tez ci sie wyswietla jak sie podepniesz.

Ja rozrzad miałem wymieniany przy 116 tys km, teraz mam 192 i juz pomalutku szykuje sie na nastepny przy 200 tys.

A i co do wymian w ASO

Ostatnio widziałem u mnie w okolicy baner z Basmarex-u to dieler VW w Zabrzu i rozne wymiany oferował promocyjne. Dla A4 pisało ze rozrzad z wymianą 990zł ale jaki zakres to nie wiem, pewnie standard a do pompy i pasków klimy i alternatora trzeba dopłacić.

Opublikowano

Jest zupełną normą, że paski AWXów i AVFów (od jakiegośtam numeru nadwozia z 2003 roku) zgodnie z zaleceniami producenta - powinny być zmieniane co 120 tkm. . Osobiście jeszcze nie słyszałem, zeby ktoś nie dojeździł ... .

Niestety - wydłużony okres (z 90 do 120 tkm) nie dotyczy wcześniejszych AWX i AVF - tych z hydraulicznym napinaczem paska zębatego.

Kolego kris-m - być może inni koledzy reprezentują inny pogląd (poczekamy, poczytamy :wink4:) ale ja uważam, że nie istnieją racjonalne powody do skracania okresów międzyprzeglądowych. Szczególnie jeśli czeka Cię pierwsza wymiana i wiadomo, że żaden drucik paluchów tam jeszcze nie pchał :gwizdanie: .

:hi:

Opublikowano

Wow!!! - to się dopiero nazywa szybkość odpowiedzi.... w tym czasie nie udało mi się nawet dodzwonić do ASO z tym pytaniem

ale chyba przestanę już próbować, bo informacje od Was potwierdziły to co sobie ustaliłem - czyli dla totalnego spokoju umysłu i bezstresowej jazdy - wymiana przy 105k

bardzo dziękuję także za podopowiedź z tymi symbolami - ja nie mam VAG'a a do tego totalnie jestem zielony jeśli chodzi o sprawy techniczne ("finansista" :polew:) - zaraz postaram się zmienić bo wybierałem "na pałę" przy tworzeniu profilu i chyba wybrałem źle bo mam 6 biegów.

raz jeszcze dzięki - czuję że z Waszą pomocą eksploatacja tego pojazdu będzie jeszcze przyjemniejsza (o ile to jeszcze możliwe - nie ma się do czego przyczepić po 4 miesiącach i 15k km).

pozdrawawiam,

K

Opublikowano

Kolego jeśli masz 2004 rocznik to prawdopodobnie ten typ rozrządu co u mnie czyli z "uproszczonym" napinaczem paska osprzętu, no i z jednym paskiem. DLa naszych silników wymiana zalecana jest co 120000km. Ja robiłem wcześniej drugą wymianę i wszystkie elementy były jeszcze w dobrym stanie.

A w ASO Ci powiedzą żębyś przyjeżdżał w końcu muszą zarobić.

Opublikowano

Gdybys chciał zaopatrzyc sie wczesniej i taniej to polecam to :

To ASO mające punkty w Rybniku Sosnowcu i Tychach o ile kojarze, sam zreszta kiedys tam kupowałem, rozrząd tez tam bede brał.

http://moto.allegro.pl/item534982379_oryginalny_rozrzad_vw_audi_1_4_tdi_1_9_tdi_2_0_td.html - komplet bez pompy za 339zł

Opublikowano

Nie raz już patrzyłem na ori rozrządy z Allegro i zawsze zastanawia mnie ta cena... :disgust:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...