Jordi 0 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 wyciagales silnik zeby to rozebrac napisz jak tam idzie praca Nie ściągałem silnika, ale za to brat wywalił całą czołówkę. Normalne zużycie materiału, jak nie przeskakuje to nie jest źle No tak ale już luzy były... A co się okazało to imbusik wyrobił te wejście w które wchodzi... Więc tak czy siak i tak było do wywalenia Oto fotki Jak widać łańcuch był też już zużyty... Przy okazji postanowiłem zafundować sobie Oleje, Filtry oraz Rozrząd z ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Jordi, jaki masz aktualnie przebieg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi 0 Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Przebieg wg. ASO w 09.2009r auto miało 132tyś Na liczniku mam 165tyś A przebieg odczytany z sterownika skrzyni to 195tyś. Więc najbardziej rozsądny będzie 195tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Nie rozumiem oco chodzi, usczelnienie jest inne bo awx.... nie mialy czujnika/pierscienia z tylu. Wal jest identyczny i pasuje do BLB - zalozone i dziala. A jaki nadajnik położenia wału ma BPW? BPW ma dokładnie ten sam wał korbowy co AWX i czujnik położenia wału z talerza zębatego pomiędzy 3 a 4 cylindrem. a.d. cwanygapa Gratuluję udanego moda. Pamiętaj, że ten opis poczyniony był jakiś czas temu i na podstawie analizy teoretycznej. Później doszła praktyka... Potwierdza się więc to co napisałem o VAG-u - to są klocki LEGO, tylko trzeba umieć je odpowiednio poskładać :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi 0 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 No panowie, mod udany! Nie jeździłem ale dzwoniłem do brata, mówi że jest ciszej i lepiej a auto szybciej się wkręca na obroty![br]Dopisany: 26 Maj 2011, 13:12_________________________________________________Śmigałem już Nie te auto naprawdę, chodzi tak jak powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cwanygapa 0 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Jaro - przedewszystkim szacunek. Nadajnik magnetyczny mozna nasunac na wal AWX ( u mnie ARL) jako ze wszystkie mozliwe srednice sa takie same a wiec i zakonczenie od strony dwumasu. Brakuje tylko jednego otworu - podejzewam ze do przyzadu bez ktorego mozna sobie poradzic przy odrobinie logiki. Ja troche spieprzylem bo jest delikatnie nie na miejscu ( doslownie pol milimetra na obwodzie) do tego pospiech przy rozrzadzie i na goracym ma troche problem z zapalaniem. Auto projekt - zabawka wiec poprawie to przy odrobinie wolnego czasu. RAz jeszcze brawa za odwage i logiczne myslenie dla Jara jako odkrywcy tematu. A tak jako ciekawostke powiem ze polowa kolegow mechanikow w UK przestala sie do mnie odzywac - za co ??? Za herezje!!! Bo nie mozna.. inny "part nubmer" i inne ceregiele, A na koniec wszyscy mowia ze wiedzieli ze pasuje ale im sie nie chcialo. Tesknie za polska , za polskim logicznym mysleniem. Tu w UK nie ma bratniej duszy do jakichkolwiek modyfikacji. Pozostaje jedynie internet i Polskie fora. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smite 1 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam, Kolejny udany mod 210 tys. Stan zębatek i łancucha dobry. Zabierak miał mały luz. Ale cały napęd hałasowal jak sieczkarnia na pełnych obrotach. Po wymianie słychać tylko pomruk diesla i nic więcej. Pozdrawiam. Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
takitam0 0 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam! po przeczytaniu wątku ( niejednokrotnie ) postanowiłem przy wymianie oleju zajrzeć do imbusika (przebieg 157.000 km) okazało sie ,że jest niewielki luz w gnieździe i nawet wymiana imbusa na nowy nie przyniosło to rezultatów zadowalających. Ponadto na kole zębatym pompy oleju są ślady po opiłkach co może powodować przycinanie się a zarazem możliwość szybszego ścięcia imbusa. Pozostała alternatywa nowa pompa za 750zł. i regeneracja wałka za 750żł. plus robocizna no i dalej napęd łańcuchowy. lub wyrzucenie tych wałków i przeróbka napędu. Wybrałem to drugie napisze o efektach. Mam obawy, że może po ich wyrzuceniu huśtać budą ale zobaczymy. A myślałem ,że problem mnie nie dotyczy! [br]Dopisany: 06 Czerwiec 2011, 10:09_________________________________________________witam! jest lepiej niż oczekiwałem. dziękuje jaro4444 za informację w wątku i serdecznie pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddek 0 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jestem świeżo po swapie wałków i pompy. Co by tu nie powiedzieć od mechanika odebrałem inny samochód, po wymianie felernych części auto chodzi jak nowe. Mniej pali, nie trzęsie i jakby odzyskał kilka utraconych koni, przestał kopcić i znacznie ciszej chodzi, wyczyściłem też pompki ultradźwiękami więc pewnie to też miało jakiś wpływ. Koszty wymiany i napraw oraz robocizny zamknęły się w 3500 PLN a zrobiłem (swap pompy i wałków + wymiana rozrządu + czyszczenie pompek ultradźwiękami oraz wymiana uzczelniaczy + nowy olej + filtr + brakowało jakiś drobnostek zimering na turbo oraz ślizgi zderzaka ) Autko jak nowe teraz czuć, że to jest 16v( BLB 2.0 TDI 16v 2005 ) Pozdrowienia dla serwisu naprawiającego AZ AUTO Gdańsk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Splendor 0 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Dzisiaj odebrałem autko po zabiegu likwidacji wałków wyrównoważających. Mam górę silnika z BLB a dół z BKD. Wymieniony został również cały rozrząd. Autko chodzi jak marzenie. Mogę polecić mechanika z Poznania który tego dokonał. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirop22 0 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam zgodnie z opisem jaro4444 cyt: smok oleju z silnika 06B115251 AJM, AWX, AVF, .... obcinamy z wysokości tak jak pokazał Piero, mogę prosić o link do tego opisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R 267 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Witam zgodnie z opisem jaro4444 cyt: smok oleju z silnika 06B115251 AJM, AWX, AVF, .... obcinamy z wysokości tak jak pokazał Piero, mogę prosić o link do tego opisu A po co Ci opis? Bierzesz flexe i ucinasz ok 1cm przed sitkiem. A jak nie to gdzieś w temacie jest foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALBINEK 3 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ja przyciąłem obudowę , jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirop22 0 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Dzięki za foto Z tego co widzę nic nie trzeba spawać a jest to kwestia tylko przycięcia smoka tuż przy sitku Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 18 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ma ktoś zdjęcia jak to w BPW wygląda? Chciałbym pokazać kolegom, Niemcom jak sobie Nasi z tym poradzili(koszt naprawy mojego, z nowymi częściami wycenili na :sick3:1900€)[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 18:22_________________________________________________Właśnie skończyłem drukowanie znalezionych zdjęć i spisu części( ) dla tutejszych mechaników. Tak na marginesie :moja zona poskarżyła się dzisiaj przyjaciółce której mąż jest bliskim znajomym pana Stadler`a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Ma ktoś zdjęcia jak to w BPW wygląda? Chciałbym pokazać kolegom, Niemcom jak sobie Nasi z tym poradzili(koszt naprawy mojego, z nowymi częściami wycenili na :sick3:1900€)[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 18:22_________________________________________________Właśnie skończyłem drukowanie znalezionych zdjęć i spisu części( ) dla tutejszych mechaników. Tak na marginesie :moja zona poskarżyła się dzisiaj przyjaciółce której mąż jest bliskim znajomym pana Stadler`a. Kolego pamiętaj tylko o czynnościach poza wykazem cześci, czyli: - podszlifowanie miski w środku (usunięcie przegrody), - podcięcie smoka, - zaślepienie kanału olejowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 - podszlifowanie miski w środku (usunięcie przegrody), - podcięcie smoka, - zaślepienie kanału olejowego. Miska nowa od AWX pasuje P&P, bez podcinania? Oj zebys Jaro zobaczyl miny mechanikow :shocked: BEZCENNE! Wlasnie przed 10min. dostalem wiadomosc ze czesci juz sa, i ze sie podejma roboty [br]Dopisany: 19 Lipiec 2011, 12:00_________________________________________________Dzieki wielkie dla kolegi jaro4444 i wszystkich ktozy przetestowali ta przerobke przedemna :notworthy: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Miska nowa od AWX pasuje P&P, bez podcinania? Pasuje ale szkoda kasy, bo oprócz miski musisz dać inny bagnet i rurkę bagnetu. A jak zostawisz swoją to jest 10 min szlifowania w środku miski i podcięcie smoka od AWX zajmuje następne 3 min z oszlifowaniem krawędzi Poza tym w silnikach z napędem wałków (więc i w BPW) przednia pokrywa wału korbowego jest większa i inaczej ukształtowana. Ważne jest też sposób przykręcenia przedniej łapy podpierającej silnik do miski - w starszych motorach jest ona przykręcana z przodu miski na dwie śruby, w młodszych z boku na 3 śruby. Więc dobrać odpowiednia miskę zastępczą nie jest łatwo. Dlatego prościej jest nieco poszliwować wewnątrz starą i w drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 Kurcze, już powiedziałem żeby zamówili do AWX-a . Problem jest, ze ja nie mogę być przy naprawie. Nieśmiało spytam, jest może gdzieś zdjęcie takiej oszlifowanej miski? Teraz przypominam sobie ze o miskach tez już było pisane:kox: PS. Trochę zazdroszczę kolegom, ze macie czas na grzebanko Jaro4444 ,dzięki :hi:za stoicki spokój przy tłumaczeniu ciągle tego samego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALBINEK 3 Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Nie zmieniałem miski , kawałek przegrody wyciąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się