Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież jesteś z Gdańska to podjedź na spota pogadaj z chłopakami i się wszystkiego dowiesz, spoty odbywją się w AZ Serwis więc temat zaufanego warsztatu który Ci to zrobi też masz z głowy.

---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?292-Spoty-3M-każda-środa-godz-19-00-w-AZ-AutoSerwis-www-az-gda-pl

Dokladnie.Podjedz. Zobaczysz wykastrowane 2,0. Popatrzych jak zuzyte potrafia byc elementy w napedzie.

Pogadasz o cenach,czesciach itp.

Same plusy.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Jaro4444 nie ma warsztatu i nie jest z Gdańska, poczytaj dokładnie wątek to się dowiesz że nie tylko w Gdańsku można to zrobić bo pierwsze przeszczepy pomysłu Jaro4444 były w innym warsztacie gdzieś chyba koło Warszawy jak dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Jaro4444 nie ma warsztatu i nie jest z Gdańska, poczytaj dokładnie wątek to się dowiesz że nie tylko w Gdańsku można to zrobić bo pierwsze przeszczepy pomysłu Jaro4444 były w innym warsztacie gdzieś chyba koło Warszawy jak dobrze pamiętam.

Dokładnie Jaro4444 robił to w Sulejówku k. W-wy, też tam robiłem:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gdańska daleko. Nie wątpię w możliwości Jaro4444, ale i też nie uśmiecha mi się jechać do Trójmiasta. Jestem z okolic Tomaszowa Lubleskiego. Mam 2.0 TDI BRF 198 000 nalatane.

i chciałbym zmodyfikowac albo wymienic ten napęd pompy. znacie kogoś kto się tym zajmuje w Lubelskim-Podkarpackim? Wogóle wczoraj dzwoniłem do pana Kaczkowskiego z WWA. to powiedział za wszystko 2500zł.. to chyba wymiana pompy na tą z BKD. ale są też panowie co modyfikują pompę pod dłuższy imbus . i wtedy usługa kosztuje 700zł

należy zwrócić uwagę, że są dwa typy silników, z wałkami wyrównoważającymi napędzanymi łańcuchem oraz napędzanymi kołami zębatymi. w przypadku silników z napędem łańcuchem modyfikacja na dłuższy imbus nie rozwiązuje problemów z zebatką na wale korbowym, oraz łyżwą napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy).

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej).

Taki na szybko z wgladu do etki wynika, ze niezaleznie czy to silnik 1.9PD czy 2.0PD/CR (poprzeczny jak i wzdl montaz silnika) to:

- waly do silnikow bez walkow wyr to 038 105 021 X

- waly do silnikow z walkami wyt to 03G 105 021 X (gdzie X to literka np C)

- waly do silnikow 1.9 na VP maja symbole 028 wiec inne

Wniosek: wykastrowany 2.0TDI PD ex-walkowy na ori wale to nie ten sam silnik co szedl bezwalkowo w oryginale

Pozdrawiam,

Przemek

numerkologia (za bledy w przepisaniu nie odpowiadam)

a4 2007

wal korbowy 1.9

038 105 021 K

wal korbowy 2.0

03G 105 021 C,S,F,L,K

A3 1.9/2.0

038 105 021 AA,S,Q

octavia 1.9

038 105 021 E, C, K

octavia 1.9/2.0

038 105 021 AB,AA,AE,S,Q

octavia (nowsza?) 2.0 (cega! - CR)

038 105 021 AA

passat 2007 1.9/2.0

038 105 021 S,Q (BKC, BXE, BLS - 1.9)

03G 105 021 Q,C,K,C

EDIT:

moze roznica 038 vs 03G wynika np z defaultowo nabitej zebateczki w moze nie tylko z tego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was chłopaki. Jestem tu nowy i w dodatku od 2 miesięcy posiadaczem Audi a4 b7 2.0 TDI BLB. Mam taki problem ,że szumi Mi silnik w dolnej części tak po środku!!! czy mam do wymiany pompę oleju????? Pomóżcie !!! pozdrawiam

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:19 ----------

Siema kolego

mam pytanie odnośnie silnika 2.0 TDI BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarłem do końca wątku. I co ? i du... Jestem w kropce. Czeka mnie na dniach wymiana rozrządu i myślę o pompie . Muszę coś zrobić. Mam silnik BRE (pompa na zębatkach) nalatane 210kkm i czasami szarpnie mi budą na wolnych obrotach na postoju, jak również przy ruszaniu czasami poszarpuje silnikiem. Boje się że to wina pompy olejowej (jak myślicie), tylko że nie wyciągnąłem żadnego wniosku czy wymienić tylko wałek i dłuższy imbus, czy SWAP ? Doradźcie. Czy ktoś z Was koledzy zrobił SWAP w BRE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim stanie będzie to tam wyglądać (napęd pompy), ale w przypadku napędu na zębatki lepiej wychodzi regeneracja wałka i wymiana imusika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarłem do końca wątku. I co ? i du... Jestem w kropce. Czeka mnie na dniach wymiana rozrządu i myślę o pompie . Muszę coś zrobić. Mam silnik BRE (pompa na zębatkach) nalatane 210kkm i czasami szarpnie mi budą na wolnych obrotach na postoju, jak również przy ruszaniu czasami poszarpuje silnikiem. Boje się że to wina pompy olejowej (jak myślicie), tylko że nie wyciągnąłem żadnego wniosku czy wymienić tylko wałek i dłuższy imbus, czy SWAP ? Doradźcie. Czy ktoś z Was koledzy zrobił SWAP w BRE?

swap w BRE wyglada podobnie

ale zanim sie za niego zabierzesz, lepiej sprawdzic stan zabieraka pompy oleju, araz stan jego gniazda w walku wyrownowazajacym.

za szarpanie silnikie, sa odpowiedzialne pompowtryskiwacze, lub powietrze w paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Od tego zacznę. Przy wymianie rozrządu zakupię nowy imbus i zerknę na pompę . Odezwę się.

Musisz zobaczyć jak wygląda gniazdo wałka wyrównoważającego, a nie pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie własnie wrocilem od mechanika zostawilem mojego BLB 2005rok na swap pompy (wersja bez wymiany walu) zaczela dluzej krecic i troche szumialo w misce(140TysKM przejechane ) wiec postanowilem zrobic swap na jutro do odbioru jutro zdam relacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie własnie wrocilem od mechanika zostawilem mojego BLB 2005rok na swap pompy (wersja bez wymiany walu) zaczela dluzej krecic i troche szumialo w misce(140TysKM przejechane ) wiec postanowilem zrobic swap na jutro do odbioru jutro zdam relacje :)

To 140tys przelotu to auto raczej niema :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że nie dziwne, nie poczytali tematu - ktoś pisał już od ilu najwcześniej komuś tam się nie poszczęściło..., ale cóż taka konstrukcja, po swapie silnik robi się zegareczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie odbiore auta dzis okazalo sie ze doszedl do tego napinacz paska W-R zamowiony dzis ale przjdzie dopiero na ponedzialek :/

---------- Post dopisany at 11:03 ---------- Poprzedni post napisany at 10:51 ----------

Panowie znacie kogos w Krakowie moze co by zrobil taki swap pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...