Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam pytanie takie czy moze zostac zastosowana pompa oleju 06A115105 ?? bo taka mam a jestem właśnie w trakcie usprawniania motoru BLB:)

> jak by ktoś chciał to ja mam pompę 06G115105 od bkd > która jak się okazało jest dobra :decayed: jak coś na email lub PW

Opublikowano

Ja mam pytanie takie czy może zostać zastosowana pompa oleju 06A115105 ?? bo taka mam a jestem właśnie w trakcie usprawniania motoru BLB:)

Przecież to stara pompa, na dodatek z innym kołem zębatym. Poza tym jakby się dało zastosować te pompę, to by tu o tym

pisało...

To że ma inne koło to nieproblem konstrukcyjnie jest takasama dlatego zapytałem

Mam jeszcze jedno pytanie czy w bloku BKD nie ma tego spływu który jaro4444 zasugerował żeby zaślepić ?? bo w uspokajaczu z BKD jest.

Opublikowano

No wlasnie dziwna sprawa bo sa BKD i bloki ktore maja pompenalanczuszek i maja ten splyw , a sa bloki kotre nie maja :mysli:

Oto jakis AVF czy podobny lub BRB ktory ma ten otowr

img0116et.jpg

a oto blok AZV ktory lezy u mnie w garazu i prosze:

img1855e.jpg

nie kumam tego :mysli:

Opublikowano

Ja mam pytanie takie czy może zostać zastosowana pompa oleju 06A115105 ?? bo taka mam a jestem właśnie w trakcie usprawniania motoru BLB:)

Przecież to stara pompa, na dodatek z innym kołem zębatym. Poza tym jakby się dało zastosować te pompę, to by tu o tym

pisało...

To że ma inne koło to nieproblem konstrukcyjnie jest takasama dlatego zapytałem

Mam jeszcze jedno pytanie czy w bloku BKD nie ma tego spływu który jaro4444 zasugerował żeby zaślepić ?? bo w uspokajaczu z BKD jest.

Konstrukcyjnie z zewnątrz może i jest taka sama, a bebech porównywałeś czy są takie same??

Opublikowano

Zdjęcie wałków wykonane na podwórku u Rafcio206. Polecam tego sprzedawcę części!!!

Opublikowano

nie miałem wcześniej czasu napisać z powodu nawału pracy (powódź) >po zaślepieniu dziury w bloku,tej od smarowania wałków wyrównoważających ciśnienie znacznie się podniosło :decayed: na biegu jałowym 2,5 bara a przy 2000 obrotów 5 barów :naughty::hi:

Opublikowano

OK. Mam już tego moda za sobą, ale czy wszystko działa jak powinno to nie mogę jeszcze powiedzieć, bo muszę zamontować głowicę i resztę osprzętu, bo miałem problem z uszczelką. Ale i tak mam kilka cennych wskazówek dla potomnych.

Przed

sdc113701280x768.jpg

Po

sdc113801280x768.jpg

sdc113791280x768.jpg

Największym problemem było zdjęcie starego koła zębatego, gdyż składa się ono z kilku części i nawet bardzo duży i mocny ściągacz nie dawał rady, bo k.z. uginało się do przodu i pękało. Musieliśmy użyć kątówki i porozcinać, co tylko się dało i dopiero później używając ściągacza udało się bez problemu zdjąć środkową część koła zębatego.

sdc113721280x768.jpg

sdc113901280x768.jpg

sdc113921280x768.jpg

Co do obawy porysowania czopu wału przy zakładaniu nowego koła zębatego – niema takiej możliwości, gdyż czop wału w miejscu gdzie jest simering jest chudszy i koło zębate wchodzi bez oporu. Dopiero w miejscu gdzie powinno być k.z. wał jest grubszy.

sdc113751280x768.jpg

Może dziś późnym wieczorem albo jutro będzie już wiadomo jak wszystko śmiga :decayed:

Opublikowano

No i prosze :) zaslepiles tez kanal olejowy po drugiej stronie ( ten na ktorym uciekalo cisnienie) ?

Czekajmy na relacje z jazdy !

Opublikowano

No i prosze :) zaslepiles tez kanal olejowy po drugiej stronie ( ten na ktorym uciekalo cisnienie) ?

Czekajmy na relacje z jazdy !

Jeśli pytasz o ten kanał zaznaczony przez jaro4444 na foto - to oczywiście zaślepiłem ;) i wszystkie śruby dałem na kleju tak jak to robi fabryka :>

Opublikowano

H4mm3R - a czy możesz podać przebieg i stan elementów związanych z wałkami tzn. dolna zębatka, napinacz, imbusik i gniazdo w wałku. Górna zębatka wygląda jak nowa, co jest dowodem na poparcie mojej tezy, że to napinacz winny jest zużyciu trybów.

Opublikowano

w silniku który robiłem zebatki przy przebiegu 248tys były w stanie idealnym a poszedł wałeczek więc chyba niema reguły na to.

H4mm3R czyli robiłes to na silniku? jak naprasowywałeś zębatkę??

Opublikowano

H4mm3R - a czy możesz podać przebieg i stan elementów związanych z wałkami tzn. dolna zębatka, napinacz, imbusik i gniazdo w wałku. Górna zębatka wygląda jak nowa, co jest dowodem na poparcie mojej tezy, że to napinacz winny jest zużyciu trybów.

Auto ma przebieg 210kkm, przy 160kkm wymieniałem tylko zabierak, reszty nie ruszałem. Jak złożę auto, to rozbiorę wałki i porobię fotki.

Górna zębatka? masz na myśli stare koło zębate na wale?

Opublikowano

Powiem wam że SWAP samej pompy i wywalenie wałków podoba mi sie najbardziej ze wszystkich proponowanych. Tomek_vw uprzedził moje pytanie. H4mm3R jak założyłeś nową zębatkę na wał ??

Opublikowano

H4mm3R czyli robiłes to na silniku? jak naprasowywałeś zębatkę??

Tak wszystko na silniku, trochę się ją podgrzało, odpowiedniej grubości trzon, kilka uderzeń z rozsądna siłą i koło zębate znalazło się tam gdzie powinno być :wink4:

Opublikowano

H4mm3R czyli robiłes to na silniku? jak naprasowywałeś zębatkę??

Tak wszystko na silniku, trochę się ją podgrzało, odpowiedniej grubości trzon, kilka uderzeń z rozsądna siłą i koło zębate znalazło się tam gdzie powinno być :wink4:

czyli noramlnie grzałeś tak jak np. tłoki przed wbiciem sworznia ??

Opublikowano

H4mm3R czyli robiłes to na silniku? jak naprasowywałeś zębatkę??

Tak wszystko na silniku, trochę się ją podgrzało, odpowiedniej grubości trzon, kilka uderzeń z rozsądna siłą i koło zębate znalazło się tam gdzie powinno być :wink4:

czyli noramlnie grzałeś tak jak np. tłoki przed wbiciem sworznia ??

Coś w tym rodzaju :)

Opublikowano

byc moze wartoby sprobowac demontazu zebatki z walu podgrzewajac ja wczesniej :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...