deex Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 moze wczesniej ktos to robił za ciebie kolego , czytałem ze wymiana samego zabieraka to metoda na chwile , no bo jezeli gnzdo w wałku jest wyrobione to mało pomoze sam zabierak...Najgorsze jest to ze jak otworze miche i okaze sie ze gnazdo tez jest wyrobione to uziemie auto , a jest mi potrzebne kazdego dnia ... jest mozliwosc kupienia tego wałka balansujacego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Wszystko możesz kupic...nawet od firmy przerabiającej,wysylają ci juz do montarzu a ty im wysyłasz swój jako tausz. W moim silniku bylem pierwszy kto tam zaglądal-bialy silikon pod miską,imbus starego typu-z nagwintowanym otworem wewnatrz.sam osobiście kupowalem nowy pelny i zmieniałem-przed wymianą spr.pod kontem luzu starego imbusa-luzów brak i tak samo po wlożeniu nowego-robilem to przy przebiegu 220tkm na zegarze w 12roku a wiem że mial nalot cofany. Obecnie ma 258tkm.wiem o co chodzi z dostępem auta bo sam jestem uzależniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deex Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Po niedzieli wywale miche , kupie ori zabierak sprawdze luz jak bedzie ok to tylko zabierak wymienie jak Ty kolego , jak nie to wtedy bede myslał PS. jak mam koła zebate to wyklucza to swap z 1.9 np awx ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wiele osób mimo wszystko przerabia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUTURUM Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Wiele osób mimo wszystko przerabia... przerabiają jeśli moduł jest na łańcuchu: blb lub bpw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitasss10 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Panowie na to nie ma reguły. Po 115 tys km ( BLB) imbusik ma luzy i do dość konkretne, to samo zębatka wyjechana, łańcuszek lata na boki. Nie czekajcie do 200tys czy lepiej bo sie nie opłaca Aktualnie jestem na etapie wysłania nowej pompy ( 2005 na kole zębatym nie łańcuszku) do regeneracji.Osobiście jakoś nie widzę plusów w rozwiązaniu z pompą od 1.9 i wyrzuceniem wałków. One są po to żeby silnik równo pracował więc bez nich może a nawet powinno szarpać silnikiem a kto wie jakie dalsze konsekwencje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Regeneracja wałków z przeróbką na większy imbus: - zaleta - prawie oryginał - zaleta - można powiedzieć opcja dożywotnia - zaleta - cicha praca silnika, brak wibracji przy ok. 2,5k obrotów - wada - większa masa poruszana - wada - wibracje, telepanie przy zapalaniu silnika Swap na pompę z 1.9 - zaleta - zapominamy o napędzie pompy oleju - zalety - mniejsza masa poruszana - zalety - brak wibracji, telepania przy zapalaniu silnika - wada - wibracje silnika około 2.5 k obrotów - wada - ogólnie głośniejsza praca silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 - wada - wibracje silnika około 2.5 k obrotów- wada - ogólnie głośniejsza praca silnika Wibracje? Wszyscy jeżdżący 1.9 powinni się pochlastać bo wibruje podobnie bądź słabiej. Chyba przez lepsza konstrukcje poduszek. Można by zmierzyć głośność z walkami i bez... Ale na logikę: jak może być głośniejsze coś czego nie ma? powinno szarpać silnikiem a kto wie jakie dalsze konsekwencje. Jak szarpie to na pewno nie jest przyczyna brak walków. Jedyna konsekwencja po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy było to, ze auto nieznacznie lepiej reagowało na pedał gazu. Proponuje pojechać na spota, i porównać sobie autka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUTURUM Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 - wada - wibracje silnika około 2.5 k obrotów - wada - ogólnie głośniejsza praca silnika Wibracje? Wszyscy jeżdżący 1.9 powinni się pochlastać bo wibruje podobnie bądź słabiej. Chyba przez lepsza konstrukcje poduszek. Można by zmierzyć głośność z walkami i bez... Ale na logikę: jak może być głośniejsze coś czego nie ma? powinno szarpać silnikiem a kto wie jakie dalsze konsekwencje. Jak szarpie to na pewno nie jest przyczyna brak walków. Jedyna konsekwencja po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy było to, ze auto nieznacznie lepiej reagowało na pedał gazu. Proponuje pojechać na spota, i porównać sobie autka. Jeśli przejście na 1.9 to tylko z wymianą wału od 1.9(jest wyraźnie napisane, że wały mają inną ilość przeciwwag). Wałki są po to aby ten wał wyrównoważać(czyli płynna jazda bez drgań) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Wałki są po to aby ten wał wyrównoważać(czyli płynna jazda bez drgań) Prace silnika, nie jazdy Za wyrównoważenie układu tłoki/korbowody/wal korbowy i jego płynną prace odpowiadają przeciwwagi i kolo zamachowe. Walki maja za zadanie wyeliminować jedynie drgania o wysokiej frekwencji(w teorii), a nie wyręczać czy tez "wspomagać" przeciwwagi na wale. O ile funkcjonuje to w silnikach w miarę nowych, to w jednostkach ze sporym przebiegiem te drgania wręcz wzmacnia . A to dlatego ze ten układ nie toleruje żadnych przesunięć mas. Takie przesunięcia następują np.w wyniku naciagniecia łańcucha, czy zużycia kol zębatych. Jak napisałem wcześniej: pojechać na spota, i porównać prace silników. Ja w moim byłym BPW wybrałem rozwiązanie z 1,9 bo wyszedłem z założenia ze jeżeli czegoś nie ma, to się na 100% nie zepsuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
numen1 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Zacząłem czytać tematy pompy olejowej, i dochodzę do wniosku iż u mnie to może być przyczyną, Falowania (drgania)w budzie na jałowym? Problemów raczej z olejem nie mam, raz na ok 10tys dolewam jakieś 0.5L oleju. W jaki sposób sprawdzić czy coś robić z pompą? Znalazłem jeszcze taki post na sieci odnoście tego tematu. nie ma potrzeby zakupu całego tego zestawu za ok 5 tyś zł.wystarczy, że naprawi się wałek balansujący w którym wyciera się gniazdo i zabierak.ja zapłaciłem ok 600zł za taką usługę. firma "tmaserwis" godna polecenia.nawet dali 3 lata gwarancji na piśmie.robiłem to w skodzie superb bss Czy faktycznie wystarczy wymienić wałek? Edytowane 29 Stycznia 2015 przez numen1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Czy faktycznie wystarczy wymienić wałek? w BLB wymienisz zabierak i wałek i do tego waznym wymienic jest napinacz łancucha pompy oleju i dalej smigasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
numen1 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 w BLB wymienisz zabierak i wałek i do tego waznym wymienic jest napinacz łancucha pompy oleju i dalej smigasz Wymiana podzespołów nie wpłynie na poprawę działania ślinika? Drgania, lepsza praca itp? Czy wyminąć całą pompę na tę z kołami zębatymi ? Jaki to całkowity koszt? http://allegro.pl/pompa-oleju-2-0-vw-passat-b6-audi-a4-03g115105a-i5013242118.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gg13737075 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Wiele osób mimo wszystko przerabia...przerabiają jeśli moduł jest na łańcuchu: blb lub bpwJa mam BPW i nie mam na łańcuchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUTURUM Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 BPW to przełom listopada 2005r-stosowany był łańcuch jak i koła zębate-wszystko sprawdzisz po vinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gg13737075 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 BPW to przełom listopada 2005r-stosowany był łańcuch jak i koła zębate-wszystko sprawdzisz po vinieBędę robił teraz kontrolę zabieraka i kupiłem zabierak w serwisie po vinie dali mi 100mm a czytałem że były stosowane po 2009 roku mam 280kkm i nigdy pompa nie była robiona. Jak to jest że piszą ze pompy siadają miedź 130-200kkm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Pompy oleju raczej nie siadają. Źle wywnioskowałeś z wpisów na forum. Ludzie ogólnie piszą że pompy siadają a tak właściwie to siada ich napęd czyli tzw. magiczny imbus. Zaznaczam że nie jest to forma reklamy. Mam do zbycia po kosztach zestaw do swapa pompy oleju w BRD i innych: - uspokajacz oleju - pompa oleju od Mitsubishi (lepsza) - łańcuch + prowadnice + napinacz - imbus do zaślepienia kanału smarowania wałków wyrównoważających - koło zębate - i tu ważne - dodaję je ale 2 zęby przy zdejmowaniu go z wału są delikatnie przekrzywione, można je bez problemu ustawić lub kupić nowe koło i po sprawie Całość 500,00 zł - myślę że okazja dla kogoś kto decyduje się na swap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gg13737075 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Tak wiem że imbus siada ale podobno jak ma 100mm a nie 77mm to problem jest mniejszy bo ten imbus wkładali dopiero w b8 po 2009 roku jak to jest z tym dłuższym imbusem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Napęd imbusem zawsze będzie wadliwy czy będzie miał 77 czy 100 zawsze należy sprawdzić jego stan i stan gniazd pompy oraz wałków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananas Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Witam serdecznie. Jestem w trakcie remontu pompy oleju silnik BPW ,naprawe wykonuje Tma serwis w Gdyni zleciłem im wymiane zabieraka i jego gniazdo , zestaw naprawczy czyli mała zębatka ,łańcuch, napinacz oraz zębatka na wale korbowym.Gość z serwisu twierdzi że rzekomo może być uszkodzona mała pompa od opiłków z uszkodzonego napinacza . Napinacz widziałem u mechanika nie jest wytarty ,jedyne co to ta łyżwa z tworzywa lekko otarta ale czy tworzywo może uszkodzić tą pompe?.Pompe naprawiam zapobiegawczo z powodu przebiegu 250tkm ,auto jezdziło nic nie obcierało ,nie stukało.Co o tym sądzicie napewno lepszych majstersztyków jak tutaj nigdzie nie znajde..Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się