Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Którą opcję byś nie wybrał, to na pewno będziesz spał spokojnie.

Ja na standardowej pompie zrobiłem już ponad 300tyś km i nic się nie dzieje. 

16 minut temu, Rabbi napisał:

Wymiana na napęd od 1.9 to koszta x 2 w porównaniu do regeneracji,

a poza tym kastracja wałków wyrównoważających to większe wibracje silnika

Wałki nie niwelują wibracji tylko bujanie silnikiem, ale na to wpływa więcej czynników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie znam dwa przypadki BPW coś ok 300tyś na oryginalnym imbusie jeżdżą więc nie wszystkie się przekręcają przy handlarskich "200tyś"

Pewnie zależy od stylu jazdy i długości jeżdżonych odcinków

 

 

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Rabbi napisał:

Też właśnie znam dwa przypadki BPW coś ok 300tyś na oryginalnym imbusie jeżdżą więc nie wszystkie się przekręcają przy handlarskich "200tyś"

Pewnie zależy od stylu jazdy i długości jeżdżonych odcinków

 

 

Standardowej miałem na myśli z 1.9 i nie mam żadnych problemów z wibracjami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tomkins21420 napisał:

Więc ja właśnie jeżdżę moim autkiem bardzo delikatnie nigdy nie wstawiam mu jakoś konkretnie w palnik a chciałbym żeby mi pociągnął chociaż 210-220 tys potem myślę że uda mi się zmienić auto 

Chodzi bardziej o to czy auto jeździ na krótkich odcinkach bo wtedy więcej zimnych startów na których imbus jest obciążony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz jeździć jeszcze tylko przez 20-30tyś km to dla świętego spokoju wymień sam zabierak (imbus).Koszt części poniżej 20zł w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw pompy z nową nowa zebatka na wał 400zl około. mechanik to już zależy ale ze 300-400 pewnie i przy okazji rozrząd wymienisz w cenie bo trzeba stary pasek zdjąć.

nie wiem jaki masz silnik czy z lancuszkiem czy zebatkami a jeśli np BLB na lancuszku do wymienionych tu 700 za sama reg zabieraka dolicz 2 zębatki łańcuch i napinacz za około 800zl dodatkowe bo pewnie są wytarte zęby i napinacz 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kastracji wałków w 2.0 drgania są większe i tyle.

Może nie zrobiłem dużo swapów na napęd pompy z 1.9 bo aż 3 ale po tych 3 wiem że nikomu tego nie doradzę i nie zrobię chyba że będzie chciał na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Silnik jak w opisie BLB walki były napędzane łańcuchem.

Od swapu na tzw. 1,9 napęd pompy zrobiłem już ponad 100 000 km przez ten okres nic nie było robione w silniku, oprócz wymian oleju. Na jałowym odczuwalne minimalnie mniejsze wibracje. 

W zakresie 2200-2500 inna praca silnika (głośniejsza) ale mi to nie przeszkadza. Nalatane już 288 000 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w BLB zmieniłem na koła napęd pompy i jest ok , po co poprawiać fabrykę. Producent zaleca wymianę napędu pompy w tych silnikach z łańcucha na koła zębate

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, r3mik napisał:

Ja u siebie w BLB zmieniłem na koła napęd pompy i jest ok , po co poprawiać fabrykę. Producent zaleca wymianę napędu pompy w tych silnikach z łańcucha na koła zębate

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Wymiana napędu nie eliminuje głównego problemu. W  tym przypadku fabrykę poprawia się po to żeby nie zatrzeć silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tomkins21420 napisał:

A jaki mniej więcej koszt? No i jak to wtedy wygląda z tym nieszczesnym imbusikiem ? :)

Nijak, jest tam gdzie był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem przy 210 tyś. To powiem Ci że gniazdo walka oraz sam imbus nosiły znikome ślady zużycia jak i gniazdo pompy. Wiadomo nic nie jest wieczne Ale przy regularnej wymianie oleju co 10 tyś. Nie powinno być z tym problemu. Ja walki z o obudową kupiłem za 350 pln kolo to na wał kupiłem nowe Ale nie pamiętam ile dałem w serwisie. Kupiłem również śrubę koła pośredniego i nowe podkładki do niej. Chyba cała operacja nie przekroczyła 600 pln. Nie liczę rozrzadu który przy okazji wymieniłem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź skoro przy 210 tyś były znikome ślady zużycia to myślę że do sprzedaży nie będę tego ruszał w tej chwili mam 190 tyś a w wrześniu chce sprzedać moje audi bo planuje zakup czegoś nowszego  ? pozdro 

Edytowane przez Tomkins21420
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem wyrobione gniazdo przez co zabawa z imbusem byla profilaktyczna na 15rys przebieg 245. 

Jestem po regeneracji i.spie spokojnie bo nie pojawis sie czerwona konefka na blacie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karasik2 napisał:

Ja mialem wyrobione gniazdo przez co zabawa z imbusem byla profilaktyczna na 15rys przebieg 245. 

Jestem po regeneracji i.spie spokojnie bo nie pojawis sie czerwona konefka na blacie:)

I myślę że nigdy się nie pokaże ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...