Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Dęba stanął to znaczy-zatarty.Połowa użytkowników twierdzi, że natychmiast wyłączony jest motor-ale od słowa do słowa wychodzi cyt:-"no mechanik się jeszcze przejechał","na lawetę wjechał samochód","dojechałem tylko do domu"...

W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu silnika-ponieważ się zblokował...mogę założyć się o dobrą "wodę"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FUTURUM napisał:

Dęba stanął to znaczy-zatarty.Połowa użytkowników twierdzi, że natychmiast wyłączony jest motor-ale od słowa do słowa wychodzi cyt:-"no mechanik się jeszcze przejechał","na lawetę wjechał samochód","dojechałem tylko do domu"...

W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu silnika-ponieważ się zblokował...mogę założyć się o dobrą "wodę"...

 

Panowie, dzięki za podpowiedzi techniczne i wsparcie duchowe  :decayed:
W takim razie szukam mechanika który rozbierze to i sprawdzi co tam się porobiło pod miską zanim spiszę go na straty :kwasny:
W wolnej chwili dam znać jaki był efekt końcowy.
Jeśli macie kogoś godnego polecenia do takiej roboty w okolicy Nowego Dworu Mazowieckiego +/- do 50 km  to poproszę o jakieś namiary.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, FUTURUM napisał:

Dęba stanął to znaczy-zatarty.Połowa użytkowników twierdzi, że natychmiast wyłączony jest motor-ale od słowa do słowa wychodzi cyt:-"no mechanik się jeszcze przejechał","na lawetę wjechał samochód","dojechałem tylko do domu"...

W tym przypadku nie ma mowy o zatarciu silnika-ponieważ się zblokował...mogę założyć się o dobrą "wodę"...

 

Dorota, dęba tzn. że coś go zatrzymało innego niż brak zasilania lub sterowania. coś jak kij w szprychy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dęba-brak możliwości obrócenia wałem :)... chyba wiesz co się dzieje z panewkami...

Zamykamy naszą przepychankę w miłej atmosferze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze problem z obróceniem wału jest spowodowany zatarciem, nie zawsze zatarcie wiąże się z zatarciem na panewkach głównych czy korbowych. ( może być zatarty tłok/pierścienie w cyl)

Zdarza się np., że rozleci się dwumas i zablokuje jednostkę.

Określenie " dęba" w mechanice nie istnieje, więc należy je odnieść do jego rzeczywistego znaczenia.

A na forum, zawsze jest miła atmosfera. Po to jest aby dyskutować. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba rozebrać minimum dół silnika czyli miskę i zobaczyć co się porobiło.

Po co te dywagacje.

Zdejmujesz miskę i wszystko widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sepol80  przy jakim przebiegu pękł Ci ten łańcuch pompy oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego Rabbi pompa oleju padła przy około 280 kkm ale to podobno nie reguła bo jak wyczytałem na forum padały też wcześniej.

Poza tym wieści są stosunkowo dobre ponieważ silnik nie zatarł się.
Zablokował się i nie chciał ruszyć przez zakleszczony kawałek łańcucha  w napędzie pompy oleju.

Po oględzinach mechanik mówi że silnik jest ok ale Turbinę przydałoby się zregenerować no i oczywiście wymienić Pompę oleju.

Jak sądzicie czy 4 900 zł za taką robotę to dużo ?
+ rozebranie i oględziny silnika, ustalenie przyczyny awarii,
+ regeneracja turbosprężarki,
+ wymiana pompy oleju z łańcuszkiem i napędem tego mechanizmu (po staremu z łancuchem),
+ wymiana paska rozrządu (sam pasek, reszta zostaje bo wymieniane było niedawno około 7 kkm temu),
+ robocizna (złożenie tego do kupy i uruchomienie).

Pozdr.

Edytowane przez sepol80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie podajesz cen części także ciężko ocenić. Osobiście widze to tak: robocizna 1000-1500, turbina 600-800, na Twoim miejscu sam bym kupił i dostarczył pasek rozrządu i pompe oleju na kołach zębatych, kołem zębatym na wał i uszczelniaczem wału (w 2000-2200 idzie się zmieścić). Cena pompy i jej napędu większa ale pozbywasz się wadliwego napędu na łańcuszku. Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to widze że moja teoria się potwierdziła. Sama diagnoza nie była skąplikowana, wystarczyło zwalić miskę olejową więc cena też powinna być niska. Naprawa tego to wymianą pompy, rozrząd przy okazji, turbo można też zregenerować, nowa oliwa i po krzyku. Od pierwszego postu od twojej awarii to kolego oszczędności tylko robisz bo mogło być gorzej. Koszty nie powinny przekroczyć 2,5tyś. Jakby się słupek posypał to drugie tyle. Ja wydałem we wrześniu 5tyś za wymianę słupka i nowy dwumas, więc 4900 to zdecydowanie za dużo przy tak niewielkiej awarii. Broń swojego portfela i nie daj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos z was wie gdzie na slasku mozna przeprowadzic taka operacje tzn regeneracja pompy ? bo firme ktora swap na 1.9 zrobi to mam ale regenerowac nie chce


ANP Pisarek - Orzesze
Zawartość dodana 3 minutes later
Hej, nie podajesz cen części także ciężko ocenić. Osobiście widze to tak: robocizna 1000-1500, turbina 600-800, na Twoim miejscu sam bym kupił i dostarczył pasek rozrządu i pompe oleju na kołach zębatych, kołem zębatym na wał i uszczelniaczem wału (w 2000-2200 idzie się zmieścić). Cena pompy i jej napędu większa ale pozbywasz się wadliwego napędu na łańcuszku. Pozdrawiam :hi:


Ja po swapie pompy na łańcuszku który Twoim zdaniem jest wadliwy zrobiłem ponad 300tys km. więc nie wiem skąd teoria że jest wadliwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, H4mm3R napisał:

Ja po swapie pompy na łańcuszku który Twoim zdaniem jest wadliwy zrobiłem ponad 300tys km. więc nie wiem skąd teoria że jest wadliwy.

To bardzo dobra wiadomość również dla mnie :hi:Sam stoje przed wyborem: nowy napęd pompy na łańcuchu czy pompa z kołami zębatymi... ale wszędzie gdzie nie zajrze tam opinia: napinacz pęka, koła się wycierają, łańcuch wyciąga itp :facepalm:

Wymiana na pompe z kołami zębatymi to tyle samo roboty co naprawa napędu łańcucha i osobiście myślę, że w takich sytuacjach warto ładować nową pompe.

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lastk napisał:

To bardzo dobra wiadomość również dla mnie :hi:Sam stoje przed wyborem: nowy napęd pompy na łańcuchu czy pompa z kołami zębatymi... ale wszędzie gdzie nie zajrze tam opinia: napinacz pęka, koła się wycierają, łańcuch wyciąga itp :facepalm:

Wymiana na pompe z kołami zębatymi to tyle samo roboty co naprawa napędu łańcucha i osobiście myślę, że w takich sytuacjach warto ładować nową pompe.

To są opinie o napędzie w 2.0tdi, słyszałeś kiedyś o tym problemie w 1.9tdi? Bo ja nie. Każdy zrobi jak uważa, u mnie pompa z tym napędem przeżyła pierwszy silnik, teraz jeździ w drugim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko czy juz jak juz regenerować to:

opcja gniazdo na większy imbus plus ołowek?czy jak pewien mechanik doradza zamówić juz kpl. Zespolone na stałe gniazdo z wybierakiem mam BRD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, H4mm3R napisał:

To są opinie o napędzie w 2.0tdi, słyszałeś kiedyś o tym problemie w 1.9tdi? Bo ja nie. Każdy zrobi jak uważa, u mnie pompa z tym napędem przeżyła pierwszy silnik, teraz jeździ w drugim...

Mówie cały czas o pompie z 2.0 :hi:dlatego wspominałem o kołach zębatych jako możliwej opcji...

Nie mam nic do zarzucenia przy swapie na pompe z 1.9 tdi.

Edytowane przez Lastk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszał ktoś może o 2.0TDi z przerobionym imbusem, powiększonym, zespolonym na stałe z wałkiem by nastąpiła awaria napędu pompy oleju?

Raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ale próbuje zrozumieć

chronologiczne:

- wykryto usterkę w 2.0 pompy

- ktoś wpadl by zamienić cala pompe w 2.0 na ta z 1.9

- potem byla regeneracja gniazda i wymianę na grubszego imbusa lecz oba element osobno sa w dalszym ciągu.

- i na dzis mamy regeneracje 2w1 czyli gniazdo z imbusem które sa juz 1 zespolonym elementem czy tak?

czy tu juz nie ma wad jak np trzęsienie buda przy 2000 obrotow

. Itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karasik2 napisał:

no nie ale próbuje zrozumieć

chronologiczne:

- wykryto usterkę w 2.0 pompy

- ktoś wpadl by zamienić cala pompe w 2.0 na ta z 1.9

- potem byla regeneracja gniazda i wymianę na grubszego imbusa lecz oba element osobno sa w dalszym ciągu.

- i na dzis mamy regeneracje 2w1 czyli gniazdo z imbusem które sa juz 1 zespolonym elementem czy tak?

czy tu juz nie ma wad jak np trzęsienie buda przy 2000 obrotow

. Itp?

To poczytaj temat niż zadawać kolejne to samo pytanie. Nie ważne co byś wybrał, masz spokój na co najmniej 500tyś km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, H4mm3R napisał:

To poczytaj temat niż zadawać kolejne to samo pytanie. Nie ważne co byś wybrał, masz spokój na co najmniej 500tyś km....

hola hola przeczytałem cale 57 stron plus inne wątki

czasami tez chodzi o kasę jedno kosztuje 2tys drugie 1100 a robią tez regeneracje byli mechanicy z ASO z audi biora 400! (tu jest na forum takie info z wczoraj ,wiec pytam ile tak naprawdę kosztuje te 500tys spokoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...