Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny problem z 2.0 170 KM jest taki, że akcja serwisowa na pompki się skończyła

Edytowane przez mech15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej tym lepiej znasz to powiedzenie Clarksona z TopGear?

Oczywiście rozmawiamy o tym czy 2.0TDI czy 3.0TDI.

Przy wadach obydwu silnikach i tak lepsze 3.0 a koszty napraw zależne są od tego co kupisz i w jakim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 3.0 z tych lat to raczej trzeba by chyba zmienić markę, niestety...

Edytowane przez radekrp90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co wzwiazku ztym ?? to moze jakas porada czy warto czy tez nie ten 2.0 170 KM .....

Robisz napęd pompy oleju (imbus + gniazdo 600zł) i masz spokój.

Pompki większość BRD miało wymienianych na akcji serwisowej, więc powinny być w porządku a i często jeszcze na gwarancji (jeśli wymienione przez aso np w zeszłym roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek:

domyślam się że mówisz o BMW ale tam akurat w tych latach wyszły wadliwe motory 2.0 i 3.0 z serii N - rozrząd na łańcuchu pada po 80kkm - akcja serwisowa żenada - nie przyznają się do błędów.

Stare M-ki właściwie bezproblemowe, pomijając klapy wirowe.

Chyba że o inną markę Ci chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko podobno nawet wymienione pompki nie dają gwarancji, że będzie ok... i co począć :D

M57 było wkładane do e90 do roku 2009 jak dobrze pamiętam więc nie jest tak źle. Poza tym rozrząd w BMW nawet z wymianą wychodzi taniej niż same graty do Audi.

W PL ciężko trafić na dobre auto z realnym przebiegiem i chcąc coś polecać robi się lekka lipa. Jeśli miałbym coś polecać to raczej albo PL-salon albo DE od osoby prywatnej z pełną historią. Wtedy nawet 2.0 PD z początku produkcji nie powinien być straszny.

Edytowane przez radekrp90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poliftowych 3.0 były jeszcze M57 ale trzeba dobrze patrzeć co się kupuje.

ale to mały OT od tematu więc go "trza" szybko skończyć.

Na alle... większość aut mają przebieg do 190kkm. W D jest drożej i każde auto ma od 250kkm a nawet 500 kkm i to normalne (np. rocznik 2007).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej tym lepiej znasz to powiedzenie Clarksona z TopGear?

Oczywiście rozmawiamy o tym czy 2.0TDI czy 3.0TDI.

Przy wadach obydwu silnikach i tak lepsze 3.0 a koszty napraw zależne są od tego co kupisz i w jakim stanie.

stanu bez demontazu nie oceni, jezeli sie okaze ze trafi koniecznosc wymiany rozrzadu, z automatu konieczna jest wymiana hydrauliki zaworow, nie wiadomo czy cos jeszcze sie nie wyskoczy. 10 peknie.

jezeli przebieg powyzej 300 kkm, dodatkowo do wymiany beda wytryskiwacze, kolejny wydatek.

do tego koszty eksploatacji, zuzycie paliwa. ubezpieczenie,

w 2.0 tdi, 16V, zrobi naped pompy, rozrzad i ew. regeneracje wtrysków, do tego korekcje mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Czy ktoś z Was ma namiary na warsztat jaro444? Chciałbym do niego swojego BMM na przeróbkę. Podrzuci ktoś chociaż tel. na priw?

Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej 3.0 jak do tej pory w kosztach rozrządu, wtrysków jest drogie.

2.0 po zrobieniu wszystkiego co zalecane dużo tańsze.

Fun z 3.0 większy niż z 2.0 ale to już kwestia stanu zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam nadzieję nie że nie będzie to zaśmiecanie obecnego wątku ale mam następujący dylemat / problem związany ze swapem pompy. Wydaje mi się że będzie to pomocne dla innych osób szukających zestawu na swap.

Kilka dni temu zamówiłem przez internet komplet nowej oryginalnej pompy 1.9 TDI na swap. Po rozpakowaniu przesyłki zostałem nieco zaskoczony wyglądem i oznaczeniami pompy.

Kilka faktów:

- Na zębatym kole pompy jest napis: "FEINTOOL 0381151210"

- Na korpusie pompy jest mały znaczek WV oraz Audi z numerem 1447

- Na korpusie pompy jest napis: "SHW DUOC" a w innym miejscu, głęboko w zagłębieniu jest słabo widoczny numer: "11355-02 05-11"

- Na korpusie pompy NIGDZIE NIE MA numeru pompy: "03G115105" ani żadnych innych oznaczeń poza trzema wymienionymi wyżej

(Poniżej załączam 7 zdjęć, zrobione przez grubą folię ponieważ nie chciałem jej rozpakowywać).

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/

Czy jest to oryginalna pompa z Audi? Czy to normalne że nie nigdzie na pompie nie ma numeru 03G115105?

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/1.jpg

1.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/2.jpg

2.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/3.jpg

3.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/4.jpg

4.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/5.jpg

5.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/6.jpg

6.jpg

http://gddigital.eu/a4-klub/78562/7.jpg

7.jpg

-- KONIEC --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kółko chińczyk.

Jest o tym np.: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=454379

Dasz radę zrobić zdjęcie od strony jak na tym zdjęciu to będzie wiadomo "co to" wyprodukowało:

oil_pump2.png

SHW robi niby pompy dla VW ale trzeba mieć widok na cały dekiel. Może to jakaś "regenerowana"?

Edytowane przez radekrp90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jestem w stanie zrobić takiego zdjęcia ponieważ jak wnioskuję jest to część pod kołem zębatym które jest już założone na pompę a ja nie chcę ani rozpakowywać ani rozbierać tej pompy.

Wg sprzedawcy pompa miała być oryginalna i nowa, identyczna jaką bym dostał z ASO.

Moje dodatkowe obawy wiążą się z tym że pompa przyszła zapakowana tylko w grubą folię ale bez oryginalnego pudełka oraz bez żadnej naklejki producenta z numerem części itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

Małe pytanko. Czy wymiana "imbusika" na pompie oleju wystarczy a raczej zapewni mnie na jakies 10 tys. km. O co chodzi? A mianowicie o to że w weekend wracam do prcy do belgii i nie zdarzę zrobić swapa pompy. A w belgii tego nie zrobie poniewaz za duze koszta. Czy jak wymienie ten imbus na orginalny za 23zl to zrobie na nim bez obaw przynajmniej te 10tkm?

Dane auta w avatarze

Edytowane przez Goldenu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbus to nie wszystko - co z tego że wlozysz nowy imbus jak gniazdo w walku będzie wyrobione...

Ja bym swapa nie robił - zdemontować moduł i wysłać go do którejś z firm regenerujących, złożyć to jak ma być i więcej tam nie zaglądać

Potem będziesz się borykal że wibracje na karoserii albo że brak.cisnienia na wysokich rpm - walki łagodzą ta prace silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegoś nie rozumiem na innym forum jest opisany dokładny problem z walkami.autorem jest Piero i tam pisze wyraźnie cytuję."

Silniki BRE i BRD które były montowane nieco później nie mają już wałków wyrównoważających, nadal jednak pozostaje problem zabieraka" może ktoś mi to wyjaśnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w necie zdjęć filmów i wszystko Ci to wyjaśni...

Wal korbowy napędza walki wyrownowazajace za pośrednictwem -łańcucha w pierwszych 2,0 potem przeszli na kola zębate gdzie w jednym i drugim przypadku w jednym z wałków jest gniazdo zabieraka/imbusa/ołówka,który to napędza pompę oleju.

Jeśli nie ma wałków wyrownowazajacych jak np.w silniku BMM np w Skodzie Octavii ,vw golf V -gdzie napęd jest łańcuchowy na zwykłej pompie oleju jak w pierwszych tdi PD.

A jeśli chodzi o BRD to na 101% są walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...