Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Regulator łopatek turbiny - ROZWIĄZANE


Killer1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś w końcu znalazłem chwilę czasu ( 4 godziny jak się okazało... ) żeby wymienić katalizator... najpierw walczyłem z tą śrubą przy turbie od strony bloku silnika ale powolutku udało się :rolleyes: , później nie mogłem odkręcić śrub łączących katalizator z rurą tłumika bo się obracały... więc rozłączyłem układ wydechowy w połowie wysunąłem trochę to łączenie i jakoś udało się skontrować i odkręcić :D i gdy już wszystko było odkręcone zadowolony wyszedłem z kanału i ZONK :wallbash: jak wyjąć ten katalizator?! :ranting1: po 2 godzinach kombinacji i krótkim posiłku poszła w ruch "kątówka" - odciąłem to kolano od strony turbo - HURRRRRA :radocha: WYSZEDŁ :evil:

ze złożeniem zeszło się może z 30 minut :gwizdanie:

No więc pora na test :kox:

Odpaliłem - jest git nic nie popsułem :hi:

a teraz wrażenia... silnik chodzi głośniej... wyjechałem na ulicę i czuję, że JEDZIE no to pedał do podłogi i :shocked::blink: normalnie jakby nitro ktoś zamontował :pali:

Podsumowując :

Jeśli ktoś będzie miał obawy przed wywaleniem katalizatora - pragnę powielić opinię z forum, że to zabieg wręcz KONIECZNY :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo, słuszna decyzja :) sprawdź sobie jeszcze kiedyś przy okazji szczelność zaworu EGR, a najlepiej go zaślep całkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie już dawno wywaliłem kata,może trochę głośniej chodzi,ale ładnie słychać turbinkę i co najważniejsze nic mi się nie zacina turbo ładnie pracuje,a jeszcze niedawno zmieniłem olej z shella 10w40 na motull 8100 xcess 5w40 chociaż po przeczytaniu takich opinii o jakimś rozszczelnieniu miałem wątpliwości ale teraz żadnych. autko ma według licznika 271tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator był na bank uszkodzony bo oberwał się ten plaster w środku i grzechotał i pewnie ustawiał się w takiej pozycji, że wydmuchnięcie spalin było utrudnione...

Kurcze zadowolony jestem jak nie wiem, że się poprawiło... Auto mam od miesiąca i trochę się bałem, że będzie mnie czekać jakaś poważna naprawa :confused4:

Dziś rano zauważyłem, że lepiej odpala :naughty: rano zawsze musiałem dłużej kręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po przeczytaniu tych wszystkich postów chce to wszystko poukładać silnik 1Z nie ma turbiny ze zmienna geometrią łopatek(VTG) to tylko osoby podczepiały się pod ten wątek mające silniki ze zmienna geometrią łopatek(VTG) czyli posiadacze silników: AFN(110KM), AWX(131KM), AVF(131KM), ... jeśli coś pomogłem to dobrze i jak czegoś nie pomyliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mam tez zamiar pozbyc się kata w moim 1Z. Mam tylko pytanie: czy wziac wywalic zawartosc i zostawic samą puszkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie mam tez zamiar pozbyc się kata w moim 1Z. Mam tylko pytanie: czy wziac wywalic zawartosc i zostawic samą puszkę?

Zostaw oryginalną puszkę a w środek wstaw jeszcze rurkę. Nie będzie niepotrzebnych zawirowań powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak tej rury ma jakis wpływ na prace i osiągi silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bardziej może to mieć wpływ na dźwięk silnika niż na osiągi. Nawet jeśli ma to jakiś wpływ na osiągi to pewnie niezauważalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...