Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 4 godziny temu, Czajson napisał: Chociaż mody nie są takie drogie, ale kodowanie już tak... Sam bym się podjolł kodowania ale boje się że coś spartacze i auto wtedy tylko laweta albo elektronik na miejsce kodowanie MK oraz ogólnie kodowanie w B6/B7 to nie jest kodowanie promu kosmicznego - kodowaniem raczej nic nie zepsujesz, przed zmianą kodowania zapisz sobie gdzieś tylko stare kodowanie, aby móc do niego ewentualnie wrócić i później działaj wg podpowiedzi VCDS. A co do cen za kodowanie to nie wiem do kogo jeździsz, ale lepiej znajdź sobie kogoś od nas z klubu (zaglądnij do działu "Zloty i spoty") - na pewno chłopaki zakodują Ci wszystko co chcesz za przysłowiowego browara
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) 55 minut temu, Lukasz_mk2 napisał: przed zmianą kodowania zapisz sobie gdzieś tylko stare kodowanie, aby móc do niego ewentualnie wrócić... Lub po prostu przed jakimikolwiek kodowaniami powinno wykonać się autoscan. Ma to na celu, po pierwsze sprawdzenie czy oby nie ma błędów w sterownikach (jeżeli są należy się ich pozbyć usuwając przyczynę), ponieważ sterowniki z błędami mogą nie przyjmować kodowań. Po drugie, wyknując autoscan i go zapisując masz w nim zapisane kodowania wszytkich sterowników. Dodatkowo masz funkcję w vcds, z której warto także skorzystać, mianowicie wykonywnie mapki adaptacji sterownika czyli adpmap. Zapisuje ona wszystkie ustawienia/wartości w kanałach adaptacyjnych danego wybranego przez nas sterownika. Dopiero wtedy zabieramy się za kodowania i adaptację. W razie niepowodzenia masz powyższe "kopie" i możesz na ich podstawie bez problemu wszystko przywrócić. Edytowane 7 Maja 2021 przez Muskel1
pila24 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 11 godzin temu, Muskel1 napisał: Dodatkowo masz funkcję w vcds, z której warto także skorzystać, mianowicie wykonywnie mapki adaptacji sterownika czyli adpmap. Nie wiem dlaczego ,ale miałem przypadek po zrobieniu mapy wartości mierzonych MK,iż ten zachował się dziwnie i pociągnął mi akumulator przez noc. Ale wystarczy zrobić test wyjść MK i nie ma wówczas opcji że się nie uśpi,bądź zacznie wybudzać inne sterowniki.
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 31 minut temu, pila24 napisał: Nie wiem dlaczego ,ale miałem przypadek po zrobieniu mapy wartości mierzonych MK,iż ten zachował się dziwnie i pociągnął mi akumulator przez noc. Ale wystarczy zrobić test wyjść MK i nie ma wówczas opcji że się nie uśpi,bądź zacznie wybudzać inne sterowniki. Całkiem możliwe, że "czekał na odpowiedź". Ja miałem w B7, że VCDS (oryginalny) po aktualizacji, podczas autoscanu zawieszał sterownik pompy VP44 i sterownik wywalał błąd, którego nie dało się wykasować. Należało wtedy odłączyć VCDS od auta, auto zamknąć pilotem i odczekać do uśpienia sterowników. O dziwo przy bezpośrednim odczycie błędów ze sterownika silnika, takich problemów nie było. Był to jakiś bug VCDS, który zdarzał się w silnikach BDG.
scorpionsman Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Witam was wszystkich serdecznie. Nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc napisze go tutaj bo myślę, że jest dobre miejsce. Doszło u mnie do zalania mk i wymieniłem model bs na ca (tylko i wyłącznie dlatego, że w zasadzie dostalem go za darmo). I niby wszystko działa ale nie mogę wgl otworzyć tylnych drzwi. Ani z kluczyka ani od środka. Dodatkowo zablokowany mam wlew paliwa. Po otwieraniu z kluczyka (z zamka nie da się go zaprogramować nie wiedzieć dlaczego) otwierają się tylko drzwi kierowcy. Po nacisnieciu przycisku w srodku otwiera się jeszcze pasażer i bagażnik reszta nie do otwarcia. Nie da się jednak zamknąc drzwi z przycisku. Po zamknieciu z kluczyka zamyka się cala reszta ktora jest otwarta. Probowalem go kodowac wartoscia 6722 lecz sterownik ten nie chce przyjac tej wartosci. Wiec nie moge zakodowac kluczyka a centralny dziala ale tylko na 2 drzwi i bagaznik. Ma ktos pomysl gdzie szukac lub jak go zakodować ?
ulisses Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Masz z tyłu szyby na korbki? Jeśli tak to moduł CA nie podpasuje, musisz szukać takiego co obsługuje korbotronik z tyłu (takie moduły są dużo droższe).
scorpionsman Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 (edytowane) ale to oznacza ze nie ma mozliwosci otworzenia tych drzwi z tylu ? ani wlewu paliwa? to faktycznie ma cos do elektrycznego zamka ? tak nie mam el szyb z tylu. Edytowane 4 Lipca 2021 przez scorpionsman
Lukasz_mk2 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 @scorpionsmanskoro obecnie nowy moduł masz za darmo to lepiej teraz zapłać za części potrzebie do dołożenia elektryki z tyłu. - jak dobrze trafisz to wszystko co potrzebne kupisz za ok. 200zł. Za Mk odpowiednie pod twoje wyposażenie pewnie będziesz musiał wydać koło 250zł
Langista Opublikowano 6 Lipca 2021 Opublikowano 6 Lipca 2021 Nie byłbym tego taki pewien, te silniczki drzwi potrafią za sztukę kosztować 200 zł, co dopiero cały mechanizm, do tego poszycie boczka, nie ma szans. Taniej wyjdzie odpowiedni mk znaleźć, ja swojego za 120 zł wyhaczyłem, bo koleś nie wiedział, że z a3 podejdzie do a4 i sprzedawał taniej ?
Lukasz_mk2 Opublikowano 8 Lipca 2021 Opublikowano 8 Lipca 2021 W dniu 6.07.2021 o 04:29, Langista napisał: Nie byłbym tego taki pewien, te silniczki drzwi potrafią za sztukę kosztować 200 zł, co dopiero cały mechanizm, do tego poszycie boczka, nie ma szans. Taniej wyjdzie odpowiedni mk znaleźć, ja swojego za 120 zł wyhaczyłem, bo koleś nie wiedział, że z a3 podejdzie do a4 i sprzedawał taniej ? ja za silniczki (2szt.) zapłaciłem 80zł + KW, mechanizmów żadnych nie wymieniasz, boczki jak dobrze poszukasz też kupisz za 50zł/sztuka do tego dochodzą wiązki i "guziczki", Nie wiem gdzie ty znalazłeś silniczki po 200zł tu pierwszy z brzegu który znalazłem po wpisaniu numeru silniczka na allegro: allegro.pl ALLEGRO.PL ale lepiej kupować komplety o jednego sprzedawcy, bo wychodzi taniej
scorpionsman Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 W dniu 8.07.2021 o 12:17, Lukasz_mk2 napisał: ja za silniczki (2szt.) zapłaciłem 80zł + KW, mechanizmów żadnych nie wymieniasz, boczki jak dobrze poszukasz też kupisz za 50zł/sztuka do tego dochodzą wiązki i "guziczki", Nie wiem gdzie ty znalazłeś silniczki po 200zł tu pierwszy z brzegu który znalazłem po wpisaniu numeru silniczka na allegro: allegro.pl ALLEGRO.PL ale lepiej kupować komplety o jednego sprzedawcy, bo wychodzi taniej Na razie nie miałem czasu sie tym zając tak na prawde wiec u mnie temat stoi w miejscu dopiero w czwartek sie za to wezme. Wlasnie myslałem zeby dołozyc elektryke do tylu znalazłem komplet czesci za jakies 300 zł (najtanszy mk na korby znalazłem za 350 zł). Tylko jak o tym myslałem to wymysliłem 2 wyjscia. 1. Dołozenie elektryki. Co nie zmienia faktu ze jakos te drzwi musze otworzyc a na razie sie nie da. Wiec albo musiałbym miec odpowiedni mk na chwile do podpiecia zeby mi te drzwi otworzyło albo nie wiem jeszcze jak zdjac boczki na zamknietych drzwiach (jeszcze sie temu nie przygladałem czy jakkolwiek sie da). W zasadzie dodaje sobie dodatkowe rzeczy w aucie w sumie nie wielkim kosztem wiec to jest spoko tylko troche zabawy 2. Zastanawiam sie nad 2 rzecza i tu prosze jesli bredze wyprowadzcie mnie z błędu Jesli na obecnym mk nie moge otworzyc tylnych drzwi to dla mnie oznacza ze elektryka do centralnego zamka tudziez do zamka drzwi tylnych idzie przez silniczek szyb. Rozumiem ze tam sie zatrzymuje - dalej wiazka nie idzie. W takim razie mk na korby ma jakas inna wiazke pod tylnie drzwi który ten nie obsługuje. Wiec czy ktos z was probowal albo ma wiedze co by sie stało jesli podpiał bym tylne drzwi do przednich i czy instalacja (mk czy bezpieczniki czy cokolwiek innego co przewodzi te sygnały do zamków) wytrzyma cos takiego zebym instalacji nie popalił ? Wiem ze to fuszera i baranina i zdaje sobie z tego sprawe ale jesli mam sie bawic w dokładanie elektryki do tylu to jakos te drzwi musze otworzyc. Nic innego nie przechodzi mi do głowy. Ma ktos ewentualnie pojecie czym te instalacje w tych samochodach z roznymi mk sie roznia (w sensie na korby i na elektryczne szyby z tylu) gdzie by to szukac by te drzwi jakos otworzyc ? Co powoduje ze to mk nie jest w stanie otworzyc mi zamka z tylu ?
scorpionsman Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 i jeszcze jedno. Czy jesli miałem bs a chciałbym zamienic na bd z b6 to one podchodza czy nie za bardzo ? zauwazyłem ze z b6 sa tansze
Binsa Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Witam Wszystkich. Przepraszam z góry za totalną kopalnię, ale mam moim zdaniem gruby problem ... Audi A4B6 2002, silnik 1,9 TDi. Moduł seryjny zgnił w diabły razem z częścią wtyczek. Nie miałem dostępu do oryginału (8E0 959 433 AR), więc kierując się ogólnie wędrującą rozpiską włożyłem 8E0 959 433 BC wraz z kostkami (czarnej drugiej w kolejce nie było wraz z BC, ale udało się uratować seryjną AR, czerwona seryjna miała zjedzony jeden pin więc przełożyłem piny do tej od BC, tam akurat ten jeden pasował, nr20, zostały trzy wolne kable od BC, AR przełożyłem wszystkie piny, BC ma inne niż AR). trzecia czarna przełożona, pasowała idealnie, trzy kable. Brązowa została od AR, nie była zjedzona. Do meritum ...Oświetlenie wnętrza działa. Szyby przednie działają, tyne korby, klima działa. Co nie działa ... Centralny zamek ... Pilot nie działa w ogóle, nie da się zaprogramować, ani manualnie ani VCDS.. Manualnie z zamka kierowcy zamyka i otwiera tylko przednie drzwi P+L, tylne zero reakcji. Przyciskiem na drzwiach kierowcy da się tylko otworzyć przednie drzwi, zamykanie nie działa w ogóle. Zmiana wyposażenia w bloku 61 na 1 nie działa, w ogóle nie przyjmuje nowych wartości. Zmianę kodowania przyjmuje normalnie ... albo tak mi się zdaje
pila24 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 7 godzin temu, Binsa napisał: Co nie działa ... Centralny zamek ... Pilot nie działa w ogóle, nie da się zaprogramować, ani manualnie ani VCDS.. Manualnie z zamka kierowcy zamyka i otwiera tylko przednie drzwi P+L, tylne zero reakcji. Przyciskiem na drzwiach kierowcy da się tylko otworzyć przednie drzwi, zamykanie nie działa w ogóle. A w vcds jakie błędy pokazuje? Widzi w blokach pomiarowych wszystkie zamki drzwi?
Binsa Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 VCDS pokazuje takie błędy: IMG_9167.HEIC
pila24 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 A na starym MK takie same objawy były co na tym nowszym? Przewody we wtyczkach przeglądałeś we wtyczkach z czego pisałeś-sprawdź czy gdzieś nie było pomyłki,brak komunikacji ze sterownikami drzwi to padnięty MK,albo źle podłączone przewody po przekładce.
Binsa Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Opublikowano 7 Sierpnia 2021 Ze starym nie było żadnego kontaktu (fota w załączniku). Przejścia posprawdzane. Piny we wtyczkach podłączyłem tak jak były w poprzednim (AR), wszystkie wtyczki były wymieniane, może w nowym (BC) jest inna pinologia i z tego wynikają błędy ? IMG_9098.HEIC
pila24 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 Opublikowano 8 Sierpnia 2021 17 godzin temu, Binsa napisał: Ze starym nie było żadnego kontaktu (fota w załączniku). Przejścia posprawdzane. Piny we wtyczkach podłączyłem tak jak były w poprzednim (AR), wszystkie wtyczki były wymieniane, może w nowym (BC) jest inna pinologia i z tego wynikają błędy ? Piny pokrywają się,po prostu w wyższych wersjach MK jest dołożone dodatkowe okablowanie pod piny które nie są wykorzystywane w niższych wersjach. A jakie masz błędy w innych modułach? Nie ma problemów z canem?
Binsa Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Centralny moduł elektryczny pokazuje błędy: 01330 - Centralny sterownik układu komfortu (J393) 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny 01312 - Magistrala danych układu napędowego 79-10 - Odczytana pamięć usterek - Sporadyczny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się