Zawieszenie
0

    40 postów w tym temacie

    Na wiosne czeka mnie wymiana stalowek (15") na felgi (17"). Obawiam sie, ze auto po tej wymianie bedzie stalo bardzo wysoko.

    1. Jakie polecacie kity (amortyzator + sprezyny) :?:

    2. I co myslicie na temat sprezyn obnizajacyh do seryjnych amortryzatorow :?:

    3. Jakie obnizenie proponujecie zeby zachowac jakis komfort i uzyskac niezly wyglad optyczny :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja powim szczerze że jak teraz jeżdze po tych naszych drogach na 15``po tych dziurach to jak słysze 17`` to mam gęsią skóre i sobie myśle że jak bym żył w normalnym kraju to też bym sobie takie fele założył ale nie w Polsce.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja latam na 17ach, mam sportowe zawieszenie i do tego fotele rowniez sportowe i jezdzi sie super. Poza tym, ze trzeba niestety omijac kazda nierownosc.

    Jak zakladasz 17ke to mysl i o zawiasie bo bedzie jak terenowy.

    Po drugie jak masz robic to sprezyny i amortyzatory. Zalozenie samych sprezyn da Ci tylko to ze bedzie gorzej sie prowadzil jak teraz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem na nasze drogi rozsadnym kompromisem beda 16", choc 15" sa najbezpieczniejsze:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Moim zdaniem na nasze drogi rozsadnym kompromisem beda 16", choc 15" sa najbezpieczniejsze:)

    ze sie wtrace ale 16" to niestety nie 17" jak sie bedzie zwradzalo troche uwagi na dolki i te 17" to nie beda jakies tanie podrobki co sie od samego toczenia wyginaja to 17" da rade :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Eeee w zyciu 16" :? zalowalbym tego potem bardzo, ale i tak 17"czekaja juz na zalozenie :D ale moze ktos powie jaka zawieche warto kupic :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Moim zdaniem na nasze drogi rozsadnym kompromisem beda 16", choc 15" sa najbezpieczniejsze:)

    nie popadajmy w skrajnosc hehe

    17 smialo mozna zakladac. Tylko trzeba wytrzymala felge a nie jakis bubel.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zalezy gdzie jezdzisz wiecej jak w miescie to bym nie zakladal wiekszych rozmiarow, w Wawie 17" i masz zapewniona wymiane zawieszenia co 20tys. Jak przyprowadzilem swija to byla w idealnym stanie, przejechala po wawie 10tys na 15" i polecialy koncowki i wachacze zaczynaja sie odzywać, musze wjechac kiedys na szarpaki i ocenic szkody.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja też przymierzam się do 17" bo mam nadzieję że z roku na rok te drogi będą coraz lepsze a jeżeli bedzie się uwazać to nie ma problemu tylko zawiecha szybciej pada. Zostaw na razie sprężyny i amory jak załozysz to zrób fotkę a my ocenimy czy trzeba obniżać :D może mie bedzie tak żle

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zostaw na razie sprężyny i amory jak załozysz to zrób fotkę a my ocenimy czy trzeba obniżać :D może mie bedzie tak żle

    Na 100% trzeba , to mogę stwierdzić bez czekania na fotki.Jak miałem B5 i wsadziłem 18" to na seryjnym zawieszeniu wyglądał jak Allroad podniesiony na maxa :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj bylem sie w sklepie popytac i zaoferowali mi sprezyny -30mm Weiteca za 800 zl albo cala zawieche za 1900 zl. Myslicie ze to dobra propozycja :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zalezy gdzie jezdzisz wiecej jak w miescie to bym nie zakladal wiekszych rozmiarow, w Wawie 17" i masz zapewniona wymiane zawieszenia co 20tys. Jak przyprowadzilem swija to byla w idealnym stanie, przejechala po wawie 10tys na 15" i polecialy koncowki i wachacze zaczynaja sie odzywać, musze wjechac kiedys na szarpaki i ocenic szkody.

    tak tragicznie to nie jest, ja mam na zimę "15, na lato "16 + jakies czerwone eibach'y, nizej niż standard jest 8)

    zrobiłem troszkę ponad 20 tys , głownie po Wawie i okolicach i wymieniłem niedawno jeden element w zwieszeniu za ok 42 pln :P coś sie pociło, w lewym amorku

    inna sprawa, ze u mnie zwieszenie było i jest w b.d.stanie, nic nie puka, nie stuka itp, itd

    jak niedawno robiłem przeglad, to gość zapytał jak ja jeżdżę, że nic nie poobrywałem do tej pory :?

    poprostu jezdzę z uwagą, bo wiem, ze to nie jest allroad :D

    za to na płaskim, np wał międzyszyński to jazda jest poezją 8)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja na zime tez mam 15 zalozone na felgach, natomiast na lato 16 na oponach 205/55/, fakt komfort troche mniejszy ale za to trzymanie drogi rewelacyjne :)

    narazie nastukane ponad 90 tys km po Polskich drogach i dopiero 1 wachacz byl wymieniony, wiec tak najgorzej chyba nie jest z zawiecha w A4

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ja na zime tez mam 15 zalozone na felgach, natomiast na lato 16 na oponach 205/55/, fakt komfort troche mniejszy ale za to trzymanie drogi rewelacyjne :)

    narazie nastukane ponad 90 tys km po Polskich drogach i dopiero 1 wachacz byl wymieniony, wiec tak najgorzej chyba nie jest z zawiecha w A4

    Bladyrs weź pod uwagę, że ty masz już wersję z wymienionym zawieszeniem, różni się troszeczkę od pierwszych wersji.

    U mnie na jesień zaczęło stukać z lewej strony, ale nie robię przed koncem zimy bo to by było bez sensu. Wszystko przez drogi i objazd z powodu sławnego zawalenia mostu w sierpniu :twisted: .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kurcze widze ze nikt nie odpowiedzial na moje pytanie :? Jak auto bedzie sie prowadzilo na serynjnych amortyzatorach i sprezynach obnizajacych :?: Ile takie amortyzatory wytrzymaja przy twardszych sprezynach :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zalezy gdzie jezdzisz wiecej jak w miescie to bym nie zakladal wiekszych rozmiarow, w Wawie 17" i masz zapewniona wymiane zawieszenia co 20tys. Jak przyprowadzilem swija to byla w idealnym stanie, przejechala po wawie 10tys na 15" i polecialy koncowki i wachacze zaczynaja sie odzywać, musze wjechac kiedys na szarpaki i ocenic szkody.

    tak tragicznie to nie jest, ja mam na zimę "15, na lato "16 + jakies czerwone eibach'y, nizej niż standard jest 8)

    zrobiłem troszkę ponad 20 tys , głownie po Wawie i okolicach i wymieniłem niedawno jeden element w zwieszeniu za ok 42 pln :P coś sie pociło, w lewym amorku

    inna sprawa, ze u mnie zwieszenie było i jest w b.d.stanie, nic nie puka, nie stuka itp, itd

    jak niedawno robiłem przeglad, to gość zapytał jak ja jeżdżę, że nic nie poobrywałem do tej pory :?

    poprostu jezdzę z uwagą, bo wiem, ze to nie jest allroad :D

    za to na płaskim, np wał międzyszyński to jazda jest poezją 8)

    Moze akurat mieszkasz w okolicy gdzie sa rowniejsze drogi, ja mieszkan na jelonkach pracuje na woli wiec tutaj nie jest za ciekawie szczegolnie tam gdzie jezdze, tylko kawalek wolskiej i górczewska jest ok czyli 20% tego co jezdze, reszta to jedna wielka dziura...

    :arrow: Peter

    Jak masz kase to najlepiej kupic cale kompletne zawieszie bo bedzie jakos tam zestrojone. Z tego co wiem krotsze sprezynki szybciej zabijają normalne amorki, w sprzedazy sa tez krótsze amortyzatory pod nizsze sprezyny wlasnie.

    Mysle ze na nizszych springach i orginalnych amorach nie bedzie tragedi, ale zaraz polecą do wymiany wiec moze warto zastanowic sie juz odrazu nad pelnym kompletem sprezyny + amorki.

    PS troche duzo licza sobie za amorki 1900 - sprezyny 800 to wychodzą 1100zł komplet.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Kurcze widze ze nikt nie odpowiedzial na moje pytanie :? Jak auto bedzie sie prowadzilo na serynjnych amortyzatorach i sprezynach obnizajacych :?: Ile takie amortyzatory wytrzymaja przy twardszych sprezynach :?:

    Przerabiałem taką wymiane w poprzednim wozie .Autko bedzie fajnie wyglądać ale jest to najbardziej nerwowy styl jazdy.Sportowa sprężyna nie bedzie chciała już współprcować z i tak już chyba nie nowym amorkiem .Także lepiej zainwestować w kompletne zestawy polecam bilstein albo eibach

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dexter dzieki za odpowiedz :) Jeszcze nie zarabiam wiec z kasa nie jest tak dobrze, wiec zdecyduje sie na poczatek na sprezyny Weitec'a obnizajace o 30mm. Pozniej jezeli juz seryjne amortyzatory nie wytrzymaja dokupie sportowe.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kumpel przyprowadził z niemiec a4 z krótkimi sprężynami i normalnymi amorami. Jeżeli amory masz już trochę wywalone to niema sensu zakładać samych krótkich sprężyn bo cię wyrzucać będzie na wszyskich koleinach i dołach. Jakbyś jednak chciał krótkie sprężyny daj znać to skontaktuję cię z kumplem i kupisz po dobrej cenie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moje amortyzatory chyba nie sa nowiotkie, ale sprawoja sie bardzo dobrze, wiec nie znam ich stanu. Nie wydaje ci sie ze bedzie za twardo przy calym kicie :?: Bo nie chce zeby mi potem cala deska rozdzielcza trzeszczala. Twoj kumpel co ma w swojej ofercie :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Komplet sprężynek krótszych właśnie o 30 mm. On wsadził normalnie bo mówi że hemoroidy go bolały od jazdy z tamtymi :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podpinam się pod temat , wczoraj kupiłem 17'' felgi + nowe dunlopy 225/45/17

    i zastanawiam się nad zawieszeniem - czy mozna obnizając je o np. 35mm

    liczyc na jakiś komfort jazdy?? myślałem o kicie Supersporta 40/40

    bo nie ma złej opini i cena ok 1100 jest do przyjęcia - zalezy mi na tym zeby

    auto nie było zbyt twarde - wiem że bez obnizenia będzie stało jak koza :)

    Duzo jest samych spręzyn / - 35 / co sprzedawcy zapewniają że będą ok do seryjnych amorków ale ja w to nie wierzę - a moze nie bedzie tak żle na serii?? nie wiem jakie

    sprężynki w serii.

    Mike68

    A4 Avant B5 1.8T + chip

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Według mnie nie ma sensu zakładać krótszych spreżyn do seryjnych amorków, takei zestawienie zupełnie nie będzie spełniać swojej roli i więcej stracisz niż zyskasz z właściwości jezdych. Nie raz ten temat był już wałkowany na wielu forach.

    Ja poleciłbym Ci kit KOni Sport spreżyny (-35mm) plus amorki i jest super. Przynajmniej ja nie narzekam. KOszt ok 1800zł , jak się dobrze zakręcisz może i taniej. Jakbyś był zaineteresowany daj znać to może sam coś CI załatwię, nowego naturlanie

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dzieki , kolega powiedział mi ze zmieniał na sportowe amortyzatory niedawno

    / kupiłem od niego auto / wiec moze pierw załoze te 17'' i wtedy jak

    bedzie stał wysoko to pomyslę - nie chciał bym za dużo dokładać bo więcej jak rok

    nie bedę prawdopodobnie nim jezdził - felgi z oponami zostawię przy sprzedazy

    ale kit juz by raczej został

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hej Peter !

    po zimie czeka mnie podobna zabawa jak Ciebie ... z tym ze powoli zaczynam sie zastanawiac czy "przylepe" zostawic przylepą ... moja zawiecha sie konczy , amorki juz nie trzymaja jak kiedys (gwint HR) i pora pomyslec nad czyms nowym . Sezonu czekaja 18' na ktorych jeszcze nie smigalem wiec zastanawiam sie czy to wszystko ma sens (czyli 18' + gleba) jestem coraz bardziej sceptyczny . Zwlaszcza ze nasze drogi po zimie nie wygladaja najlepiej . Chyba osobiscie postaram sie o dotacje z UE na drogi w naszym starostwie ; ))

    O/T

    najwyzsza pora by pomyslec o mini spocie TG ! ;) wiem ze Łoles tez chce cos kombinowac z zawiecha - mozna by przerobic temat przy okazji spotu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members