Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ kontroli ciśnienia w oponach w A4 B6 i A4 B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.08.2010 o 22:39, Bart-S napisał(a):

Przekreślona czy bez przekreślenia

poddaje się, dołożyłem do siebie czujniki wg manuala z tego watka.

Miałem ORI instalacje czujników parkowania do której się wpiąłem. Jest w aucie też instalacja pod hak montowana przez jednego z kolegów z forum. Hak oryginalny, wiązka też. 

Problem jest taki, że niezależnie czy mam zimówki czy letnie (każdy komplet z czujnikami), po przejechaniu kilku km mam żółtą oponkę z wykrzyknikiem i przekreśleniem. Identyczny problem jak kolegi @norberth

Próbowałem rozwiązać go jak polecał @Bart-Stj poprzez włączenie i wyłączenie trybu serwisowego anteny w adaptacji.

Niestety bez rezultatu. Dodam tylko, że w VCDS jest komunikacja z każdym z czujników i pokazuje stan powietrza w kołach.

Jakieś pomysły? Podłączenie raczej na 99% jest dobrze. Czy uszkodzona antena może dawać taki objaw?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie ustawiłeś pod ciśnienie opon i zrobiona adaptacja w menu licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@biggmanwszystko jak nalezy. Kola wymienione i zapamietane. Zakodowany licznik +512 by pojawialy sie bledy. Cisnienie opon ustawione teraz pod zimowki - 2.4bara. Tyle samo w kolach.

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam vcds pod ręką czyli kodowanie modułu kontroli ciśnienia xxx2424 pod ciśnienie 2.4bar ? A jak ten błąd wyskakuje na liczniku to w vcds licznika, modułu ciśnienia nie ma żadnego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym podpiać vcdsa by sprawdzić błąd. Jakis błąd w sterowniku jest, chyba związany z komunikacją. 

Generalnie jest tak - wszystko ustawione i podlączone wg manuala. Cisnienie w oponach ustawione w vcds ba 2.4 bar.

Cisnienie w kolach tez 2.4 bar. Koła zmienione i zapamiętane. Przejade z 5-10 km max i wyskakuje na liczniku błąd - żółta opona z wykrzynikiem przekreślona. 

Na początku myślałem że to wina cisnienia i kodowania (na letnich jezdze pod 3 bary, a ustawione 2.4 w kodowaniu). Mimo zmiany kodowania na okolice 2.8 czy 3.0 bar i cisnienia w kołach letnicj 3.0 bar, błąd powracał po zapamietaniu zmiany kół. 

Myslalem, ze moze czujnik walniety. Vcds pokazuje cisnienie na kazdym czujniku. Ide dalej, wlozylem komplet calych kol zimowych z nowymi czujnikami. To samo. Znalazle w TYM watku inf, na 1 stronie, ze mimo wylaczonego  trybu serwisowego anteny mogl byc podobny problem. Nalezalo wlaczyc tryb serwisowy (adaptacja kanal 1)  a nastepnie go wylaczyc. U mnie ten patent nie dziala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź, może czujnik leci w kulki. Bo przekreślona ikona opony to coś nie tak z układem a nie brak ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie auto stoi pod koldra Jak go odkopie bo musze wymienic termostat to usiade z VCDSem i posiedze troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocilem do tematu, Panowie czy mozecie sprawdzic jak u Was wyglada blok 20 w module 65 Tire pressure

podaje on wartosci napiecia na antene

IMG_6634.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, walki ciag dalszy. 

Dla niewtajemniczonych nie działa uklad TPMS - swieci sie ikona żółtej opony przekreslona. Oznacza to brak komunikacji z czujnikami. 

Wdrazalem sie w bloki pomiarowe i wychodzi ze uklad nie widzi czujnikow (same zera, brak numerow seryjnych). 

Pojechalem do majstra z TMPS toolem i urzadzenie widzi czujniki i ich status. Cos tam poklikal, spuscil powietrze napompowal i dalej to samo. Zawsze po zmianie kol i zapamietaniu nowych pojezdzi czlowiek ok 20 min i pojawia sie ikonka. 

Aby bylo smieszniej sterownik to 8E0 907 273 A a antena to 8E0 907 277. 

Czujniki to 7PP907275F. Ktos tu pisal w watku ze te zestawy dzialaja na tych bebechach. 

Wszystko połączone wg tego opisu (auto z PDC ori).

Pin 1 (sterownik kontr. ciśn.), masa -> dowolna, ja wpiąłem się w brązowy przewód w wiązce PDC
Pin 2 (sterownik kontr. ciśn.), zasilanie -> bezpiecznik S17 10A (lub czerwono/fioletowy przewód w wiązce PDC)
Pin 11 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 1
Pin 12 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 3
Pin 15 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort High (pomarańczowo/zielony przewód w wiązce PDC)
Pin 16 (sterownik kontr. ciśn.) -> złącze diagnostyczne Pin 7 (lub zielono/niebieski przewód w wiązce PDC)
Pin 28 (sterownik kontr. ciśn.) -> Antena, Pin 2
Pin 31 (sterownik kontr. ciśn.) -> CAN Komfort Low (pomarańczowo/brązowy przewód w wiązce PDC)

 

Pytania

1. czy jest roznica w weiazce PDC miedzy B6 a B7?

2. gdzies mi mignelo na Audizine lub podobnym forum eng ze byly rozne anteny 8E0 907 277 i niektore moga nie dzialac z niektorymi czujnikami. Ktos to potwierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mravel napisał(a):

Aby bylo smieszniej sterownik to 8E0 907 273 A a antena to 8E0 907 277. 

Czujniki to 7PP907275F. Ktos tu pisal w watku ze te zestawy dzialaja na tych bebechach. 

Działają, u mnie dokładnie taki zestaw siedzi zarówno na letnich, jak i na zimowych.

1 godzinę temu, mravel napisał(a):

Wdrazalem sie w bloki pomiarowe i wychodzi ze uklad nie widzi czujnikow (same zera, brak numerow seryjnych). 

Na postoju nie sprawdzisz, czujniki wybudzają się podczas jazdy i wtedy sprawdzasz bloki albo od razu po zatrzymaniu po przejechaniu jakiegoś krótkiego odcinka.

2 godziny temu, mravel napisał(a):

2. gdzies mi mignelo na Audizine lub podobnym forum eng ze byly rozne anteny 8E0 907 277 i niektore moga nie dzialac z niektorymi czujnikami. Ktos to potwierdzi?

Raczej jest jeden rodzaj i jedna częstotliwość 433MHz.

 

 

Masz w ogóle jakieś błędy w sterowniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01521 - poruszany tutaj. Rozwiazaniem bylo wlaczenie i wylaczenie trybu testowego ale u mnie nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chińskie czujniki i dla tego ich nie widzi, przerabiałem to w C7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4mm3R ale urzadzenie do sprawdzania / aktywacji czujnikow po wybraniu modelu auta widzi te czujniki i ich status. Jest jakas mozliwosc by je uruchomic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jedziemy dalej by to zrozumiec. W kodowaniu jest czestotliwosc. U mnie 433 MHz, czujniki tak samo. 

Przyklad kodowania dla a6, w a4 jest tak samo lub podobnie. 

0?xxxxx: Data Carrier

0 = 1 Antenna @ 433 MHz (Basis / PR-7K7)

1 = 1 Antenna @ 315 MHz (Basis / PR-7K8)

2 = 1 Antenna + 4 Trigger @ 433 MHz (High / PR-7K3)

3 = 1 Antenna + 4 Trigger @ 315 MHz (High / PR-7K4)

Ale 433 MHz jest przy antenie PR-7K7 czyli de facto antenie 8E0 907 277. Zas 7K8 to antena 8E0 907 277 A.

Dobrze kombinuje? Ze pomiędzy antenami 8E0 907 277 a 8E0 907 277 A jest roznica w czestotliwosci, tzn obie nie działają na dwóch czestotliwosciach, ktore ustawiamy sobie kodowaniem?.

Zrzut ekranu 2024-01-24 105943.png

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. kodów PR: 7K7 to 433MHz natomiast 7K8 to 315Mhz

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mravel napisał(a):

@H4mm3R ale urzadzenie do sprawdzania / aktywacji czujnikow po wybraniu modelu auta widzi te czujniki i ich status. Jest jakas mozliwosc by je uruchomic?

 

Też tak miałem, skaner pokazywał że ok, a na vcds co chwilę błąd. W 2 miesiące wymieniłem 3/4 czujniki. Tanie, nowe czujniki za 350/400zł, a Ty które kupiłeś? Bo teraz mam ori używki z 2018/19 i wszystko działa.

 

 

EDIT. Teraz czytam że masz zły sterownik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@H4mm3Rjak zly sterownik - jest 8E0 907 273 A. Tylko gdzies mam z tylu glowy ze moze antena i moze mam ta z koncowka A czyli nie ta czestotliwosc Ale to tylko moje pomysly bo nie mam jak teraz tego sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz antenę w standardzie na rynek USA czyli 315Mhz, to niestety nie zagra to z czujnikami w standardzie EU czyli 433Mhz.

Sterownik jest taki sam, ale antena musi bycz konkretnego rynku.

Sterownik masz OK bo jest tylko 1 niezależnie od rynku.

Na antenie masz wybitą częstotliwość na jakiej pracuje.

image.png.14106825bc7770a59884f54b23c4aa32.png

 

image.png.17ac2df5b92a44e552d39e8967788072.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaTeo85 mam antene 8E0 907 277 bez A na koncu wiec z tego wychodzi ze jest pod dobra czestotliwosc 433MHz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...