Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

U mnie dzisiaj pojawił sie podobny problem, z tym, że lewa strona wieje ok a prawa wieje ciepłym ( bardzo ciepłym) powietrzem. Jak myślicie u mnie też to będzie wina silniczka. Dodam, że nie mam kabelka do podłączenia do kompa ( miałem dzisiaj zamówić na Allegro ale się naczytałem o kontroli Policji i na razie zrezygnowałem).

Opublikowano

No i mnie znowu dopadl problem tych x%@#^# silniczkow. Nie dmucha mi kompletnie nic na szybe. Juz nie mam sil do tego badziewia. Jak sie wk.. to kupie ich komplet w aso tylko, ze cena miażdzy. Krzykneli osiemdziesiat pare funtow za jeden. Poprostu paranoja. Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos zrobil jakies ladne foto story odnosnie czyszczenia tych potencjometrow. Podejzewam ze to pomoze na 6 miesiecy gora rok ale moze warto.[br]Dopisany: 28 Październik 2011, 08:29_________________________________________________Udalo mi sie uruchomic ten silniczek totalnie bezinwazyjnie. Wystarczylo pare razy probowac wlaczac max nawiew na przednia szybe (defrost) i silniczek sie rozruszal. Ale to dopiero pomoglo na drugi dzien prob. Widocznie zasiedzial sie od ciaglej jazdy na "AUTO". Polecam wam czasem sie pobawic wszystkimi zakresami temperatur i roznymi konfiguracjami nawiewow tak profilaktycznie zeby silniczki nie zastaly sie w 1 pozycji :>

Opublikowano

To na krótką metę :gwizdanie:

Opublikowano

Koledzy, zVAGowałem moją Audiankę i wyskoczyły mi tym razem dwa błędy:

-Przekroczona wartość adpatacji potencjometra V71 G113

- --- I I --- V113 G143

Po wyczyszczeniu i rozruszaniu oraz po nastawach podstawowych udało mi się jakoś uruchomić ten G143 V113 i nie wywala już błedu, ale non stop wywala mi błąd Potencjometra V71 G113.

Mam pytanko, czy potencjometry we wszystkich tych silniczkach są identyczne? Mianowicie, czy jak kupie jakiś inny silniczek i przełoże sam potencjometr to będzie ok? Czy może są jakieś różnice pomiędzy tymi potencjometrami? Niestety przy rozbieraniu tego dziadostwa nie zwróciłem uwagi czy numery na nich są identyczne.

Pozdrowienia

Opublikowano

numery są inne ale ich rezystancja taka sama, o ile dobrze pamiętam to w granicznych pozycjach coś koło 4,7 kohma.[br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 20:48_________________________________________________Pomierzyłem ten potencjometr a opór jaki wykazuje jest w przedziale 0,30 kOhma do 4,7kOhma

Opublikowano

U mnie się naprawiło... poruszałem trochę silniczkiem... potem przez trzy tygodnie myślałem, że to nic nie dało, ale coś mnie pokusiło aby zrobić jeszcze raz nastawy i od tego momentu działa :)

Opublikowano

Ja chyba zaryzykuję i jak nie dostanę tego silniczka którego poszukuję czyli V71, to zakupię inny silniczek, który będzie dostępny i przełożę ten cholerny potencjometr, bo już mnie trafia jak na dworze mróz, a w aucie sauna :disgust:

Opublikowano

Ja chyba zaryzykuję i jak nie dostanę tego silniczka którego poszukuję czyli V71, to zakupię inny silniczek, który będzie dostępny i przełożę ten cholerny potencjometr, bo już mnie trafia jak na dworze mróz, a w aucie sauna :disgust:

Możesz spokojnie tak zrobić. Ja u siebie włożyłem potencjometry od siłowników z B7. Obudowa jest trochę trochę mniejsza, ale w środku jest to samo.

Udało mi się też znaleźć zamiennik tego potencjometru - pasuje oporność oraz otwór na trzpień sterujący. Trzeba będzie trochę pokombinować, ale myślę, że gra warta świeczki - taki potencjometr kosztuje 2PLN, jest nowy i ma zamkniętą obudowę, więc powinien się znacznie lepiej sprawować.

Na razie nie mam czasu (i potrzeby), żeby do tego siąść, ale jak mnie przyciśnie, to wrzucę tutka na forum :)

Stay cool :cool1:

Opublikowano

A gdzie kolego zakupiłeś taki potencjometr w takiej mega cenie? :) i jeszcze pasujący w miejsce tego niedziałającego. To może być bardzo istotna dla mnie informacja ;) A może dysponujesz jeszcze zdjęciem, to byłby lux ;)

Opublikowano

Ja chyba zaryzykuję i jak nie dostanę tego silniczka którego poszukuję czyli V71, to zakupię inny silniczek, który będzie dostępny i przełożę ten cholerny potencjometr, bo już mnie trafia jak na dworze mróz, a w aucie sauna :disgust:

Możesz spokojnie tak zrobić. Ja u siebie włożyłem potencjometry od siłowników z B7. Obudowa jest trochę trochę mniejsza, ale w środku jest to samo.

Udało mi się też znaleźć zamiennik tego potencjometru - pasuje oporność oraz otwór na trzpień sterujący. Trzeba będzie trochę pokombinować, ale myślę, że gra warta świeczki - taki potencjometr kosztuje 2PLN, jest nowy i ma zamkniętą obudowę, więc powinien się znacznie lepiej sprawować.

Na razie nie mam czasu (i potrzeby), żeby do tego siąść, ale jak mnie przyciśnie, to wrzucę tutka na forum :)

Stay cool :cool1:

Jak zrobisz takie foto story to bedzie bosko. Bo cena w aso tych silniczkow masakruje.

Ja tym czasem rozruszalem swoje bestie i jak narazie w miare to to dziala. ale wiem ze to polsrodek tylko.

pozdr

Opublikowano

A gdzie kolego zakupiłeś taki potencjometr w takiej mega cenie? :) i jeszcze pasujący w miejsce tego niedziałającego.

Nie jest on identyczny, ale ma podobne parametry elektryczne, więc na pewno coś się da z tym zrobić :)

To może być bardzo istotna dla mnie informacja ;) A może dysponujesz jeszcze zdjęciem, to byłby lux ;)

Właśnie zrobiłem :cool1:

93605045.th.jpg98031771.th.jpg63684013.th.jpg17939277.th.jpg79415380.th.jpg49112829.th.jpg

Opublikowano

Ale testowałeś to czy to działa? Mi wydaje się że tam trzeba potencjometr liniowy o wartości 4,7kohma.

Opublikowano

a może ktoś ma już jakieś jak wyczyścić/podmienić te potencjometry ?

Opublikowano

Właśnie poskładałem auto po próbie przeczyszczenia / zmiany potencjometra w V107 -wiecznie mi ten silniczek "klikał" i rzucał błędem:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-00 - Blocked or No Voltage

Generalnie na moje oko nie ma sensu kombinować z jakimiś zastępczymi potencjometrami.

Z tego co widzę kolega fahur wcisnął tam 10K, a w moim V107 jest 4.7K - może w każdym silniczku jest inny opór.

W moim przypadku sprawdziła się po prostu adaptacja klimatronika - silniczek przestał "klikać" i nie rzuca więcej błędem:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=71163.0;highlight=nastawy+podstawowe+klima

Zobaczymy na jak długo to pomoże, ale póki co jest ok, także zamin zaczniecie kombinować z potencjometrami - adaptacja.

Opublikowano

Generalnie na moje oko nie ma sensu kombinować z jakimiś zastępczymi potencjometrami.

Z tego co widzę kolega fahur wcisnął tam 10K, a w moim V107 jest 4.7K - może w każdym silniczku jest inny opór.

Jeszcze nic nie wcisnąłem - to jest jedynie moja koncepcja rozwiązania problemu. Zanim wydasz "wyrok" poczkaj na końcowe rozwiązanie, bo jak na razie, to poza "okiem" nie dysponujesz żadnymi faktami :cool1:

W moim przypadku sprawdziła się po prostu adaptacja klimatronika - silniczek przestał "klikać" i nie rzuca więcej błędem:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=71163.0;highlight=nastawy+podstawowe+klima

Zobaczymy na jak długo to pomoże, ale póki co jest ok, także zamin zaczniecie kombinować z potencjometrami - adaptacja.

Jak już pisałem wielkokrotnie przy okazji błędów dotyczących siłowników klimatronika - raz skasowany błąd potrafi długo niepowrócić pomimo tego, że nadal siłowniki "pykają".

Adaptacja jest oczywiście jakimś rozwiązaniem, bo potencjometr obracając się może się oczyścić, a być i sterownik jest na tyle dobrze oprogramowany, żeby sobie radzić ze skokowymi przerwami odczytów z potencjometru.

Z resztą przypuszczam, że przyczyną problemu z potencjometrami jest to, że większość nie pracuje płynnie, w pełnym zakresie pracy, tylko ma ustalone punkty stopu - siłownik pracuje na jednym ustawieniu (ja żadko się bawię temperaturą i nawiewami - jest AUTO i 22 stopnie) i w miejscu gdzie są styki, potencjometr koroduje.

Opublikowano

U mnie też jest ten sam problem. Prawa strona nie grzeje. Nie pomogły żadne podłączania pod komputer i kasowanie błędów. Oficjalnie nie działa prawy silniczek nastawczy. Ale w serwisie mi koleś zaśpiewał 470zł za silniczek+130zł wymiana. Trochę to dużo moim zdaniem. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś używanego silniczka. Sam się w żadne wymiany bawił nie będę. Mógłby ktoś polecić gdzie można taki silniczek dostać?? I jaki to ma numer seryjny??

Opublikowano

Sam się w żadne wymiany bawił nie będę.

Wymiana jest bardzo prosta, oczywiście zakładając, że masz odpowiednie narzędzia i wiesz, jak się nimi posługiwać :wink4:

Mógłby ktoś polecić gdzie można taki silniczek dostać??

Allegro...

I jaki to ma numer seryjny??

Wszystko opisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177354.msg2130897#msg2130897 - :szukaj:

Opublikowano

Mam podobny problem tylo u mnie nie grzeje prawa strona chłodzi ale nie nagrzewa temperatura na full a tu nic leci zimno,lewa działa.

Czy w moim przypadku też padł jakiś silniczek, steronik, czy coś podobnego :confused4:

VAG prawde powie - stawiam na silniczek.

Opublikowano

Potencjometr.jpg

Gdy pokrętło potencjometru jest w pozycji czarnej strzałki rezystancja między nóżkami oznaczonymi na czarno wynosi 4,4 KOhma a jeżeli obrócimy pokrętło w pozycję czerwonej strzałki to rezystancja między czarnymi nóżkami wynosi zero a między czerwonymi 4,4 KOhma.

Opublikowano

Mam, podobny problem, srodkowe nawiewy w ogole nie dmuchaja, lewa i prawa strona cos tam leci...VAG nie daje zadnych bledow. Zawsze mialem klopot z parujacymi szybami, wrzucam ten screen z VAGA bo tam chyba cos jest przekroczone, prosze o analize z gory dzieki

image.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...