jaro_23 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam, przymierzam się do zakupu A4 Avanta z 2003 roku. Znalazłem w miarę interesującą mnie ofertę,ale okazuje się że auto ma skrzynię z 5-ma biegami. Ja będe wykrzystywał to auto w 95% na długich trasach na autostradzie i raczej szukałem auta z 6-biegową skrzynią. Co tak naprawdę stracę nie mając 6-go biegu i jakie tak naprawdę sa benefity z 6-ki? pozdrawiam jaro_23
dziadek Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Ja tak szczerze to nie widzę żadnych "benefitów" z 6 biegowej skrzyni. Wcześniej miałem passka AWX czyli ze skrzynią 5-ką i nie widzę różnicy z wyjątkiem częstszej konieczności zmieniania biegów przy skrzyni 6. Nie przejmuj się kolego czy samochód ma 5 czy 6 biegów. Jeżeli dobry to bierz bo o takie to ciężko.
eMeM Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 nie stracisz nic nie mając VI biegu ta skrzynia 6 biegowa w AVF to pic na wode, przy 100km/h na VI w avf masz ...... o 100 obr/min mniej niż na V w awx - czyli tak naprawde żadna rożnica, a przez to że masz 6 biegow w avf to w mieście sie musisz namachac jak glupi, przy 50 km/h już wrzucasz IV, bo na III jest 2tys obr/min ...
rav Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam W ruchu miejskim z pewnością wygodniejsza jest skrzynia 5-cio biegowa. Ale w trasie chyba lepiej sprawuje się 6-cio biegowa. ________________ Pozdrawiam Rafał
lapek85 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 znajomy ma avf 6biegów, dla mnie ta skrzynia to jakieś nieporozumienie, biegi za krókie, ciągle wajc**jesz
jaro_23 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Wielki dzięki! Teraz już wiem o co chodzi.... pozdrawiam
Zmija Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 ja mam 5 i nie narzekam bierz 5 jak auto dobre:)
henio1987 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam ja też mam 5 a kumpel ma 6 w passku i powiem szczerze ze za dużej różnicy nie ma dlatego jak masz autko godne to bierz z 5...
lukasnik Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ja mam 6 i jest zmuła w mieście,cały czas trza wajchować, w trasie jest ok nawet super, ale tras robię mało przeważnie jeżdżę w mieście i bym wolał mieć 5.
Martin_Speed Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Skrzynia 6-cio biegowa była montowana z silnikiem AVF.. Moge tyle powiedziec ze taka kombinacja jest sielniejsza niz skrzynia z 5 -ma biegami.. taki AWX ma okolo 295 NM a AVF 315NM
grisiu25 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Ja rowniez mam 5 biegow i jestem zadowolony z auta ogolnie. Tez szukalem z 6-stka skrzynia ale trafil sie AWX i jest super, polecam!! jezeli auto ktore znalazles jest godne uwagi to bierz bez zastanowienia:)
kangur Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 a ja mam 6 i fakt w miescie sie trzeba namachac, ale jak kolega chce auto na trase. to moze lepiej 6?? wg mnie na trasie 6 sprawuje sie super...
Bogumił Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Tak czytam te wasze wypowiedzi i zastanawia mnie jedna rzecz - z jaką jeździcie prędkością po mieście, że aż 6 wkładacie? Silniki benzynowe są wysokoobrotowe i nic im nie będzie jak na 4 będziecie jechali z prędkością obrotową 4000obr/min (czyli chyba coś 100km/h a w mieście jest dopuszczalne zgodnie z kodeksem 50km/h). Zresztą przy diesel'u też trzeba wkręcić się z obrotami aby włożyć bieg (bo nie wierzę że przy 1500obr/min wkładacie bieg wyższy). Ja osobiście chętnie bym brał samochód ze skrzynia 6 biegową - na trasę jak znalazł.
Jarol Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 W skrzyni 5 i 6 pierwsz 3 biegi sa praktycznie takie same. 4 bieg w 5-cio biegowej skrzyni jest bardzo długi przez co gorzej się wyprzedza, bo auto ma mniejszą elastyczność w przedziale 100-150km/h niż na skrzynie 6-cio biegowej gdzie 4-ka jest któtsza. Dużą zaletą skrzyni 6 jest mocniejsze sprzęgło które się przydaje w momencie chipowania silnika.
dansli Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 ja koledzy mam 5-cio biegowa skrzynie w Q i na trasie przy predkości ok 200Km/h mam ok 4,1 tys r/min ( silnik 1.9 110km) nie wiem jak tam sie sprawy maja w skrzyni 6 biegowej ale różnicy za wielkiej nie bedzie. wazne aby autko było sprawne a ilosc biegów to moim zdaniem drugorzedna sprawa. no chyba ze auto ma 4 b iegowa skrzynie to kapa :polew:
Bogumił Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Nie wiem jak jest w dieslu ale u mnie na V biegu przy 220 km/h obroty były bliskie 6000obr/min, a przy prędkości 140km/h hałas jest już znaczny - dlatego uważam, że VI biegów to dobry komfort na długie odcinki.
Buba Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 nie wiem jak tam sie sprawy maja w skrzyni 6 biegowej ale różnicy za wielkiej nie bedzie. wazne aby autko było sprawne a ilosc biegów to moim zdaniem drugorzedna sprawa. no chyba ze auto ma 4 b iegowa skrzynie to kapa :polew: a jezdziles kiedys samochodem z 6 biegami ze twierdzisz ze roznicy nie bedzie? akurat roznica jest ogromna a co najwazniejsze spalanie jest nizsze
dziadek Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 a co najwazniejsze spalanie jest nizsze nie zauważyłem
Buba Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 a co najwazniejsze spalanie jest nizsze nie zauważyłem przejedz caly bak na 5 biegu w trasie z predkoscia 160 a pozniej w drodze powrotnej z ta sama predkoscia na 6 biegu
MiruK Opublikowano 20 Maja 2010 Opublikowano 20 Maja 2010 ja koledzy mam 5-cio biegowa skrzynie w Q i na trasie przy predkości ok 200Km/h mam ok 4,1 tys r/min ( silnik 1.9 110km) nie wiem jak tam sie sprawy maja w skrzyni 6 biegowej ale różnicy za wielkiej nie bedzie. wazne aby autko było sprawne a ilosc biegów to moim zdaniem drugorzedna sprawa. no chyba ze auto ma 4 b iegowa skrzynie to kapa :polew: heh co ty wogóle porównujesz AFNa, miałem wcześniej autko podobne jak twoje i przy 180km/h to była już rzeźba, teraz sobie lece na 6 biegu 180km/s i mogę szeptem rozmawiać z pasażerem, jak się wypowiadacie to weźcie jeszcze pod uwagę że jest kilka rodzajów skrzyni zarówno 5 biegowych jak i 6 biegowych i maja one różne przełożenia, jeżdziłem wczesniej AFNem i w moim odczuciu do 5 biegu prędkości na poszczególnych biegach w porównaniu z obrotami były takie same jak mam teraz, z tym że teraz zapinam jeszcze szóstke i mam około 400obr mniej ps. wczoraj leciałem autobanem 240km/h co w 5 biegowym AWXie jest raczej nie osiągalne, nie mówiąc już o AFN'ie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się