miro_x Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Króciutki opis wymiany filtra powietrza, oleju i filtra oleju, filtra paliwa i czyszczenie filtra kabinowego (bez zdjęć)Pacjent przed operacją. 1Na pierwszy ogień olej i filtr oleju. troszkę zdjęć mi brakuje :bicz3: ale myślę że każdy da radę. Robiłem to po raz pierwszy i nie było większych kłopotów.Olej zmieniałem na rozgrzanym silniku. Ładnie spływał dzięki temu. Na koniec zostawiłem sobie wyciąganie filtra oleju (nie wiem czy słusznie?) ponieważ zaciął mi się dekielek ale o tym później.Ściągamy osłonę silnika. Najpierw zaślepki później odkręcamy śrubki. (zwykły klucz nasadka 10)Później zdejmujemy osłony pod silnikiem (bez kanału raczej się nie obędzie). NIe zrobiłem zdjęć ale wszystko jest bardzo widoczne. Odkręcamy takie sprytne śrubki i cała osłona schodzi bez problemu (płaski śrubokręt).Goły silnik tu jeszcze brudny Tutaj widzimy:1. Filtr paliwa2. Filtr olejuOdkręcamy korek wlewu oleju i wyciągamy miarkę.Lokalizujemy śrubkę w misce olejowej pod spodem silnika (19). Podstawiamy jakieś pojemne naczynie minimum z 5 litrów i odkręcamy śrubkę.Spuszczamy olej. Zostawiamy naczynie żeby sobie spokojnie olej ściekał z miski i idziemy na górę do filtra.Odkręcamy dekielek nad filtrem za pomocą narzędzia jak na zdjęciu lub pochodnego (u mnie to nie zdało egzaminu). I tu ciekawostka (o której pisałem w innym wątku).U mnie tak niemiec dokręcił cholerstwo że nijak nie mogłem tego ruszyć. Poradziłem sobie na drugi dzień owijając ten dekielek paskiem rozrządu z golfa i za pomocą takiego trójnożnego klucza udało mi się to odkręcić. Jeśli zawadza miarka do oleju można ją wyjąć przekręcając na bok i ciągnąc do siebie.Zmieniamy oringi. 1 na dekielku przy gwincie. 2 na króću dekielka na samym końcu. Możemy się pobawić i odessać trochę starego oleju z obudowy filtra i troszkę ją oczyścić.Powinno jeszcze trochę oleju pocieknąć. Ja jeszcze odkręcałem chłodniczkę któa znajduje się pod filtrem i stamtąd też wyciekło trochę oleju. NIe wiem jak z tym radzi sobie serwis ale mi trochę napaskudziło po wahaczach.Możemy zostawić na godzinkę żeby sobie odciekało z miski i zająć się czymś innym. MOżemy podnosić samochód żeby lepiej ściekało mi już nie chciało się bawić.Jak już będziemy uważać że nic nie pocieknie zakręcamy śrubkę w misce (nie zapomnieć o podkładce). Zakładamy nowy filtr oleju do obudowy. Trzeba go troszkę na siłę wcisnąć żeby dobrze siadł. Zakręcamy dekielek. Możemy troszkę posmarować gwint i oring nowym olejem żeby dobrze się zakręcał. Na końcu dociągamy lekko kluczem dekielek.Zakładamy bagnet i lejemy olej sprawdzając stan. Ja nalałem na max stan poczekałem chwilkę jeszcze dolałem. Jak już był stabilny stan zapaliłem silnik. Pochodził chwilkę zgasiłem sprawdziłem stan i znów dolałem z 0.5 l. To wystarczyło. Całkowita ilość oleju jaka weszła to około 4,7-4,8 litra.W międzyczasie jak spuszczał się olej zająłem się filtrem paliwa i powietrza.2Wymiana filtra paliwa to prosta sprawa.Trzeba oczywiście zdjąć osłonę silnika (1).1. za pomocą kombinerek cofamy zaciski na wężyk i ściagamy wężyki z filtra (u mnie mało co wyciekło)2. wyciągamy zawleczkę i wyciągamy do góry ten plastikowy łącznikOdkręcamy śrubokrętem torx śrubę do momentu aż uchwyt ściskający da się zesunąć z uchwytu filtra.Wysuwamy filtr. Zakładamy nowy filtr (ja troszkę zalałem go ropą). Nasuwamy wężyki (1) nasuwamy zaciski, wsuwamy łącznik (2) wkładamy zawleczkę. Zakładamy uchwyt ściskający i skręcamy śrubką. Ten uchwyt jest z miękkiego metalu więc warto go troszkę poprostować przed założeniem, lepiej będzie trzymał.U mnie z zapaleniem nie było żadnych problemów. Żadnych przerywań pomimo że stał noc z odpiętym filtrem. 3Wymiana filtra powietrza.Najpierw zdejmujemy dolot.Odkręcamy dwie śrubki w pasie przednim (1) i wyciągamy dolot z zatrzasków w obudowie filtra (2). Następnie odpinamy taką wtyczkę na zatrzask (3) (tutaj niewidoczna).Zdjęcie już po zdjęciu góry obudowy. Wcześniej odkręcamy śrubki (1), odkręcamy śrubkę w obejmie i zdejmujemy tą dużą rurę. Nastęnie warto wypiąć (na siłę) zatrzask na którym trzyma się kabelek (3) (nie będzie nam przeszkadzał). Wtedy obudowa daje się łatwo wyjąć. Jest tylko zacięta o plastik na dole (4). Usuwamy stary filtr i zakładamy nowy. Składamy wszystko w odrotnej kolejności.Jak widać sporo syfu nazbierało się w obudowie filtra. Ja sobie poradziłem w ten sposób że zatkałem wszystkie wolne wyloty (ta rura, korek wlewu oleju i inne) i wydmuchałem syf sprężonym powietrzem.4Filtr kabinowy znajduje się pod zaślepka po lewej ręce stojąc przodem do samochodu przy podszybiu. Żeby się do niego dostać trzeba odciągnąć kawałek uszczelki i wyjąć tą plastikową osłonę spod podszybia. Później tylko otworzyć dwa zatrzaski wymienić filtr i zamknąć wszystko.Prosta sprawa.END.Opis postaram się uzupełnić o zdjęcia jeśli pojawiłyby się jakieś pytania.Dla kolegów którzy już zmieniali te podstawowe rzeczy w swoich a4 może to być śmieszne ale myślę że taki manual do b6 może się komuś przydać kto zabiera się za to pierwszy raz.Uzyte elementy (listę uzupełnię o numery i ceny):Olej: Motul specific 505.01 (5 litrów)Filtr oleju: KnechtFiltr paliwa: KnechtFiltr powietrza: KnechtFiltr kabinowy: KnechtUżyte narzędzia: ogólnieŚrubokręt płaskiŚrubręt torxKlucz nasadowy (10)Klucz oczko/płaski (19)Narzędzie do odkręcenia czapki filtra (łańcuchowe lub inne)Troszkę czystych szmatek :>
Musashi Opublikowano 18 Grudnia 2007 Opublikowano 18 Grudnia 2007 wg informacji z serwisowki silniki a4 b6: "Samochody z 4-cylindrowym silnikiem lub 6-cylindrowym silnikiem 2,7 l i 3,0 l Za względu na budowę silnika i zamontowaną w zbiorniku paliwa wstępną pompę paliwa układ paliwowy w samochodach z silnikiem z pompowtryskiwaczami i silnikiem Common Rail nie musi być odpowietrzany. Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika." tak wiec napełnienie filtra paliwem nie powinno zaszkodzic, jednak nie jest wymagane, silnik sam sobie poradzi do odrecania pokrywy filtra oleju wygodniejsze sa klucze paskowe od lancuchowych, jezeli sie slizga mozna owinac wokol pokrywki np. kawalek detki idzie jak po masle
alvaro Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 miro_x przy wymianie f. paliwa nie wymieniałeś togo czarnego zaworka odpowietrzającego ? Musashi co tam piszą "mądre papierki" na ten temat ??
Musashi Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 mój mechanik ma piec na olej i nim opala zakład, w zimie robi promocje - wymiana oleju gratis - "to taki chłyt markłetingowy" szczwana bestia Musashi co tam piszą "mądre papierki" na ten temat ?? papierki milczą chyba, ze mysle o czyms innym. masz fote moze?
alvaro Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Musashi masz fote moze? to To takie czarne na górze filtra paliwa co do niego wchodzi wąż i wychodzi
Musashi Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 Musashi masz fote moze? to To takie czarne na górze filtra paliwa co do niego wchodzi wąż i wychodzi to jest zawór regulacyjny, steruje powrotem paliwa, w zaleznosci od jego temperatury. ponizej +15C - wraca do filtra, powyzej +31C- wraca do zboirnika. nt wymiany nic nie napisali.
ks Opublikowano 15 Lipca 2010 Opublikowano 15 Lipca 2010 wg informacji z serwisowki silniki a4 b6: "Samochody z 4-cylindrowym silnikiem lub 6-cylindrowym silnikiem 2,7 l i 3,0 l Za względu na budowę silnika i zamontowaną w zbiorniku paliwa wstępną pompę paliwa układ paliwowy w samochodach z silnikiem z pompowtryskiwaczami i silnikiem Common Rail nie musi być odpowietrzany. Układ paliwowy odpowietrza się sam przy uruchomieniu rozrusznika." tak wiec napełnienie filtra paliwem nie powinno zaszkodzic, jednak nie jest wymagane, silnik sam sobie poradzi M. możesz to sprawdzić dla B7 i BKN , pls ? I czy mógłby uzupełnić wątek o okresy przeglądowe przy jakich powinien filtr być wymieniany, pls ? Wg książki serwisowej do B7 powinno się wymieniać: - co 30 000 olej (LL), filtr powietrza i kabiny, w silnikach 2.5 TDI filtr paliwa - co 60 000 filtr paliwa w pozostałych silnikach Ale na naszym paliwie to powinniśmy wymieniać filtr paliwa max. po 40 000, a olej lać zwykły nie LL co 15 000. Aby zalać filtr paliwa to najprościej podpiąć wąż doprowadzający paliwo i wąż powrotu i kilka razy przekręcić stacyjkę aż z trzeciego wylotu popłynie paliwo. Po przekręceniu stacyjki pompa paliwa na chwilę się załącza. W Focusie kiedyś nie zalałem filtra paliwa i potem musiałem długo kręcić rozrusznikiem aż się odpowietrzył.
bolsblu Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Po wymianie filtra paliwa auto zyskało odczuwalnie na mocy pięknie wchodzi na wysokie obroty przy czym nie kopci. Gdybym wiedział jakie będą efekty wymienił bym wcześniej. Stary filtr dawał czyste paliwo ale sam był czarny. Polecam każdemu wymianę na KNEHT 1
J_arosz Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Witam, odnośnie tego knechta, to mógłby ktoś podać oznaczenia filtrów do mojego silnika 1,9 tdi AVF? filtr oleju filtr powietrza filtr paliwa filtr kabinowy? No i pytanko przy okazji jakie chłodziwo zalać na zimkę?
steve69 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 odnośnie tego knechta, to mógłby ktoś podać oznaczenia filtrów do mojego silnika 1,9 tdi AVF? filtr powietrza - LX 819 filtr oleju - OX 143D filtr paliwa - KL 147D filtr kabinowy - LA 93 (zwykły) - LAK 93 (z węglem aktywnym) -- Pozdrawiam. Sławek
woodzuu Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Dziś jestem po wymianie oleju i filtrów.Trzy uwagi: 1.filtra paliwa faktycznie nie trzeba zalewać - odpala bez problemów 2.Dolną obudowę filtra powietrza mozna łatwo wyjąć do czyszczenia po wyciągnieciu grzybka i zatrzasku oznaczonego na zdjęciu czerwonym kólkiem,a następnie uniesieniu go w górę (od dołu też są 2 zatrzaski ale łatwo wychodzą) .Pomocne gdy nie ma odkurzacza czy sprężonego powietrza. 3.Poradnik się przydał.dzięki
miro_x Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Dokładnie jak piszesz kolego ale były przypadki zapowietrzania się więc lepiej odrobinę ropy wlać do filtra. Obudowa rzeczywiście łatwo wychodzi co przydaje się np przy wymianie żarnika w ksenonie w B7 lub pracach przy turbinie. 1
Melankolic Opublikowano 1 Marca 2011 Opublikowano 1 Marca 2011 Ja wymianiałem wczoraj filtr paliwa to po znalezieniu informacji, że nie trzeba odpowietrzać ani zalewać filtra ropą to trgo nie zrobiłem. Po wymianie odpalił oczywiście odrazu bo paliwo było w przewodzie i po chwili zdechł. Zakręciłem kilkanaście sekund i załapał. Podczas zmiany zuważyłem, że brakuje u mnie mocowania w zaznaczonym miejscu.
pokson Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 U mnie w AVB wymiana filtra paliwa przebiegła bez problemu. Jak w opisie na pierwszej stronie, mianowicie zdjęcie zacisków z dwóch węży, zdjęcie tych że węży, wyjęcie zawleczki, wyjęcie plastiku łączącego dwie rurki (razem z rurkami oczywiście), odkręcenie śruby trzymającej filtr (warto zaznaczyć że śruba może i się wykręca ale warto jeszcze rozepchać te "zaciski" które przy odkręcaniu, luzują je a przy dokręcaniu tej że śruby ściskają zaczep filtra. Ten u góry DO siebie a ten u dołu OD siebie). Wyjąłem filtr, włożyłem nowy (zakręciłem mocowanie filtra) , zalałem filtr do pełna, aż się trochę wylało z króćców, zamontowałem plastik z rurkami plus zawleczka. Może być trochę problemów z tą zawleczką bo bardzo łatwo się odkształca, więc z wyczuciem przy wyjmowaniu jej jak i zakładaniu, a co do samego wciskania tego całego plasiku to radze być ostrożnym bo czasami miejsce montowania tego elementu w nowym filtrze, może być trochę ciasne. Dalej trzeba podłączyć te dwa kable co się je z ciągało z króćców w te same miejsca. Po tych czynnościach odpaliłem silnik. I tu muszę napisać że nie miałem żadnych problemów z odpaleniem jak i dalszą pracą silnika.. nawet nie zająkną. Czytałem że w B5 trzeba odpowietrzać albo zaślepiać rurki, ale w B6 tego nie trzeba robić.Profilaktycznie, zalać filtr "do pełna" a pompa zrobi reszte. ps. jeżeli gdzieś zrobiłem błąd to proszę o poprawę.
Tyczkarz Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Pytanie czy możliwe ze przez zapchany filt paliwa samochód raz zrywa az milo a innym razem muli strasznie....??
MarianekZg Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Pytanie czy możliwe ze przez zapchany filt paliwa samochód raz zrywa az milo a innym razem muli strasznie....?? wg mnie jak najbardziej tak słyszałem nawet, że któregoś razu autko po prostu stanęło :gwizdanie: a wystarczy chociaż raz do roku wymienić np. przed zimą
przepychacz Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 miro_x przy wymianie f. paliwa nie wymieniałeś togo czarnego zaworka odpowietrzającego ? Musashi co tam piszą "mądre papierki" na ten temat ?? ...z tego co ja się orientuje to tego zaworka się nie wymienia..jeśli już tak to tylko oryginał..pracuje w sklepie motoryzacyjnym i jakoś zamienników poraża
dawid195a Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Dobra ,a ja mam pytanie do filtra paliwa dostałem do zestawu jakieś dwie uszczelki , sprzedawca powiedział ze jak ich nie założe to się układ nie odpowietrzy Gdzie je założyć ,na przewody paliwowe tj. 1 na rysunku?
przepychacz Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 ...te dwie gumki (najprawdopodobniej czarna i niebieska) są na ten czarny zaworek, trzeba wymienić na nowe...jak się dobrze bu przyjrzysz to znajdziesz
dawid195a Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Czarny zaworek... chodzi o to co jest oznaczone numerem 2 na fotce ?? http://images24.fotosik.pl/17/631383b966dba490.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się