Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Uszkodzony element układu recyrkulacji spalin.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem, nie zaślepiałem ale podobno sypią się błędy...Niedługo czeka mnie spawanie wokół tego kołnierza przy którym jest "przymocowany" woreczek bo kapeńkę dmucha Czym to najlepiej pospawać??

Opublikowano

Nie wiem, nie zaślepiałem ale podobno sypią się błędy...Niedługo czeka mnie spawanie wokół tego kołnierza przy którym jest "przymocowany" woreczek bo kapeńkę dmucha Czym to najlepiej pospawać??

Widzę, że awaria występująca w tym wątku jest dość częsta w BLB.

Przedstawiam poniżej zdjęcie z zaznaczonym miejscem uszkodzenia.

a48hu5.jpg

Zakupiłem używany cały element...

sdc109621280x768.jpg

Zastanawiam się poważnie czy w miejscu uszkodzenia nie zaślepić wylotu.

Proszę zatem fachowców o krótką podpowiedź w tej kwestii i ewentualnie o informację co jeszcze należy zrobić (zaślepienie przewodów)

Dodatkowo proszę i info czy ewentualne zaślepienie nie prowadzi do usterki motoru i czy nie powodować będzie wyświetlania usterki.

Z góry dziękuję za podpowiedzi:-)

Opublikowano

Dołączam się do prośby Maxfly69 :hi:

Opublikowano

po zaslepieniu ukladu recyrkulacji spalin:

1. pojawia sie bledy samodiagnostyki.

2. silnik bedzie sie o wiele dluzej nagrzewal.

3. delikatnie moze wzrosnac zuzycie paliwa w zakresie malych obciazen silnika.

Opublikowano

po zaslepieniu ukladu recyrkulacji spalin:

1. pojawia sie bledy samodiagnostyki.

2. silnik bedzie sie o wiele dluzej nagrzewal.

3. delikatnie moze wzrosnac zuzycie paliwa w zakresie malych obciazen silnika.

To minusy, a jakie są plusy??

Reasumując warto czy nie??

Czy jeśli silnik wolniej się nagrzewa jest to szkodliwe dla jednostki??

Opublikowano

biorac pod uwage ze jednostka napedowa jest skonstruowana do pracy w temperaturze roboczej czyli 90C. jej jak najszybsze osiagniecie jest priorytetem.

poza ta wartoscia nastepuje szybsze zuzycie silnika oraz osprzetu.

BTW nie mozesz zwyczajnie przyspawac tego elementu?

Opublikowano

Zastanawiam się poważnie czy w miejscu uszkodzenia nie zaślepić wylotu.

Proszę zatem fachowców o krótką podpowiedź w tej kwestii i ewentualnie o informację co jeszcze należy zrobić (zaślepienie przewodów)

Dodatkowo proszę i info czy ewentualne zaślepienie nie prowadzi do usterki motoru i czy nie powodować będzie wyświetlania usterki.

Z góry dziękuję za podpowiedzi:-)

Jak już chcesz coś zaślepiać, to od razu wszystko a przewody z płynem chłodzącym trzeba połączyć. Po takim zabiegu trzeba się udać do jakiegoś tunera, który wyłączy EGR. Najlepiej chyba najpierw wyłączyć EGR a później zaślepiać, to się obejdzie bez zbędnych błędów.

Jakieś 8miesięcy temu miałem ten sam problem co Ty, więc pospawałem i było OK. Ostatnio znów mi w tym miejscu pękło a na dodatek chłodniczka zaczęła ciec. Kupiłem używaną i wszystko było super, ale po kilku dniach znowu zaczęło ubywać płynu chłodniczego a auto gorzej pali na zimnym. Obstawiam, że znowu pękła chłodniczka, więc jutro połączę przewody z płynem i jak przestanie ubywać płynu, to wywalam na dobre cały EGR.

Opublikowano

gorzej pali na zimnym. Obstawiam, że znowu pękła chłodniczka, więc jutro połączę przewody z płynem i jak przestanie ubywać płynu, to wywalam na dobre cały EGR.

Zastanawiam się czy Ty każdego dnia przed odpaleniem auta zaglądasz pod maskę i sprawdzasz czy poziom płynu jest wystarczający, czy może olej nie cieknie itd. Przypomniały mi się czasy kiedy jeździłem VW Garbusem:-), a w końcu mamy XXI wiek i od auta tej klasy wymaga się żeby codziennie rano wsiąść odpalić i dojechać do pracy, a nie myśleć, że może chłodniczka przecieka, napęd wałków szwankuje, a poza tym to chyba kończy się turbina albo PD. Zgroza, chyba nadszedł czas na zmianę auta:-(

Czy zaślepienie tego EGR wpłynie na parametry silnika takie jak moment, moc, spalanie??

Przyznam, że zakupiłem za grosze cały element widoczny we wcześniejszym poście ale zastanawiam się nad dłubaniem się z jego wymianą po to tylko, żeby za kilka kkm wymieniać znów to samo i czy nie prościej będzie zaślepić to w cholerę i już. Na alledrogo dostępne są za parę złotych takie zaślepki EGR. Patrząc na ten element w aucie, jestem w stanie zaślepić to w kilka minut nie pierdzieląc się z wyjmowaniem tej chłodniczki i po sprawie.

Interesują mnie również opinie osób, które zrobiły już ten zabieg i odczucia z jazdy w BLB.

Opublikowano

gorzej pali na zimnym. Obstawiam, że znowu pękła chłodniczka, więc jutro połączę przewody z płynem i jak przestanie ubywać płynu, to wywalam na dobre cały EGR.

Zastanawiam się czy Ty każdego dnia przed odpaleniem auta zaglądasz pod maskę i sprawdzasz czy poziom płynu jest wystarczający, czy może olej nie cieknie itd. Przypomniały mi się czasy kiedy jeździłem VW Garbusem:-), a w końcu mamy XXI wiek i od auta tej klasy wymaga się żeby codziennie rano wsiąść odpalić i dojechać do pracy, a nie myśleć, że może chłodniczka przecieka, napęd wałków szwankuje, a poza tym to chyba kończy się turbina albo PD. Zgroza, chyba nadszedł czas na zmianę auta:-(

Po tym jak mi się wyświetliła informacja na FISie o niskim stanie płynu chłodzącego, to prawie co dziennie sprawdzam i dolewam, bo jak na razie nie jestem pewien czy to chłodniczka EGRu czy uszczelka pod głowicą. Co do oleju i reszty nie mam zastrzeżeń a auto już ponad 200kkm przejechało.

W przyszłym tygodniu wywalam wałki wyrównoważające, bo kończy mi się koło zębate na wale. Od czasu do czasu STP żeby przeczyścić PD, wymienić filtry, olej. Jak się o auto dba, to można nim dużo pojeździć bez płaczu.

Czy zaślepienie tego EGR wpłynie na parametry silnika takie jak moment, moc, spalanie??

Przyznam, że zakupiłem za grosze cały element widoczny we wcześniejszym poście ale zastanawiam się nad dłubaniem się z jego wymianą po to tylko, żeby za kilka kkm wymieniać znów to samo i czy nie prościej będzie zaślepić to w cholerę i już. Na alledrogo dostępne są za parę złotych takie zaślepki EGR. Patrząc na ten element w aucie, jestem w stanie zaślepić to w kilka minut nie pierdzieląc się z wyjmowaniem tej chłodniczki i po sprawie.

Interesują mnie również opinie osób, które zrobiły już ten zabieg i odczucia z jazdy w BLB.

Jak EGR zostanie wyłączony to niema to żadnego wpływu na silnik, jedynie to że zimą auto później osiągnie temp. roboczą. Zawsze można ustawić klimatronic na Hi i wiatrak na jedną kreskę (tak jak się odpowietrza chłodnicę).

Z tego co słyszałem, BLB bez EGRu lepiej odpala.

Opublikowano

Tez to mialem juz wymienione- pekla mi klapka zaworu ktorego dzwignia jest poloczona z ta gruszka. Stalo sie to po przejechaniu ok. 650km z predkosciami 160-200 i zaladowanym dosc samochodem i po najechaniu na dziure. Zastanawiam sie ile sie do tego "dolozylem", a ile ten material jest slaby, bo widze ze czesto ludzie pisza o awarii tego zaworu? :mysli:

Opublikowano

W przyszłym tygodniu wywalam wałki wyrównoważające, bo kończy mi się koło zębate na wale. Od czasu do czasu STP żeby przeczyścić PD, wymienić filtry, olej. Jak się o auto dba, to można nim dużo pojeździć bez płaczu.

A skąd wiadomo, że kończy się koło zębate na wale??

Ile sobie życzą za "wywalenie" tych wałków wyrównujących??

Opublikowano

W przyszłym tygodniu wywalam wałki wyrównoważające, bo kończy mi się koło zębate na wale. Od czasu do czasu STP żeby przeczyścić PD, wymienić filtry, olej. Jak się o auto dba, to można nim dużo pojeździć bez płaczu.

A skąd wiadomo, że kończy się koło zębate na wale??

Ile sobie życzą za "wywalenie" tych wałków wyrównujących??

Ostatnio sprawdzałem, bo moje auto ma już ponad 200kkm i żeby móc spokojnie spać, to go wymieniam i przy okazji wywalam wałki.

Mnie nowe ori części wyszły ok 1100zł + robocizna ok 200zł sądzę.

Tu jest o tym temat: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html

Nie wiem jak to jest z silnikami BPW ale w BLB niema problemu zrobić taki zabieg.

Opublikowano

[/url]

Nie wiem jak to jest z silnikami BPW ale w BLB niema problemu zrobić taki zabieg.

W BPW jest dużo łatwiej i taniej :evil:

Opublikowano

Ostatnio sprawdzałem, bo moje auto ma już ponad 200kkm i żeby móc spokojnie spać, to go wymieniam i przy okazji wywalam wałki.

Mnie nowe ori części wyszły ok 1100zł + robocizna ok 200zł sądzę.

Tu jest o tym temat: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_likwidacja_walkow_wyrownowazajacych_z_silnika_20_tdi_czyli_swap_walu_i_pompy_oleju-t128515.0.html

Nie wiem jak to jest z silnikami BPW ale w BLB niema problemu zrobić taki zabieg.

1100 za nowe części w ASO?? Wszystkie te o których pisze Jaro4444 we wskazanym temacie??

A brałeś pod uwagę jeszcze konieczność wymiany rozrządu, bo chyba nie założysz starego??

Opublikowano

Pompa oleju, koło zębate, łańcuch, napinacz, smok, śruby itd. i to w sumie mnie ok. 1100zł kosztowało.

Na rozrządzie mam 50kkm nalatane, więc może tylko pasek wymienię, bo mam jeszcze inne wydatki a jak się okaże, że jeszcze trzeba robić uszczelkę pod głowicą to dopiero się wykosztuję. Muszę się jeszcze z tym przespać.

Koniec tego OT o wałkach, to w innym temacie możemy popisać a nawet sugerowałbym żeby jakiś mod przeniósł te kilka wpisów ;)

[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 20:00_________________________________________________Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

sdc112601280x768.jpg

Opublikowano

Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

Co daje wywalenie tej chlodnicy EGR-u? :cool1:

Opublikowano

Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

Co daje wywalenie tej chlodnicy EGR-u? :cool1:

-później się auto dogrzewa zimą,

-lepiej odpala,

-te chłodniczki lubią się rozciekać, ubywa wtedy płynu chłodniczego i źle to wpływa na turbinę,

-nowa kosztuje ok. 1000zł w ASO :decayed:

Opublikowano

...czyli warto ja wywalic tylko jak padnie :)

Opublikowano

...czyli warto ja wywalic tylko jak padnie :)

Właśnie :wink4:

Opublikowano

Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

Co daje wywalenie tej chlodnicy EGR-u? :cool1:

-później się auto dogrzewa zimą,

-lepiej odpala,

-te chłodniczki lubią się rozciekać, ubywa wtedy płynu chłodniczego i źle to wpływa na turbinę,

-nowa kosztuje ok. 1000zł w ASO :decayed:

Przerabiałem ten temat z chłodnicą recyrkulacji i wnioski są takie:

-auto lepiej odpala

-spalanie wzrosło o ok 0,7-1l :-(

-silnik dłużej osiąga temperaturę pracy

-świeci się kontrolka "check engine"

-auto ma większą moc

Poza tym jest odłączony (zaślepiony) zawór EGR, a wydaje mi się, że po coś on jest i gdyby był niepotrzebny to by go nie było:-)

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...