HatefulEvil Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 9 godzin temu, roger18sx napisał: Ja u siebie włożyłem śruby ze stali nierdzewnej i raczej nie powinny się przykleić. Dawniej się narzekalo jak stanęła śruba w stalowej zwrotnicy ale to jest nieporównywalne do aluminiowej. Kojarzysz jaką grubość na trzpieniu ma ta śruba?
roger18sx Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Śruba to m10 długość to coś koło 100 mm mierzone bez łba . Wedlug norm sruba ma 0.2 mm w minusie czyli 9.8 .
HatefulEvil Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Dobra czyli generalnie zwykła śruba powinna tam pasować nie musi być ani grubsza, ani cieńsza
HatefulEvil Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Nie mogę zedytować poprzedniego postu. Nierdzewna to to samo co ze stali nierdzewnej? Chyba nie koniecznie co?
wujek22 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Tak. Tylko nie zapomnij mocno przykręcić. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka
wyzyk83 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Godzinę temu, wujek22 napisał: Tak. Tylko nie zapomnij mocno przykręcić. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka ta i zwrotnica peknie
HatefulEvil Opublikowano 22 Stycznia 2018 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Mam schemat co jakim momentem. Tylko obawiam się że czego nie zrobie to nie wyjdzie. Do wymiany póki co amor tylko, więc popsikam przez 2 tygodnie później przy ściąganiu będę grzał ciepłym powietrzem może na 200 stopni i zobaczymy. Jak nie to całą zwrotnicę spróbuję wyjąć.
Ditomee Opublikowano 18 Listopada 2018 Opublikowano 18 Listopada 2018 Witam , mam pytanie odnosnie zwrotnicy ,mianowicie po walce z wyciagnieciem sruby za pomoca wiertarki udarowej i palnika udalo sie ale wydaje mi sie ze jak odcialem glowke sruby i rozbilem na poczatku srube prubujac najpier wybic wybijakiem rozeszla sie i po podgrzaniu zwrotnicy sruba rozszezyla otwor ,zrobil sie tam luz ja wlozylem nowa srube to jest tak okolo 0,5mm luzu na boki , po drugie stronie jak robilem jest ciesno wiec lekko przeciscilem i poslarowalem smarem . Czy otwor moze byc lekko wiekszy ? bedzie trzymac trzonki ??
greg2505 Opublikowano 18 Listopada 2018 Opublikowano 18 Listopada 2018 będzie trzymać ,jak u siebie wyczyściłem otwór po wyjęciu starej śruby ,nowa też lekko weszła i miała minimalny luz
Homiczek Opublikowano 23 Listopada 2018 Opublikowano 23 Listopada 2018 Ja ostatnio walczyłem... Jedna strona ( po ok 4 latach od wymiany) po około 30 minutach poszła. Udar, a potem palnik pomógł dużo. A druga strona ( wachacze ori 2004 więc chyba 14 lat ) to i palnik nie pomógł. Jak łeb śruby się już ukręcił to był udar z mocnej wiertarki ale nic nie drgnęło.... Kupiłem drugą zwrotnicę na podmianę, a z tą kiedyś powalczę z rozwiercaniem. Mechanikowi zostawiłem kiedyś jedną z poprzedniej wymiany, to na prasie pogiął....
mateusz0493 Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Odkopie kotleta Dziś po naprawdę dużych meczarniach 14 h zajęło mi wymiana górnych wachaczy więc moje pytanie się rodzi takie: jest sens/możliwość zastosowania zwrotnic żeliwnych np: z b5 lub Passata b5? Ogólnie auto będzie jeździło na gwincie więc tak pytam czy da się to zrobić aby wstawić żeliwne?
greg2505 Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 (edytowane) tu masz w drugą stronę https://a4-klub.pl/topic/147869-all-b5-zmiana-zwrotnic-na-zwrotnice-z-b6/ Edytowane 18 Marca 2019 przez greg2505 1
mateusz0493 Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 @greg2505 dzięki za szybki odzew. Z mojego rozumowania jest to zabieg nie opłacalny. Mam już silnik 2.4 więc cheble duże są (rozmiaru nie znam ale 16 cali jest problem upchac) do tego wszystkie dodatki które trzeba mieć to chyba jednak raz a porządnie wolę kupic zwrotnice przy wymianie zawiechy i zrobić po swojemu by nie zapiekalo a na głębię ostrożnie jeździć. Dla potomnych jeśli ktoś chce się w to bawić to ok a dla jakiegoś lajka to raczej nie opłacalne i problemy typu mniejsze tarcze jak i z układem napędowym. Dziękuję pozdrawiam
Emejcz Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Koledzy załamka... Wyjąłem zwrotnicę, pol dnia wyciągałem śrubę. Wszystko złożyłem i przy dokręcaniu górnych wahaczy pękło mi to pier**lone aluminium... Auto unieruchomione... Ktoś wie jaki jest moment dokręcania tej śruby? Nie zdążyłem mocno dokręcić, a i tak pękło... 1
JarekST202 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 40 Nm i najlepiej nasmarować środek smarem grafitowym, po wielu latach zauważyłem że dobrze zabezpiecza przed utlenianiem.
Emejcz Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Już zrobione na drugiej zwrotnicy. To aluminium to porażka po całości, strach cokolwiek przy tym robić. Mogę potwierdzić kilka poprzednich wypowiedzi, że najskuteczniejsze jest wyciąganie tej śruby za pomocą dokręcania nakrętką i obcinania tego co wychodzi po kawałku. Tutaj rada - koniecznie w szczelinę trzeba wsadzić coś co idealnie pasuje (ani grubsze ani zbyt cienkie) i dopiero wtedy kręcić nakrętką. Ja prawdopodobnie uszkodziłem swoją zwrotnicę poprzez pierwotne próby wybicia tej śruby mimo tego, że nie waliłem w zwrotnicę. W nowej zwrotnicy już nic nie stukałem, od razu obciąłem łeb śruby i zacząłem przeciągać nakrętką - poszło szybko.
roger18sx Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Na dniach będe konstrułował jakiś adapter pod siłownik hydrauliczny przelotowy ażeby tę śrubę szybko wyciągać na aucie bo jest to najbardziej kłopotliwe w tym typie zawieszenia szczegulnie z aluminiową zwrotnicą.
Homiczek Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 22 godziny temu, Emejcz napisał: Już zrobione na drugiej zwrotnicy. To aluminium to porażka po całości, strach cokolwiek przy tym robić. Mogę potwierdzić kilka poprzednich wypowiedzi, że najskuteczniejsze jest wyciąganie tej śruby za pomocą dokręcania nakrętką i obcinania tego co wychodzi po kawałku. Tutaj rada - koniecznie w szczelinę trzeba wsadzić coś co idealnie pasuje (ani grubsze ani zbyt cienkie) i dopiero wtedy kręcić nakrętką. Ja prawdopodobnie uszkodziłem swoją zwrotnicę poprzez pierwotne próby wybicia tej śruby mimo tego, że nie waliłem w zwrotnicę. W nowej zwrotnicy już nic nie stukałem, od razu obciąłem łeb śruby i zacząłem przeciągać nakrętką - poszło szybko. nie ma reguły Jak nikt tego nie ruszał parę lat to bywa dramat. Z lewej to ja już 2 zwrotnice kupowałem :] Jak zapiekło amen, to i gwint nie uciągnie. Mi się grzanie palnikiem spodobało, ale w wahaczu miałem ori górne (2004r) i tego już nic nie ruszyło....
roger18sx Opublikowano 18 Maja 2019 Opublikowano 18 Maja 2019 Dziś skonstruowałem sprzęt do demontarzu opornej śruby. Wyjęcie dwóch śrub zajeło mi 20 minut, dodam że jeszcze nigdy nie były wyciągane a autko 2001r. Bez palnika i młotka.
0g0N Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 Dzisiaj wymieniałem Górne i dolne wahacze. Śruba od górnych wahaczy stawiała dość duży opór. Dobry wybijak, i wd40 trochę palnika i 5 h bicia młotkiem. Obciąłem łeb śruby i biłem. Udało się. Dodam tylko że były wszystkie Ori wahacze 2002 r więc trochę już jeździły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się