Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Demotaż wahaczy górnych - śruba


go100

Rekomendowane odpowiedzi

Więc i mnie czeka rozpięcie górnych wahaczy. Próbowałem ostatnio ruszyć śrubę ale prędzej się urwie niż ruszy. Myślę sobie stworzyć specjalny ściągacz do jej wyciśnięcia bo można takowy kupić lecz do stalowych zwrotnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj miałem wymieniać sprężyny. Zdjąłem koła, ruszyłem nakrętki z jednej i drugiej strony i o dziwo odkręciły się bez problemu.  Puknąłem w śrubę parę razy i nic(godzine z jednej i z drugiej godzine). Nawaliłem wd40 w opór nakręciłem nakrętki ale nie do końca, założyłem koła. Będę jeździć w kolo komina i lać wd 40 z dwa dni.  Zobaczymy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dwa tygodnie je smarowałem... dwie puszki duże poszły na nie... i tak prawa wylazła bez problemu a lewa musiała się ukręcić ale była na tyle nasmarowana przez wd-40 że wykręciłem ją nakrętką w drugą stronę bez większego problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedną stronę robiłem ze 2 miesiące temu.  Bez wyjęcia całej kolumny się nie obyło, Długa walka ale jakoś poszło, teraz zmieniam całe zawieszenie i druga strona nie do ruszenia, imadło pękło (stare potężne) teraz zabieram całość do mechanika na prasę bo poległem a to się rzadko zdarza,  Tak zapieczone bo zawieszenie mam jeszcze oryginalne wiec śruba pewno nie ruszana 12 lat . A cała podłoga części mówię fajna robota, ale brak prasy to trudna sprawa, a nawet myślałem nad kupnem prasy [emoji4] 

Zawartość dodana 33 minutes laterNo i mechanik z prasą też poległ, teraz jest u tokarza żeby rozwiercić, jak zobaczył to już wiedział o co chodzi i że nie raz to robił.

No i rozwiercone,  teraz smaru nawale w tą śrubę 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba od razu oddam to do mechanika i nie będę nawet zaczynać bo z tego co widzę po Waszych doświadczeniach to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyszedł czas na wymianę tulei górnych wachaczy. Prawa strona poszła dość dobrze bo łeb śruby się ukręcił więc wyszła w  stronę nakrętki poprzez dokręcanie nakrętki. Problem zaczę się z lewa strona. Łeb śruby się urwał śruba minimalnie drgnęła. Skończyło się na wyciągnięciu zwrotnicy i wyciśnięciu na prasie hydraulicznej. Śruby bez śladu korozji a jednak bardzo oporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie śruby rdzewieja a amelunium sniedzieje

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tę śrubę wypchnąć młotowiertarką o dobrym udarze. Amatorski sprzęt raczej nie nadaje się bo ma za słaby udar. Ja użyłem Hitachi DH24PC3 i wiertła M8 na sds do betonu z urwaną widią.

Wcześniej skręciłem koła na max, żeby dostęp był lepszy.  Oczywiście przed naparzaniem udarem, trzeba urwać śrubę razem z nakrętką przy samej zwrotnicy i podlać obficie penetrantem.

Śruba poddała się po kilkunastu sekundach naparzania. Operację robiłem bez wyjmowania zwrotnicy.

Faktem jest, że ta wiertarka ma dobry wykop, ale każdy elektryk powinien mieć coś podobnego, warto pożyczyć i spróbować.

Wiertło nie może skakać po śrubie, tylko ma dotykać śruby żeby siła udaru dobrze się przenosiła, wiertło nie płaszczyło i nie uszkodziło zwrotnicy.

Ja na wszelki wypadek miałem pod ręką jeszcze duży młot udarowy 9 kg na sds max gdyby wiertarka miała za słaby udar.

Przy montażu nowych śrub, otwór w zwrotnicy i śrubę obficie nasmarujcie. Nie dawno odkręcałem te śruby przy wymianie amortyzatorów, po roku czasu odkręca się bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś walczyłem z górnymi wahaczami z jednej i drugiej strony jeszcze org. Udało się wybić śrubę obcinając łeb ( wcześniej ok. 0.5 cm udało się obruszać śrubę  przebić ją uderzając z drugiej strony ) Wyciągnąłem śrubę zakręcając 2 nakrętki , późnej trzeba jej kawalek uciąć i dalej podkładać podkładki kręcić a z drugiej strony pobijać jakims pobijakiem ( Ala punktak ) 

 

Mam 4 wahacze górne  wyjęte, do wymiany są tuleje . Ktoś robił w tych firmach z Katowic ????

http://www.podlesny.go3.pl

www.autoserwisjablonski.go3

Dzwoniłem do Katowic do tego Podleśnego 20 od jednej tulei . Ale spieszyło mi się i podjechałem do Bytomia 200zl kpl. Regenerowanych z dwóch stron  po 50 zł szt. Śruby jutro odbieram u siebie 45zl na dwie strony 6szt.

Okazało się że to nie te śruby było ich tylko 3.- 2 do górnych wahaczy i niby jedna do skręcenia przy kolumnie ale 11 i to na całej długości gwint, nie wziąłem ich . Podjechałem do Sklepu Rampol w Gliwicach, bez problemu dobrałem 2 śruby utwardzone z nakrętkami samokontrujacymi.  Koszt 4 zł ;)

IMG_20171103_080404.jpg

Edytowane przez Mariox37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pepi ma jak najbardziej rację że przy użyciu młota udarowego bez problemu można się śruby pozbyć. Ja do tego używam młotowiertarki skila uzbrojoną w stoczone dłuto do postaci walca dłutem.

Drugim skutecznym i sprawdzonym sposobem jest oczywiście po wcześniejszym obfitym podlewaniu WD40 przy użyciu pneumata na małym momencie (jak dacie za duży moment to w najlepszym przypadku wam tylko ukręci łeb śruby w najgorszym - no cóż może się skończyć na uszkodzonej zwroticy) próbowanie kręcenie w prawo i w lewo jednocześnie grzejąc zwrotnicę. W moim przypadku wykręcenie śruby zajęło 30 minut właśnie tym sposobem. Dotąd ją mordowałem prawo lewo aż zaczęła się obracać. Później już tylko zostało delikatne wybicie a jak się śruba schowała w zwrotnicy to podkładałem pod łeb śruby klucze i spokojnie ją wykręciłem.

Po całej operacji proponuje wciąć na śrubokręt kawałek papieru ściernego i wyczyścić w środku otwór przez który przechodzi śruba. Jest tam kupe syfu w postaci utlenionego aluminium.

Przed założeniem nowej śruby nasmarowałem ją porządnie smarem w miejscu gdzie siedzi w zwrotnicy (tylko pod żadnym pozorem nie należy używać smaru miedzianego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka Panowie :hi:mam pytanie odnośnie tulei przednich gornych wahaczy a mianowicie czy jest sen bawic się w wymiane samych tulei na nowe i założeniu takiego wahacza ??? Może znajdzie się ktoś kto podpowie czy jest sens ratowania takim sposobem wahacza i na ile taka wprasowana nowa tuleja może wytrzymać czy się to szybko nie wysypie znowu ??? Czy może nie bawic się w takie sztukaterie i lepiej zakupić komplet gornych nowych wahaczy i mieć to z głowy ??? Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedzi i info w tej sprawie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowalem wahacze w b6 i złego słowa nie mogę powiedzieć. Tylko ja robiłem komplet czyli gumy które były do wymiany plus wszystkie sworznie. Za robotę nie płacił bo robiłem sam. Za wszytko wyszło podobnie co za MS.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już 7 lat posiadam autka z wielowachaczem i wolę oryginalne używki niż tani badziew. A wymiana tulejek w wachaczach to znikomy koszt. Jedyne co nowe zakupiłem to końcówki drążków meyle hd oraz łączniki lemforder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 01:36, Mariox37 napisał:

 

IMG_20171103_080404.jpg

Ja znalazłem trochę inny sposób na tą śrubę: najpierw spryskałem WD-40, opukałem ją, odkęciłem nakrętkę i nawet bez wielkiego problemu przekręciła się. Ale żeby wyszła musieliśmy się nagimnastykować: wypychaliśmy ją kluczem angielskim zapartym o zwrotnicę a z drugiej strony jednocześnie kręciłem kluczem i innym płaskim kluczem odpychałem ją od zwrotnicy.

Użyliśmy też palnika takiego za 20zł i naboju gazowego. Zdało to egzamin.

 

Ale teraz mam problem: jak zdemontować wahacze od strony komory silnika?

Trzeba poluzować mcpersona? Bo nie widzę sposobu innego, żeby wyjąć nakrętkę mocującą wahacz od niego...

Edytowane przez golfagn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jaki numer ma śruba do aluminium? Wcześniej było pisane, że czarna jest do żeliwnej zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u  siebie włożyłem śruby ze stali nierdzewnej i raczej nie powinny się przykleić. Dawniej się narzekalo jak stanęła śruba w stalowej zwrotnicy ale to jest nieporównywalne do aluminiowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...