Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

Już chłopaki pisali wcześniej, że od połowy bagnetu ciągnie szybciej. U mnie czasami też się działo podobnie, ale jak tylko mogłem to nic nie dolewałem. Odstawiałem auto i po dniu był nieco ponad środek bagnetu, a po dwóch dniach był znowu MAX. Raz też się nabrałem - dolałem nieco i po dwóch dniach ku memu zaskoczeniu było trochę ponad MAX, więc od tego momentu raczej obserwuję a potem ewentualnie dolewam. Po prostu olej wolniej spływał...

Nieco obładowałeś auto, dłuższa trasa, temperatura i wyszło. A zimą bierze Ci oleju? Bo ja np. od listopada do kwietnia mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ty masz xW30 więc miałeś tak jak ja... długo spływał.

Ale faktycznie od połowy szybciej ciągnie :> Ciekawe dlaczego... ?

Ten ALT to taka kurde enigma - nawet stwórca nie umie tego odgadnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że poniżej poziomu 0,25l/1000km nie da się zejść. I to bez względu na olejowe roszady i naprawy. Wynik 0,35l-0,25l/1000km uznaję za dobry, bo i tak obniżył się o te 200-300ml w stosunku do stanu początkowego. Drobne naprawy pomogły, ale problemu nie rozwiązały.

A tak w ogóle jest ktoś na forum, kto ma ALT 2.0, który NIE BIERZE NIC oleju? Jest taki ktoś?? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tak od jakiegoś czasu obserwuje ten wątek i chyba to ja jestem tą osobą :naughty: Chciałem napisać dopiero jak przejeżdze pełny cykl od wymiany do wymiany ale narazie przejechałem 8tyś. km i nic nie wziął :shocked: aż sam się dziwie bo powiem że auta nie mam dlugo(jakieś 2 miechy) i jak zacząłem czytać ten wątek to odrazu kupiłem olej na dolewkę ale narazie na szczęscie nie musiałem nawet go otwierać.co jakiś czas sprawdzam tylko stan oleju i ku mojemu zdziwieniu ciągle jest max

P.S. niestety problem wariatora również mnie dotyczy żeby nie było tak za kolorowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie styl jazdy ma tu też duże znaczenie - jak jechałem spokojnie tą trase 500km to poziom sie nie ruszył, w drodze powrotnej zaczęły się górki, żonglowanie biegami, czeste wyprzedzanie i taki oto efekt... No ale fakt ze pod górke to min. 3000-4000rpm, przy wyprzedzaniu czesto 5000rpm.

A4 z ALT to samochód do jazdy " z gracją " :)

P.S. A ludzie z fabryki audi zamiast przyznać sie do porażki z ALT i opracować jakąś poprawke za 50% ceny to wolą siedzieć cicho i nie znać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie moj znajomy ma alt z 2004 przebiegiem 110tysiecy i tez od wymiany do wymiany 0,200 wiec to normalne a leje STATOIL LAZERWAY LL 5W/30. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ja kładłem powyżej 5-6 tyś na 3 biegu zjadał około 0,4 na 1 tyś km.

Teraz jeżdżę raczej spokojnie max 2-3 tyś, ale gdy potrzeba wyprzedzić to wiadomo...

Jak mam kawałek autostrady no to nawet o 200 cisnę z niego(jakbym chciał jeździć wolniej to kupiłbym 1.6)

spalanie oscyluje mi gdzieś w granicy 0,7 L na 3 Tyś km

Gdy jechałem do Chorwacji po autostradach do 150 max zjadł mi mniej niż 0,6 l na 3 tyś <--- Co wg. mnie jest rewelacyjnym wynikiem(A wiozłem ze sobą 2 L oleju bo nie byłem pewny)

Audi powinno rozwiązać ten problem... Tylko czy pisał ktoś do nich w tej sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że tak zapytam jaki macie styl jazdy?

raczej spokojnie 2-3k rpm, glownie po miescie, 3-4 razy w roku dluzsza trasa.

Ostatnio grzalem do kolegi na slub przez caly północny odcinek A1 nie zchodzilem ponizej 180 - zeszlo moze 2 milimetry na bagnecie.

Olej mam Motul 5w40 8100C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gregorypeck no twój styl jazdy to prawie taki wzorcowy :D I przy takiej jeździe niemasz problemów z ubywającym olejem ?

Jak ten silnik mi obieca, że nie klęknie wcześniej niż przy 300-400k to mogę mu w ramach podziękowań z góry dolewać ten olej :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gregorypeck no twój styl jazdy to prawie taki wzorcowy :D I przy takiej jeździe niemasz problemów z ubywającym olejem ?

Jak ten silnik mi obieca, że nie klęknie wcześniej niż przy 300-400k to mogę mu w ramach podziękowań z góry dolewać ten olej :good:

W toledo z 97 roku mam 329 tyś i ani grama oleju nie bierze :>

Więc ten musi przynajmniej 500-600 zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gregorypeck no twój styl jazdy to prawie taki wzorcowy :D I przy takiej jeździe niemasz problemów z ubywającym olejem ?

Jak ten silnik mi obieca, że nie klęknie wcześniej niż przy 300-400k to mogę mu w ramach podziękowań z góry dolewać ten olej :good:

może już tyle macie :decayed: Ja ostatnio zrobiłem trasę 2x400km nad morze i furka sprawowała się perfekcyjnie :good: Zero zurzycia oleju, spalanie 6,8l/100km na 19` :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gregorypeck no twój styl jazdy to prawie taki wzorcowy :D I przy takiej jeździe niemasz problemów z ubywającym olejem ?

Jak ten silnik mi obieca, że nie klęknie wcześniej niż przy 300-400k to mogę mu w ramach podziękowań z góry dolewać ten olej :good:

może już tyle macie :decayed: Ja ostatnio zrobiłem trasę 2x400km nad morze i furka sprawowała się perfekcyjnie :good: Zero zurzycia oleju, spalanie 6,8l/100km na 19` :naughty:

wow!! spalanie 6.8 ? z jaka predkoscia jechales ?? caly czas z gorki ?? ;) pytam z czystej ciekawosci bo u mnie ponizej 9 nie schodzi :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...