Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

coż może w takim razie ktoś sie zdecyduje i zaleje Long Lifa Castrola 0w30

Jeśli chodzi o filtr to na allegro pełno jest takich rzekomo org.

http://allegro.pl/item1103364160_filtr_oryginalny_audi_80_b4_a4_a6_a8_passat_b5_b6.html

http://allegro.pl/item1140867241_org_filtr_oleju_audi_a4_b5_tt_1_6_1_8.html[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 07:57_________________________________________________swoją drogą skocze dzisiaj na sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ... . :rolleyes:[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 08:47_________________________________________________ciśnienie sprawdzone i jest oki ...

chłopaki jak później uruchomiłem silnik to stwierdzili, że można spokojnie szklankę postawić ,

tak równiutko pracuje i abym d*py nie zawracal hehe....

a co do oleju to 1L na 3tys. to stwierdzili ze nie ma co sie przejmować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekka sadza jest, ale to normalne ...

w poprzednim aucie czyli honda civic`u tez miałem, a oleju nie brał wcale ....[br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 13:21_________________________________________________tigy - sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie - ale chodzi jak ta lala na jałowym - można w bierki na nim grać :) ale przy okazji sprawdzę :) póki co testuję nowy olej ! dam znać bo jadę w trasę jedna drugą i powiem co to dało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zrobiłem mała trasę około 1500km i dolałem około 0,5L .Olej Midland 10W40 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówicie że powinien być książkowo 0w30?? :przebiegly: To teraz chyba zaleje i ja takiego motula bo widzę że jest 8100 x-lite to może się zlikwiduje te klekotanie które niestety i mojej jednostki nie omineło :kwasny: Chociaż pamiętam że chwile jeździłem na oleju zalanym w niemczech i nie było tego... Ciekawe co to był za olej :mysli:

P.S wczoraj zajrzałem ile jest oleju bo już chyba z miesiąc się tym nie interesowałem :decayed: 100% stanu :toon:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat padł, padła też mi sonda pierwsza 5 - pinowa, sonde wymieniłem a kat dalej błedy walił ... kata mam Bosala - coś za 800 zł ... :/ co do oleju - Valvoline MaxLife 10W-40 od dzisiaj - mam już ponad 200 kkm i czas był już ku temu, zwłaszcza że w niemczech leją nawet minerala :/ ... a co do kata - może padł od oleju .. powiem jutro po ogledzinach :) [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:05_________________________________________________a więc ... prawdopodobnie kupiłem auto gdzie kata wrzucono już używanego ... stąd szybko się zapchał - jest zabity ... (kurcze a tak ładnie jezdził mimo to) - montują do kupy .. heheh, odbieram po południu i zobaczemy co dalej - dzisiaj sprawdzane 20 min po wyłaczeniu silnika - max olej. Testujemy ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat padł, padła też mi sonda pierwsza 5 - pinowa, sonde wymieniłem a kat dalej błedy walił ... kata mam Bosala - coś za 800 zł ... :/ co do oleju - Valvoline MaxLife 10W-40 od dzisiaj - mam już ponad 200 kkm i czas był już ku temu, zwłaszcza że w niemczech leją nawet minerala :/ ... a co do kata - może padł od oleju .. powiem jutro po ogledzinach :) [br]Dopisany: 13 Lipiec 2010, 21:05_________________________________________________a więc ... prawdopodobnie kupiłem auto gdzie kata wrzucono już używanego ... stąd szybko się zapchał - jest zabity ... (kurcze a tak ładnie jezdził mimo to) - montują do kupy .. heheh, odbieram po południu i zobaczemy co dalej - dzisiaj sprawdzane 20 min po wyłaczeniu silnika - max olej. Testujemy ... :)

Testuj testuj Tigy trzymamy za ciebie kciuki ... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc - kat był już przypchany - teraz to żywczyk się zrobił - chodzi lżej i żwawo wchodzi na obroty - lekko i dynamicznie - znaczna różnica - a sądziłem że łądnie chodzi, teraz to śmiga :P zdemontowany cały wydech, now uszczelniacze, uszczelki itd - zobaczymy co dalej - póki co super. Nie ma lekkiej dziurki przy zmianie biegów - a była przy zmianie na niskich obrotach, po zmianie oleju - na drugi dzien mniej slyszalne klekotanie - w razie poprawy - dam znać, w sobotę jadę w trasę - zobaczę jak olej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie były błedy - jakoś na vagu 16804 - teraz też wiem że lekkie mulenie - z niskich obrotów ruszając - moc powinna być już od 1000 obr - przy większych przypchaniach - większe zużycie paliwa, przegrzewaie itd - poznać przyczynę usterki można wyciągając go - organoleptycznie potwierdzając uszkodzenie - zapchanie lub ukruszenie, wytopienie ... można kupić od patentowego rozwiazania z rurką - poprzez zamienniki itd..[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 06:01_________________________________________________hey - potwierdzam .. po zmianie oleju - po dwóch dniach ustąpiło praktycznie całkowicie klekotanie przy rozruchu ! :):notworthy: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha - no nic czeka mnie sporo km - zobacze jak trasa, błedy i olej ... dam znać w nowym tygodniu w tej kwestii - póki co chodzi jak ta lala :) może przegrzewający się katalizator dogrzewał silnik ? :P dodatkowe opory wydechu itd ...[br]Dopisany: 15 Lipiec 2010, 10:01_________________________________________________Panowie - póki co przejechane prawie 800 km ... i ...

1. Już po 600 - 650 km wskakiwała mi kontrolka poziomu oleju ... dolewka na poziome 0,3 l ... przejechane więcej, z większą prędkością i nic ... nie zjadło oleju !! sprawdzę dokładnie co i jak - sprawdziłem rano - max poziom, czyli tyle ile było od zalania nowego oleju ... nic nie ubyło .. ? :)

2. Znaczący wzrost momentu na niskich obrotach, żwawy silnik, dynamiczniejszy - mniejsze zużycie paliwa ok 50 - 80 km na zbiorniku.

3. Nie zamula na długiej trasie (po 3 godzinach jazdy potrafił robić wrażenie że nie ma dalej ochoty jezdzić :P)

4. Zobaczymy jak dalej się potoczy los ALT'ka :)

Przypomnę, wymiana sondy, kata i oleju na półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tigy rozumiem ze zrobiłeś 800km i nic nie dolałeś , ale dlaczego w taki sposób sprawdzasz olej ...

Olej sprawdzamy po przykładowo 10min po wyłączeniu silnika .... :chytry: jaki wówczas masz wynik ...

PS. A i przypomnij mi jaki olej 10w40 wlewasz , jakiej marki ...

i jeszcze jedno ile dałeś za kata ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey - nie miałem jak sprawdzić na równej powierzchni po 15 min - staram się sprawdzać zawsze w tym samym miejscu - garaż - dzisiaj po treningu zajrzę do autka, powiem jak po 15 min wygląda, tak czy inaczej - po 600 - 650 mrygneła mi kontrolka wczesniej - teraz nic a jak wspomniałem na chłodnum silniku max na bagnecie ..

http://habi.pl/a100-valvoline-maxlife-10w-40 - a za kata z Bosala 800 zł - a strego nie chcą kupić bo podobno tylko ALt mają katy nie z ceramiki tylko jakieś stali ... wiecie coś o tym >?<

Klekotanie jak pisałem zmniejszyło się i wygłuszło ale całkowicie nei przeszło -i tak jest cały czas - nie zmniejsza się bardziej póki co ani nie wraca do klekotania jak wczesniej. Teraz jest całkiem fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow.

Posiadam tez tego nieszczesnego ALT, przejechane prawie 200tys. przebieg oryginalny. Jezdze na Motulu 8100 x-lite 5W40 pelen syntetyk.

Rano na zimnym silniku wystepuje klekotanie tak okolo 2s, na cieplym jeszcze nie klekocze.

Bierze mi oleju okolo 0,3L na 1000km, a jezdze w cyklu mieszanym i miasto i trasy po 1200km praktycznie bez gaszenia silnika.

Zastanawiam sie nad wymiana uszczelniaczy na zaworach tylko jestem ciekawy czy to cokolwiek pomoze, bo wiadomo koszt nie jest maly a jakby efekt mialbyc zerowy to szkoda pieniedzy w bloto wyrzucac.

Czy ktokolwiek robil ten zabieg i moglby sie podzielic opinia jaki efekt to przynioslo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poczytajcie moje posty dotyczące brania oleju. Ja już od dawna jestem po zabiegu wymiany uszczelniaczy i ....pierścieni (oryginalne były nieco dziwne, ale jak poczytacie to się dowiecie)

Auto brało mi już w pewnym momencie 1l na 1000km (czasem 1l na 100!!). Najpierw wymieniłem same uszczelniacze, niestety nic to nie dało - a dodam że oryginalne były miękkie. Wymiana zupełnie nic nie pomogła. Dopiero wymiana pierścieni na Gates (chyba, nie pamiętam już firmy - ale dobre i świadomie NIE ORYGINALNE ). Znikanie oleju ustało ;P Oczywiście na 10000 km dolewam jakieś 0,8L. Nadmienię że wcześniej stosowałem syntetyk i tylko Castrol, raz mobil. Przejechałem już ze 30000km.

Mimo wszystko mi również samochód dziwnie się odpala....

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=57135.msg1259036#msg1259036

PS. Koniecznie potrzebuję schemat przewodów podciśnienia (trójnik itp. - sami wiecie). Gdzie co i do czego ma być podłączone. Sprawa naprawdę wagi państwowej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...