adaxus Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Wiecie co - wyłącza juz mi sie logiczne myślenie... Przejechałem grubo ponad 1000km od ostatniego OIL MIN. Z racji weekendu dolałem sobie tak na wszelki wypadek ~150ml... Przejechałem 60km spokojnej jazdy i BUMMM - OIL MIN !!!! Noż do kur#y o co jemu chodzi ?!??!?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fido920 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 A jeszcze napisz jaki masz filtr oleju włożony...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 a jaki olej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michass Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Siemano,nawine do tematu tego czwórnika od odmy.On "niby" nie powinien przepuścić oleju bo ma mębrane w środku na wylocie do dolotu powietrza.W starych czwórnikach robi się sztywna i zwinięta-olej może lecieć.Po wymianie jest bez zmian.Może po prostu c**jowo działa.Może warto by pomyśleć nad takim odstojnikiem jak wyżej lub coś w podobie.Pasowałoby jeszcze pozbyć sie tego ciśnienia-"pomóc" odmie.Patent z bagnetem mi podchodzi.Zaóważcie że nawet na ciepłym silniku nigdy nie jest brudny powyżej miarki,bo ma tego plastikowego bąbla na końcu.Myślę że olej nie powinien chlapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fido920 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 A ma ktoś pomysł jak to (odstojnik) zamontować żeby spełniało właściwie swoje zadanie-trzeba by rżnąć (na pewno każdy lubi rżnąć ) odmę...i gdzie to umieścić...? a może za tym separatorem tam gdzie jest taka harmonijka..? I tak by to trzeba ładnie i szczelnie spasować, no i dobrze by było żeby olej z tego sam ściekał pod pokrywę zaworów...Bawił się tym już ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gola77 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam. Zdjąłem dekielek z kierownicy powietrza i moja oczywiście nie działa. Rozebrałem tą gruszkę a tam sprężyna i membrana. Membrana okazała się pęknięta więc wymyśliłem, że ją skleję. Pokleiłem klejem do gumy, poskładałem i działało trzy dni i chyba klej puścił. Ma ktoś może pomysł czy da się to naprawić bo nie uśmiecha mi się wyłożyć kilka stów na cały "zespół napędu regulacji". Ewentualnie może ma ktoś sprzedać taką membranę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fido920 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Zrobiłeś może jakieś foty jak to wygląda? U mnie jest pęknięte to "oczko" pod dekielkiem (nie wiem jak to nazwać ), ale wydaje mi się że i tak cały mechanizm nie działa bo chyba po dodaniu gazu powinno się to chyba ruszać, a nic takiego się nie dzieje...nie chciałem na razie tego rozkręcać bo się boję, że się coś w rękach posypie i będą spore wydatki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 panowie opcja szukaj tygi już dawno to opisał z fotkami ... każdy z nowych forumowiczów nawet nie próbuje szukać tylko w kółko zadaje to samo pytanie , dla czego bierze olej , dlaczego kontrolka ... porażka .. tylko później zdziwienie dlaczego ma ten watek 18 zakładek , a sam twórca tematu dawno przestał się odzywać.. Już dawno było powiedziane jak z tym problemem sobie poradzić .... a wy nadal to samo ... Proponuje zamknąć ten watek .... P.S..Ja juz dawno poradziłem sobie z problemem oleju , kontrolki , kierownicy, ale niech nikt nie pyta, dawno to zostało powiedziane ... Zamykamy ten wątek .... !!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michass Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No siemanko Panowie.I za***iste podziękowania dla aramir który"już dawno poradził sobie z problemem oleju,ale niech nikt nie pyta..." .I jeszcze dziękujemy ci za za***isty pomysł na zamknięcie wątku .Nasz moderator okazał się być człowiekiem i dla tego pana gorące oklaski . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No u mnie duże rozczarowanie... Odkąd naprawiłem termostat wydaje mi sie ze duzo częsciej dolewam 10W40... I teraz mysle.. czy nie wrócic na 5w30... chyba teraz jest za rzadki... I to by sie zgadzało bo przy normalnej jeździe nawet po przejechaniu 100km silnik mial tem 70st to tez oleju nie zjadało tak jak na trasie i po górkach gdize miał normalne 90st... Teraz mam 90st po przejechaniu 1km i olejek smakuje chyba mu lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
risones Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dobże zrozumiałem po 100km miałeś 70 stopni iżałujesz ze wymieniłeś termostat lepiej nie jeżdzić ciągle na niedogrzanym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 dobrze zrozumialeś termostat sie wogóle nie zamykał wiec 90st to samochód miał na trasie 300km moze warto powrócić na 5W30 :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Wuja a długo jezdzisz na tym 10W40? Bo jak już troszke nahulałeś to nie radziłbym syntetyka.Przepłucze ci wszystkie nagary,rozszczelni sie i wtedy dopiero zacznie jebać olej.Ale jak krótko to miałeś to dawaj śmiało 5W30.Ja sam jezdziłem poprzednim samochodem na 0W30 ELF do 285.000 km.Był gaz od nowości i oleju nie brał.Gdybym wiedział 100%,że żaden pajac przedemną nie wlewał półsyntetyka to bym lał pełen syntetyk do audi bo to są odpowiednie oleje do naszych fur.A gdybyś coś takiego robił to warto po krótkim czasie wymienić drugi raz,tak jakby go przepłukać.Po to żeby pozbyć sie reszty oleju np.z hydropopychaczy i innych zakamarków w głowicy.Kosztowne ale warto. Aha jeszcze jedno nie wiem czy słyszeliście że syntetyki harakteryzują sie małą zmianą gęstości po nagrzaniu silnika,za to mineralne są gęste na zimno,a po nagrzaniu bardzo rzadkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 z 5000km na 10W40 zrobiłem Chyba ze zostane na 10W a zmienie na 30... !? Sam niewiem, który układ wyjdzie najkorzystniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michass Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 No to masz rebusa.Sprawa doboru oleju po poprzednich właścicielach i własnych eksperymentach jest tylko pozornie łatwa.Ale ja bym na twoim miejscu chyba sie pokusił o powrót na syntetyk.Dużo nie nalatał na tym 10W40 powinno być OK.Wlej se jakiś dobry olej.Najlepiej nie produkowany w polsce,bo te nasze Castrole itp.to podruby z orlenu robione międzyinnymi z przepalonego oleju.I wszystkie mają te same parametry bo to ten sam olej i tyle.Różnią sie tylko cenami i opakowaniami.Jak wymieniałem orginalny olej ELF 0W30 to zużyty był tylko troche ciemniejszy od świeżego.Kupiłem raz polski i po paru tysiącach czarny jak skórwysyn.Castrol po 3000km też czarny-woda hujnia z kutasówą.Mi oczy to otworzył jeden spec.Pokazał beczki na olej zurzyty w warsztacie i wyjaśnił że w polsce są tylko dwa rodzaje olejów lane we wszystkie marki.I nie mówie o jakiś olejach z beczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 panowie opcja szukaj tygi już dawno to opisał z fotkami ... każdy z nowych forumowiczów nawet nie próbuje szukać tylko w kółko zadaje to samo pytanie , dla czego bierze olej , dlaczego kontrolka ... porażka .. tylko później zdziwienie dlaczego ma ten watek 18 zakładek , a sam twórca tematu dawno przestał się odzywać.. Już dawno było powiedziane jak z tym problemem sobie poradzić .... a wy nadal to samo ... Proponuje zamknąć ten watek .... P.S..Ja juz dawno poradziłem sobie z problemem oleju , kontrolki , kierownicy, ale niech nikt nie pyta, dawno to zostało powiedziane ... Zamykamy ten wątek .... !!!!!!!!!! Jakoś czytam i nie mogę się doczytać dlaczego bierze olej ,może mi to pokażesz w którym miejscu to rozwiązanie problemu się znajduje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Mi ALT wychlał nie cały litr na 15tyś km to chyba w normie Zmieniam teraz olej z 5w40 na 0w30(też motul) bo faktycznie według książki na takim powinien smigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Panowie zróbcie u siebie taki test , odpalcie silnik - maska do góry i odkręćcie korek wlewu oleju ( słychać takie brrrrrrr - taki przedmuch ) teraz zakręćcie korek i wyciągnijcie bagnet ( czy u was słychać brrrrr z okolicy odmy -tego trójnika ) u mnie słychać identycznie jak bym odkręcił korek - słychać przedmuch z odmy . Jestem ciekawy jak jest u was , u tych co mają pobór oleju i u tych co go nie mają lub mają w normie . Mi się wydaje że olej znika przez odmę , u mnie jest cała zalana olejem . pozdro. Jeszcze jedno ,pozycja 17 uchwyt filtra oleju ? co to za uchwyt ( ten gdzie się przykręca filtr oleju ? ) http://img28.imageshack.us/f/ruraodpowietrzajca.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prostacz Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 To co zaznaczyles to całosć z odmą jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Chodzi mi o numer 17 a nie 14 ,uchwyt filtra oleju patrz rysunek 115-50.Nie mam w tej chwilki ETKI i nie mogę tego sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się