akism Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Zapisz nr. silnika i jedź do ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Może ja dopowiem małą ciekawostke :> Zanim założyłem LPG, przejechałem kilka tysięcy nieświadomy brania oleju, potem zagazowałem i gazownik powiedział ze mam rozwaloną odme. Skleiłem ją i od tamtego czasu zaczęła mi sie zaświecać kontolka oleju MIN, a teraz jak wymieniłem odme na nową to świeci ciągle :/ Bagnet prawie suchy mimo dolewki oleju ?! NIE KUMAM TEGO SAMOCHODU !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_ILES Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Ja nie mam lpg, a tez tego auta nie kumam, hehe, ale jest jednak na to niezawodny sposob - pozbyc sie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 może odmę podłączyć do nikąd ? hehehhe sam już nie wiem .. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Ja nie mam lpg, a tez tego auta nie kumam, hehe, ale jest jednak na to niezawodny sposob - pozbyc sie! Weź mnie nie załamuj Dopiero go nabyłem A jeszcze jedna ciekawostka ( to musi być coś zdup%one z czujnikami ): sytuacja 1. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, następnego dnia w południe odpalam samochód i dalej oil min świeci, bez dolewania otwieram i zamykam klape. Oil min gaśnie. sytuacja 2. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, późny wieczór odpalam - juz na FISIE jest OK ( bez otwierania klapy, bez dolewania ). Wy piszecie, że w zime wam nie bierze oleju :| No to co to za olej co w lato tak schodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horas91 Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 Głównym problemem w tym silniku jest wysoka temperatura pracy posprawdzaj czujniki, wiązki no i przede wszystkim podepnij pod kompa. Całkiem brania oleju się nie pozbędziesz, ale uda Ci się to ograniczyć u mnie jest ok 0,25 na 1000 km Pozdrwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 4 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2010 jutro wstąpie do ASO, ciekawe ile krzykną za diagnoze ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 A jeszcze jedna ciekawostka ( to musi być coś zdup%one z czujnikami ): sytuacja 1. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, następnego dnia w południe odpalam samochód i dalej oil min świeci, bez dolewania otwieram i zamykam klape. Oil min gaśnie. sytuacja 2. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, późny wieczór odpalam - juz na FISIE jest OK ( bez otwierania klapy, bez dolewania ). Wy piszecie, że w zime wam nie bierze oleju :| No to co to za olej co w lato tak schodzi ? kolego jak czytam te twoje brednie to mnie chu... strzela ... jeszcze zapytaj sie gdzie jest odma!!!! ... tigy wyraźnie w tytule wątku napisał ,że wątek dla osób, które znają podstawy tematu , a ty człowieku nawet się nie wysiliłeś poczytać o tym trochę na innych wątkach , a teraz zaśmiecasz forum ... Głównym problemem w tym silniku jest wysoka temperatura pracy posprawdzaj czujniki, wiązki no i przede wszystkim podepnij pod kompa. Całkiem brania oleju się nie pozbędziesz, ale uda Ci się to ograniczyć u mnie jest ok 0,25 na 1000 km Pozdrwiam jak duża temp.??? auto utrzymuje normalną temp. 90 stopni... podejrzewam , że temp. pracy oleju nie sięgnie 120stopni... a w sprawie produkcji na Węgrzech, to wiem, że tam była produkcja Mazdy 2001 z wadą fabryczną, ale o Audi nie słyszałem... po za tym nadmierne branie oleju dotyczy wielu modeli aut nie tylko audi , wiec widocznie tak ma być..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Pytanie - czy nadmierna konsumpcja oleju - wiąże się z: - uszkodzeniem sondy (wywalanie błędów), uszkodzeniem katalizatora - czy to ma związek ? Bo skoro bierze olej .. wymieniłem sonde bo padła grzałka - teraz dalej sypie błąd katalizator - ale skoro może to być wynikiem olejowego eldorado - może lepiej zamiast kata wsadzić (różne warianty alternatywne) ... mam rozkminkę w tej materii - żeby znowu coś mi nie zarzygał olejem. Aramir - Ty też się pałujesz z olejem - nei wali błedów wydech ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Tigy u mnie konsumpcja w miarę normalna czyli 1L na 3tys. chodź to zależy jak użytkuje auto , na tracie przy jeździe do 90-140km/h autko prawie nie bierze oleju (trasa 1tys km około 0,2L)... Nie mam żadnych błędów na kacie (Vag nic nie wyrzuca )... wiem, że u Ciebie zjadł sporo po przejechaniu kawałka na trasie z prędkością 200km/h ... Będę miał teraz wyjazd na Chorwację jakieś ponad 3tys. mam nadzieje, że się nic nie wydarzy ... ale oczywiście 2L zabiorę ze sobą na wszelki wypadek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 no to mam podobnie ... hmmmm, zastanawiam się nad jednym - im większa temp otoczenia tym więcej zjada (lato - zima) czy w związku z tym, zużyty katalizator (dławiący) - może powodować wzrost konsumpcji oleju - poprzez wiekszenie oporów wydechu, w związku z tym zwiekszenie temperatury silnika - dodatkowo opory wychodzacych spalin itd ... jutro jadę na serwisowy VAG to zobaczę ... jak mnie nie trafi nic .. jakiś szlag. Powodzenia aramir - daj znać co i jak z olejożercą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 rozumiem że co jakiś czas wyskakuje ci check engin .... i to głównie przyprawia cię irytacji ... cóż może faktycznie masz zużyty katalizator (zapchany)... Jeśli chodzi o dolewanie oliwy to już się przyzwyczaiłem ( też mnie to mocno irytowało z początku)... Rozmawiałem z wieloma osobami i praktycznie w każdej marce jest jakiś taki model olejożerny, a ostatnio te nowsze auta każdej marki maja taka ogólną tendencje ... Z reguły inżynierowie dążą do wyśrubowania większej mocy z tej samej jednostki silnika i dlatego mamy do czynienia z takimi sytuacjami ... Po za tym to wersja 20 zaworowa ma do siebie branie oleju ... PS. Powodzenia Tigy z katem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 5 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Dokładnie, weliminowaliśmy newralgiczne punkty - mi check wyskakiwał co jakiś czas - teraz jadę na oryginalny vag audi - żeby nie zaśmiecać - opiszę już po diagnostyce, wymianie kata i zobaczymy co dalej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaxus Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 kolego jak czytam te twoje brednie to mnie chu... strzela ... jeszcze zapytaj sie gdzie jest odma!!!! ... tigy wyraźnie w tytule wątku napisał ,że wątek dla osób, które znają podstawy tematu , a ty człowieku nawet się nie wysiliłeś poczytać o tym trochę na innych wątkach , a teraz zaśmiecasz forum ... Weź sie tak nie spinaj bo ci żyłka pęknie. Jak masz jakiś problem do mnie to pisz na priva... Grzecznie opisałem obie sytuacje - coś musi w tym być. Jak jest spierd%%lony pierścień albo coś mechaniczne to jest i będzie. A nie, że raz nie trzeba nic robić i sie samo wyłączy, a raz nawet dolewka nie pomaga ?! Odma wiem co to jest bo sam ją kupowałem... Prędzej ty zaśmiecasz forum swoim zachowaniem w stosunku do mnie niż ja ( przynajmniej pisze o zjawisku związanym z tematem postu ). Lepiej jakbyś wytłumaczył na spokojnie czemu tak jest, a jak nie wiesz to nie pisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_ILES Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Serwus panowie! Temat ciagle goracy, hehe, sam jutro postanowilem, ze jade do eksperta, ma dokladnie zlokalizowac wyciek, i oszacowac koszt naprawy. Od tego zalezy moja decyzja, czy sie pozbede czy zmienie marke... Tak czy owak, odezwe sie! Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uris Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 A jeszcze jedna ciekawostka ( to musi być coś zdup%one z czujnikami ): sytuacja 1. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, następnego dnia w południe odpalam samochód i dalej oil min świeci, bez dolewania otwieram i zamykam klape. Oil min gaśnie. sytuacja 2. Silnik ciepły pokazuje oil min po południu, późny wieczór odpalam - juz na FISIE jest OK ( bez otwierania klapy, bez dolewania ). Wy piszecie, że w zime wam nie bierze oleju :| No to co to za olej co w lato tak schodzi ? kolego jak czytam te twoje brednie to mnie chu... strzela ... jeszcze zapytaj sie gdzie jest odma!!!! ... tigy wyraźnie w tytule wątku napisał ,że wątek dla osób, które znają podstawy tematu , a ty człowieku nawet się nie wysiliłeś poczytać o tym trochę na innych wątkach , a teraz zaśmiecasz forum ... Głównym problemem w tym silniku jest wysoka temperatura pracy posprawdzaj czujniki, wiązki no i przede wszystkim podepnij pod kompa. Całkiem brania oleju się nie pozbędziesz, ale uda Ci się to ograniczyć u mnie jest ok 0,25 na 1000 km Pozdrwiam jak duża temp.??? auto utrzymuje normalną temp. 90 stopni... podejrzewam , że temp. pracy oleju nie sięgnie 120stopni... a w sprawie produkcji na Węgrzech, to wiem, że tam była produkcja Mazdy 2001 z wadą fabryczną, ale o Audi nie słyszałem... po za tym nadmierne branie oleju dotyczy wielu modeli aut nie tylko audi , wiec widocznie tak ma być..... Kolega ma racje silnik ALT pracuje w wyższej temperaturze i jest to około 100 stopni a nie jak w większości 90 stopni . A może powód z braniem oleju jest w chłodzeniu silnika ,wyższa temp. silnika elementy się rozszerzają przez co silnik jest mniej szczelny do tego olej robi się rzadszy .U mnie często jak jest silnik bdb. rozgrzany to wskazówka temperatury jest minimalnie poza połową na prawą stronę .Pamiętam jak kupiłem auto to miałem popsuty termostat w tedy jeszcze nie miałem LPG i jeździłem jakiś czas na BP ( myślę że to było około 2tys km i nie przypominam sobie żebym dolewał w tedy olej hmmm. To jest tylko moja teoria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 w większości przypadków - wzrost zużycia w okresie letnim - do tego, większe zużycie na trasach - długich, jednostajnych ... ktoś może odkrył czy zwiększone zużycie oleju wiąże się z innymi usterkami auta ? (oprócz tych ww wymienionych) ? uszkodzeniami układu chłodzenia, wydechu, itd ... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aramir Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 w większości przypadków - wzrost zużycia w okresie letnim - do tego, większe zużycie na trasach - długich, jednostajnych ... ktoś może odkrył czy zwiększone zużycie oleju wiąże się z innymi usterkami auta ? (oprócz tych ww wymienionych) ? uszkodzeniami układu chłodzenia, wydechu, itd ... ? Tigy tu bym się nie zgodził... bo zwykle na tasie właśnie mniej ciągnie oleju niż przy cyklu miejskim gdzie ciągle zwalniasz i przyspieszasz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_ILES Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Obawiam sie koledzy, iz chodzi tutaj glownie o to, na jakich obrotach silnika pracuje, a co za tym idzie, w jakiej temperaturze, no i pytanie jak dlugo - to najwazniejsze czynniki - pow. 3tys obr/min silnik ma poprostu prawo swoje zuzyc do smarowania, do tego jesli jest to dlugotrwaly wysilek (trasa kilkaset lub kilka tys.km) silnik uzywa oleju do chlodzenia elementow pracujacych. Dlatego styl jazdy, predkosc/obroty, dlugosc podrozy, obciazenie silnika ma tutaj kluczowe znaczenie dla poboru/zuzywania oleju. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tigy Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 macie może schematy przewodów podciśnieniowych oraz odpowietrzających silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się