Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Motul 5w30 czy 5w40 lepszy do AWX z przebiegiem 255 tys.  Aktualnie jezdze na 5w30 8100 X-clean+ i miedzy wymianami nic nie dolewam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

każdy jedzie po castrolu a są osoby co na nim jeżdżą i silnik hula jak złoto

najważniejsza jest terminowa wymiana

sam leje castrol albo ori i silnik chodzi jak zegarek

na pewno na castrolu silniki chodzi ciszej niż na motulu

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, ale to nie jest interes... ludzie słyszą syntetyk i już im się mózg wyłącza.

w TSI lałem swego czasu Castrol z DE i było ok, wersja krajowa masakra, Motul małe dolewki czyli gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wyzyk83 said:

każdy jedzie po castrolu a są osoby co na nim jeżdżą i silnik hula jak złoto

najważniejsza jest terminowa wymiana

sam leje castrol albo ori i silnik chodzi jak zegarek

na pewno na castrolu silniki chodzi ciszej niż na motulu

Terminowa wymiana, tzn co ile? 10, 15kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam auto po chipie to zmieniam co 10tyś

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 22/8/2017 at 1:39 PM, marcin4x4 said:

interwał możesz skrócić lub wydłużyć. Dla przykładu:

  1. Miasto, krótkie trasy, niedogrzewany silnik,  w skrajnych przypadkach nawet 5 tyś km
  2. Trasy, małe obciążania, duże przeloty spokojnie 15, nawet 20 tyś km. Osobiście 20 bym nigdy nie przekraczał.

Znam firmowe skody z nalotami 200-300 tyś km, jeżdżą na castrolu i olej wymieniają co 25-30 tyś km i "mają się dobrze", nawet DPF żyje. Niektórzy narzekają że po 22-25 tyś muszą robić lekkie dolewki. Auta robią ponad 100 tyś rocznie, głównie tranzyt, nie są katowane bo kierowcy mają rozliczane paliwo.

Ja mam kilka aut, w każdym wymieniam inaczej.

Ja robię przebiegi 30kkm rocznie z czego większość ok 60%  to trasa, stała prędkość 130-140km/h, reszta to poza miastem i trochę w mieście, korkach, diler mówi żeby spokojnie 15kkm jeździć i wymiana, jednak wcześniej będę zmieniał, nie wytrzymam do 15kkm ? wydaje mi się za długo. Nie miałem diesla od 10 lat i naczytałem się chyba za dużo, teraz jeszcze doszło, że nie wystarczy tylko wymienić oleju na czas, ale musi to być "ten dobry olej" hehe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni diesel od benzyny turbo ? .. ten drugi ma gorzej :P

markowy, nie podrobiony i przeznaczony do twojego silnika = ten dobry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, marcin4x4 said:

A czym się różni diesel od benzyny turbo ? .. ten drugi ma gorzej :P

markowy, nie podrobiony i przeznaczony do twojego silnika = ten dobry. 

Dlaczego ten drugi ma gorzej, benzyna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kris1909 napisał:

Ja robię przebiegi 30kkm rocznie z czego większość ok 60%  to trasa, stała prędkość 130-140km/h, reszta to poza miastem i trochę w mieście, korkach, diler mówi żeby spokojnie 15kkm jeździć i wymiana, jednak wcześniej będę zmieniał, nie wytrzymam do 15kkm ? wydaje mi się za długo. Nie miałem diesla od 10 lat i naczytałem się chyba za dużo, teraz jeszcze doszło, że nie wystarczy tylko wymienić oleju na czas, ale musi to być "ten dobry olej" hehe 

w twoim wypadku możesz co 15tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, wyzyk83 said:

w twoim wypadku możesz co 15tyś

Dzięki za odp. tak myśle, że jednak troszkę wcześniej będę wymiany robił, co 12kkm dla pewności, że wszystko ok? Tak czy inaczej pozdrawiam i dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kris1909 napisał:

Dzięki za odp. tak myśle, że jednak troszkę wcześniej będę wymiany robił, co 12kkm dla pewności, że wszystko ok? Tak czy inaczej pozdrawiam i dzięki 

jeździsz trasy także co 15 nie będzie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, wyzyk83 said:

jeździsz trasy także co 15 nie będzie problemu

No pewnie masz racje, jeżdżę do pracy 50km w jedną stronę z czego 30km autostrada, więc małe obciążenie, z drugiej strony te turba, dpf-y? niektórzy sugerują nawet wymianę co 8kkm, inni piszą, że co 25-30kkm zmieniają i też wszystko dobrze, ciężko dojść do sedna materii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie popadajmy w paranoje

lej olej z odpowiednią normą i będzie ok

najgorszy jest tryb LL

 

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, marcin4x4 said:

chyba żadne

A Millers? Czyli zostaje porównywanie charakterystyk olejów SHC? I wybór w miarę najlepszego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie porządny olej Valvoline Synpower to szukacie w d*pie mózgu, sprawdzony olej bo wielu użytkowników tego forum na nim jeździ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kris1909 napisał:

A Millers?

Masz dostępny to zalej, najlepiej EE lub XF, Trident V.

W te dopiski LL nie do końca wierzę i stosuję interwał wymiany  tak jak przy normalnym oleju.

Jak już zalejesz tego Millersa to przelataj na nim te 15 tys. km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...