Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Taki kazał mu kupić mechanik i taki zamierza kupić, chce po prostu wybrać najlepszy możliwy do do samochodu A7 B7 2.0tdi 16v BRD na pompkach siemensa, napęd quattro przebieg ok 190tys, DPF wywalony

 

kolego mechanicy najczęściej nie maja pojecia o lepkosciach i ich dobieraniu do preferencji jazdy wlasciciela. ladują uniwersalne 5w30 jak aso do wszystkiego bo tak bezpiecznie.

ostatnio znajoma kupila ladne BMM w A3 i poprzedni wlasciciel zalecal zeby lala super olej, ktory on lał (a polecil i zalal mu ten olej jego mechanik). okazalo sie ze to Petro Canada 5w40 - jak sprawdzilem normy to spelnia do amerykańskich ciezarowek [emoji4] . dodatkowo byl to olej fullSAPS- nienadajacy sie do dpf. wiec tak dzialaja mechanicy. cos zaslysza i strugaja kompetentnych.

 

Wysłano z prodiża

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

3 godziny temu, endriuu napisał:

 

kolego mechanicy najczęściej nie maja pojecia o lepkosciach i ich dobieraniu do preferencji jazdy wlasciciela. ladują uniwersalne 5w30 jak aso do wszystkiego bo tak bezpiecznie.

ostatnio znajoma kupila ladne BMM w A3 i poprzedni wlasciciel zalecal zeby lala super olej, ktory on lał (a polecil i zalal mu ten olej jego mechanik). okazalo sie ze to Petro Canada 5w40 - jak sprawdzilem normy to spelnia do amerykańskich ciezarowek emoji4.png . dodatkowo byl to olej fullSAPS- nienadajacy sie do dpf. wiec tak dzialaja mechanicy. cos zaslysza i strugaja kompetentnych.

 

Wysłano z prodiża

 

 

 

Endriuu ale ten mój mechanik to akurat nie jest jakiś od przypadku, zajmuje się tylko vagami, szczególnie audi.

Pare stron wcześniej poleciłeś ten olej: http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

on ma normy VW: 502 00, 505 01

 

Czy on będzie najlepszy z 5w30 do samochodu A7 B7 2.0tdi 16v BRD na pompkach siemensa, napęd quattro przebieg ok 190tys, 2007r DPF wywalony

Edytowane przez johnystw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, johnystw napisał:

ale ten mój mechanik to akurat nie jest jakiś od przypadku, zajmuje się tylko vagami, szczególnie audi.

To po jakiego H pytasz na forum jak on wie lepiej ? Zadajesz to same pytanie n-ty raz... Co byś nie zalał z Valvo, Motul, Millers będzie dobre dla silnika... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kamil-vag napisał:

To po jakiego H pytasz na forum jak on wie lepiej ? Zadajesz to same pytanie n-ty raz... Co byś nie zalał z Valvo, Motul, Millers będzie dobre dla silnika... 

Zadaje pytanie bo chce pomóc przyjacielowi, jeśli Cie denerwuje albo coś Ci nie pasuje to nie odpisuj, pytałem endriuu.

Cokolwiek? Czyli byle co tych firm ma sobie zalać i jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgodne z normą pod silnik i przestań męczyć konia w końcu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kur%a  dla silnika 2.0tdi BRD kolegi powinna być  norma 504.00/507.00

Czyli wychodzi ten olej: http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w30-5l-p-943.html

 

A Wy kilka stron wcześniej polecacie do 2.0tdi BRD ten http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

spełniający normy VW: 502 00, 505 01

To zdecydujcie się do cholery w końcu bo już głupoty można dostać naprawdę.

Auto A7 B7 2.0tdi 16v BRD na pompkach siemensa, napęd quattro przebieg ok 190tys, 2007r DPF wywalony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już Ci napisałem co masz wlać, a jeżeli nadal nie rozumiesz to wlej to na co akurat masz ochotę i przestań zaśmiecać wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XF Longlife 5w30 albo EE Longlife 5w30 - z czego lepszy wydaje się ten drugi. Kup i skończ te dyskusje, czy zalejesz ten czy ten to będzie dobrze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, gadałem ostatnio z mechanikiem na temat wymiany oleju w silniku Dislowskim, zapytałem o Motula x-cess 8100 to mówił, że ten olej nie jest jakiś tam wspaniały, powiedziałem, że do tego auta od początku wlewany jest Castrol Magnatec 5W40 C3 ( Zielona butelka ) i powiedział, żeby przy tym zostać, niby bardzo dobry olej.

Zapytałem go jeszcze o jedno: " Dlaczego ten olej jest taki brudny " chciałem go wziąć trochę pod ***j, żeby się więcej dowiedzieć, odpowiedział mi, że jeżeli olej wylatuje brudny tzn, że dobrze czyści silnik..

Coś w tym jest co ten majster powiedział, czy po prostu tak od niechcenia strzelił? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze olej w dieslu jak jest czarny to oznacza ze ma dobre wlasc absorbujace sadzę i.inny syf z klekota.
Co do reszty mechanik.nie ma racji. Zapytaj go o.lepkosci i jak sie dobiera lepkosc oleju do charakterystyki jazdy wlasciciela.

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to w ogóle mam wrażenie, że połowa jak pyta o olej - to myśli, że różnica między 5W30 jest taka, że 30 jest rzadszy :P:P:P I turbina nie chrobocze nawet przy 30...

Oba mają tę samą lepkość w niskich temperaturach !

Jak dla mnie lepiej lać 40 jak nie ma DPF, olej z oznaczeniem 40 powinien zapewniać lepszą ochronę silnika w okresie letnim, tzw. zrywanie filmu olejowego powinno być mniejsze przy 40 niż przy 30... ale 30-tka powinna być bardziej energooszczędna, trochę mniejsze spalanie - całe to powszechne ECO i LL zabijające nasze silniki...  :facepalm:

Lepkosc-1.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 15:35, k232 napisał:

Zapytałem go jeszcze o jedno: " Dlaczego ten olej jest taki brudny " chciałem go wziąć trochę pod ***j, żeby się więcej dowiedzieć, odpowiedział mi, że jeżeli olej wylatuje brudny tzn, że dobrze czyści silnik..

 

 

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 14:35, kamil-vag napisał:

XF Longlife 5w30 albo EE Longlife 5w30 - z czego lepszy wydaje się ten drugi. Kup i skończ te dyskusje, czy zalejesz ten czy ten to będzie dobrze :) 

Czyli dokładnie ten będzie najlepszy z 5w30 do A7 B7 2.0tdi 16v BRD na pompkach siemensa, napęd quattro przebieg ok 190tys, 2007r DPF wywalony

http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

czy ten:

http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w30-5l-p-943.html

 

Bo napisałeś tylko ee longlife a oba takie są tylko różnią się normami

Jeszcze jakbyś mógł napisać dlaczego, to byłbym wdzięczny i kończę zawracać gitarę.

Edytowane przez johnystw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 15:37, endriuu napisał:

Oczywiscie ze olej w dieslu jak jest czarny to oznacza ze ma dobre wlasc absorbujace sadzę i.inny syf z klekota.
Co do reszty mechanik.nie ma racji. Zapytaj go o.lepkosci i jak sie dobiera lepkosc oleju do charakterystyki jazdy wlasciciela.

Wysłane z prodiża
 

endriuu jeszcze jakbyś mógł mi odpisać to byłbym wdzięczny bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, nitroo napisał:

Co za męczydupa...

No widzisz zabiłem Ci klina kilka postów wyżej, nie potrafiłeś odpowiedzieć a teraz jak zwykle głupio dogadujesz i komentujesz. A pomocy jak nie było z Twojej strony tak nie ma nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahaha żal mi Cię. Gdzie ge kliny chłopie? Nie widzisz, że już nikt tutaj nie ma do Ciebie siły?

Pomóżcie: A4 B7 2.0TDI 16V BRD na pompkach Siemensa, napęd quattro, przebieg ok. 190 tys., 2007 r, DPF wywalony. :decayed: Czytamy to od tygodnia, mamy dość. Nic do Ciebie nie dociera. Kończę z Tobą dyskusję, bo szkoda mojego czasu na czytanie w kółko tego samego. Dev wystarczająco Ci odpisał. Ustosunkuj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.06.2017 o 18:13, nitroo napisał:

Hahahahaha żal mi Cię. Gdzie ge kliny chłopie? Nie widzisz, że już nikt tutaj nie ma do Ciebie siły?

Pomóżcie: A4 B7 2.0TDI 16V BRD na pompkach Siemensa, napęd quattro, przebieg ok. 190 tys., 2007 r, DPF wywalony. :decayed: Czytamy to od tygodnia, mamy dość. Nic do Ciebie nie dociera. Kończę z Tobą dyskusję, bo szkoda mojego czasu na czytanie w kółko tego samego. Dev wystarczająco Ci odpisał. Ustosunkuj się.

Oba są kretynie "ee" a różnią się normami jakbyś nie widział

jak nie potrafisz odpisać to zamknij w końcu ten pysk i nie odpisuj, bo gówno wiesz, linka nie podasz tylko głupio wszystkim dogadujesz. Nik konkretnego linku nie podał i nie napisał dlaczego ten będzie najlepszy.

Edytowane przez johnystw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba są kretynie "ee" a różnią się normami jakbyś nie widział
jak nie potrafisz odpisać to zamknij w końcu ten pysk i nie odpisuj, bo gówno wiesz, linka nie podasz tylko głupio wszystkim dogadujesz. Nik konkretnego linku nie podał i nie napisał dlaczego ten będzie najlepszy.

Posłuchaj Kolego,
Jeśli większość pisze tobie jaki masz olej zalać, to może mają rację i albo zalej taki, albo idź do waszego "specjalisty od VAGa" i się jego doradź skoro się na tym bardzo dobrze zna. Sprawdzasz wiedzę jego czy ludzi na forum?
Z olejem jest jak z... logowaniem auta, wszyscy piszą że masz logować na "trzecim biegu" od 1.5k rpm a najlepiej już od 1k, wtedy ponoć lepiej pokazuje. Zgodzę się, wiecej pokaże ale nikt mi nie powie że to nie jest obciazenie dla silnika, panewek itp jadąc od 1k rpm zwłaszcza na tak wysokim biegu.
NIKT nie wytłumaczy dlaczego trzeci bieg, przy jakieś skrzyni: 5-cio czy szescio biegowej, jaki silnik, bo przecież każdy ma inną pojemność i moc a już nie wspomnę o przełożeniu biegów etc...
Ja doszedłem dlaczego, bynajmniej mi się tak wydaje, ale nie ważne, nie jest to tutaj miejscem na dyskusję. Chciałem napisać tobie że są różne sprawy, nieraz się na nie nie rozpisujesz ponieważ są one "oczywiste", tak ma być i koniec!
Na zakończenie, jeśli masz urazę do kolegi, napisz mu to prywatnie, bo za wyzwiska i publiczne ubliżanie drugiemu, powinien być ban jak wypisz, wymaluj. Nie masz ochoty wlewać co zaproponowano, nie wlewaj, równie dobrze zachowaj się jak facet a nie upokarzaj kolegów publicznie na cały świat.
Ode mnie EOT i wlewaj co chcesz, sądzę że specjalista od VAGA pokieruje cię najlepiej, jeśli nie - idź do książki serwisowej i ZASTOSUJ zalecenia producenta!
Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...