Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, endriuu napisał:


Lepszy

wysłane z prodiża
 

No i super, bo jest od xf'a jeszcze tańszy :)

To zamawiam tego co poleciłeś, mam nadzieję, że będę zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć forumowicze! W tym tygodniu będę wymieniał filtry i olej w mojej A4 B5 1999r 1.9tdi 90km 210000km przebiegu

Zalany miała rok temu Mobil 10W40 i chodzi całkiem poprawnie na nim. Co dokładnie polecacie na tą aktualną wymianę, jaki olej i jakie filtry?

 

Edytowane przez johnystw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, endriuu napisał:


Lepszy

wysłane z prodiża
 

Endriu a czy czasem ten nie był by lepszy? http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w30-5l-p-943.html

Spełnia normę 504.00/507.00 i ma też nanodrive.

Ty poleciłeś ten: http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

Spełnia normy VW: 502 00, 505 01

Pytam, bo też mam a4 b7 2.0tdi BRD quattro 2007r 178000km, DPF usunięty i planuję niebawem zmianę oleju.

Edytowane przez mateusztbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byl bym wdzieczny za odpowiedz na moje pytanie ze strony 470 czy kto jest w stanie mi pomoc w tej sprawie? Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

endriuu a jakiś 0W30 lub 0W40 dla silnika BRD z dpf polecisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2017 o 16:58, Daniel112 napisał:

Byl bym wdzieczny za odpowiedz na moje pytanie ze strony 470 czy kto jest w stanie mi pomoc w tej sprawie? Z gory dziekuje

Jak pompowtryskiwacze bez DPF'a, to np. ten :

http://www.motul.com/pl/pl/products/specific-505-01-502-00-5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie panowie :)

Endriu a czy czasem ten nie był by lepszy? http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w30-5l-p-943.html

Spełnia normę 504.00/507.00 i ma też nanodrive.

Ty poleciłeś ten: http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

Spełnia normy VW: 502 00, 505 01

Pytam, bo też mam a4 b7 2.0tdi BRD quattro 2007r 178000km, DPF usunięty i planuję niebawem zmianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wole jednak zostać przy 5w30 (takie zalecenie mechanika u którego to serwisuje, taki był też dedykowany)

Może ktoś ocenić te oleje które podałem? Chyba, że jest coś jeszcze lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lepszy będzie 5W40 :hi:

Kolego poczytaj o olejach.. Full Saps, Mid Saps, Low Saps

Porównaj sobie też karty w olejach.. np. FullSaps vs. LowSaps, wtedy zrozumiesz dlaczego Ci polecamy 5W40.

Motul X-Cess 5W40 FullSaps

http://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-cess-5w40

Motul Specific 505.01 5W40 MidSaps

http://www.motul.com/pl/pl/products/specific-505-01-502-00-5w40

Motul Specific 5W30 LowSaps

http://www.motul.com/pl/pl/products/specific-504-00-507-00-5w30

Ewentualnie jeszcze obejrzyj SONDE na yt, odcinek pt. "Olej" :grin:

5W30 jest typowo pod Common Rail z filtrem DPF. Czyli oliwa typu LowSaps.

Olej skąpy :) robiony pod DPF'a żeby go nie zapchać, ochrona silnika schodzi na dalszy plan.

Ludzie gdy wycinają DPF z CR, to często i gęsto uciekają na stary typ oleju FullSaps który ma normę na pomp wtryskowych, stara dobra formulacja.

Ty tego nie przeskoczysz bo masz pompo-wtryskiwacze, do Ciebie oliwa 5W40 Mid Saps z normą VW dla pompo-wtryskiwaczy 505.01

Koniec :hi:

PS. Mechanicy czasem są na bakier z olejami.

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mateusztbg napisał:

Wole jednak zostać przy 5w30 (takie zalecenie mechanika u którego to serwisuje, taki był też dedykowany)
 

Przy usuniętym DPF  5W30 jest bez sensu.Zalewaj 5W40

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matek, ja osobiście zostałem przy oleju MOTUL, wcześniej zalewalem COMA.

Nie wiem jak inni, ja będę testował MOTUL, chce się przekonać na własnym przykładzie, będzie źle, to zleje go wcześniej i zaleje co innego.

 

Do 2.0CR jak i 1.9PD zalalem 5w40 z normą C3

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie sobie na wstrzymanie, robicie straszny :offtopic: 

Posty z niewnoszącą nic do tematu treścią będą usuwane !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale jednak gdybym chciał posłuchać swojego mechanika i zostać przy tym co zaleca serwis czyli 5w30 to co najlepszego wybrać?

Ponowię swoje pytanie:


 

Cytuj

 

Endriu a czy czasem ten nie był by lepszy? http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w30-5l-p-943.html

Spełnia normę 504.00/507.00 i ma też nanodrive.

Ty poleciłeś ten: http://pro-choice.pl/ee-longlife-c3-5w30-5l-p-944.html

Spełnia normy VW: 502 00, 505 01

Pytam, bo też mam a4 b7 2.0tdi BRD quattro 2007r 178000km, DPF usunięty i planuję niebawem zmianę oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze musisz słuchać mechanika, bo nie w każdej sytuacji musi mieć rację. Czemu tak się uparłeś na to 5W30? To olej dla DPF, a Ty go usunąłeś przecież [emoji4] pamiętaj, że serwis zaleca też Castrola i to w Long Life, więc do tego też bym wagi nie przywiązywał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już w temacie 5w30. W tamtym roku po zakupie auta standardowo wymiana oleju i filtrów. Z racji tego że nie wiadomo jaki był lany i kiedy ostatnio mechanik powiedział bym kupił 5w30 - padło na castrola. Moje auto jest bez DPF i może nie potrzebnie taki kupiłem a lepiej będzie dla auta 5w40.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamelbd napisał:

Jak już w temacie 5w30. W tamtym roku po zakupie auta standardowo wymiana oleju i filtrów. Z racji tego że nie wiadomo jaki był lany i kiedy ostatnio mechanik powiedział bym kupił 5w30 - padło na castrola. Moje auto jest bez DPF i może nie potrzebnie taki kupiłem a lepiej będzie dla auta 5w40.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
 

5W30 w Twoim przypadku jest bez sensu.Lej śmiało 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może kazał zewzględu na to że nie wiadomo jaki wcześniej był lany albo na przebieg. Obecny 246 tys

Czy teraz nie zaszkodzi silnikowi taka zmiana ? (Pytam bo się nie znam )

Dziękuję za odpowiedź

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miał okazje ktoś przetestować/porównać Valvo SynPower 5W30 vs Millers ten z tym cząsteczkami nano ? Jakaś wyraźna różnica w pracy silnika, głośniej/ciszej itd ? Pacjent to A4 B8 2.0 tdi CJCA. Zbliża się wymiana oliwy i jest mały dylemat, acz kolwiek cena zbytnio nie przemawia za Millersem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...