rikardo 3 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 No dobrze, to czemu mam stosować olej z normą 505.01 a nie 505.00? Różnica w lepkości, to wiem ale jakie to ma znaczenia dla silnika, proszę rozwińcie trochę temat. Jeszcze pytanie czy jak zalałem tym 505.00 i przejechałem może 2 tys czy mogę zmienić na 505.01 bez konsekwencji? Ponieważ norma 505.00 przeznaczona jest do silników zasilanych pompa rotacyjną. Ty masz silnik na pompowtryskiwaczach i wymaga on stosowania oleju o normie 505.01. Olej możesz zmienić a wręcz należało by. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio 0 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 No dobrze, to czemu mam stosować olej z normą 505.01 a nie 505.00? Różnica w lepkości, to wiem ale jakie to ma znaczenia dla silnika, proszę rozwińcie trochę temat. Jeszcze pytanie czy jak zalałem tym 505.00 i przejechałem może 2 tys czy mogę zmienić na 505.01 bez konsekwencji? chlopie czytaj!!!!!!!! ugory wsztyko jest 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 Sprawdzone, godne polecenia oleje to: MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwagierfox 0 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 opisy oleju od motul-a http://www.motul.krakow.pl/_pdf/Motul_Produkty_Osobowe_Silnik_Specific.pdf http://www.motul.pl/download/1specificvw505015w40.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotozyrysa 0 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 W serwisie którym pracuje leją tylko Shella 5w30 VX spełniającego normy 507 00 / 504 00. Listę wszystkich norm znajdziesz tu http://dcvw.blogspot.com/2010/06/normy-olejow-volkswagena.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4_Dominik_WAW 5 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Mam silnik AWX zrobione 170 tys. narazie jezdze na castrolu EDGE TurboDiesel VW 505.01 5W-40 czy warto zmianic na Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA 0 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Najlepiej zmienić i zobaczyć jak się silnik zachowuje i będzie wiadomo czy było warto. Moim zdaniem z Castrola na pewno warto zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zmień na Liqui Moly, miałem Castrola i silnik chodzi ciszej po zmianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Motul Specific 504.00-507.00 5W-30 ? Wybór najlepszy z możliwych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrewb25 0 Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 witam a jaki olej na dolewkę, potrzebuję dolać ze setkę, a jadę w trasę, niewiem jaki jest olej w silniku , ico mam dolać? bo nie miałem czasu zmienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 witam a jaki olej na dolewkę, potrzebuję dolać ze setkę, a jadę w trasę, niewiem jaki jest olej w silniku , ico mam dolać? bo nie miałem czasu zmienić? tylko z normą 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pukko 0 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 To ja inaczej, jadę w dłuższą trasę i mam jeszcze sporo oleju 5w 30 w zapasie, ale w silniku mam 5w 40. Wiem że przy dłuższych przelotach po autostradach mój silnik pije, więc pewnie poprosi o dolewkę, czy mogę dolać do 5w 40 porcję 5w 30, też Castrol, ale: 5w 40 ma 505.01 a 5w 30 ma 507.00 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brysio 0 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 To ja inaczej, jadę w dłuższą trasę i mam jeszcze sporo oleju 5w 30 w zapasie, ale w silniku mam 5w 40. Wiem że przy dłuższych przelotach po autostradach mój silnik pije, więc pewnie poprosi o dolewkę, czy mogę dolać do 5w 40 porcję 5w 30, też Castrol, ale: 5w 40 ma 505.01 a 5w 30 ma 507.00 smialo mozesz dolac 50700 to najnowsza norma olej pownien sie bez problemu zmiezsac z 50501 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Odpowiedź masz w 1 poście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emjot 0 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Wita. Chcąc sprawdzić oryginalność oleju CASTROL EDGE 5W-30, noram (504/507) właśnie się dowiedziałem, że mój olej jest na rynek francuski i jest hydrokarakowany, a oleje na rynek polski mają inną bazę i są w pełni syntetyczne. Ciekawe że Castrol produkuje te same oleje w zależności od kraju przeznaczenia. Słyszał ktoś coś o takich rzeczach czy to bujda. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie 3 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Bujda panie, Lej kolego Liqui Moly albo Motul. http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3707.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groszek27 0 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Ten temat nigdy się nie skończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek 8 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Ten temat nigdy się nie skończy Dobrze, że istnieje bo inaczej nowi uzytkownicy zasypywaliby forum "silniki diesla" pytaniami "jaki olej do TDI" a tak mają miejscowke gdzie moga pytac w kolko to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omen22 0 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 witam jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych. Mam pytanie mam audi a4 98r 1,9 tdi AFN obecnie mam zalany mobil 10w 40 przebieg auta to 193 000 czy moge zmienic na syntetyk motul ? Jezeli tak to prosiłbym o porade jaki konkretnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Armi 2 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 witam jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych. Mam pytanie mam audi a4 98r 1,9 tdi AFN obecnie mam zalany mobil 10w 40 przebieg auta to 193 000 czy moge zmienic na syntetyk motul ? Jezeli tak to prosiłbym o porade jaki konkretnie Tak. Możesz np. Motul 8100 X-cess 5W40. Poza tym wystarczyło spojrzeć na 1 post albo na kilka poprzednich _________________________________________________ Sugeruję sypanie ostrzeżeń za nie czytanie pierwszego wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo814 4 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 brykał ktos juz na takim oleju ?? Pentosin Pentosynth HC 5W40 5L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się