Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio bylem w sklepie celem zakupu oleju do mojego auta (19.tdi AWX, 2004 rok). Poprosilem o Castrola SLX Proffesional Powerflow LongLife II 5W-30, a sprzedawca powiedzial mi, ze to stara specyfiacja i w tej chwili dostepny jest juz raczej tylko Castrol EDGE LongLife II 5W-30. Czy to prawda?

Znalazlem tez na stronie Castrola, ze te dwa oleje sa ze soba kompatybilne i mozna dolewac jeden do drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

a Ty przeprowadziłeś jakieś badania które udowadniają że syntetyk jest lepszy dla wysłużonego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

a Ty przeprowadziłeś jakieś badania które udowadniają że syntetyk jest lepszy dla wysłużonego silnika?

Przeczytaj pierwszy post :gwizdanie:

TDI przez całe swoje "życie" powinien jeździć na syntetyku. Chyba tylko w PL jest wiara w bajkę, że jak się ma silnik o przebiegu 200k to trzeba wymieniać olej na pół syntetyk. A jak się z pół syntetyka przejdzie na syntetyk to rozszczelni się silnik a później pewnie padnie turbo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

a Ty przeprowadziłeś jakieś badania które udowadniają że syntetyk jest lepszy dla wysłużonego silnika?

Przeczytaj pierwszy post :gwizdanie:

TDI przez całe swoje "życie" powinien jeździć na syntetyku. Chyba tylko w PL jest wiara w bajkę, że jak się ma silnik o przebiegu 200k to trzeba wymieniać olej na pół syntetyk. A jak się z pół syntetyka przejdzie na syntetyk to rozszczelni się silnik a później pewnie padnie turbo :naughty:

nie widze w tym poście żadnego pewnego-rzeczowego źródła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

a Ty przeprowadziłeś jakieś badania które udowadniają że syntetyk jest lepszy dla wysłużonego silnika?

Przeczytaj pierwszy post :gwizdanie:

TDI przez całe swoje "życie" powinien jeździć na syntetyku. Chyba tylko w PL jest wiara w bajkę, że jak się ma silnik o przebiegu 200k to trzeba wymieniać olej na pół syntetyk. A jak się z pół syntetyka przejdzie na syntetyk to rozszczelni się silnik a później pewnie padnie turbo :naughty:

nie widze w tym poście żadnego pewnego-rzeczowego źródła

Ostatnio bylem w sklepie celem zakupu oleju do mojego auta (19.tdi AWX, 2004 rok). Poprosilem o Castrola SLX Proffesional Powerflow LongLife II 5W-30, a sprzedawca powiedzial mi, ze to stara specyfiacja i w tej chwili dostepny jest juz raczej tylko Castrol EDGE LongLife II 5W-30. Czy to prawda?

Znalazlem tez na stronie Castrola, ze te dwa oleje sa ze soba kompatybilne i mozna dolewac jeden do drugiego.

castrol edge spelnia najnowsza specyfikacje 50700 grupy vw audi a tym samym jest dopusczony do silnikow z gorszymi specyfikacjami bo je w zupenosci spelnia -- na chlopski rozum jest lepszy niz ten ktory potrzebujesz np slx

dodatkowa zaleta tego oleju jest zmniejszone zasiarczanie silnika mniejsze opory wewnetrzne poprzez lepsze smarowanie co za tym idzie mniejsze zuzycie czesci i mniejsze spalanie :))

[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2010, 15:01_________________________________________________

10W40 Mobil 2000 Diesel dobry będzie do TDI AFN?

mobilSUPER2000DIESEL.jpg&w=181&h=200

A zajrzałeś do pierwszego gigantycznego postu?

"oleje 10W40 czy 15W40 są zabójcze dla turbiny :kwasny:"

Ale zaraz odezwą się pseudo-znawcy, którzy stwierdzą, że nie przy tym przebiegu pół - syntetyk to najlepsze wyjście.

i tak już go zalałem bo też na takim jeździł tylko że Castrolu poza tym silnik ma już swoje lata

Zajrzałem i nie podzielam opinii że te oleje są zabójcze, chodziło mi raczej o markę nie o klasę lepkości

Paput, a zauważyłeś że powtarzasz myślenie mechaników rodem z PRL-u? To czy zalewasz syntetyk czy półsyntetyk nie zależy od wieku Twojego auta czy jego przebiegu.

Przeprowadzałeś jakieś badania, które stwierdziły, że pół syntetyk jest olejem lepszym niż syntetyk (dla turbiny)?

To tylko Twoje subiektywne odczucie, które umacnia (a może powoduje)to, że w portfelu zostało jakieś 50zł więcej.

Ale jak to mówią oszczędny traci dwa razy :gwizdanie:

a Ty przeprowadziłeś jakieś badania które udowadniają że syntetyk jest lepszy dla wysłużonego silnika?

Przeczytaj pierwszy post :gwizdanie:

TDI przez całe swoje "życie" powinien jeździć na syntetyku. Chyba tylko w PL jest wiara w bajkę, że jak się ma silnik o przebiegu 200k to trzeba wymieniać olej na pół syntetyk. A jak się z pół syntetyka przejdzie na syntetyk to rozszczelni się silnik a później pewnie padnie turbo :naughty:

nie widze w tym poście żadnego pewnego-rzeczowego źródła

paput zebys nie oszczedzil 50zl po zlej stronie bo jak turbina pojdzie w las to koszt bedzie nie 50 a 500 kazdy silnik ktory ma wysokoobrotowe czesci ruchome pownien byc zalewany olejem o niskiej gestosci tj syntetykiem 0w/5w30/40 i przebieg auta nie ma tu nic do rzeczy w szwabi jest tak ze jak chcialem do mojej starej audioli na serwisie wlac zamiast 5w40 10w40 pan mnie powiadomil ze tego nie zrobi i jak chce to tylko na wlasna reke bo on nie bedzie gwarantowal za silnika jak go szlag trafi i do 250tys na benzynie smigalem na full syntetiku i bral max 2setki na 15tys km od wymiany do wymiany nigdy nie dolewalem

ale mozesz silnik zalac i woda jak chcesz przeciez to twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to juz tak konczac ktory z tych dwoch wybrac (bedzie lepszy)?? AVF

http://allegro.pl/item1071689546_olej_motul_5w40_5l_specific_vw_505_01.html (czy to jest ten ktory jest polecany w głownym poście?? czy to ma byc 5w30)

http://allegro.pl/item1064249147_mobil_1_super_3000_xe_5w30_5l_syst_s_5w30_505_01.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to juz tak konczac ktory z tych dwoch wybrac (bedzie lepszy)?? AVF

http://allegro.pl/item1071689546_olej_motul_5w40_5l_specific_vw_505_01.html (czy to jest ten ktory jest polecany w głownym poście?? czy to ma byc 5w30)

http://allegro.pl/item1064249147_mobil_1_super_3000_xe_5w30_5l_syst_s_5w30_505_01.html

ten http://allegro.pl/item1071689546_olej_motul_5w40_5l_specific_vw_505_01.html

bedzie lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet

co bedzie????

uj***na turbina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to juz tak konczac ktory z tych dwoch wybrac (bedzie lepszy)?? AVF

http://allegro.pl/item1071689546_olej_motul_5w40_5l_specific_vw_505_01.html (czy to jest ten ktory jest polecany w głownym poście?? czy to ma byc 5w30)

http://allegro.pl/item1064249147_mobil_1_super_3000_xe_5w30_5l_syst_s_5w30_505_01.html

ten http://allegro.pl/item1071689546_olej_motul_5w40_5l_specific_vw_505_01.html

bedzie lepszy

panowie to wsztyko jeden ch...

wazne zeby mial spelniona specyfikacje

patrzylem na rozne testy i producent narzuca warunki czyli tzw specyfikacje jak np 50700

czyli czy to castrol mobil motul total to wszystko jedno inaczej nie dostaly by te oleje danej specyfikacji!

jezdzilem na motulu na mobilu i teraz na castrolu i nie widze zadnych roznic tym badziej ze w dieslu caly syf w olej idzie i po godzinie pracy juz jest czarny :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet

co bedzie????

uj***na turbina

pożyjemy zobaczymy panowie googlo-znawcy hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezdzij na czym chcesz, możesz nawet na oleju po frytkach

mi tam wszystko jedno, jak klęknie turbo wówczas bedziesz sie skrobał po kieszeni

:nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet

co bedzie????

uj***na turbina

pożyjemy zobaczymy panowie googlo-znawcy hehe

kolego zrob w zyciu tyle km ile ja zrobilem autami a pogadamy

ale na oleju i filtrach i paskach rozrzadu nigdy nie oszczedzalem i jezdzilem i bede jezdzil bezstresowo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezdzij na czym chcesz, możesz nawet na oleju po frytkach

mi tam wszystko jedno, jak klęknie turbo wówczas bedziesz sie skrobał po kieszeni

:nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie: :nabijasie:

No to zalałem błotem 10W40 zobaczymy co z tego budziet

co bedzie????

uj***na turbina

pożyjemy zobaczymy panowie googlo-znawcy hehe

kolego zrob w zyciu tyle km ile ja zrobilem autami a pogadamy

ale na oleju i filtrach i paskach rozrzadu nigdy nie oszczedzalem i jezdzilem i bede jezdzil bezstresowo!

panowie nie karmić trolli. dajcie sobie spokój. zamknąć ten wątek. wszystko zostało powiedziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pożyjemy zobaczymy panowie googlo-znawcy hehe

Jak dla mnie to mozesz nawet jeździc na SELEKTOLU 20-40

Takim jak do fiatow 125 sie lało. W koncu masz duzy przebieg, przynajmniej silnik sie nie rozszczelni :cool1:

No i zaoszczedzisz troche grosza bo kosztuje 43zl za 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że można go jeszcze kupić.

Pamiętam program sonda, tam Selektol był supernowoczesny.

Panowie, jaka jest w ogóle zaleta oleju Castrol 15W-40 High Mileage,

czy to przypadkiem nie jest tylko chwyt reklamowy, że jest on do silników z dużym przebiegiem,

a w rzeczywistości w środku jest zwykły mineralny.. taka oranżadka he he?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...